Hvilken radiokanal kan I anbefale?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Hvilken radiokanal kan I anbefale?

Indlægaf Juki » 12. maj 2018, 11:40

Hvilken radiokanal skal man vælge hvis gerne vil have så meget forskelligt musik som mulig og minimal snak?

Jeg har været vant til kun at kunne høre forfærdelig lokalradio(pga. manglende signal) men jeg har fundet ud af at jeg kan høre andet radio via min tv-boks.

Jeg er dog kommet helt ude af trit med hvilke radiostationer der kan tilbyde hvad.

Sådan lige her og nu mangler jeg en radiokanal der sender musik mere eller mindre nonstop. Gerne i en masse forskellige genrer og en blanding af nye og gamle sange. Helst pop, rock og rap, men det må gerne være med kunstnere der ikke nødvendigvis altid ender på hitlisterne.

Jeg gider ikke høre snakkeprogrammer lige nu, og slet ikke kanaler med reklamer :tie: At der kommer en radioavis i ny og næ er okay.

Umiddelbart passer The Voice bedst til mine krav, men det fortrød jeg ret hurtigt :nerve: Den type popmusik de spiller er slet ikke mig. Der var så også en irriterende vært og radioreklamer..

I hverdagene er jeg nok mest til P4, P6 og P7 :gruble:

Kan det passe at man er nødt til at kreere sin egen playliste i stedet, fremfor at høre radio i weekenden, med de krav jeg har?
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvilken radiokanal kan I anbefale?

Indlægaf Juki » 12. maj 2018, 12:10

Confucius skrev:
Juki skrev:Hvilken radiokanal skal man vælge hvis gerne vil have så meget forskelligt musik som mulig og minimal snak?

Jeg har været vant til kun at kunne høre forfærdelig lokalradio(pga. manglende signal) men jeg har fundet ud af at jeg kan høre andet radio via min tv-boks.

Jeg er dog kommet helt ude af trit med hvilke radiostationer der kan tilbyde hvad.

Sådan lige her og nu mangler jeg en radiokanal der sender musik mere eller mindre nonstop. Gerne i en masse forskellige genrer og en blanding af nye og gamle sange. Helst pop, rock og rap, men det må gerne være med kunstnere der ikke nødvendigvis altid ender på hitlisterne.

Jeg gider ikke høre snakkeprogrammer lige nu, og slet ikke kanaler med reklamer :tie: At der kommer en radioavis i ny og næ er okay.

Umiddelbart passer The Voice bedst til mine krav, men det fortrød jeg ret hurtigt :nerve: Den type popmusik de spiller er slet ikke mig. Der var så også en irriterende vært og radioreklamer..

I hverdagene er jeg nok mest til P4, P6 og P7 :gruble:

Kan det passe at man er nødt til at kreere sin egen playliste i stedet, fremfor at høre radio i weekenden, med de krav jeg har?


Du kan jo søge på internettet, og streame fra radiokanaler, der er næsten designet til dig. Stationer der spiller nonstop, i den genre du bedst kan lide. Det bliver nok en udenlandsk station, men det er jo ligemeget, hvis der ikke er talk-radio på.

Ja, men det er jo det der er problemet, at jeg ikke aner hvor jeg finder dem.

Og sådan lige her og nu har jeg ikke tid eller mulighed for at lede efter en radiokanal der lige er det jeg søger. Derfor kunne det være rart med nogle konkrete anbefalinger.

Det er som udgangspunkt heller ikke noget problem at lytte til egne playlister normalt, selvom de musiktjenester jeg har ikke fungerer optimalt for mig, fx ved at have begrænsninger på antallet af sange man kan have pr liste :stoned: Men derudover kan jeg godt lide at høre radio fordi det giver nogle andre muligheder for at høre musik man måske ikke kender eller ikke nødvensigvis gider have på sin(e) playlister.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Hvilken radiokanal kan I anbefale?

Indlægaf Tricolette » 12. maj 2018, 12:14

Jeg bruger app'en Radioplay. Der er både snakkekanaler og musikkanaler.
0
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5378
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10391

Re: Hvilken radiokanal kan I anbefale?

Indlægaf lillebjoern » 12. maj 2018, 14:59

P6 beat spiller meget varierende musik og også det, der ikke er populært. Den lytter jeg meget til :) Og også radioparadise som Marott.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvilken radiokanal kan I anbefale?

Indlægaf Juki » 12. maj 2018, 23:41

Tak for jeres bud!
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 8977
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1010
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21796

Re: Hvilken radiokanal kan I anbefale?

Indlægaf Purple Haze » 13. maj 2018, 07:29

Jeg ville umiddelbart sige DR Beat eller Mix.

Ellers Spotify.
På Spotify kan du vælge et hav af predefinerede playlister og “radiokanaler”, der alle her forskellige temaer.
Dem er jeg i al fald glad for, på det seneste har jeg hørt ‘akustic rock classics’ mener jeg den hedder med en masse Beatles, Carpenters, Simon & Garfunkel osv.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Hvilken radiokanal kan I anbefale?

Indlægaf Nuttede-Nuser » 13. maj 2018, 10:54

Jeg hører retroradio og retroradio Millennium. Det er godt nok via sonos men de reklamere med at man kan hører dem på nettet også, så måske du kan streame via dit tv. Ingen snak kun en reklame for deres egen kanal ind imellem.
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvilken radiokanal kan I anbefale?

Indlægaf Juki » 14. maj 2018, 03:59

Purple Haze skrev:Jeg ville umiddelbart sige DR Beat eller Mix.

Ellers Spotify.
På Spotify kan du vælge et hav af predefinerede playlister og “radiokanaler”, der alle her forskellige temaer.
Dem er jeg i al fald glad for, på det seneste har jeg hørt ‘akustic rock classics’ mener jeg den hedder med en masse Beatles, Carpenters, Simon & Garfunkel osv.

Jeg har Spotify, men ikke premium udgaven da der er en musiktjeneste med et andet abonnement jeg har. Jeg synes derfor heller ikke at jeg kan forsvare at bruge 99 kr om måneden(medmindre prisen er ændret siden sidst) på Spotify selvom jeg var mere tilfreds med deres tjeneste en den jeg har gratis p.t. fra Yousee.. Derudover er det også kun i perioder jeg benytter mig af enten Spotify eller Yousees musiktjeneste.

Kan man høre radio og andres playlister uden begrænsninger i form af reklamepauser og manglende mulighed for at skifte nummer fx?
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 8977
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1010
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21796

Re: Hvilken radiokanal kan I anbefale?

Indlægaf Purple Haze » 14. maj 2018, 05:27

Juki skrev:Kan man høre radio og andres playlister uden begrænsninger i form af reklamepauser
og manglende mulighed for at skifte nummer fx?


Det ved jeg ikke. Tvivler dog på du kan lytte uden reklamer, da det jo er det du betaler med, hvis du ikkehar abonnement.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.

Tilbage til "Generelt"