Told og moms? Hvad kan det beløbe sig til?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Told og moms? Hvad kan det beløbe sig til?

Indlægaf decibell » 12. maj 2018, 08:58

Jeg har set mig lun på denne rygsæk, men den sendes fra USA. Hvad kan jeg risikere at måtte af med i told og moms? Nogle garvede online-shoppere, der ved det? På forhånd tak. :kys:

Den koster 566 i DKK og fri forsendelse.

Edit:
Nu har jeg så svaret i kroner og ører, så her kommer spørgsmål nr. 2: Kan man altid regne med, at der ryger importgebyr på? Eller sagt på en anden måde: Vil transportøren, fx PostNord, altid fortolde, når de ser, det kommer fra USA, eller er det kun, hvis pakken udtages til stikprøvekontrol?

Billede
0
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
Chatsy
Indlæg: 1000
Tilmeldt: 1. nov 2015, 09:30
Kort karma: 212
Likede indlæg: 4669

Re: Told og moms? Hvad kan det beløbe sig til?

Indlægaf Chatsy » 12. maj 2018, 09:00

Det er jo under de godt 1000 kr, så det er kun moms og opkrævningsgebyr, du skal af med. Dvs. 25% af prisen + 160 kr - Så 301,50 kr kommer jeg frem til.
1
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Told og moms? Hvad kan det beløbe sig til?

Indlægaf decibell » 12. maj 2018, 09:12

Confucius skrev:
decibell skrev:Jeg har set mig lun på denne rygsæk, men den sendes fra USA. Hvad kan jeg risikere at måtte af med i told og moms? Nogle garvede online-shoppere, der ved det? På forhånd tak. :kys:

Den koster 566 i DKK og fri forsendelse.



En beregner fra SKAT. http://skat.dk/skat.aspx?oid=2234815



Tusind tak. :kys:

Så kommer spørgsmål nr. 2. Kan man altid regne med, at der ryger importgebyr på? Eller sagt på en anden måde: Vil transportøren, fx PostNord, altid fortolde, når de ser, det kommer fra USA, eller er det kun, hvis pakken udtages til stikprøvekontrol? Ja, jeg indrømmer det, jeg er en ren novice ud i det her. :lol:

toldberegner.JPG
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Told og moms? Hvad kan det beløbe sig til?

Indlægaf decibell » 12. maj 2018, 09:16

Chatsy skrev:Det er jo under de godt 1000 kr, så det er kun moms og opkrævningsgebyr, du skal af med. Dvs. 25% af prisen + 160 kr - Så 301,50 kr kommer jeg frem til.


Jeg er slet ikke inde i reglerne, og jeg ved godt, jeg kunne have googlet det, men I er så gode herinde, så jeg sprang over, hvor gærdet er lavest. :D

Tusind tak for svar. :kys:

I mit klip fra beregneren står der importgebyr på 160-250 kr. Ved du, hvornår det bliver mere end de 160, som du nævner? Og om det altid vil blive opkrævet eller kun ved stikprøvekontrol?
0
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Told og moms? Hvad kan det beløbe sig til?

Indlægaf decibell » 12. maj 2018, 09:17

Confucius skrev:Jeg ville enten budgettere med det eller henvende mig direkte til transportøren, og spørge dem ad. Men jeg har aldrig selv bestilt noget udenfor EU, så jeg ved det ikke.

Det er netop også for at budgettere med det. Om det er prisen værd, inden jeg bestiller. :)
0
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
Chatsy
Indlæg: 1000
Tilmeldt: 1. nov 2015, 09:30
Kort karma: 212
Likede indlæg: 4669

Re: Told og moms? Hvad kan det beløbe sig til?

Indlægaf Chatsy » 12. maj 2018, 09:30

decibell skrev:
Chatsy skrev:Det er jo under de godt 1000 kr, så det er kun moms og opkrævningsgebyr, du skal af med. Dvs. 25% af prisen + 160 kr - Så 301,50 kr kommer jeg frem til.


Jeg er slet ikke inde i reglerne, og jeg ved godt, jeg kunne have googlet det, men I er så gode herinde, så jeg sprang over, hvor gærdet er lavest. :D

Tusind tak for svar. :kys:

I mit klip fra beregneren står der importgebyr på 160-250 kr. Ved du, hvornår det bliver mere end de 160, som du nævner? Og om det altid vil blive opkrævet eller kun ved stikprøvekontrol?

Det var så lidt.

Mht. importgebyr så kender jeg kun til de 160 kr og har aldrig oplevet andet. Jeg har aldrig købt for så meget, at der også skal pålægges told, så det er med forbehold for det. Postnord angiver dog kun de 160 kr på deres hjemmeside, så jeg ved ikke om de 250 kr egentlig er korrekt.

Min erfaring er, at PostNord er blevet mere strikse med at pålægge afgift - om det er fordi, det er en sikker måde at skabe indtjening på og dermed er et område med øget fokus eller fordi de har ændret arbejdsgangene, så de tager flere pakker til stikprøvekontrol ved jeg ikke - men de senere år, hvor jeg har modtaget pakker udenfor EU, er de hver og en blevet taget og pålagt afgifter. Så det tror jeg, du også skal regne med vil ske for dig. Og hvis ikke er det jo bare dejligt med de sparede penge.
0
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Told og moms? Hvad kan det beløbe sig til?

Indlægaf decibell » 12. maj 2018, 09:49

Chatsy skrev:
decibell skrev:
Chatsy skrev:Det er jo under de godt 1000 kr, så det er kun moms og opkrævningsgebyr, du skal af med. Dvs. 25% af prisen + 160 kr - Så 301,50 kr kommer jeg frem til.


Jeg er slet ikke inde i reglerne, og jeg ved godt, jeg kunne have googlet det, men I er så gode herinde, så jeg sprang over, hvor gærdet er lavest. :D

Tusind tak for svar. :kys:

I mit klip fra beregneren står der importgebyr på 160-250 kr. Ved du, hvornår det bliver mere end de 160, som du nævner? Og om det altid vil blive opkrævet eller kun ved stikprøvekontrol?

Det var så lidt.

Mht. importgebyr så kender jeg kun til de 160 kr og har aldrig oplevet andet. Jeg har aldrig købt for så meget, at der også skal pålægges told, så det er med forbehold for det. Postnord angiver dog kun de 160 kr på deres hjemmeside, så jeg ved ikke om de 250 kr egentlig er korrekt.

Min erfaring er, at PostNord er blevet mere strikse med at pålægge afgift - om det er fordi, det er en sikker måde at skabe indtjening på og dermed er et område med øget fokus eller fordi de har ændret arbejdsgangene, så de tager flere pakker til stikprøvekontrol ved jeg ikke - men de senere år, hvor jeg har modtaget pakker udenfor EU, er de hver og en blevet taget og pålagt afgifter. Så det tror jeg, du også skal regne med vil ske for dig. Og hvis ikke er det jo bare dejligt med de sparede penge.


Ja, det kunne godt ligne dem at budgettere med det som indtægtsområde, og jeg indrømmer, at lige det gebyr ærgrer mig, da jeg synes, de udnytter situationen og tager overpris for det. Moms havde jeg intet mod at betale, og hvis gebyret var mere rimeligt, heller ikke det.

Men sådan er det jo, så uanset hvad bør jeg regne med det. Igen mange tak. Jeg må i tænkeboks, om det er prisen værd, hvis det bliver 300 kr. mere. Måske jeg skal se sådan på det, at hvis jeg finder det rimeligt med moms og et gebyr på fx 60 kr., så er det "kun" 100 kr. , der udgør forskellen. :-D

Hav en dejlig weekend. :)
1
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Re: Told og moms? Hvad kan det beløbe sig til?

Indlægaf Stars » 12. maj 2018, 10:01

Min datter bestilte sidste år nogle høretelefoner fra USA.
Der kunne hun vælge at betale tax på forhånd, det gjorde hun og slap dermed for gebyret.
Måske det er en mulighed?
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Told og moms? Hvad kan det beløbe sig til?

Indlægaf decibell » 12. maj 2018, 10:10

Stars skrev:Min datter bestilte sidste år nogle høretelefoner fra USA.
Der kunne hun vælge at betale tax på forhånd, det gjorde hun og slap dermed for gebyret.
Måske det er en mulighed?


Det ser desværre ikke sådan ud iflg. deres faq. Men jeg vil klart være obs på den mulighed i andre handler. Mange tak. :)
0
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Told og moms? Hvad kan det beløbe sig til?

Indlægaf decibell » 12. maj 2018, 11:23

Nå men, jeg fik så et kort med link til Trustpilot, og det ser godt nok nedslående ud. Det er tilsyneladende et firma placeret i Hongkong, selv om de påstår, de har USA-adresse. Og flere har klaget over både manglende forsendelse, dårlig kvalitet og ingen respons. Der er dog nogle, der har fået deres varer og er tilfredse, bl.a. en dansker, der også var meget nervøs efter at have læst anmeldelserne. Så der er selvfølgelig håb endnu.

For desværre havde jeg bestilt, og pengene er reserveret. Jeg ringede til min bank for at høre, om de kunne bremse det, men det kunne de ikke.
Så anbefalede de at slå nethandel fra og bestille et ny kort. Da jeg alligevel skulle have et i juli, fik jeg det gratis. Så nu kan jeg ikke nethandle, før jeg får det nye kort, men til gengæld kan de ikke trække flere beløb - og får heller ikke noget ud af at sælge mine oplysninger, hvis de skulle finde på det.

Ja ja, en dyr erfaring rigere måske, hvis det går galt. Uanset hvad, så vil jeg undersøge det meget mere, før jeg trykker køb en anden gang. Tak for kortet og advarslen.
0
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Told og moms? Hvad kan det beløbe sig til?

Indlægaf decibell » 30. maj 2018, 18:13

Update: Jeg var faktisk heldig, kan man sige, for jeg fik tasken uden ekstra gebyr og efter 9-10 dage, hvor de siger 9-15 dage i EU. Og tasken var fuldstændig som beskrevet på hjemmesiden. Men jeg tror ikke lige, jeg handler der igen. :D

Jeg har så også fået nyt kort nu, så uanset hvad kan de ikke misbruge det andet, hvis de skulle finde på det.
1
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.

Tilbage til "Generelt"