Lommetyve

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
JoyNips
Indlæg: 12041
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33855

Re: Lommetyve

Indlægaf JoyNips » 6. maj 2018, 10:47

Tilbage i ‘06 eller ‘07 fik jeg afluret koden på mit kort og efterfølgende stjålet min pung på hovedbanen. Siden har jeg ikke oplevet noget. Min mor derimod har været udsat for lommetyveri 3 gange, 1 gang i London og 2 gange i Kbh.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Lommetyve

Indlægaf Juki » 6. maj 2018, 11:00

Jeg tror aldrig jeg har været udsat for hverken tricktyverier eller lommetyve. Det er heller ikke altid at jeg gør noget særligt for at undgå det. Jeg kan sagtens gå med en åben skuldertaske fx, men jeg har så altid min pung og mobil i jakkelommer eller et lille rum med lynlås i tasken. Oftest har jeg skulderstroppen til at sidde skråt over brystet, ellers kunne man selvfølgelig bare stjæle hele tasken :-D

Rygsække bruger jeg sjældent til at fragte værdigenstande i. Det er mest dagligvarer og lignende. Min skuldertaske har jeg dog altid i cykelkurven foran, enten med noget over, fx en trøje, eller med skulderstroppen viklet om styret. Jeg er ikke bange for at blive bestjålet når jeg cykler på den måde. Det kræver nemlig en vis fart at kunne overhale mig :cool2: Scootere der overhaler er jeg dog opmærksom på.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Lommetyve

Indlægaf Juki » 6. maj 2018, 11:12

Jeg har én gang prøvet at være i et dilemma med en mulig tyv.

Det var på Hovedbanegården i København for nogle år siden. Det var på det tidspunkt hvor der var mange flygtninge der kom til Danmark og mange af dem tog videre til Sverige.

Jeg blev stoppet af en stresset og desperat mand der spurgte om et bestemt tog stoppede i en bestemt svensk by. Det anede jeg ikke og vi havde begge travlt med at skulle nå vores tog så han var hurtigt videre igen.

Bagefter havde jeg det ret dårligt med det. Det havde jo været et oplagt "alibi" for at han eller nogle medtyve stjal fra mig imens jeg blev afledt, men samtidig havde jeg også så dårlig samvittighed over hvis nu jeg ikke kunne hjælpe ham, og andre han spurgte om hjælp var endnu mere forbeholdne eller afvisende, hvis han reelt set var en desperat flygtning.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19589
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: Lommetyve

Indlægaf LadyFox » 6. maj 2018, 11:27

Det et ved at være nogle år siden sidst. Men der nåede jeg da at have en telefon i 3 timer før den blev snuppet i døren på S-toget. Jeg vidste det med det samme, men jeg kunne ikke nå at sige noget fordi toget kørte og jeg stod inde i toget, tyven stod på perronen, og toget skulle køre.
0
...
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Lommetyve

Indlægaf hotlips » 6. maj 2018, 12:39

To gange sidste år, den ene gang blev det filmet mens jeg var i Føtex, det havde de skubbet deres lille barn ind i mig da jeg skulle til at taste koden, de følger efter folk og ved godt at en dame der selv har et barn med lader sig distrahere af den slags, den anden gang havde 5 børn med, jeg fik at vide af politiet at de finder den slags og følger efter for har man så mange små størrelser med så er det et spørgsmål om tid før man er distraheret.

Jeg har begge gange opdaget det indenfor få minutter og kunnet fortælle præcis hvor de måtte være taget, men de er løbet til den nærmeste automat og har hævet hvad der kunne hæves.

Det er slemt nok med pengene og især for en som mig men lidt som de der har haft indbrud synes jeg tanken om at folk har fulgt efter os, den ene gang i over en halv time og holdt øje med os på den måde, den synes jeg er uhyggelig.
at de så udover at være tyveknægte er villige til at gøre ting som at tage et barn på et par år og skubbe hende ind i mig og kassen så hun slog sig for at være sikre på at jeg reagerede, det er en af de ting hvor jeg tænker det er en gamechanger, det er så kynisk at det kommer til at ændre vores samfund hvis ikke vi får det begrænset.
0

Tilbage til "Generelt"