Lommetyve

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24982
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29985

Lommetyve

Indlægaf Wizzze » 6. maj 2018, 07:38

En af de få negative ting ved forår og godt vejr er åbenbart at det også bringer lommetyvene frem fra vinterhi :evil:

Har du oplevet at have lange fingre på besøg i dine lommer / taske ?

http://nyheder.tv2.dk/2018-05-06-med-fo ... e-oeje-med
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 8977
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1010
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21796

Re: Lommetyve

Indlægaf Purple Haze » 6. maj 2018, 07:42

Det er heldigvis længe siden sidst.
Overvejer lidt sådan en kort aflæsnings blokker til mine DK-kort, af samme årsag.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Lommetyve

Indlægaf Persnikedy » 6. maj 2018, 07:46

Jeg har (7-9-13) aldrig været udsat for en lommetyv, det tætteste jeg kommer på er 9klasse hvor jeg fik stjålet min Alcatel mobil fra min rygsæg i en uaflåst klasseværelse.

Det er skræmmende så organiseret lommetyvene er blevet.
Da jeg var i italien i efteråret og besøge en veninde gik hun konsekvent med tasken i favnen og et greb omkring den der ville få ordet bjørnekrammer til at virke mildt. "But no, you cannot just wear a backpack. They steal it". Jeg fuldte hendes råd og havde min lille håndtasken indenfor min frakke dernede.
2
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Lommetyve

Indlægaf Slettet bruger » 6. maj 2018, 08:09

Aldrig i Danmark. Jeg fik stjålet min pung i en bus for 20 år siden i Prag, det er vist den eneste gang jeg har været udsat for lommetyveri.
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Lommetyve

Indlægaf vibbsen » 6. maj 2018, 08:17

Nu sidder jeg jo som skadebehandler i et forsikringsselskab. Og behandler skader der anmeldes til indboforsikringen. D.v.s. bl.a. lommetyverier....Og jeg må indrømme at jeg ikke heeelt kan genkende det der med at "nu bliver det varmt og så kommer tyvene frem" billede som TV2 prøver at tegne her...For vi oplever altså at lomme/tasketyverier er en af de mest hyppige skader. Hele året. Om vinteren foregår det bare i busserne/togene/stationerne/storcentre/restauranter/cafeer ect...
4
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24982
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29985

Re: Lommetyve

Indlægaf Wizzze » 6. maj 2018, 08:19

vibbsen skrev:Nu sidder jeg jo som skadebehandler i et forsikringsselskab. Og behandler skader der anmeldes til indboforsikringen. D.v.s. bl.a. lommetyverier....Og jeg må indrømme at jeg ikke heeelt kan genkende det der med at "nu bliver det varmt og så kommer tyvene frem" billede som TV2 prøver at tegne her...For vi oplever altså at lomme/tasketyverier er en af de mest hyppige skader. Hele året. Om vinteren foregår det bare i busserne/togene/stationerne/storcentre/restauranter/cafeer ect...


Eller også snyder folk jer om vinteren og er reelle ofre om sommeren? :gruble:
:D
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24982
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29985

Re: Lommetyve

Indlægaf Wizzze » 6. maj 2018, 08:21

vibbsen skrev:Nu sidder jeg jo som skadebehandler i et forsikringsselskab. Og behandler skader der anmeldes til indboforsikringen. D.v.s. bl.a. lommetyverier....Og jeg må indrømme at jeg ikke heeelt kan genkende det der med at "nu bliver det varmt og så kommer tyvene frem" billede som TV2 prøver at tegne her...For vi oplever altså at lomme/tasketyverier er en af de mest hyppige skader. Hele året. Om vinteren foregår det bare i busserne/togene/stationerne/storcentre/restauranter/cafeer ect...


Er det forresten ikke svært at få dækket lommetyveri over forsikringen? er det ikke noget med at man nærmest skal gøre anskrig nærmest mens fyren stadig har hånden nede i ens lomme for at kunne få dækning? :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Lommetyve

Indlægaf vibbsen » 6. maj 2018, 08:26

Personligt så har jeg altid en taske med lynlås. Som jeg nærmest stopper ind under armhulen. Med lynlåsen fremad. Og mine ting i et lynlås lukket rum NEDE i tasken. Og så er jeg iøvrigt sådan en som aldrig hjælper fremmede med at finde vej på deres eget kort....Hvis nogen forsøger at få mig til at se på deres bykort så ryster jeg bare på hovedet og siger "Sorry, I do not know the city"

Sidste år skræmte jeg iøvrigt livet af et par amerikanske turister. De stod og hævede penge ved danske bank på Nørreport. Iført en KÆMPE rygsæk som nærmest skreg "Stjæl mine ting"....Jeg prikkede dem høfligt på skulderen da de var færdige og gjorde dem opmærksom på at København desværre var virkelig plaget af lommertyverier hvorfor de skulle sørge for at have alle deres værdigenstande et andet sted end i rygsækken....De lignede nogen som troede at JEG ville bestjæle dem....Også selv om jeg havde min 5 årige datter med :-D
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Lommetyve

Indlægaf vibbsen » 6. maj 2018, 08:33

Wizzze skrev:
vibbsen skrev:Nu sidder jeg jo som skadebehandler i et forsikringsselskab. Og behandler skader der anmeldes til indboforsikringen. D.v.s. bl.a. lommetyverier....Og jeg må indrømme at jeg ikke heeelt kan genkende det der med at "nu bliver det varmt og så kommer tyvene frem" billede som TV2 prøver at tegne her...For vi oplever altså at lomme/tasketyverier er en af de mest hyppige skader. Hele året. Om vinteren foregår det bare i busserne/togene/stationerne/storcentre/restauranter/cafeer ect...


Er det forresten ikke svært at få dækket lommetyveri over forsikringen? er det ikke noget med at man nærmest skal gøre anskrig nærmest mens fyren stadig har hånden nede i ens lomme for at kunne få dækning? :gruble:


Det kommer an på hvad du får stjålet. Vi dækker kun kontanter hvis der er tale om det der hedder "ran"..Altså hvor man har gjort øjeblikketligt anskrig. Så hvis de napser din pung med 300 kroner, sygesikring,kørekort, ect. og din mobil. Så dækker vi pungen, udgift til nye kort samt mobilen. Men ikke kontanterne. Min erfaring er dog at vi i højere og højere grad bliver "kontantløse"....Det er som regel mest ældre og folk der er turister i udlandet som får stjålet større beløb i kontanter ifm. lommetyveri.

Til gengæld så bliver der virkelig stjålet mange mobiltelefoner....Og computere. Jeg bliver stadig overrasket over HVOR frække disse tyve er. Jeg har haft sager hvor folk har siddet lige ved siden af deres taske og spist. Og væk er computeren....Og der var INGEN indikationer af at kunden løj. Og så er der klassikeren med at stjæle folks computertaske fra bagagebæreren mens folk cykler gennem byen....
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14697
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19027

Re: Lommetyve

Indlægaf Flora » 6. maj 2018, 08:37

Nej, jeg har aldrig oplevet det. Hverken i Danmark eller i udlandet.
0
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7518
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8607

Re: Lommetyve

Indlægaf decibell » 6. maj 2018, 09:35

Jeg fik stjålet min tablet ud af min taske på vej fra Nørreport st. til mit kursussted. Det er enten sket på vej op ad trappen eller senere i Tiger-butikken ved skolen, hvor jeg godt kan huske, jeg mærkede et stød eller et ryk, mens vi stod i kø. Jeg har aldrig siden haft værdier i sidehængende tasker eller rygsække, og min nye tablet blev fæstnet med en line, der sad fast i tasken - så var der da en chance for, jeg ville nå at mærke det, hvis de forsøgte at liste den op ad tasken. Jeg har heller aldrig kreditkort i telefoncoveret, og indtil jeg måtte overgå til pendlerkort på mobilen, havde jeg også papkortet adskilt fra min pung og telefon, så jeg i det mindste altid ville kunne komme hjem, skulle jeg være uheldig at få stjålet de andre dele.
0
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7518
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8607

Re: Lommetyve

Indlægaf decibell » 6. maj 2018, 09:40

Jeg har gjort det til en vane, at når jeg stiger på toget, har jeg altid telefonen pakket væk, så jeg har min fulde opmærksomhed på mængden omkring mig. Jeg skanner lige menneskerne omkring mig, og først når jeg sidder ned, tages den evt. frem igen.

Jeg går stort set aldrig og ser på mobilen samtidig - enten stopper jeg op, eller jeg venter til, jeg sidder ned. For det at gå med hovedet nede i en skærm, gør mig alt for uopmærksom, og det er også lidt i trods over den udvikling, der er kommet, hvor alle går som robotter og glor ned i skærmen i stedet for at interagere med menneskerne omkring sig. Vi ser hinanden mindre og mindre og er blevet de perfekte ofre for lommetyve.
0
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6677

Re: Lommetyve

Indlægaf 1234 » 6. maj 2018, 09:55

Jeg er aldrig blevet bestjålet i Danmark eller i udlandet. Og jeg er slet ikke forsigtig på det niveau der nævnes her i tråden. Tilgengæld der jeg nok ikke ud til at eje noget væsentligt af værdi :lol:
0
Selma156
Indlæg: 2341
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6808

Re: Lommetyve

Indlægaf Selma156 » 6. maj 2018, 10:03

Jeg har en gang mistet min pung på hovedbanegården. Den lå i et rum i min rygsæk, så den kan sagtens være stjålet af en lommetyv. Der var dog intet synderligt af værdi i den, så tyven har højst sandsynligt smidt den igen. I hvert fald blev den sendt fra Københavns Hittegodskontor og hjem til mig en måneds tid senere.

I udlandet har jeg fået stjålet enkelte ting. Jeg er ikke særligt påpasselig. Slet ikke fordi jeg tit rejser i ulande. Der er dog en enkelt gang, hvor jeg blev røvet på åben gade i Tanzania, og en mand hoppede ud af et mørkt buskads sent om aftenen og skar min taske af mig. Der var mobil (den gang man havde Nokia), pung med lidt kontanter, hævekort, ID osv. Han skar simpelthen min taske over med en kniv. Heldigvis truede han mig ikke, og han var hurtigt væk igen. Men jeg var ret skræmt af den oplevelse.
0
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Lommetyve

Indlægaf Alphilia » 6. maj 2018, 10:22

Jeg har aldrig fået stjålet andet end cykler, hvilket må være noget af et held eftersom jeg pendler over Hovedbanegården stort set hver dag og ikke er voldsomt påpasselig.
0

Tilbage til "Generelt"