God svømmehal i KBH?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

God svømmehal i KBH?

Indlægaf Viskelæder » 30. apr 2018, 19:21

Jeg var ved lægen i dag og fik nogle trælse nyheder, som kan koges ned til: min ryg er fuldstændig fucked, og jeg skal omgående i gang med at træne den. Dog ikke med noget voldsomt, fordi den er så ødelagt. Derfor har min læge beordret mig til at gå i svømmehallen og svømme 3 gange ugentligt (og senere skal jeg så starte til styrketræning. Mig! jeg styrketræner kun min højre arm, når den løfter bland selv slik).

Jeg er bare en totalt svømningshat. Jeg er halv-vandskræk, hader fællesbadning, hader akustikken i en svømmehal, bryder mig ikke om børn eller at være omkring mange mennesker sådan et sted :genert: (jeg kan dog godt svømme)

Men jeg har faktisk tænkt, selv før det her med ryggen, at det måske også kunne være hyggeligt og lidt zen-agtigt at begynde at svømme ind i mellem. Og nu er jeg sgu nødt til det.

Kan nogen anbefale mig en god svømmehal? Jeg bor på Nørrebro og arbejder i Ballerup, så gerne noget, der ikke er alt for langt væk fra de områder.

Og hvordan er det lige i en svømmehal disse dage? SKAL man stå og flagre nøgen med andre i et kæmpe fællesbad? er der tidspunkter, hvor man kan undgå børneflokke? Er det pissedyrt? skal man have badehat på og ligne en smølf?
1
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17000
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41322

Re: God svømmehal i KBH?

Indlægaf LaMariposa » 30. apr 2018, 19:41

Hillerødgade Bad og Hal er faktisk helt fin. Der er ikke specielt mange mennesker om formiddagen i hvert fald. Du slipper nok ikke for fællesbad, men måske kan du vænne dig til det, hvis der ikke er så mange. Har ikke mødt børneflokke der, for de lukker hallen for andre, når der er skoler på besøg. Du behøver ikke badehætte :-D Og du kan få klippekort (kan ikke huske prisen, men det var ikke så slemt).

Frederiksberg Svømmehal ville jeg holde mig langt fra. Fik forvildet mig derind en dag (det var godt nok en søndag), og det var bare propfyldt på den ufede måde. Har ikke været der siden.
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46096

Re: God svømmehal i KBH?

Indlægaf LadyFox » 30. apr 2018, 19:48

Du bor tæt på Hillerødgade Svømmehal, som er under renovation, så den har lukket ind til efteråret - den er ikke super fancy, det var den i hvert fald ikke før og har ikke andet at byde på end end et svømmebasin, grunden til jeg alligevel nævner den er at den til gengæld langt fra er Københavns mest brugte svømmehal, og det synes jeg er en fordel når der alligevel bare skal svømmes.

Jeg gætter på at du kommer forbi Bellahøj Svømmestadion på vej hjem fra arbejde, det er relativt nyt, og ser okay lækkert ud, har dog ikke været derinde selvom det er min nabo. Før i tiden var det et friluftsbad, og jeg mener at have hørt de stadig har nogle bassiner udenfor, hvilket måske kunne være meget rart om sommeren. Her parkerer man gratis, og der er som regel altid frie parkeringspladser på min vej, eller den vej den er en sidegade til.

Hvis du ikke har noget imod at tage lidt længere er Valby Vandkulturhus lækker synes jeg, de har nemlig også nogle Wellnessfaciliteter som varmt vandsbassin og forskellige typer saunaer.

Det er dyrt at gå i svømmehal, dog. Jeg synes dog godt man kan undgå for mange børn enten i børns skoletid, med forbehold for at der kan være klasser der har svømning, men de holder sig ofte samlet. Eller udnytte at Valby Vandkultur og Bellahøj (og vist også DGI) har åbent til 20.30 og Frederiksberg Svømmehal til 21. Er du medlem af Fitness World er der billigere entre i Frederiksberg.
2
...
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: God svømmehal i KBH?

Indlægaf Viskelæder » 30. apr 2018, 19:49

LaMariposa skrev:Hillerødgade Bad og Hal er faktisk helt fin. Der er ikke specielt mange mennesker om formiddagen i hvert fald. Du slipper nok ikke for fællesbad, men måske kan du vænne dig til det, hvis der ikke er så mange. Har ikke mødt børneflokke der, for de lukker hallen for andre, når der er skoler på besøg. Du behøver ikke badehætte :-D Og du kan få klippekort (kan ikke huske prisen, men det var ikke så slemt).

Frederiksberg Svømmehal ville jeg holde mig langt fra. Fik forvildet mig derind en dag (det var godt nok en søndag), og det var bare propfyldt på den ufede måde. Har ikke været der siden.


Det er den, der ligger tættest på mig, så det er da perfekt :) Dog kan jeg se, at svømmehallen pt. er lukket helt indtil september, så jeg er nødt til at starte et andet sted.

Tak for dit input, det er en stor hjælp!
1
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: God svømmehal i KBH?

Indlægaf Viskelæder » 30. apr 2018, 19:51

LadyFox skrev:Du bor tæt på Hillerødgade Svømmehal, som er under renovation, så den har lukket ind til efteråret - den er ikke super fancy, det var den i hvert fald ikke før og har ikke andet at byde på end end et svømmebasin, grunden til jeg alligevel nævner den er at den til gengæld langt fra er Københavns mest brugte svømmehal, og det synes jeg er en fordel når der alligevel bare skal svømmes.

Jeg gætter på at du kommer forbi Bellahøj Svømmestadion på vej hjem fra arbejde, det er relativt nyt, og ser okay lækkert ud, har dog ikke været derinde selvom det er min nabo. Før i tiden var det et friluftsbad, og jeg mener at have hørt de stadig har nogle bassiner udenfor, hvilket måske kunne være meget rart om sommeren. Her parkerer man gratis, og der er som regel altid frie parkeringspladser på min vej, eller den vej den er en sidegade til.

Hvis du ikke har noget imod at tage lidt længere er Valby Vandkulturhus lækker synes jeg, de har nemlig også nogle Wellnessfaciliteter som varmt vandsbassin og forskellige typer saunaer.

Det er dyrt at gå i svømmehal, dog. Jeg synes dog godt man kan undgå for mange børn enten i børns skoletid, med forbehold for at der kan være klasser der har svømning, men de holder sig ofte samlet. Eller udnytte at Valby Vandkultur og Bellahøj (og vist også DGI) har åbent til 20.30 og Frederiksberg Svømmehal til 21. Er du medlem af Fitness World er der billigere entre i Frederiksberg.


Tusind tak! Jeg overvejede nemlig Bellahøj svømmestadion, fordi jeg kan køre lige forbi den på vej hjem fra arbejde i Ballerup, ja.
Jeg kan desværre ikke være der i børns skoletid, da jeg arbejder 8-16. Tror du generelt, at svømmehaller i KBH er mega fyldte der kl. 16?

Fedt med parkeringspladser!
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46096

Re: God svømmehal i KBH?

Indlægaf LadyFox » 30. apr 2018, 20:02

Viskelæder skrev:
LadyFox skrev:Du bor tæt på Hillerødgade Svømmehal, som er under renovation, så den har lukket ind til efteråret - den er ikke super fancy, det var den i hvert fald ikke før og har ikke andet at byde på end end et svømmebasin, grunden til jeg alligevel nævner den er at den til gengæld langt fra er Københavns mest brugte svømmehal, og det synes jeg er en fordel når der alligevel bare skal svømmes.

Jeg gætter på at du kommer forbi Bellahøj Svømmestadion på vej hjem fra arbejde, det er relativt nyt, og ser okay lækkert ud, har dog ikke været derinde selvom det er min nabo. Før i tiden var det et friluftsbad, og jeg mener at have hørt de stadig har nogle bassiner udenfor, hvilket måske kunne være meget rart om sommeren. Her parkerer man gratis, og der er som regel altid frie parkeringspladser på min vej, eller den vej den er en sidegade til.

Hvis du ikke har noget imod at tage lidt længere er Valby Vandkulturhus lækker synes jeg, de har nemlig også nogle Wellnessfaciliteter som varmt vandsbassin og forskellige typer saunaer.

Det er dyrt at gå i svømmehal, dog. Jeg synes dog godt man kan undgå for mange børn enten i børns skoletid, med forbehold for at der kan være klasser der har svømning, men de holder sig ofte samlet. Eller udnytte at Valby Vandkultur og Bellahøj (og vist også DGI) har åbent til 20.30 og Frederiksberg Svømmehal til 21. Er du medlem af Fitness World er der billigere entre i Frederiksberg.


Tusind tak! Jeg overvejede nemlig Bellahøj svømmestadion, fordi jeg kan køre lige forbi den på vej hjem fra arbejde i Ballerup, ja.
Jeg kan desværre ikke være der i børns skoletid, da jeg arbejder 8-16. Tror du generelt, at svømmehaller i KBH er mega fyldte der kl. 16?

Fedt med parkeringspladser!


Altså, du undgår næppe børn klokken 16, men Bellahøj er ret stor og har flere bassiner, så jeg tror godt det kan lade sig gi sig at trække sig lidt væk, de legene børn vil nok os mest være ved de bassiner der passer bedst til det. Når jeg har kigget igennem døren så har der dog aldrig virker totalt crowdet derinde. Der er lidt parkering er omme på Bellahøjvej (den med højhusene) og ellers så kig over på den anden side af Frederikssundsvej ved Sokkelundsvej og Gemmet, hvis du en giver det en chance.
0
...
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8895
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: God svømmehal i KBH?

Indlægaf Madam Pomfrey » 30. apr 2018, 20:59

Du kunne også, alt efter hvor godt det passer med transport, overveje east kilbride badet i Ballerup? Det er okay fint derude, og nok ikke sådan voldsomt besøg i eftermiddagstimerne på hverdage. Der er også et varmtvands bassin, hvilket kan være guld værd med en ryg der værker, - det kølige vand i de almindelige bassiner kan godt gøre at man spænder yderligt op i muskulaturen.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Jadajada
Indlæg: 721
Tilmeldt: 18. jan 2018, 21:31
Kort karma: 107
Likede indlæg: 2317

Re: God svømmehal i KBH?

Indlægaf Jadajada » 30. apr 2018, 22:31

Hjortespringet som ligger i Herlev lige på kanten til Ballerup er rigtig rigtig fin.

Der er 50m bassin, soppebassin til de helt små, en lille børnebassin med varmt vand og rutchebane. Det sidste gør at det store bassin altid er til at være i.
Der er altid nogle baner reserveret i det store bassin til svømmere.

Og så er der kurbad også.
0
Undtagelsen
Indlæg: 2238
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 220
Likede indlæg: 4584

Re: God svømmehal i KBH?

Indlægaf Undtagelsen » 1. maj 2018, 03:53

Jeg har tidligere svømmet i Bellahøj og jeg synes det er en rigtig fin svømmehal og samtidig er det muligt at styrketræne der.
Jeg svømmede tidligt om morgenen, inden job, og der var masser af plads.
Ved ikke hvordan det er om eftermiddagen, men kan forestille mig at mange af banerne er reserveret til hold.
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17000
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41322

Re: God svømmehal i KBH?

Indlægaf LaMariposa » 1. maj 2018, 04:00

Viskelæder skrev:
LaMariposa skrev:Hillerødgade Bad og Hal er faktisk helt fin. Der er ikke specielt mange mennesker om formiddagen i hvert fald. Du slipper nok ikke for fællesbad, men måske kan du vænne dig til det, hvis der ikke er så mange. Har ikke mødt børneflokke der, for de lukker hallen for andre, når der er skoler på besøg. Du behøver ikke badehætte :-D Og du kan få klippekort (kan ikke huske prisen, men det var ikke så slemt).

Frederiksberg Svømmehal ville jeg holde mig langt fra. Fik forvildet mig derind en dag (det var godt nok en søndag), og det var bare propfyldt på den ufede måde. Har ikke været der siden.


Det er den, der ligger tættest på mig, så det er da perfekt :) Dog kan jeg se, at svømmehallen pt. er lukket helt indtil september, så jeg er nødt til at starte et andet sted.

Tak for dit input, det er en stor hjælp!


Ja, jeg så også lige i LadyFox' indlæg, at den er lukket de næste måneder. Håber du finder noget andet.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: God svømmehal i KBH?

Indlægaf Annione » 1. maj 2018, 05:40

Intet problem, nabo. Jeg træner - jeg skal nok slæbe dig med i nærmeste fitness center og passe godt på dig :whip:

Jeg har også et udemærket træningsprogram lagt.

Svømmehaller ved jeg intet om. Men der ligger en kæmpe én ude af Frederikssundsvej.
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16083
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29904

Re: God svømmehal i KBH?

Indlægaf TinaW » 1. maj 2018, 05:40

East Kilbride badet i Ballerup er ganske udmærket. Ved ikke hvor besøgt det er i hverdagene, kommer nok an på om der er svømmehold? Men det må fremgå af deres hjemmeside.
Ellers er Hjortespringsbadet i Herlev også fint.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: God svømmehal i KBH?

Indlægaf DetSorteCirkus » 1. maj 2018, 05:52

Jeg ved ikke noget om haller, men mht. selve svømningen vil jeg anbefale dig at få lidt teknisk vejledning i starten. Man kan godt komme til at bevæge sig på en måde, der giver ondt i skulder og nakke, især hvis man ikke er så glad for vand, og det ville ikke mindst i dit tilfælde være synd.
0
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: God svømmehal i KBH?

Indlægaf IrmaPigen » 1. maj 2018, 06:09

Bellahøj. De har 50 m baner. Det synes jeg er en fordel.

Følg dem på FB. Det hænder der er ændringer og feks et af bassinerne, der er lukket midlertidigt pga fækalt uheld, reparationer, stævner el. andet.
0
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33896

Re: God svømmehal i KBH?

Indlægaf JoyNips » 1. maj 2018, 07:04

Jeg vil lige slå et slag for Kildeskovhallen i Gentofte. Den er stor, men jeg synes ikke, der har været særlig mange mennesker når jeg har været der.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje

Tilbage til "Generelt"