Min ven har gjort noget ulovligt!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9660
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29251

Re: Min ven har gjort noget ulovligt!

Indlægaf Sangius » 23. apr 2018, 09:11

Akehurst2 skrev:
Sangius skrev:Der er stor forskel på de forskellige Yamaha klavere.

Han må kontakte butikken, og være ydmyg. Håbe at de er villige til at indgå en aftale om betaling af klaveret, mod at de så ikke melder ham. Ved ikke hvor realistisk det er.


Jeg tror ikke, det er særlig realistisk i og med, han allerede er i RKI.

Hans bedste mulighed for at undgå at de melder ham tror jeg er at han fortæller dem det og betaler det hele med det samme. Ellers ville jeg som forretning melde ham på stedet - jeg ville aldrig indgå afbetalingsaftaler med nogen, der er så uhæderlige.


Det var heller ikke det jeg mente - kan godt se det lyder sådan. Mente at de kunne aftale, at han betale for klaveret. Netop med at betale det hele med det samme. :)
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Min ven har gjort noget ulovligt!

Indlægaf Pax Romana » 23. apr 2018, 09:41

Mirabella skrev:biludlejningsfirmaerne henviser til:

Straffeloven § 293
§ 293 Den, som uberettiget bruger en ting, der tilhører en anden, straffes med bøde eller fængsel indtil 1 år, medmindre forholdet er omfattet af § 293 a. Under skærpende omstændigheder, navnlig når tingen ikke bringes tilbage efter brugen, kan straffen stige til fængsel i 2 år.
Stk. 2. Den, der uberettiget hindrer en anden i helt eller delvis at råde over ting, straffes med bøde eller fængsel indtil 1 år. Straffen kan stige til fængsel i 2 år, hvor der er tale om overtrædelser af mere systematisk eller organiseret karakter, eller der i øvrigt foreligger særligt skærpende omstændigheder.
293 handler da om brugstyveri og det er der jo ikke tale om.
1
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Mirabella
Indlæg: 254
Tilmeldt: 2. nov 2016, 20:30
Kort karma: 18
Likede indlæg: 183

Re: Min ven har gjort noget ulovligt!

Indlægaf Mirabella » 23. apr 2018, 13:36

Pax Romana skrev:
Mirabella skrev:biludlejningsfirmaerne henviser til:

Straffeloven § 293
§ 293 Den, som uberettiget bruger en ting, der tilhører en anden, straffes med bøde eller fængsel indtil 1 år, medmindre forholdet er omfattet af § 293 a. Under skærpende omstændigheder, navnlig når tingen ikke bringes tilbage efter brugen, kan straffen stige til fængsel i 2 år.
Stk. 2. Den, der uberettiget hindrer en anden i helt eller delvis at råde over ting, straffes med bøde eller fængsel indtil 1 år. Straffen kan stige til fængsel i 2 år, hvor der er tale om overtrædelser af mere systematisk eller organiseret karakter, eller der i øvrigt foreligger særligt skærpende omstændigheder.
293 handler da om brugstyveri og det er der jo ikke tale om.

det er den de henviser til men mon dog straffen for at sælge det lejede objekt er mildere
0

Tilbage til "Generelt"