Hvis jeg var diktator i Danmark, så...

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvis jeg var diktator i Danmark, så...

Indlægaf Juki » 21. apr 2018, 19:18

Så skulle alle andre bare adlyde og gøre alt hvad jeg sagde, når jeg sagde det. Også selvom jeg havde en anden mening/holdning dagen efter.

Men dumhed skulle straffes. Altså ikke udvidenhed på den måde at alle der søgte viden skulle aflives, men folk der benytter sig af Nationen! og Facebook fx, for at bræge om alt muligt de har en ligegyldig mening om. Folk der prædiker stærke, tåbelige overbevisninger, uanset om det handler om kost, religion eller hvad nu skulle have kappet internetforbindelsen.

Bagmændene bag landeplager med ordsprog og åndssvage reklamer(Tryg og spilnu.dk, jeg kigger især på jer)

Ovenstående skulle simpelthen pines ved at se dårlige reklamer i en uendelighed.
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Hvis jeg var diktator i Danmark, så...

Indlægaf DenBruneMunk » 21. apr 2018, 19:20

achillaxedprune skrev:^ :8: ... Jeg ville flytte fra Danmark majet, majet hurtigt, hvis du blev diktator.

Ups,

Jeg tilføjede en regel , at udrejse af Danmark, gik i gennem gældende diktator, så du måtte skynde dig at få mig skubbet af stolen først.

Jeg går ind for demokrati men lover ikke at jeg kan finde på at bruge tilhængere som Putin gjorde, så kan det blive svært. :)
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvis jeg var diktator i Danmark, så...

Indlægaf Juki » 21. apr 2018, 19:25

Rosa Espinosa skrev:Glemte en vigtig lov. Når...øh jeg mener hvis jeg var diktator, så skulle de fleste spillesidder forbydes. Ikke fordi de gør noget kriminelt, men det kan simpelthen ikke passe at der er plads til 500.000 bankospillehjemmesider i Danmark. Er markedet ikke snart mættet!? Så mange kan der heller ikke være der spiller banko på nettet. Vi gider ikke se de reklamer hele tiden.

Det ville ellers være smart hvis de slog sig sammen med fx Nemlig.com, så man kunne spille på nettet og efterfølgende få sin halve gris leveret.
6
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14808
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24920

Re: Hvis jeg var diktator i Danmark, så...

Indlægaf sigge » 21. apr 2018, 19:28

Så skulle der indføres et bogstaveligt sprogpoliti med hjemmel til at udskrive straksbøder. Og ved gentagne overtrædelser, skulle forbryderne sendes i grammatik-bootcamp.
7
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvis jeg var diktator i Danmark, så...

Indlægaf Fru Sunshine » 21. apr 2018, 19:47

Var jeg diktator, ville det blive forbudt at blive politiker, før man havde været ude i erhvervslivet, ligesom man ikke måtte bestride et ministerium, hvis man ikke havde praktisk erfaring.

Skattestoppet ville blive ophævet, ministerpensionerne normaliseret og pengene ville gå til den offentlige sektor, ordentlige forhold til syge på kontanthjælp og sådan noget.

Inklusion blev afskaffet pronto!
14
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Akehurst2
Indlæg: 14189
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40748

Re: Hvis jeg var diktator i Danmark, så...

Indlægaf Akehurst2 » 21. apr 2018, 20:21

Fru Sunshine skrev:Var jeg diktator, ville det blive forbudt at blive politiker, før man havde været ude i erhvervslivet, ligesom man ikke måtte bestride et ministerium, hvis man ikke havde praktisk erfaring.



Det støtter jeg! Valgretsalderen op til 35 år, så de bliver tvunget til at få anden erfaring end at være elevrådsformænd.
7
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hvis jeg var diktator i Danmark, så...

Indlægaf hotlips » 21. apr 2018, 20:34

Der ville blive nedsat et borger råd man blev indkaldt til efter en tilfældig logaritme, det skulle så det næste år have alle repræsentationsudgifter til godkendelse på forhånd for kommuner og stat og man kunne ikke få refunderet noget der ikke var godkendt først.

Det ville være iorden med dyrere mad til møder med udenlandske diplomater og lignende men alt hvad der blev spist, alle hoteller, biler og så videre, det skulle holdes på et niveau der blev fastsat efter en gennemsnitlig indkomst.

Jeg har ikke noget imod at byrådet får noget mad hvis de har noget de må sidde med til sent, men så må det være stegt kylling og boller i karry, det kan sq ikke være rigtigt at det skal være restaurantmad i det omfang.
0
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7410
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1568
Likede indlæg: 23371

Re: Hvis jeg var diktator i Danmark, så...

Indlægaf Aragorn » 21. apr 2018, 20:39

RavenClaw skrev:
bluetof1 skrev:
Akehurst2 skrev:
bluetof1 skrev:
Akehurst2 skrev:
achillaxedprune skrev:^ :8: ... Jeg ville flytte fra Danmark majet, majet hurtigt, hvis du blev diktator.



Jeg stemmer til gengæld på dig som diktator anyday :love:


Jeg indrømmer blankt at jeg lige har friet til svesken via kiks.


Vi kan vel deles om hende :blomst:


Tre, der sidder og bliver enige om hvordan verden skal være og derefter udfører det :gruble:
Jeg vil mene det udvander diktatorbegrebet, men jeg kan lide konceptet.
Jeg er med :gogo:


En diktatorisk udgave af magtens tredeling, det kunne faktisk blive interessant :gruble:


Hvordan er det anderledes fra det vi har nu? Heh.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12731
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 919
Likede indlæg: 12467

Re: Hvis jeg var diktator i Danmark, så...

Indlægaf Guilded_Lily » 21. apr 2018, 21:04

Lov 409 og reformen blev afskaffet, alle inkluderede børn fik det tilbud, de har behov for, og kvaliteten kom tilbage i undervisningen.

Børn skal have barndommen tilbage!
Senest rettet af Guilded_Lily 21. apr 2018, 21:10, rettet i alt 1 gang.
6
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Hvis jeg var diktator i Danmark, så...

Indlægaf LadyFox » 21. apr 2018, 21:07

Menneskehandlede prostituerede skulle have meget bedre rettigheder, hvis de valgte at hjælpe politiet i forbindelse med deres bagmænd.

Der skulle indføres aktiv dødshjælp i et eller andet omfang.

Burkaforbudet skulle trækkes tilbage.

Tandlæge over sygesikringen hvis det handler om nødvendige behandlinger.

Flere skæve boliger til hjemløse og socialt udsatte der ikke kan finde ud af at trives i en almindelig bolig.
2
...
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15372
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25739

Re: Hvis jeg var diktator i Danmark, så...

Indlægaf Delfin » 21. apr 2018, 22:13

hotlips skrev:
Jeg har ikke noget imod at byrådet får noget mad hvis de har noget de må sidde med til sent, men så må det være stegt kylling og boller i karry, det kan sq ikke være rigtigt at det skal være restaurantmad i det omfang.


Samtidig med at de spiser pædagogerne (og sikkert også andre faggrupper) af med de sædvanlige kedelige kursus-sandwich, postevand og tebreve for 117. gang.
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7410
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1568
Likede indlæg: 23371

Re: Hvis jeg var diktator i Danmark, så...

Indlægaf Aragorn » 21. apr 2018, 22:24

Akehurst2 skrev:
Fru Sunshine skrev:Var jeg diktator, ville det blive forbudt at blive politiker, før man havde været ude i erhvervslivet, ligesom man ikke måtte bestride et ministerium, hvis man ikke havde praktisk erfaring.



Det støtter jeg! Valgretsalderen op til 35 år, så de bliver tvunget til at få anden erfaring end at være elevrådsformænd.


Jeg går ud fra du mener valgbarhedsalderen? Forøvrigt fornuftigt forslag.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20487
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43979

Re: Hvis jeg var diktator i Danmark, så...

Indlægaf paint » 21. apr 2018, 22:40

Jeg ville som diktator, straks (ok, måske først i morgen formiddag) cykle ind til Forligsinstitutionen og smide hele banden ud derindefra.
'Den Danske Model' dur ikke til forhandlinger om overenskomster på det offentlige arbejdsmarked. Den kan kun bruges på det private arbejdsmarked. :cool:
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvis jeg var diktator i Danmark, så...

Indlægaf kidkomb » 22. apr 2018, 02:05

Satellit-opkobling skulle være lovpligtig på alle lastvogne, så de ikke længere kunne ligge og køre 100 i timen eller mere.
Gratis tandlæge.
Bedre rettigheder til erhvervsdrivende, så man selv, som forretningsdrivende reelt kan bestemme hvem man vil have ansat og hvorfor. Og så det bliver mere attraktivt at være selvstændig i Dk.
Afskaf feriepenge. Det kan folk fandme godt selv finde ud af! Stop med at tage 12% af min løn fra mig uden at give mig renter!
Minimum halvering af råd og nævn i regeringen. De koster ustyrlige mængder penge og kommer som hovedregel kun frem til konklusioner der er almindelig sund fornuft. Kanaliser alle penge til sundhedsområdet/undervisning/daginstitutioner.
Kan du ikke stave? Eller formulere dig på skrift? Så kan du ikke blive lærer.
Afskaffelse af gratis insimination. Hvis naturen har bestemt at du ikke kan få børn, så er det desværre sådan det er. Ikke flere solo-ego-mødre. Børn har ret til at kende deres ophav. Både mor og far. Ja, det betyder gå i byen og knald en tilfældig hvis du absolut vil være solomor. Men se det fra den lyse side; så kan du kræve børnepenge af dit stakkels offer.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3064
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5795

Re: Hvis jeg var diktator i Danmark, så...

Indlægaf Tux » 22. apr 2018, 05:25

hotlips skrev:Der ville blive nedsat et borger råd man blev indkaldt til efter en tilfældig logaritme, det skulle så det næste år have alle repræsentationsudgifter til godkendelse på forhånd for kommuner og stat og man kunne ikke få refunderet noget der ikke var godkendt først.

Du mener algoritme.
1

Tilbage til "Generelt"