Test dig selv - hvor meget ved du om Grønland?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Test dig selv - hvor meget ved du om Grønland?

Indlægaf LadyFox » 20. apr 2018, 17:51

Rikke skrev:13/17

Jeg har altså mødt betragteligt flere islændere end filippinere i Grønland. Det lyder helt tosset?!

Det er også noget nyt at Filippinerne er det største mindretal. For et par år siden var det Islændinge, stærkt efterfulgt af thailændere.

Nu er der 200-et-eller-andet Filippinerne, 100-nogle-og-fyrre islændinge og 100-nogle-og-fyrre thaier.
Asiaterne arbejder så ufaglært i hotel og restuationsbranchen, hvilket mange Grønlændere er trætte af fordi arbejdsløsheden er stigende. Mens cheferne i de brancher anser Asiaterne for mere stabile ansatte da grønlændere jo godt kan være lidt.. intuitive og impulsive i faconen.
2
...
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Test dig selv - hvor meget ved du om Grønland?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 20. apr 2018, 18:00

6/17, jeg aner nada om Grønland og det er heller ikke noget der har min interesse. Så jeg er imponeret over 6 rigtige :D
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: Test dig selv - hvor meget ved du om Grønland?

Indlægaf Madam Pomfrey » 20. apr 2018, 18:36

12/17 :D
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Test dig selv - hvor meget ved du om Grønland?

Indlægaf Wizzze » 20. apr 2018, 20:11

LadyFox skrev:
Rikke skrev:13/17

Jeg har altså mødt betragteligt flere islændere end filippinere i Grønland. Det lyder helt tosset?!

Det er også noget nyt at Filippinerne er det største mindretal. For et par år siden var det Islændinge, stærkt efterfulgt af thailændere.

Nu er der 200-et-eller-andet Filippinerne, 100-nogle-og-fyrre islændinge og 100-nogle-og-fyrre thaier.
Asiaterne arbejder så ufaglært i hotel og restuationsbranchen, hvilket mange Grønlændere er trætte af fordi arbejdsløsheden er stigende. Mens cheferne i de brancher anser Asiaterne for mere stabile ansatte da grønlændere jo godt kan være lidt.. intuitive og impulsive i faconen.


Var der ikke snak om kinesiske investeringer og medfølgende kinesiske arbejdere for 1-1,5år siden :gruble: noget med fiskeprodukter og mineraler. Kinesiske arbejdere af samme .. intuitive og impulsive grunde du beskriver. Ligesom kineserne i øvrigt også gør i Afrika, fordi afrikanerne også er for "intuitive og impulsive".
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Test dig selv - hvor meget ved du om Grønland?

Indlægaf kidkomb » 20. apr 2018, 20:13

8/17
Jeg syntes først det var lidt flovt, men jeg kan se at jeg ikke er alene om at vide meget lidt om Grønland, så nu føler jeg mig ikke så dum længere :D
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Test dig selv - hvor meget ved du om Grønland?

Indlægaf LadyFox » 21. apr 2018, 05:30

Wizzze skrev:
LadyFox skrev:
Rikke skrev:13/17

Jeg har altså mødt betragteligt flere islændere end filippinere i Grønland. Det lyder helt tosset?!

Det er også noget nyt at Filippinerne er det største mindretal. For et par år siden var det Islændinge, stærkt efterfulgt af thailændere.

Nu er der 200-et-eller-andet Filippinerne, 100-nogle-og-fyrre islændinge og 100-nogle-og-fyrre thaier.
Asiaterne arbejder så ufaglært i hotel og restuationsbranchen, hvilket mange Grønlændere er trætte af fordi arbejdsløsheden er stigende. Mens cheferne i de brancher anser Asiaterne for mere stabile ansatte da grønlændere jo godt kan være lidt.. intuitive og impulsive i faconen.


Var der ikke snak om kinesiske investeringer og medfølgende kinesiske arbejdere for 1-1,5år siden :gruble: noget med fiskeprodukter og mineraler. Kinesiske arbejdere af samme .. intuitive og impulsive grunde du beskriver. Ligesom kineserne i øvrigt også gør i Afrika, fordi afrikanerne også er for "intuitive og impulsive".


Det ved jeg faktisk ikke :)
0
...

Tilbage til "Generelt"