Billig office pakke - hvor?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4349
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10661

Billig office pakke - hvor?

Indlægaf BlueBunny » 15. apr 2018, 09:12

Jeg har købt ny pc og skal have officepakken installeret.
I Elgiganten sælger de en et-årig abonnement til 500 kr. Jeg tænker det må kunne gøres billigere.
Jeg vil gerne have en livsvarig licens eller hvad det hedder

Er der en her på debatten som har et link til et sted hvor den kan downloades billigere?
Jeg ønsker ikke en eller andet pirat kopi med halve funktioner, reklamer og evt virus.
Jeg vil gerne have hele pakken :)

Jeg skal bruge den i dag :D
0
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Kasper
Indlæg: 283
Tilmeldt: 1. sep 2015, 21:50
Kort karma: 72
Likede indlæg: 836

Re: Billig office pakke - hvor?

Indlægaf Kasper » 15. apr 2018, 09:44

Office 2016 er den seneste version, der ikke er en abonnementsløsning som Office 365 er. Hvis du f.eks. går ind på pricerunner.dk og søger på "office 2016", kan den findes til under 600 kr - hvilket er ca. halv pris i forhold til at købe den direkte gennem Microsoft.

Vær dog opmærksom på, at det så sandsynligvis er et "grå" marked. F.eks. hvor forhandlerne har købt billige produktnøgler af andre, som f.eks. har købt dem i et land, hvor prisen er meget lavere; en slags parallelimport.
1
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Billig office pakke - hvor?

Indlægaf dgd2007 » 15. apr 2018, 09:48

Alternativt kan du jo tage Apache OpenOffice - den er gratis og kan vist stort set det samme. Jeg har godt nok MS nu, men jeg har da brugt det andet for nogle år siden. :)
1
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4349
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10661

Re: Billig office pakke - hvor?

Indlægaf BlueBunny » 15. apr 2018, 09:50

dgd2007 skrev:Alternativt kan du jo tage Apache OpenOffice - den er gratis og kan vist stort set det samme. Jeg har godt nok MS nu, men jeg har da brugt det andet for nogle år siden. :)


Tak for forslaget.
Jeg vil bare helst have det originale så jeg ikke risikerer at det ikke er kompatibelt med andres, eller der mangler funktionaliteter.
Så det skal være MS. Bare gerne så billigt som muligt :D
0
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4349
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10661

Re: Billig office pakke - hvor?

Indlægaf BlueBunny » 15. apr 2018, 09:51

Kasper skrev:Office 2016 er den seneste version, der ikke er en abonnementsløsning som Office 365 er. Hvis du f.eks. går ind på pricerunner.dk og søger på "office 2016", kan den findes til under 600 kr - hvilket er ca. halv pris i forhold til at købe den direkte gennem Microsoft.

Vær dog opmærksom på, at det så sandsynligvis er et "grå" marked. F.eks. hvor forhandlerne har købt billige produktnøgler af andre, som f.eks. har købt dem i et land, hvor prisen er meget lavere; en slags parallelimport.


Jeg har kigget lidt på pricerunner, og synes det er lidt uoverskueligt med alle versionerne.
Men der er nok ingen vej udenom end at dykke ind i det :D

Tak
0
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
klumphen
Indlæg: 1682
Tilmeldt: 1. jan 2016, 17:57
Kort karma: 288
Likede indlæg: 3219

Re: Billig office pakke - hvor?

Indlægaf klumphen » 15. apr 2018, 10:07

Hvis du søger efter:

office 2016 home and student site:.dk

Så kommer der en del butikker frem, der vil sælge dig noget til forskellige priser. Den laveste er 133,59 kr fra et noget skummelt sted, til 689 kr hos wupti.com
Så må du jo afgøre med dig selv, hvor stor en chance du vil tage, i forsøget på at få den så billigt som muligt :D
1
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4349
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10661

Re: Billig office pakke - hvor?

Indlægaf BlueBunny » 15. apr 2018, 10:13

klumphen skrev:Hvis du søger efter:

office 2016 home and student site:.dk

Så kommer der en del butikker frem, der vil sælge dig noget til forskellige priser. Den laveste er 133,59 kr fra et noget skummelt sted, til 689 kr hos wupti.com
Så må du jo afgøre med dig selv, hvor stor en chance du vil tage, i forsøget på at få den så billigt som muligt :D


Når jeg afvejer risici, så er jeg lige nu på denne:
https://softwarenow.dk/produkt/microsof ... %20Student

Synes prisen er ok og stedet ser troværdigt ud, selvom jeg ikke kender det.
Kigger lige lidt videre. Og så nupper jeg en version.

Kunne være jeg skulle overveje anti virus samtidig :genert:
0
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Billig office pakke - hvor?

Indlægaf cola » 15. apr 2018, 10:24

BlueBunny skrev:
dgd2007 skrev:Alternativt kan du jo tage Apache OpenOffice - den er gratis og kan vist stort set det samme. Jeg har godt nok MS nu, men jeg har da brugt det andet for nogle år siden. :)


Tak for forslaget.
Jeg vil bare helst have det originale så jeg ikke risikerer at det ikke er kompatibelt med andres, eller der mangler funktionaliteter.
Så det skal være MS. Bare gerne så billigt som muligt :D

Hvis du modtager noget i MC så kan du sagtens læse det, problemet er den anden vej, hvis du sender ooc så vil mc ikke altid samarbejde, men der sender de fleste jo alligevel i pdf og det kan oof også.
Blot lige lidt info. selv bruger jeg en afart, min bror har det og han kan have flere brugere på sin, så den bruger jeg.
1
Brugeravatar
klumphen
Indlæg: 1682
Tilmeldt: 1. jan 2016, 17:57
Kort karma: 288
Likede indlæg: 3219

Re: Billig office pakke - hvor?

Indlægaf klumphen » 15. apr 2018, 10:35

BlueBunny skrev:
klumphen skrev:Hvis du søger efter:

office 2016 home and student site:.dk

Så kommer der en del butikker frem, der vil sælge dig noget til forskellige priser. Den laveste er 133,59 kr fra et noget skummelt sted, til 689 kr hos wupti.com
Så må du jo afgøre med dig selv, hvor stor en chance du vil tage, i forsøget på at få den så billigt som muligt :D


Når jeg afvejer risici, så er jeg lige nu på denne:
https://softwarenow.dk/produkt/microsof ... %20Student

Synes prisen er ok og stedet ser troværdigt ud, selvom jeg ikke kender det.
Kigger lige lidt videre. Og så nupper jeg en version.

Kunne være jeg skulle overveje anti virus samtidig :genert:

Hjemmesiden er i hvert fald ret gennemført hvis det bare er fup.
0
Brugeravatar
Tobywan
Indlæg: 1013
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:12
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1965

Re: Billig office pakke - hvor?

Indlægaf Tobywan » 15. apr 2018, 10:59

BlueBunny skrev:Jeg har købt ny pc og skal have officepakken installeret.
I Elgiganten sælger de en et-årig abonnement til 500 kr. Jeg tænker det må kunne gøres billigere.
Jeg vil gerne have en livsvarig licens eller hvad det hedder

Er der en her på debatten som har et link til et sted hvor den kan downloades billigere?
Jeg ønsker ikke en eller andet pirat kopi med halve funktioner, reklamer og evt virus.
Jeg vil gerne have hele pakken :)

Jeg skal bruge den i dag :D


Den kan du også købe til samme pris direkte ved Microsoft:
https://products.office.com/da-dk/compa ... ucts?tab=1

Samme sted finder du engangspris til en studieløsning, hvis det er aktuelt.

Office 365 og abb. er den vej det går. Så er du også sikret at være på nyeste version hele tiden + du har lagerplads i skyen, så du ikke skal tænke på lokal backup. Udover det kan du installere på 5 enheder på tværs af hele familien for en ret lille ekstrapris. Det produkt du efterspørger er kun licencieret til een installation. Selvom du køber en livstidslicens, så er sådan et produkt forældret ret hurtigt, så livstid bliver det i praksis aldrig.

Office 2016 kan også købes direkte ved MS, men koster godt 2000kr:
https://www.microsoft.com/da-dk/store/d ... verviewtab

eller lidt billigere:
https://www.lizengo.dk/office-pakken/mi ... -2016?c=17 (kender dog ikke siden).


Havde jeg ikke selv favorable vilkår via mit arbejde, så var jeg hoppet på 365 vognen. Det kan godt være en enkelt version ikke betyder så meget, men pludselig er man 2-3 udgave bagud, hvor man ved 365 altid er opdateret til en trods alt nok ret begrænset merpris over tid(+ andre de andre fordele den løsning giver).

Hvis prisen alligevel betyder så meget, så se alligevel på https://www.libreoffice.org/ inden du køber noget. Du skal altså have nogle ret konkrete krav i Office, før opgaven ikke kan løses mindst lige så godt - og så samme måde.
1
Brugeravatar
Tobywan
Indlæg: 1013
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:12
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1965

Re: Billig office pakke - hvor?

Indlægaf Tobywan » 15. apr 2018, 11:06

BlueBunny skrev:
klumphen skrev:Hvis du søger efter:

office 2016 home and student site:.dk

Så kommer der en del butikker frem, der vil sælge dig noget til forskellige priser. Den laveste er 133,59 kr fra et noget skummelt sted, til 689 kr hos wupti.com
Så må du jo afgøre med dig selv, hvor stor en chance du vil tage, i forsøget på at få den så billigt som muligt :D


Når jeg afvejer risici, så er jeg lige nu på denne:
https://softwarenow.dk/produkt/microsof ... %20Student

Synes prisen er ok og stedet ser troværdigt ud, selvom jeg ikke kender det.
Kigger lige lidt videre. Og så nupper jeg en version.

Kunne være jeg skulle overveje anti virus samtidig :genert:


Du skal bare være opmærksom på at dette er en studielicens. Den vil selvfølgelig virke, men er du ikke studerende, så overholder du ikke licensvilkårene. Så kan du i praksis lige så godt finde en piratkopi et andet sted på nettet, i stedet for at bruge penge på den.
Senest rettet af Tobywan 15. apr 2018, 11:09, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4349
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10661

Re: Billig office pakke - hvor?

Indlægaf BlueBunny » 15. apr 2018, 13:03

Tobywan skrev:
BlueBunny skrev:
klumphen skrev:Hvis du søger efter:

office 2016 home and student site:.dk

Så kommer der en del butikker frem, der vil sælge dig noget til forskellige priser. Den laveste er 133,59 kr fra et noget skummelt sted, til 689 kr hos wupti.com
Så må du jo afgøre med dig selv, hvor stor en chance du vil tage, i forsøget på at få den så billigt som muligt :D


Når jeg afvejer risici, så er jeg lige nu på denne:
https://softwarenow.dk/produkt/microsof ... %20Student

Synes prisen er ok og stedet ser troværdigt ud, selvom jeg ikke kender det.
Kigger lige lidt videre. Og så nupper jeg en version.

Kunne være jeg skulle overveje anti virus samtidig :genert:


Du skal bare være opmærksom på at dette er en studielicens. Den vil selvfølgelig virke, men er du ikke studerende, så overholder du ikke licensvilkårene. Så kan du i praksis lige så godt finde en piratkopi et andet sted på nettet, i stedet for at bruge penge på den.

den er så også udsolgt ser jeg, så jeg må lede lidt videre :)
0
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne

Tilbage til "Generelt"