Bestyrelsesarbejde ...fuldmagt lovkrav og andet

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Bestyrelsesarbejde ...fuldmagt lovkrav og andet

Indlægaf Sophies-mor » 3. apr 2018, 18:10

Jeg er medlem i en bestyrelse. Og ud fra de møder, vi har holdt siden nuværende formand "valgte sig selv".... har jeg et par spørgsmål.

Den fuldmagt alle medlemmer skal skrive under på og indsende til banken, hvilke lovkrav er der til den?
Tænker at der selv i denne elektroniske tidsalder skal være reelle "kuglepens-underskrifter" & ikke underskrift på et tilsendt indscannet dokument, der scannes og sendes til næste rækken?

En formands opgaver internt i bestyrelsen?
Her tænker jeg ledelse, samarbejde osv.

Når to medlemmer vælges ind til 2 poster på generalforsamlingen, må bestyrelsen så godt konstituere sig anderledes på første møde efter valget?
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Re: Bestyrelsesarbejde ...fuldmagt lovkrav og andet

Indlægaf Sophies-mor » 3. apr 2018, 19:22

Slet ingen?
Jeg sidder lige og surfer selv efter svar, men kan ikke finde noget.
:gruble:
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Bestyrelsesarbejde ...fuldmagt lovkrav og andet

Indlægaf Skorstenen » 3. apr 2018, 19:45

Sophies-mor skrev:Jeg er medlem i en bestyrelse. Og ud fra de møder, vi har holdt siden nuværende formand "valgte sig selv".... har jeg et par spørgsmål.

Den fuldmagt alle medlemmer skal skrive under på og indsende til banken, hvilke lovkrav er der til den?
Tænker at der selv i denne elektroniske tidsalder skal være reelle "kuglepens-underskrifter" & ikke underskrift på et tilsendt indscannet dokument, der scannes og sendes til næste rækken?

En formands opgaver internt i bestyrelsen?
Her tænker jeg ledelse, samarbejde osv.

Når to medlemmer vælges ind til 2 poster på generalforsamlingen, må bestyrelsen så godt konstituere sig anderledes på første møde efter valget?


Nu er jeg ikke helt med på, hvilken fuldmagt det er du taler om, men ja, de gange hvor jeg har skullet have fuldmagt, eller på anden vis skulle indsamle underskrifter fra tegningsberettede, er det stadig med kuglepens-underskrifter.
0
Brugeravatar
MissHindenburg
Indlæg: 1470
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:33
Kort karma: 157
Likede indlæg: 1865

Re: Bestyrelsesarbejde ...fuldmagt lovkrav og andet

Indlægaf MissHindenburg » 3. apr 2018, 19:58

Bestyrelsen må gerne konstituere sig i en ny "opsætning" efter en generalforsamling.
Prøv tjek med jeres vedtægter, det kan ske der står noget om de andre forhold.
0

Tilbage til "Generelt"