sigge skrev:Annione skrev:tag
Er du gået til musikken?
Det tror jeg de fleste ville betale for at slippe for
Ved faktisk ikke hvem der snuppede vores navn først?!
sigge skrev:Annione skrev:tag
Er du gået til musikken?
Ado skrev:Annione og Krølle. (Jeg kan ikke finde ud af at tagge)
TinaW skrev:...]
sigge skrev:TinaW skrev:...]
Har du hørt den her podcast med Kevin Magnussen? Den er virkelig god.
https://www.formula1.com/en/latest/article.haass-kevin-magnussen-on-racing-rivalries-reputation-and-more.ugzXDuPHKLDGXEDUraNmi.html
TinaW skrev:sigge skrev:TinaW skrev:...]
Har du hørt den her podcast med Kevin Magnussen? Den er virkelig god.
https://www.formula1.com/en/latest/article.haass-kevin-magnussen-on-racing-rivalries-reputation-and-more.ugzXDuPHKLDGXEDUraNmi.html
Nej, hører ikke så meget podcasts. Men kunne være jeg skulle give den et forsøg.
POCKETKITTEN skrev:Tag
Pandesteg skrev:Tag
NejJegErIkkeAsiat skrev:Tag
sigge skrev:POCKETKITTEN skrev:Tag
Når du har tid, har du så lyst til at komme med en sammenligning af "Prinsen af Egypten" på hhv. Fredericia Teater og Det Kgl. Teater?
Nu er det jo godt nok for sent at tage til Kbh. og se den, men jeg er lidt nysgerrig efter at høre fra en, der har set dem begge. Ud fra billeder i TV og på facebook så den på Det Kgl. meget anderledes ud end den i Fredericia, som jeg har set og var vild med.
POCKETKITTEN skrev:sigge skrev:POCKETKITTEN skrev:Tag
Når du har tid, har du så lyst til at komme med en sammenligning af "Prinsen af Egypten" på hhv. Fredericia Teater og Det Kgl. Teater?
Nu er det jo godt nok for sent at tage til Kbh. og se den, men jeg er lidt nysgerrig efter at høre fra en, der har set dem begge. Ud fra billeder i TV og på facebook så den på Det Kgl. meget anderledes ud end den i Fredericia, som jeg har set og var vild med.
Åh, undskyld jeg glemte det! Scenografien var meget anderledes på Det Kgl. Teater, ja! Noget var til det bedre, andet ikke. Jeg foretrak den meget simple scenografi med ensemblet som bærende element - her er jeg vidst uenig med anmelderne - især i scenen med kurven på floden (her havde man i den nye opsætning valgt en løsning med dansere under stof, overhovedet ikke nær så dramatisk!) - og scenen med stridsvognene, hvor Moses og Ramses ræser om kap. Den scene var virkelig ærgerlig på Det Kgl., hvor skuespillerne var hejst op med meget synlige seler, meget distraherende, og bare hang i luften og sang. På Fredericia gjorde netop den scene stort indtryk på mig, da ensemblet var vognene. Elskede koreografien, når de bevægede sig fra side til side.
Derudover fungerede det dog rigtig godt med rekvisitterne og visuals på storskærme i baggrunden - til tider blev effekterne på skærmene dog lidt afvigende i forhold til forestillings øvrige udtryk, lidt for grafiske, blæst op i pixels og tegnefilmsagtige. Det distraherede mig og var ikke altid helt elegant.
Og der er nu noget særligt over, hvordan man i Fredericia Teater inddrager hele salen i en forestilling - i forhold til på udebane på scener, hvor et stykke kun skal spille en måneds tid. Den sidste scene, hvor Moses deler havet, var f.eks. så utroligt overvældende i Fredericia. Det er også derfor, jeg ikke rigtig gider (gen)se Tarzan i Musikhuset. Scenografien vil ikke kunne matche Fredericias.
Udover scenografien var der også ændret en smule i handlingsforløbet, synes jeg. Næppe mærkbart - og ikke til det dårligere. Men jeg synes, at den store dansescene hos Jethro bl.a. var lidt anderledes, og der virkede til at være nogle nye duetkonstellationer. Det hele er lidt langt væk nu, så jeg husker det ikke så tydeligt.
Skulle jeg vælge én opsætning at se igen, var det Fredericias. Og det er altså ikke fordi, Det Kgl. Teaters ikke imponerede. Tværtimod måtte min mand tale mig fra at købe billetter til endnu en forestilling, dagen efter vi havde set den.
Oplevelsen kommer jo også vildt an på, hvordan castet synger. I Fredericia var Oliver Lundqvist dublet for Lars Mølsted, og han imponerede mig virkelig meget som Ramses! I København var Jethro langt mere velsyngende, end da jeg så ham i Fredericia. Til gengæld var Tziporrahs mikrofon alt for lav. Men sådan noget kan jo svinge meget fra forestilling til forestilling.
Sig endelig til, hvis der er noget konkret, du vil høre om, så skal jeg prøve at huske det!
Delfin skrev:Aragorn skrev:dgd2007 skrev:Stitch skrev:Wizzze skrev:Ha ha, det er en helt anden melodi der kører på min indre pladespiller
Det er lidt en anden stil
Fuck, hvor ham Tidmann spammede hitlisterne i 60'erne, hvor der ellers var seriøs musik som Doors og den slags!
Og klamme incestuøse tekster som 'giftes med farmand', og ingen brækkede sig når de hørte det, det var bare sødt.
Ligesom ingen måtte tænke over at livet ultimativt er smertefuldt og meningsløst og vi kun er født til at dø, siden de kunne synes at 'Velkommen til verden' var okay fed. Plus at den mor er totalt grænseoverskridende.
Og selvfølgelig 'jeg har set en rigtigt negermand', der trods sit antiracistiske budskab virker en lille smule latterlig og har en lidt simpel løsning på problemet.
Jeg græmmer mig når jeg hører de numre.
Hvordan?
Aragorn skrev:Delfin skrev:Aragorn skrev:dgd2007 skrev:Stitch skrev:Wizzze skrev:Ha ha, det er en helt anden melodi der kører på min indre pladespiller
Det er lidt en anden stil
Fuck, hvor ham Tidmann spammede hitlisterne i 60'erne, hvor der ellers var seriøs musik som Doors og den slags!
Og klamme incestuøse tekster som 'giftes med farmand', og ingen brækkede sig når de hørte det, det var bare sødt.
Ligesom ingen måtte tænke over at livet ultimativt er smertefuldt og meningsløst og vi kun er født til at dø, siden de kunne synes at 'Velkommen til verden' var okay fed. Plus at den mor er totalt grænseoverskridende.
Og selvfølgelig 'jeg har set en rigtigt negermand', der trods sit antiracistiske budskab virker en lille smule latterlig og har en lidt simpel løsning på problemet.
Jeg græmmer mig når jeg hører de numre.
Hvordan?
Du er min, jeg ejer dig, du skal vokse op og formere dig og gøre som mig, og jeg vil rage til mig af alle dine oplevelser, alle dine tanker og følelser, for det er min ret, da jeg er din mor, så du skylder mig at delagtiggøre mig i disse ting.
Alt er mejslet i sten for dig og du får ikke muligheden for at vælge en anden retning i livet, og da jeg selv er en smule dum kan jeg ikke forestille mig at nogen mennesker kan vælge en anden måde at leve på. Du bliver færdig med skolen, du får et job, når du er 20 køber du hus med en mand, når du er 21 får du et barn, og det vil være dit liv til den dag du dør.
Der udover er det givet at vi kan lide hinanden, for jeg har født dig. Og hvis vi ikke kan døje synet af hinanden, hvilket er ganske udbredt mellem børn og forældre forøvrigt, så lader vi som om alt er godt, indtil jeg er død og du græder ved en psykolog over at jeg aldrig elskede dig og nu er jeg her ikke længere, så du kan ikke sige til mig at du hader mig for at svigte, og derfor må du nøjes med en emotionel luder der kun lytter når du betaler 800 kroner i timen.
Men ja, velkommen til fucking livet, hvor regningen er stor, ordene er varm luft og løgne bliver fortalt. Velkommen til fucking livet, hvor det er usagt at du kun har venner når du er et middel til at nå målet, og velkommen til verden der bare vil have mere, mere mere.
Sådan en gang romantisk hjernedødt bræk, altså.
kidkomb skrev:Tag
Chatsy skrev:kidkomb skrev:Tag
Jeg kom sådan til at tænke på dig - eller rettere, din ava, men du ved hvad jeg mener - da jeg så det her: