Hvad vil du sige til en navngiven debattør?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hvad vil du sige til en navngiven debattør?

Indlægaf Annione » 23. maj 2019, 21:15

sigge skrev:
Annione skrev:tag


Er du gået til musikken?

:lol:

Det tror jeg de fleste ville betale for at slippe for :-D

Ved faktisk ikke hvem der snuppede vores navn først?! :gruble:
2
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Hvad vil du sige til en navngiven debattør?

Indlægaf Krølle » 24. maj 2019, 07:18

Ado skrev:Annione og Krølle. (Jeg kan ikke finde ud af at tagge)


Jeg tager både crazy plant- OG catladytitlen :-D
3
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29902

Re: Hvad vil du sige til en navngiven debattør?

Indlægaf TinaW » 5. jun 2019, 11:46

Jeg kan heller ikke finde ud af at tagge, LaMariposa, men de her halskæder bliver ved med at dukke op på min facebook:

https://milasjewellery.dk/smykke/mariposa-collier-med-snirkelsommerfugl/
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Hvad vil du sige til en navngiven debattør?

Indlægaf sigge » 4. jul 2019, 09:09

0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29902

Re: Hvad vil du sige til en navngiven debattør?

Indlægaf TinaW » 4. jul 2019, 11:08

sigge skrev:
TinaW skrev:...]


Har du hørt den her podcast med Kevin Magnussen? Den er virkelig god. :lun:

https://www.formula1.com/en/latest/article.haass-kevin-magnussen-on-racing-rivalries-reputation-and-more.ugzXDuPHKLDGXEDUraNmi.html


Nej, hører ikke så meget podcasts. Men kunne være jeg skulle give den et forsøg.
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Hvad vil du sige til en navngiven debattør?

Indlægaf sigge » 4. jul 2019, 11:47

TinaW skrev:
sigge skrev:
TinaW skrev:...]


Har du hørt den her podcast med Kevin Magnussen? Den er virkelig god. :lun:

https://www.formula1.com/en/latest/article.haass-kevin-magnussen-on-racing-rivalries-reputation-and-more.ugzXDuPHKLDGXEDUraNmi.html


Nej, hører ikke så meget podcasts. Men kunne være jeg skulle give den et forsøg.


Det gør jeg heller ikke normalt. Men der er nogle af de der "Beyond the Grid", jeg har været nødt til at høre. Der var også en for et par måneder siden med Günther Steiner, som er et lyt værd, hvis du bliver bidt af det. :)
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Hvad vil du sige til en navngiven debattør?

Indlægaf sigge » 15. aug 2019, 13:46

POCKETKITTEN skrev:Tag


Når du har tid, har du så lyst til at komme med en sammenligning af "Prinsen af Egypten" på hhv. Fredericia Teater og Det Kgl. Teater?

Nu er det jo godt nok for sent at tage til Kbh. og se den, men jeg er lidt nysgerrig efter at høre fra en, der har set dem begge. Ud fra billeder i TV og på facebook så den på Det Kgl. meget anderledes ud end den i Fredericia, som jeg har set og var vild med.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13928

Re: Hvad vil du sige til en navngiven debattør?

Indlægaf RavenClaw » 22. aug 2019, 18:02

Pandesteg skrev:Tag

NejJegErIkkeAsiat skrev:Tag

Jeg havde kun min mobil ved hånden, så kvaliteten er ikke den bedste.

Men Viggo er faldet fint til og er en populær herre. Her er han med både sine tobenede damer og sin firbenede udbryderkonge.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
13
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22868

Re: Hvad vil du sige til en navngiven debattør?

Indlægaf POCKETKITTEN » 26. aug 2019, 17:13

sigge skrev:
POCKETKITTEN skrev:Tag


Når du har tid, har du så lyst til at komme med en sammenligning af "Prinsen af Egypten" på hhv. Fredericia Teater og Det Kgl. Teater?

Nu er det jo godt nok for sent at tage til Kbh. og se den, men jeg er lidt nysgerrig efter at høre fra en, der har set dem begge. Ud fra billeder i TV og på facebook så den på Det Kgl. meget anderledes ud end den i Fredericia, som jeg har set og var vild med.


Åh, undskyld jeg glemte det! Scenografien var meget anderledes på Det Kgl. Teater, ja! Noget var til det bedre, andet ikke. Jeg foretrak den meget simple scenografi med ensemblet som bærende element - her er jeg vidst uenig med anmelderne - især i scenen med kurven på floden (her havde man i den nye opsætning valgt en løsning med dansere under stof, overhovedet ikke nær så dramatisk!) - og scenen med stridsvognene, hvor Moses og Ramses ræser om kap. Den scene var virkelig ærgerlig på Det Kgl., hvor skuespillerne var hejst op med meget synlige seler, meget distraherende, og bare hang i luften og sang. På Fredericia gjorde netop den scene stort indtryk på mig, da ensemblet var vognene. Elskede koreografien, når de bevægede sig fra side til side.

Derudover fungerede det dog rigtig godt med rekvisitterne og visuals på storskærme i baggrunden - til tider blev effekterne på skærmene dog lidt afvigende i forhold til forestillings øvrige udtryk, lidt for grafiske, blæst op i pixels og tegnefilmsagtige. Det distraherede mig og var ikke altid helt elegant.

Og der er nu noget særligt over, hvordan man i Fredericia Teater inddrager hele salen i en forestilling - i forhold til på udebane på scener, hvor et stykke kun skal spille en måneds tid. Den sidste scene, hvor Moses deler havet, var f.eks. så utroligt overvældende i Fredericia. Det er også derfor, jeg ikke rigtig gider (gen)se Tarzan i Musikhuset. Scenografien vil ikke kunne matche Fredericias.

Udover scenografien var der også ændret en smule i handlingsforløbet, synes jeg. Næppe mærkbart - og ikke til det dårligere. Men jeg synes, at den store dansescene hos Jethro bl.a. var lidt anderledes, og der virkede til at være nogle nye duetkonstellationer. Det hele er lidt langt væk nu, så jeg husker det ikke så tydeligt.

Skulle jeg vælge én opsætning at se igen, var det Fredericias. Og det er altså ikke fordi, Det Kgl. Teaters ikke imponerede. Tværtimod måtte min mand tale mig fra at købe billetter til endnu en forestilling, dagen efter vi havde set den.

Oplevelsen kommer jo også vildt an på, hvordan castet synger. I Fredericia var Oliver Lundqvist dublet for Lars Mølsted, og han imponerede mig virkelig meget som Ramses! I København var Jethro langt mere velsyngende, end da jeg så ham i Fredericia. Til gengæld var Tziporrahs mikrofon alt for lav. Men sådan noget kan jo svinge meget fra forestilling til forestilling. :)

Sig endelig til, hvis der er noget konkret, du vil høre om, så skal jeg prøve at huske det!
1
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Hvad vil du sige til en navngiven debattør?

Indlægaf sigge » 26. aug 2019, 18:02

POCKETKITTEN skrev:
sigge skrev:
POCKETKITTEN skrev:Tag


Når du har tid, har du så lyst til at komme med en sammenligning af "Prinsen af Egypten" på hhv. Fredericia Teater og Det Kgl. Teater?

Nu er det jo godt nok for sent at tage til Kbh. og se den, men jeg er lidt nysgerrig efter at høre fra en, der har set dem begge. Ud fra billeder i TV og på facebook så den på Det Kgl. meget anderledes ud end den i Fredericia, som jeg har set og var vild med.


Åh, undskyld jeg glemte det! Scenografien var meget anderledes på Det Kgl. Teater, ja! Noget var til det bedre, andet ikke. Jeg foretrak den meget simple scenografi med ensemblet som bærende element - her er jeg vidst uenig med anmelderne - især i scenen med kurven på floden (her havde man i den nye opsætning valgt en løsning med dansere under stof, overhovedet ikke nær så dramatisk!) - og scenen med stridsvognene, hvor Moses og Ramses ræser om kap. Den scene var virkelig ærgerlig på Det Kgl., hvor skuespillerne var hejst op med meget synlige seler, meget distraherende, og bare hang i luften og sang. På Fredericia gjorde netop den scene stort indtryk på mig, da ensemblet var vognene. Elskede koreografien, når de bevægede sig fra side til side.

Derudover fungerede det dog rigtig godt med rekvisitterne og visuals på storskærme i baggrunden - til tider blev effekterne på skærmene dog lidt afvigende i forhold til forestillings øvrige udtryk, lidt for grafiske, blæst op i pixels og tegnefilmsagtige. Det distraherede mig og var ikke altid helt elegant.

Og der er nu noget særligt over, hvordan man i Fredericia Teater inddrager hele salen i en forestilling - i forhold til på udebane på scener, hvor et stykke kun skal spille en måneds tid. Den sidste scene, hvor Moses deler havet, var f.eks. så utroligt overvældende i Fredericia. Det er også derfor, jeg ikke rigtig gider (gen)se Tarzan i Musikhuset. Scenografien vil ikke kunne matche Fredericias.

Udover scenografien var der også ændret en smule i handlingsforløbet, synes jeg. Næppe mærkbart - og ikke til det dårligere. Men jeg synes, at den store dansescene hos Jethro bl.a. var lidt anderledes, og der virkede til at være nogle nye duetkonstellationer. Det hele er lidt langt væk nu, så jeg husker det ikke så tydeligt.

Skulle jeg vælge én opsætning at se igen, var det Fredericias. Og det er altså ikke fordi, Det Kgl. Teaters ikke imponerede. Tværtimod måtte min mand tale mig fra at købe billetter til endnu en forestilling, dagen efter vi havde set den.

Oplevelsen kommer jo også vildt an på, hvordan castet synger. I Fredericia var Oliver Lundqvist dublet for Lars Mølsted, og han imponerede mig virkelig meget som Ramses! I København var Jethro langt mere velsyngende, end da jeg så ham i Fredericia. Til gengæld var Tziporrahs mikrofon alt for lav. Men sådan noget kan jo svinge meget fra forestilling til forestilling. :)

Sig endelig til, hvis der er noget konkret, du vil høre om, så skal jeg prøve at huske det!


Tak. Det var præcis sådan noget med scenografien, og hvordan den virkede, jeg var nysgerrig efter. Jeg var nemlig helt vild med den minimalistiske scenografi og store brug af ensemblet i Fredericia. Så ud fra din beskrivelse, tror jeg, jeg ville have haft nogenlunde samme oplevelse som dig. Hvordan fik de overhovedet lavet den med havet, der delte sig, på Det Kgl.?

Der er noget særligt ved den lille sal og den deraf følgende mere intense oplevelse på Fredericia Teater. Så jeg har heller ikke lyst til at se Tarzan i Musikhuset, selvom jeg gik ud fra forestillingen i Fredericia med en følelse af, at jeg godt gad se den igen. Og selvom Tarzan var ret så pæn at se på.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22868

Re: Hvad vil du sige til en navngiven debattør?

Indlægaf POCKETKITTEN » 26. aug 2019, 19:33

^ Jeg prøver lige at komme i tanke om det... Jeg sad lidt ude til venstre side i Det Kgl., og hvis rækkerne skilte sig, mærkede jeg vidst ikke rigtig til det. Jeg skal lige granske hjernen. I hvert fald gjorde det ikke det store indtryk, modsat i Fredericia. Jeg havde selvfølgelig også allerede oplevet det én gang.
1
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7323
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23139

Re: Hvad vil du sige til en navngiven debattør?

Indlægaf Aragorn » 26. aug 2019, 19:44

Delfin skrev:
Aragorn skrev:
dgd2007 skrev:
Stitch skrev:
Wizzze skrev:Ha ha, det er en helt anden melodi der kører på min indre pladespiller :-D


Det er lidt en anden stil :lol2:

Fuck, hvor ham Tidmann spammede hitlisterne i 60'erne, hvor der ellers var seriøs musik som Doors og den slags! :-D


Og klamme incestuøse tekster som 'giftes med farmand', og ingen brækkede sig når de hørte det, det var bare sødt.

Ligesom ingen måtte tænke over at livet ultimativt er smertefuldt og meningsløst og vi kun er født til at dø, siden de kunne synes at 'Velkommen til verden' var okay fed. Plus at den mor er totalt grænseoverskridende.

Og selvfølgelig 'jeg har set en rigtigt negermand', der trods sit antiracistiske budskab virker en lille smule latterlig og har en lidt simpel løsning på problemet.

Jeg græmmer mig når jeg hører de numre.


Hvordan?


Du er min, jeg ejer dig, du skal vokse op og formere dig og gøre som mig, og jeg vil rage til mig af alle dine oplevelser, alle dine tanker og følelser, for det er min ret, da jeg er din mor, så du skylder mig at delagtiggøre mig i disse ting.

Alt er mejslet i sten for dig og du får ikke muligheden for at vælge en anden retning i livet, og da jeg selv er en smule dum kan jeg ikke forestille mig at nogen mennesker kan vælge en anden måde at leve på. Du bliver færdig med skolen, du får et job, når du er 20 køber du hus med en mand, når du er 21 får du et barn, og det vil være dit liv til den dag du dør.

Der udover er det givet at vi kan lide hinanden, for jeg har født dig. Og hvis vi ikke kan døje synet af hinanden, hvilket er ganske udbredt mellem børn og forældre forøvrigt, så lader vi som om alt er godt, indtil jeg er død og du græder ved en psykolog over at jeg aldrig elskede dig og nu er jeg her ikke længere, så du kan ikke sige til mig at du hader mig for at svigte, og derfor må du nøjes med en emotionel luder der kun lytter når du betaler 800 kroner i timen.

Men ja, velkommen til fucking livet, hvor regningen er stor, ordene er varm luft og løgne bliver fortalt. Velkommen til fucking livet, hvor det er usagt at du kun har venner når du er et middel til at nå målet, og velkommen til verden der bare vil have mere, mere mere.

Sådan en gang romantisk hjernedødt bræk, altså.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15290
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Hvad vil du sige til en navngiven debattør?

Indlægaf Delfin » 30. aug 2019, 09:23

Aragorn skrev:
Delfin skrev:
Aragorn skrev:
dgd2007 skrev:
Stitch skrev:
Wizzze skrev:Ha ha, det er en helt anden melodi der kører på min indre pladespiller :-D


Det er lidt en anden stil :lol2:

Fuck, hvor ham Tidmann spammede hitlisterne i 60'erne, hvor der ellers var seriøs musik som Doors og den slags! :-D


Og klamme incestuøse tekster som 'giftes med farmand', og ingen brækkede sig når de hørte det, det var bare sødt.

Ligesom ingen måtte tænke over at livet ultimativt er smertefuldt og meningsløst og vi kun er født til at dø, siden de kunne synes at 'Velkommen til verden' var okay fed. Plus at den mor er totalt grænseoverskridende.

Og selvfølgelig 'jeg har set en rigtigt negermand', der trods sit antiracistiske budskab virker en lille smule latterlig og har en lidt simpel løsning på problemet.

Jeg græmmer mig når jeg hører de numre.


Hvordan?


Du er min, jeg ejer dig, du skal vokse op og formere dig og gøre som mig, og jeg vil rage til mig af alle dine oplevelser, alle dine tanker og følelser, for det er min ret, da jeg er din mor, så du skylder mig at delagtiggøre mig i disse ting.

Alt er mejslet i sten for dig og du får ikke muligheden for at vælge en anden retning i livet, og da jeg selv er en smule dum kan jeg ikke forestille mig at nogen mennesker kan vælge en anden måde at leve på. Du bliver færdig med skolen, du får et job, når du er 20 køber du hus med en mand, når du er 21 får du et barn, og det vil være dit liv til den dag du dør.

Der udover er det givet at vi kan lide hinanden, for jeg har født dig. Og hvis vi ikke kan døje synet af hinanden, hvilket er ganske udbredt mellem børn og forældre forøvrigt, så lader vi som om alt er godt, indtil jeg er død og du græder ved en psykolog over at jeg aldrig elskede dig og nu er jeg her ikke længere, så du kan ikke sige til mig at du hader mig for at svigte, og derfor må du nøjes med en emotionel luder der kun lytter når du betaler 800 kroner i timen.

Men ja, velkommen til fucking livet, hvor regningen er stor, ordene er varm luft og løgne bliver fortalt. Velkommen til fucking livet, hvor det er usagt at du kun har venner når du er et middel til at nå målet, og velkommen til verden der bare vil have mere, mere mere.

Sådan en gang romantisk hjernedødt bræk, altså.


Ja ok, hvis man vil dissekere en banal dansktopsang fra engang i sluttresserne med 2019 øjne, kan man læse meget ind i den. Jeg hører den bare som en af tidens mange banale popsange. Verden og familiemønstre så meget anderledes ud dengang, og opbrudstiden var kun i sin spæde begyndelse. Sangen er i øvrigt skrevet af en mand født i slut 40'erne (Volmar Sørensen).
Det jeg husker den for er i bund og grund kun omkvædet: "Hvem du end er, så velkommen til verden", det var det budskab, der trængte igennem til Delfin knap 10 år. Selve versene var bare fyld :D
3
14 11 14
Brugeravatar
Chatsy
Indlæg: 1000
Tilmeldt: 1. nov 2015, 09:30
Kort karma: 212
Likede indlæg: 4669

Re: Hvad vil du sige til en navngiven debattør?

Indlægaf Chatsy » 15. dec 2019, 12:00

kidkomb skrev:Tag


Jeg kom sådan til at tænke på dig - eller rettere, din ava, men du ved hvad jeg mener - da jeg så det her:
kidbomb.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad vil du sige til en navngiven debattør?

Indlægaf kidkomb » 15. dec 2019, 13:22

Chatsy skrev:
kidkomb skrev:Tag


Jeg kom sådan til at tænke på dig - eller rettere, din ava, men du ved hvad jeg mener - da jeg så det her:
kidbomb.jpg

:ivrig: :dåne:
Jeg har ikke mange ting jeg gerne vil opnå i livet (bortset fra ting af mere privat, mental karakter) men at se quokkaer live er altså en af dem!
3
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Generelt"