Hvornår har du sidst været Østerbro-agtig?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1833
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 636
Likede indlæg: 8693

Hvornår har du sidst været Østerbro-agtig?

Indlægaf englishchannel » 15. nov 2015, 10:16

Som den modsatte pendant til prollet-tråden :D

Jeg var ret Østerbro-agtig i går, da jeg argumenterede for, at mine (fiktive) børn skal have Lego-julekalendere frem for chokoladekalendere, så de ikke får unødvendigt sukker.

Og i torsdags, da jeg dømte folk for at drikke dåseøl i S-toget på en hverdagseftermiddag.

Og da jeg brokkede mig over, at der ikke er sunde take away-steder i nærheden af os. Og over, at folk ryger i deres egne lejligheder, fordi røgen kommer ind til os.

Og at jeg skriver det her fra min Apple computer, iført yogabukser, mens jeg drikker urtethe af en stor, pastelfarvet kop. Og overvejer at tage til Pilates. Det er også meget Østerbro.
4
Firebird
Indlæg: 869
Tilmeldt: 11. nov 2015, 11:19
Kort karma: 160
Likede indlæg: 1289

Re: Hvornår har du sidst været Østerbro-agtig?

Indlægaf Firebird » 15. nov 2015, 10:31

Jeg kan godt mærke, at jeg er alt for meget provins prolle, til nogensinde at kunne blive sådan lidt Østerbro-agtig :lol:

Der er også så langt over til Østerbro herfra. ;)
0
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Hvornår har du sidst været Østerbro-agtig?

Indlægaf Karkluden » 15. nov 2015, 11:06

Jeg følte mig virkelig Østerbroagtig, da vi forleden til en fødselsdag spiste dadelkugler kun lavet på økoråvarer som dessert :lol: Fri for sukker, mælk og alting :D
4
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Hvornår har du sidst været Østerbro-agtig?

Indlægaf Wizzze » 15. nov 2015, 11:45

Da jeg tjekkede udløbsdatoen på kaviaren i køleskabet :D
7
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
canoodle
Indlæg: 579
Tilmeldt: 11. aug 2015, 09:50
Kort karma: 355
Likede indlæg: 2071

Re: Hvornår har du sidst været Østerbro-agtig?

Indlægaf canoodle » 15. nov 2015, 12:25

Hver gang jeg kan mærke, at jeg tænker VILDT meget over at minis mad skal være über sund, hjemmelavet, øko og naturlig. Konflikten ligger så bare i at jeg ikke altid har tid til at producere den slags, når jeg også er fuldtidsansat og alene med ham.
1
All Adventurous women do
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Hvornår har du sidst været Østerbro-agtig?

Indlægaf DetSorteCirkus » 15. nov 2015, 15:01

Da jeg lige før tænkte, at mens det er helt ok at høre taleradio dagen lang, er det ikke salonfähig at have fjernsynet kørende fra morgen til aften. Heller ikke hvis man bare lytter til det.
1
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: Hvornår har du sidst været Østerbro-agtig?

Indlægaf Rapfisk » 15. nov 2015, 15:25

Jeg er så håbløst et tilfælde, at jeg ikke engang tænker over det, når min eftermiddagssnack er økologiske tørrede figner og kaffe fra Coffee Collective med laktosefri mælk (hvorfor kan man ikke få laktosefri økomælk???).

Jeg går også til yoga to gange om ugen, men jeg nægter at købe morgenmad hos Emmerys.
Senest rettet af Rapfisk 15. nov 2015, 15:28, rettet i alt 1 gang.
2
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Hvornår har du sidst været Østerbro-agtig?

Indlægaf HappyPaww » 15. nov 2015, 15:25

Rakel skrev:Hmmm - jeg sidder her og tænker. Hvorfor opfatter I Østerbro sådan?

Østerbro er notorisk for at være stedet hvor politisk korrekte speltkusser flytter hen, når de får børn. Så bor de der med alle de rigtige indretningsting, ladcykel og nul-sukker og tilsætningsstoffri kost, mens de ser overskudsagtigt casual lækre ud med høj knold, biker boots og oversize herrefrakker...
2
HappyHippo
Indlæg: 2538
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 171
Likede indlæg: 4394

Re: Hvornår har du sidst været Østerbro-agtig?

Indlægaf HappyHippo » 15. nov 2015, 15:33

:lol: jeg har haft en mødregruppe på Østerbro og de elskede også spelt og økologisk bomuld
1
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25612

Re: Hvornår har du sidst været Østerbro-agtig?

Indlægaf Madam Pomfrey » 15. nov 2015, 15:33

Rakel skrev:Hmmm - jeg sidder her og tænker. Hvorfor opfatter I Østerbro sådan?


Fordi en tendens er så bred at den giver et indtryk af at "sådan er man" i det område...?
- lige som man synes folk i provinsen er prollede, - hvilket vi ihvertfald ikke er allesammen :nerve:
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Hvornår har du sidst været Østerbro-agtig?

Indlægaf Karkluden » 15. nov 2015, 15:38

Rakel skrev:Hmmm - jeg sidder her og tænker. Hvorfor opfatter I Østerbro sådan?

Fordi det er stereotypen sat på spidsen. Selvfølgelig er der også folk i Randers eller i Næstved (hvor jeg fx oprindeligt kommer fra), der laver nul-alting-dadelkugler. Det er der sgu også på Amager :D og tydeligvis også i Århus, hvor jeg fik dem serveret.
Men visse ting er der jo tendens til visse steder eller hvor det er stereotypen. Altså de nævnte det endda i "kender du typen" forleden (hele programmet er jo baseret på den slags stereotyper), hvor de var på Østerbro hos Anne-Sofie Espersen, og var sikre på, at hun serverede dadelkonfekt og ikke brunsviger til fødselsdage. Og de tog så fejl. :lol:

Det er fuldstændig ligesom, når jeg ser en gruppe af unge piger på 12-14-15 år her i Århus med Lala Berlin-tørklæder (de koster 2000-ish kr hvis jeg husker rigtigt). Så tænker jeg også umiddelbart, hvis jeg tænker noget, at de nok er fra Risskov, Marselisborg-området eller Egå. Og ikke Trige eller Hasle. Fordi det demografisk set er mere sandsynligt. Men det kan jo faktisk godt være, at alle pigerne er fra priviligerede familier, og bare bor i Trige. Eller at de ikke er fra priviligerede familier, men fik dem i konfirmationsgave af mange gæster, der gik sammen. Eller at de har vundet det, sparet op i flere år eller whatever.
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Hvornår har du sidst været Østerbro-agtig?

Indlægaf Karkluden » 15. nov 2015, 16:13

Rakel skrev:Vi bor en del af året på Østerbro (og jeg boede her også, da jeg var i 20erne) og jeg oplever ikke de ting i højere grad end da vi boede Midtjylland/Midtsjælland og vi har da Lillesøster i vs og går til fritidsaktivitetter her. Jeg synes, at det er tankevækkende, hvis 2100 har det ry.
Nå - jeg har fodret min unge med chokoladeis. Med laktose og det hele i dag :D

Hvis jeg har gjort noget snobbet (?) i dag, så var det at købe to lidt for dyre kalenderlys :jule:

Der er sikkert også den slags mennesker her, I taler om, men i hverdagen er her ret stille og roligt i forhold til det, I beskriver. Medierne (måske?) med mere må også skabe en del af de sterotypiske billeder. Her er både ejer/andel og socialt boligbyggeri - som så mange steder.

Nej, men altså jeg bor også nær Trige, og har en jakke til 2000 kr. Og har lige spist havregrød til aftensmad :stoned: Altså er jo trods alt med nuancer :lol: Men det er da sjovere at sætte tingene lidt på spidsen. Jeg tror mest det er derfor. At mange os egentlig synes, det er sjovt nok at joke lidt med stereotyperne. Jeg kender også et par stykker fra Randers, der slet ikke opfylder fordommene om Randers, men jeg kender eddermame også nogle stykker, der gør :D
Jeg er sikker på, at kalenderlysene er flotte :love: Mine er så fra Netto.
2
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1833
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 636
Likede indlæg: 8693

Re: Hvornår har du sidst været Østerbro-agtig?

Indlægaf englishchannel » 15. nov 2015, 16:52

Med al respekt, så synes jeg egentlig at det er ærgerligt, hvis en selvironisk tråd på linje med prolle-tråden skal udvikle sig til en diskussion omkring hvorvidt det nu passer på hele Østerbro eller ej. Mere end at relatere til selve bydelen som helhed, handler udtrykket "Østerbro-agtigt" jo om en bestemt livsstil, der også eksisterer hos mennesker på Amager, i Århus eller Sønderborg. Der var bare ikke noget dækkende udtryk for det (på den gamle debat hed tråden "Hvad har du gjort, der er højrøvet?", men det fandt jeg ikke helt beskrivende), så derfor blev det det.

Men det kan da godt være, at den i bedste Jubii-stil skulle have været ledsaget af nogle disclaimere.
Senest rettet af englishchannel 15. nov 2015, 17:00, rettet i alt 1 gang.
11
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Hvornår har du sidst været Østerbro-agtig?

Indlægaf Wizzze » 15. nov 2015, 16:59

Rakel skrev:Hmmm - jeg sidder her og tænker. Hvorfor opfatter I Østerbro sådan?


Det er nok alle spelt/øko mødrenes skyld :D

Personligt så tænker jeg mere Hellerup fruer med blåt hår og i pels, når jeg skal finde modpolen til prolle, men det er måske fordi jeg bor midt i alt spelten :lol:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Hvornår har du sidst været Østerbro-agtig?

Indlægaf Wizzze » 15. nov 2015, 17:03

Rapfisk skrev:Jeg er så håbløst et tilfælde, at jeg ikke engang tænker over det, når min eftermiddagssnack er økologiske tørrede figner og kaffe fra Coffee Collective med laktosefri mælk (hvorfor kan man ikke få laktosefri økomælk???).

Jeg går også til yoga to gange om ugen, men jeg nægter at købe morgenmad hos Emmerys.


Nej den indtager du på Sokkelund :devil2:
0
Do as I say! :whip:

Tilbage til "Generelt"