Har du en supersans? Hvad kan den?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2237

Re: Har du en supersans? Hvad kan den?

Indlægaf lulu-p » 10. mar 2018, 21:57

Jeg kan mærke stemninger. Næsten 100% sikkert. Jeg Kan aflæse et socialt kodeks og spil næsten samme øjeblik jeg træder ind i et rum. Min mand mener jeg kan læse tanker. Det kan jeg ikke, jeg har bare en ekstremt veludviklet følsomhed for andre menneskers handlinger og bevægemønstre.
2
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Money_man
Indlæg: 289
Tilmeldt: 5. maj 2016, 06:52
Kort karma: 14
Geografisk sted: Spentrup
Likede indlæg: 605

Re: Har du en supersans? Hvad kan den?

Indlægaf Money_man » 11. mar 2018, 07:44

Jeg har en super lugtesans. Kan lugte hvad folk får at spise selv om det er langt væk. Derudover kan jeg lugte hvilken glans malingen har hvis jeg står med en bøtte uden etiket på.
Jeg kan på under to min, fra jeg møder en person vide hvordan personen er, og om han er falsk.
1
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Har du en supersans? Hvad kan den?

Indlægaf Annione » 11. mar 2018, 08:14

Jeg har en vildt god hørelse - men desværre er jeg også ude af stand til at abstrahere fra hyletoner/smasken/klikkelyde/døre der smækker you name it. Så jeg kan godt høre, at opladeren til min mands computer hyler, og jeg er nødt til at rejse mig, trække stikket ud, og så fortsætte den ellers vigtige samtale :sarkasme:

Jeg er uhyggeligt god til at huske lokaler, når jeg kommer ind i dem. Hvilket er en stor fordel som tilsynsførende. Det er bare scary, når jeg kan huske en kælder, jeg ikke har været i, i 8 år.

Jeg er også rigtig god til at huske ansigter - men en dør til at huske situationer og navne, der hører sammen med de ansigter. Så jeg antog i lang tid, at min frisør (som jeg ofte stødte på på gaden) var fra Paradise Hotel, fordi jeg følte jeg kendte hende godt, men jeg kunne ikke huske hvorfra :lol:
1
Jegvilgerneheddenogetnyt
Indlæg: 1843
Tilmeldt: 26. dec 2015, 11:24
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2192

Re: Har du en supersans? Hvad kan den?

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 11. mar 2018, 08:39

Filipai skrev:Jeg smager utroligt godt. Og så har jeg virkelig god hørelse når det omhandler melodier/sange. Selvom det bliver spillet i en billig radio på mange meters afstand, så kan jeg høre hvad det er for en sang.
Og så er jeg også god til at gætte sange indenfor de første par sekunder af sangen.

Mums :klap:
4
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Har du en supersans? Hvad kan den?

Indlægaf Filipai » 11. mar 2018, 08:42

Jacobsen81 skrev:
Filipai skrev:Jeg smager utroligt godt. Og så har jeg virkelig god hørelse når det omhandler melodier/sange. Selvom det bliver spillet i en billig radio på mange meters afstand, så kan jeg høre hvad det er for en sang.
Og så er jeg også god til at gætte sange indenfor de første par sekunder af sangen.

Mums :klap:


Hahaha.. Oh thats funny :D
0
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Har du en supersans? Hvad kan den?

Indlægaf billiebean » 11. mar 2018, 08:53

Har god stedsans. Jeg kan ofte finde vej næsten til en destination ved blot at have kigget på et kort, orientere mig ifht sol/verdenshjørner og via skiltning. Jeg farer aldrig vild fx. Måske fordi min mor fik køresyge af at kigge kort, når vi kørte på ferie, så det var min tjans fra en tidlig alder.

Og så er jeg vildt god til at vurdere tøjstørrelser :D Jeg kan købe bukser til min mand uden at have præcise mål eller noget. Blot på øjemål.

Og så har jeg en overnaturlig evne til at fornemme om ting er af god eller dårlig kvalitet (altså jf mine standarder). Bla derfor jeg har det stramt med de fleste sælgere. Jeg ved godt hvad jeg vil have og du skal bare fortælle mig om din dims kan det :D
0
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Har du en supersans? Hvad kan den?

Indlægaf billiebean » 11. mar 2018, 08:56

I øvrigt har min søster en syg evne til at huske sangtekster. Specielt Disney. Har altid været meget misundelig når hun solo kunne stå og fremføre "Vær vor gæst" eller en eller anden Aladdin-sang perfekt fra ende til anden :D
1
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Har du en supersans? Hvad kan den?

Indlægaf paint » 11. mar 2018, 09:00

Wizzze skrev:Sted og tidssans, jeg ved altid hvad klokken er indenfor få minutter, og jeg ved altid hvor jeg er, og hvilken retning alting er.
Da jeg var yngre havde jeg også noget nær katteøjne om natten og mørke steder, jeg så næsten bedre i totalt mørke, end i måneskin. De dage er så ovre i den grad, nu er jeg nærmest blind efter kl 18 :lol:


Den med tidssansen, kan jeg være med på. Jeg kan som regel ramme rigtigt indenfor max 5 min. Det stammer (mener jeg selv) fra da jeg var i Søværnet. Når man adskillige gange, har vandret rundt som bevæbnet vagt nede foran landgangen på et skib, midt om natten i bidende kulde, i én eller anden gudsforladt havn, udvikler man en ekstrem fornemmelse for hvor langt tid der er gået, og hvor lang tid der er til afløseren kommer. ;)

Jeg skal bare have ét referencepunkt i løbet af en dag (f.eks om morgenen, hvor jeg ser på et ur) - så kører det indre ur lystigt videre resten af dagen (og natten)
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Jegvilgerneheddenogetnyt
Indlæg: 1843
Tilmeldt: 26. dec 2015, 11:24
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2192

Re: Har du en supersans? Hvad kan den?

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 11. mar 2018, 10:53

Jeg kan lugte når kvinder har mens :wacko:
1
Selma156
Indlæg: 2343
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6809

Re: Har du en supersans? Hvad kan den?

Indlægaf Selma156 » 11. mar 2018, 12:28

Jeg har fotografisk hukommelse og en utroligt god stedsans.

Jeg er god til at huske ligegyldige ting som sangtekster, gamle telefonnumre og fødselsdage på folk i min folkeskoleklasse.

Jeg er søstærk og bliver aldrig transportsyg (det er noget, jeg er begyndt at sætte mere pris på. Fx at kunne læse under transport, selv om det nok ikke er en decideret supersans, haha).
0
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Har du en supersans? Hvad kan den?

Indlægaf Miss_no_More » 11. mar 2018, 13:43

kartoffelpizza skrev:
Jacobsen81 skrev:Jeg kan lugte når kvinder har mens :wacko:

Det troede jeg var helt normalt? Det er da meget nemt og specifikt at lugte.


What? Altså selvom de er påklædte? Jeg ved godt, man siger, at mænd instinktivt kan lugte når en kvinde har ægløsning, men kan I seriøst lugte, når andre har mens? Gad vide om det er anderledes alt efter om man bruger bind, tamponer eller cup :gruble: Kunne forestille mig at bind må lugte mest.

Nå, jeg har en vildt god tidsfornemmelse. Som regel inde for et par minutters nøjagtighed, også selvom jeg lige er vågnet.

Og så er jeg enten enorm god til at huske ansigter eller også er min kæreste ekstrem dårlig til det :lol2: Vi kan ofte se en film, hvor han tror det er en eller anden bestemt skuespiller og det kan jeg se, det bare slet ikke er.
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Har du en supersans? Hvad kan den?

Indlægaf Animi » 11. mar 2018, 13:48

kartoffelpizza skrev:
Jacobsen81 skrev:Jeg kan lugte når kvinder har mens :wacko:

Det troede jeg var helt normalt? Det er da meget nemt og specifikt at lugte.


Jeg synes det lyder meget mærkeligt, at I kan lugte hvis kvinder har deres menstruation :lol: Det kan jeg så absolut ikke
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Jegvilgerneheddenogetnyt
Indlæg: 1843
Tilmeldt: 26. dec 2015, 11:24
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2192

Re: Har du en supersans? Hvad kan den?

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 11. mar 2018, 14:10

Animi skrev:
kartoffelpizza skrev:
Jacobsen81 skrev:Jeg kan lugte når kvinder har mens :wacko:

Det troede jeg var helt normalt? Det er da meget nemt og specifikt at lugte.


Jeg synes det lyder meget mærkeligt, at I kan lugte hvis kvinder har deres menstruation :lol: Det kan jeg så absolut ikke

Det er derfor det er en supersans :preggo2:
2
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Har du en supersans? Hvad kan den?

Indlægaf Fillie » 11. mar 2018, 15:16

Hvordan lugter man, når man har menstruation? :genert:
0
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
PepsiMagt
Indlæg: 89
Tilmeldt: 2. nov 2017, 22:45
Kort karma: 26
Likede indlæg: 220

Re: Har du en supersans? Hvad kan den?

Indlægaf PepsiMagt » 11. mar 2018, 15:31

Jeg kan se igennem vægge og mure
1

Tilbage til "Generelt"