Har du forstand på at køre bil?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14467

Re: Har du forstand på at køre bil?

Indlægaf Pjeps » 26. feb 2018, 12:58

7 rigtige, plads til forbedring.

Hmm, ja jeg kunne starte med at tage et kørekort :D
1
:ninja:
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Har du forstand på at køre bil?

Indlægaf Skralde » 26. feb 2018, 13:02

Jeg er en super bilist, til trods for at jeg intet kørekort har :rock:
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Lakridskonfekten
Indlæg: 49
Tilmeldt: 21. dec 2017, 14:17
Kort karma: 2
Likede indlæg: 83

Re: Har du forstand på at køre bil?

Indlægaf Lakridskonfekten » 26. feb 2018, 13:05

8/10 :)

Vel egentlig ret okay, i betragtning af, at jeg ikke har, og aldrig har haft kørekort
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Har du forstand på at køre bil?

Indlægaf dgd2007 » 26. feb 2018, 13:08

DenBruneMunk skrev:
lillebjoern skrev:8 af 10. Den med 110 km/t på motorvej fik mig, fordi jeg altid kun kører i Københavnsområdet. Og så den med 80 km/t på motortrafikvej. Jeg ved ikke hvorfor, men jeg var sikker på det var 90 km/t :forvirret2:

Faldt i på den med motortrafik vej, vi har nok begge misforstået budskabet som kom nogle år tilbage, hvor de satte hastigheden op til 90km/t på udvalgte strækninger, som altså stadig ikke er standarden, hvor 130km/t derimod er standarden (den kendte jeg).

Jeg synes nu også, det var sådan, da de overhovedet indførte generelle hastighedsgrænser.
Jeg er jo selvfølgelig bare opdraget med "som forholdene tillader". :gammel:
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Har du forstand på at køre bil?

Indlægaf Slettet bruger » 26. feb 2018, 13:10

landsbytossen skrev:9 rigtige.

Der er en fejl i spørgsmål 8, derfor fik jeg ikke 10

Man må godt undlade at spænde børn fra 3- 15 år fast, hvis bilen er veteran og uden seler


Man skal heller ikke spændes fast i en bus. Men strengt logisk er spørgsmålet vel godt nok. Hvis der ikke er angivet en begrænsning, skal udsagnet gælde i alle situationer for at være sandt, og det er ikke sandt at man altid må undlade at spænde børn fast.

På samme måde ville svaret til spørgsmålet "Må man køre 180 kilometer i timen" være "Nej" selv om politibiler med udrykning gerne må køre 180 kilometer i timen.
1
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Har du forstand på at køre bil?

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 26. feb 2018, 13:18

Jeg havde nr. 1,2 og 5 forkert. Det med hastigheder har jeg aldrig styr på :lol: Men jeg tror heldigvis altid at man må køre langsommere end loven siger.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Har du forstand på at køre bil?

Indlægaf dgd2007 » 26. feb 2018, 13:20

NejJegErIkkeAsiat skrev:Jeg havde nr. 1,2 og 5 forkert. Det med hastigheder har jeg aldrig styr på :lol: Men jeg tror heldigvis altid at man må køre langsommere end loven siger.

I princippet er der vist noget med motorveje, hvor man ikke må (ret meget i hvert fald)? :gruble:
0
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Har du forstand på at køre bil?

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 26. feb 2018, 13:23

dgd2007 skrev:
NejJegErIkkeAsiat skrev:Jeg havde nr. 1,2 og 5 forkert. Det med hastigheder har jeg aldrig styr på :lol: Men jeg tror heldigvis altid at man må køre langsommere end loven siger.

I princippet er der vist noget med motorveje, hvor man ikke må (ret meget i hvert fald)? :gruble:


Ja køre for langsomt? Det så jeg i Politijagt en dag. De standsede en ældre dame der kørte 70 km/t på motorvejen :D
0
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 288
Likede indlæg: 7852

Re: Har du forstand på at køre bil?

Indlægaf Nicolait » 26. feb 2018, 13:27

Det gik bedre end jeg havde regnet med. :lol2:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
KIM K
Indlæg: 1620
Tilmeldt: 17. sep 2017, 17:24
Kort karma: 59
Likede indlæg: 2676

Re: Har du forstand på at køre bil?

Indlægaf KIM K » 26. feb 2018, 13:36

Samme resultat som trådstarter, 6 rigtige ud af 10.

Nu jeg var i gang prøvede jeg også en mere realistisk teoriprøve med 25 spørgsmål, der hver indeholder 2-4 svarmuligheder. Er det ikke sådan teoriprøverne er skruet sammen i dag ?

Jeg tror det er meget få mennesker der har taget kørekort for mere end 10-15 år siden der vil kunne bestå en teoriprøve første gang uden forinden at læse lidt op på det, så jeg er ikke overrasket over resultatet.

Jeg dumpede med 10 fejl, men fik dog alligevel karakteren 7 der gives for den gode præstation, der demonstrerer opfyldelse af fagets mål, med en del mangler. Det var faktisk bedre end forventet.

Prøven kan tages her:
https://www.bedrebilist.dk/gratis-teoriproeve/
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Har du forstand på at køre bil?

Indlægaf dgd2007 » 26. feb 2018, 13:38

Denlilleglademy skrev:10 ud af 10 - superbillist.

Synes det var nemme spørgsmål og alle relevante og noget man bør vide.

Ja ja, det er godt med dig! Det er jo ikke til at følge med, når de laver reglerne om hvert 10. år! :lol:
1
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Har du forstand på at køre bil?

Indlægaf landsbytossen » 26. feb 2018, 13:41

abcd skrev:
landsbytossen skrev:9 rigtige.

Der er en fejl i spørgsmål 8, derfor fik jeg ikke 10

Man må godt undlade at spænde børn fra 3- 15 år fast, hvis bilen er veteran og uden seler


Man skal heller ikke spændes fast i en bus. Men strengt logisk er spørgsmålet vel godt nok. Hvis der ikke er angivet en begrænsning, skal udsagnet gælde i alle situationer for at være sandt, og det er ikke sandt at man altid må undlade at spænde børn fast.

På samme måde ville svaret til spørgsmålet "Må man køre 180 kilometer i timen" være "Nej" selv om politibiler med udrykning gerne må køre 180 kilometer i timen.

Jeg går ud fra, spørgsmålene vedrører retten til at køre et motorkøretøj i kategori B - uden de undtagelser der er i forbindelse med udrykningskørsel.
Alle med kørekort til kat. B må køre en veteranbil. De får nok problemer, hvis de uden tilladelse "låner" en politibil.

Og hvis testen omfattede busser, så ville spørgsmål 1 også være forkert.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Har du forstand på at køre bil?

Indlægaf Slettet bruger » 26. feb 2018, 13:46

landsbytossen skrev:
abcd skrev:
landsbytossen skrev:9 rigtige.

Der er en fejl i spørgsmål 8, derfor fik jeg ikke 10

Man må godt undlade at spænde børn fra 3- 15 år fast, hvis bilen er veteran og uden seler


Man skal heller ikke spændes fast i en bus. Men strengt logisk er spørgsmålet vel godt nok. Hvis der ikke er angivet en begrænsning, skal udsagnet gælde i alle situationer for at være sandt, og det er ikke sandt at man altid må undlade at spænde børn fast.

På samme måde ville svaret til spørgsmålet "Må man køre 180 kilometer i timen" være "Nej" selv om politibiler med udrykning gerne må køre 180 kilometer i timen.

Jeg går ud fra, spørgsmålene vedrører retten til at køre et motorkøretøj i kategori B - uden de undtagelser der er i forbindelse med udrykningskørsel.
Alle med kørekort til kat. B må køre en veteranbil. De får nok problemer, hvis de uden tilladelse "låner" en politibil.

Og hvis testen omfattede busser, så ville spørgsmål 1 også være forkert.


Jeg mener snarere at spørgsmål 1 er forkert, og spørgsmål 8 er godt nok. Selv om vi begrænser til retten til at køre et motorkøretøj i kategori B, må man jo ikke altid køre 130 km/t på en motorvej uden skilte om andet - specifikt må man ikke køre så stærkt med trailer.

Så den egentlige forudsætning er nok at man kører i en almindelig bil uden trailer eller andet særligt - som f.eks. at det er en veteranbil - og så bliver både spørgsmål 1 og spørgsmål 8 gode nok.
0
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Har du forstand på at køre bil?

Indlægaf landsbytossen » 26. feb 2018, 13:56

abcd skrev:
landsbytossen skrev:
abcd skrev:
landsbytossen skrev:9 rigtige.

Der er en fejl i spørgsmål 8, derfor fik jeg ikke 10

Man må godt undlade at spænde børn fra 3- 15 år fast, hvis bilen er veteran og uden seler


Man skal heller ikke spændes fast i en bus. Men strengt logisk er spørgsmålet vel godt nok. Hvis der ikke er angivet en begrænsning, skal udsagnet gælde i alle situationer for at være sandt, og det er ikke sandt at man altid må undlade at spænde børn fast.

På samme måde ville svaret til spørgsmålet "Må man køre 180 kilometer i timen" være "Nej" selv om politibiler med udrykning gerne må køre 180 kilometer i timen.

Jeg går ud fra, spørgsmålene vedrører retten til at køre et motorkøretøj i kategori B - uden de undtagelser der er i forbindelse med udrykningskørsel.
Alle med kørekort til kat. B må køre en veteranbil. De får nok problemer, hvis de uden tilladelse "låner" en politibil.

Og hvis testen omfattede busser, så ville spørgsmål 1 også være forkert.


Jeg mener snarere at spørgsmål 1 er forkert, og spørgsmål 8 er godt nok. Selv om vi begrænser til retten til at køre et motorkøretøj i kategori B, må man jo ikke altid køre 130 km/t på en motorvej uden skilte om andet - specifikt må man ikke køre så stærkt med trailer.

Så den egentlige forudsætning er nok at man kører i en almindelig bil uden trailer eller andet særligt - som f.eks. at det er en veteranbil - og så bliver både spørgsmål 1 og spørgsmål 8 gode nok.

Korrekt, det er lovbestemt. Ligesom det er lovbestemt, man som fører ikke altid skal spænde børn fast.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Har du forstand på at køre bil?

Indlægaf Kattefjæs » 26. feb 2018, 13:58

Jeg er åbenbart en super bilist, og det på trods af at jeg ikke har kørekort og aldrig har forsøgt at tage det heller...

Jeg fik kun én forkert, og det var noget med en hastighedsgrænse som jeg gættede mig til, for det har jeg ikke lige forudsætninger for at vide med sikkerhed, og jeg syntes ikke at det ene svar var mere logisk end de andre.

Jeg brugte bare sund fornuft ellers.
0

Tilbage til "Generelt"