TMI, for fanden! Når folk deler for meget...

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: TMI, for fanden! Når folk deler for meget...

Indlægaf Wizzze » 20. feb 2018, 11:45

Lathyrus skrev:
LaMariposa skrev:
Lathyrus skrev:
LaMariposa skrev:Havde sådan en virkelig irriterende kontakt på Facebook. I kender godt dem der, der opdaterer 10 gange om dagen med alt muligt og ligegyldigt info som "venter på, at min dejlige mand kommer ind til frokost" og "tager lige opvasken" og den slags.

En dag skrev hun et eller andet meget detaljeret omkring sin modermælk. Noget med, at hun havde spist jordbær... Der stod jeg altså af og "mutede" hende.



Jeg har også været nødt til at “mute” en FBkontakt fordi jeg syntes hendes opdateringer om menstruationer var liiige lovligt detaljerede til min smag :tie:


Det er så mærkeligt, altså :D Undrer mig tit over, om folk sådan virkelig ønsker, at andre skal vide den slags intime detaljer om dem :tie:


Det er vildt mærkeligt! Et er de der ligegyldigheder som du også nævner om aftensmad, opvask osv. Og dramaerne som “Hvorfor taler du usandt om mig - ja du ved selv hvem du er” Det er også pis irriterende at læse, men come on, hvem tror de seriøst gider at høre om mængde og konsistens af mens blod :tie: :puke:


Ja det undrer også mig at folk rask væk deler intime detaljer eller personlig/familie sygdom, henover frokostbordet, eller til fester eller hvor man nu møder mennesker, mens man er totalt tilknappet om andre og meget mindre betydningsfulde ting :stoned:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: TMI, for fanden! Når folk deler for meget...

Indlægaf Ghattner » 20. feb 2018, 12:54

Ny kollega der efter et par dage i frokostpausen uopfordret fortalte om sin frustration over at han hans kone ikke gad give blowjob.

En anden kollega samme sted der var langtidssygemeldt. Ofte fik hele afdelingen laaaaange og detaljerede beretninger pr. mail om hans sygeforløb. Altså præcis navn på lidelsen, hvilke klinikker han nu frekventerede, hvad behandlingen indebar osv osv. Det var længere romaner hver gang og til stor tragihumoristisk moro på kontoret.
3
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: TMI, for fanden! Når folk deler for meget...

Indlægaf hotlips » 20. feb 2018, 14:16

Jeg var engang på besøg hos exen og hans nye dame og barn,sammen med en stak af vores fælles venner de var allesammen mænd, og de to havde det med at diskutere deres sex liv, han klagede over at hun aldrig gad og den ene aften var det helt galt, hun grinede bare og sagde at det var sq da klart når hans pik er så lille at det ikke er umagen værd, og som om det ikke var slemt nok så kiggede han på mig og svarede at han ellers havde hørt at den var.. erhm.. Noget jeg i sin tid havde sagt ik ' :blush:.. Ordret.

Jeg prøvede at lade som ingenting men jeg anede ikke hvor jeg skulle gøre af mig selv, de besluttede så at hente deres goodie æske med sex legetøj og så blev det ellers delt rundt og diskuteret hvad der var godt og hvad der var skidt ved de forskellige ting, de rakte mig en dildo og jeg nægtede at røre ved den, og der var almen konsensus om at jeg var for snerpet, det er ikke noget jeg er blevet kaldt mange gange i mit liv.

Det er mange år siden, jeg kunne ikke komme hjem for jeg var sådan set feriebarn hos et par af de andre på Farum kaserne og der lå nøglerne til min lejlighed, men jeg fatter ikke jeg ikke gik, hjem til min mor, søster, nogen, for jeg følte at mine grænser var trådt på og bombet totalt, det er en meget mærkelig følelse når det faktisk er de andre der har udleveret deres mest private ting til hvem der gad høre på det og også de der ikke gad.
5
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: TMI, for fanden! Når folk deler for meget...

Indlægaf dgd2007 » 20. feb 2018, 15:06

Annione skrev:
Tanten skrev:
Åh, det minder mig om gamle dage på Jubatten, hvor vi havde en tråd om, hvem der kunne være flest ting under brysterne.

Åh ja :klap: Det var en hulkende morsom tråd :lol:

Hvem vandt egentlig? :gruble: :lol:
1
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: TMI, for fanden! Når folk deler for meget...

Indlægaf Annione » 20. feb 2018, 15:28

dgd2007 skrev:
Annione skrev:
Tanten skrev:
Åh, det minder mig om gamle dage på Jubatten, hvor vi havde en tråd om, hvem der kunne være flest ting under brysterne.

Åh ja :klap: Det var en hulkende morsom tråd :lol:

Hvem vandt egentlig? :gruble: :lol:


Det er jeg, den dag i dag, stadig ikke sikker på :-D
0
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7323
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23139

Re: TMI, for fanden! Når folk deler for meget...

Indlægaf Aragorn » 23. feb 2018, 21:34

Smiling_Goat skrev:Jeg har en dugfrisk en:

Mig: "hej, jeg skulle gerne tale med din kollega Sofie, er hun i nærheden?"
Sofies kollega: "nej, hun er gået hjem med omgangssyge"

Eeeeh.. Kay :mellow:


Hvad er der galt i at sige sådan? Det forstår jeg ikke.
10

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: TMI, for fanden! Når folk deler for meget...

Indlægaf kidkomb » 23. feb 2018, 23:16

Smiling_Goat skrev:
Aragorn skrev:
Smiling_Goat skrev:Jeg har en dugfrisk en:

Mig: "hej, jeg skulle gerne tale med din kollega Sofie, er hun i nærheden?"
Sofies kollega: "nej, hun er gået hjem med omgangssyge"

Eeeeh.. Kay :mellow:


Hvad er der galt i at sige sådan? Det forstår jeg ikke.


Jeg troede omgangssyge betød "det står ud af begge ender".. Men det gør det måske ikke?

Jeg ville være ret taknemmelig for infoen, gå baglæns ud af butikken uden at røre noget og spritte hele kadaveret af når jeg kom ud.
4
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: TMI, for fanden! Når folk deler for meget...

Indlægaf avdotja » 23. feb 2018, 23:20

Smiling_Goat skrev:
Aragorn skrev:
Smiling_Goat skrev:Jeg har en dugfrisk en:

Mig: "hej, jeg skulle gerne tale med din kollega Sofie, er hun i nærheden?"
Sofies kollega: "nej, hun er gået hjem med omgangssyge"

Eeeeh.. Kay :mellow:


Hvad er der galt i at sige sådan? Det forstår jeg ikke.


Jeg troede omgangssyge betød "det står ud af begge ender".. Men det gør det måske ikke?

Det gør det vist også, men i mine (og sikkert også en del andres) øjne er "omgangssyge" netop en forholdsvis neutral betegnelse som oplyser hvad der er galt, uden at udpensle diverse detaljer :).

EDIT: Altså var det en kunde der ringende ville jeg nok også bare have holdt mig til "Sofie er ikke tilstede i dag". Generelt foretrækker jeg at sige så lidt som muligt til folk udefra.
Senest rettet af avdotja 23. feb 2018, 23:23, rettet i alt 1 gang.
2
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: TMI, for fanden! Når folk deler for meget...

Indlægaf kidkomb » 23. feb 2018, 23:20

Smiling_Goat skrev:
kidkomb skrev:
Smiling_Goat skrev:
Aragorn skrev:
Smiling_Goat skrev:Jeg har en dugfrisk en:

Mig: "hej, jeg skulle gerne tale med din kollega Sofie, er hun i nærheden?"
Sofies kollega: "nej, hun er gået hjem med omgangssyge"

Eeeeh.. Kay :mellow:


Hvad er der galt i at sige sådan? Det forstår jeg ikke.


Jeg troede omgangssyge betød "det står ud af begge ender".. Men det gør det måske ikke?

Jeg ville være ret taknemmelig for infoen, gå baglæns ud af butikken uden at røre noget og spritte hele kadaveret af når jeg kom ud.


Hehe jo jo, men nu var det over telefonen. Jeg har bare altid (fejlagtigt?) troet omgangssyge var af den knapt så lækre slags. Jeg synes måske godt, man i så fald kunne nøjes med at sige: "Sofie er syg"

Ah, ja ok, telefonisk kunne du ikke bruge den oplysning til noget som helst nej :lol:
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: TMI, for fanden! Når folk deler for meget...

Indlægaf DetSorteCirkus » 23. feb 2018, 23:56

Min mor er sygeplejerske, og det resulterede engang i, at en gæst ved en fødselsdag, vi var til, midt under desserten smækkede sit ben op på bordet og pakkede et stort, væskende sår ud for "lige at få en vurdering".
5
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7323
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23139

Re: TMI, for fanden! Når folk deler for meget...

Indlægaf Aragorn » 24. feb 2018, 00:04

avdotja skrev:
Smiling_Goat skrev:
Aragorn skrev:
Smiling_Goat skrev:Jeg har en dugfrisk en:

Mig: "hej, jeg skulle gerne tale med din kollega Sofie, er hun i nærheden?"
Sofies kollega: "nej, hun er gået hjem med omgangssyge"

Eeeeh.. Kay :mellow:


Hvad er der galt i at sige sådan? Det forstår jeg ikke.


Jeg troede omgangssyge betød "det står ud af begge ender".. Men det gør det måske ikke?

Det gør det vist også, men i mine (og sikkert også en del andres) øjne er "omgangssyge" netop en forholdsvis neutral betegnelse som oplyser hvad der er galt, uden at udpensle diverse detaljer :).

EDIT: Altså var det en kunde der ringende ville jeg nok også bare have holdt mig til "Sofie er ikke tilstede i dag". Generelt foretrækker jeg at sige så lidt som muligt til folk udefra.


Jeg hører bare 'noget der smitter som ind i helvede, og som vi er plaget af her på stedet pt., hvilket vi er sindssygt trætte af'.

Desuden er jeg totalt ligeglad med, om folk har tyndskid, og ligeglad med at vide det - men det er noget som man ikke ønsker andre ved om én, den er jeg med på. Så hvis det er sådan folk generelt opfatter ordet omgangssyge - altså at man spraymaler toilettet - så er det et uheldigt ordvalg, men den tanke havde ikke strejfet mig.

Tak for svaret.
1

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: TMI, for fanden! Når folk deler for meget...

Indlægaf dgd2007 » 24. feb 2018, 00:30

Smiling_Goat skrev:Hehe jo jo, men nu var det over telefonen. Jeg har bare altid (fejlagtigt?) troet omgangssyge var af den knapt så lækre slags. Jeg synes måske godt, man i så fald kunne nøjes med at sige: "Sofie er syg"

Jeg ville også have tolket det på samme måde. (Og have tænkt, at så meget behøvede Sofies kollega nu ikke informere mig om.) :genert:
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: TMI, for fanden! Når folk deler for meget...

Indlægaf Guilded_Lily » 24. feb 2018, 09:18

Omgangssyge opfatter jeg som noget, hvor flere bliver syge i forlængelse af hinanden pga. smitte. I mit hoved har det ikke nødvendigvis noget med "ud af begge ender" at gøre. Det kalder vi det i hvert fald, når det cirkulerer i skolen/børnehaven.
5
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: TMI, for fanden! Når folk deler for meget...

Indlægaf Kalimsofie » 24. feb 2018, 10:00

Jeg kom lige i tanke om en situation for nogle år siden. Vi sidder til frokost på arbejdspladsen og taler om, at vi alle burde blive bedre til at tage cyklen på arbejde i stedet for bil/bus/tog. Jeg brokker mig lidt over min cykelsadel, fordi der er hul i, så jeg skal have købt en ny. Hvorefter min ældre kollega svarer:

"Ja, det kan være meget godt givet ud med en ny sadel. Jeg har for eksempel slet ikke haft ligeså mange hæmorider, siden jeg skiftede min sidste år!" :tie: :tie:
7
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: TMI, for fanden! Når folk deler for meget...

Indlægaf hotlips » 24. feb 2018, 10:14

DetSorteCirkus skrev:Min mor er sygeplejerske, og det resulterede engang i, at en gæst ved en fødselsdag, vi var til, midt under desserten smækkede sit ben op på bordet og pakkede et stort, væskende sår ud for "lige at få en vurdering".


Åh nej det minder mig om da min fars rædsomme fætter spurgte om ikke vi skulle måle operationsar... på røven.. til farmors julefrokost.

Jeg kan inderligt ikke fordrage ham og det var absolut ikke med min gode vilje at jeg overhovedet blev shanghajet til at sidde ved siden af ham og da slet ikke tale med ham, der er bare intet filter og man ender altid med at sidde og krumme tæer og jeg er sikker på det overhovedet ikke gik op for ham hvor langt ude det er at spørge om sådan noget.
1

Tilbage til "Generelt"