(Advarsel: Spoilers om alle bøger og film!) En fiktionel karakters død, du aldrig kom dig over

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Orchidea
Indlæg: 1022
Tilmeldt: 24. aug 2015, 15:36
Kort karma: 109
Likede indlæg: 2423

Re: En fiktionel karakters død, du aldrig kom dig over

Indlægaf Orchidea » 15. feb 2018, 08:12

Allmost_Famous skrev:Jeg ved ikke om det tæller, men pigen i sangen "I en sal på hospitalet" :whine:

Hold kæft, hvor har jeg tudet mange tårer til den.


Den sang vi i kirken til min højt elskede tantes begravelse. Jeg havde været så tapper indtil da. Blinkede tårer væk og kiggede stift på et usynligt punkt i væggen, men da vi sang den sang brød det hele sammen. Hold nu op. Jeg kendte den ikke i forvejen og ønsker aldrig at høre den igen.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: En fiktionel karakters død, du aldrig kom dig over

Indlægaf dgd2007 » 15. feb 2018, 08:32

Jeg lever mig nok ikke generelt så meget ind i fiktion, som damerne gør, men der er da nogle, som det har irriteret mig, at de døde eller blev dræbt. Fx betjent Mel Silver fra "Sagen genåbnet":

Billede
2
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16995
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41310

Re: En fiktionel karakters død, du aldrig kom dig over

Indlægaf LaMariposa » 15. feb 2018, 08:58

Så sådan en serie med nisselægen David, da jeg var barn. Husker det som ret magisk. Men i sidste afsnit døde både hovedpersonen og hans kone. Det kom jeg mig aldrig rigtigt over...
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
6
:lun: Be brave
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5070
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: En fiktionel karakters død, du aldrig kom dig over

Indlægaf Tilly » 15. feb 2018, 10:45

VeaMoc skrev:Der er virkelig mange af dem, I nævner, jeg også ville nævne. Derudover:

Billy Thomas i Ally McBeal

Åh ja Billy, det var virkelig sørgeligt :trist:

Billede
4
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: En fiktionel karakters død, du aldrig kom dig over

Indlægaf Luffegås » 15. feb 2018, 11:12

Begge på billedet...

Billede
4
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: En fiktionel karakters død, du aldrig kom dig over

Indlægaf Kalimsofie » 15. feb 2018, 13:53

Da Hornblowers bedste ven, Archie, dør efter at have taget hele skylden for mordet på den sindssyge kaptajn, græd jeg. Og jeg græder endnu... :trist:

Jamie Bamber var mit absolut største teenagecrush!
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: En fiktionel karakters død, du aldrig kom dig over

Indlægaf Muuh » 15. feb 2018, 14:28

Denny i Grey's Anatomy Nøøj hvor jeg tudede, synes det var så synd for Izzy
Henry i Grey's Anatomy Så tarvelig hvordan de fik Christina til at operere ham tildækket, så hun ikke vidste hvem det var

+ alle de andre som allerede er nævnt,
7
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: En fiktionel karakters død, du aldrig kom dig over

Indlægaf Akehurst2 » 15. feb 2018, 14:31

Muuh skrev:Henry i Grey's Anatomy Så tarvelig hvordan de fik Christina til at operere ham tildækket, så hun ikke vidste hvem det var



Åh, ja - Henry. Ham havde jeg helt glemt. Så trist, ikke mindst måden :trist: :trist:
1
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: En fiktionel karakters død, du aldrig kom dig over

Indlægaf hotlips » 16. feb 2018, 08:14

Jeg har læst at orry dør i den tredje nord og syd serie, så selv om jeg har boksen så har jeg ikke set den og kommer aldrig til det, jeg blev helt rystet af at læse det.

Jeg gider ikke se den slags og jeg fatter ikke at nogen med vilje ser noget der gør dem i dårligt humør... Jo hvis det er noget der er sket så man bliver klogere af det men sq ikke noget nogen har opfundet så man skal gå meget op i det så man kan blive virkelig slået ud når de så slår de fiktive personer ihjel.

Virkelig irriterende.
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: En fiktionel karakters død, du aldrig kom dig over

Indlægaf Juki » 16. feb 2018, 08:51

LaMariposa skrev:Så sådan en serie med nisselægen David, da jeg var barn. Husker det som ret magisk. Men i sidste afsnit døde både hovedpersonen og hans kone. Det kom jeg mig aldrig rigtigt over...

Der er åbenbart virkelig meget fra min barndom jeg har fortrængt.. Jeg elskede også Nisselægen David :trist:

Det var så sødt den måde han og konen gav hinanden eskimokys på og så var jeg fascineret af hans støvler. De kom så let på og mindede mig om nogle tykke sokker jeg selv havde :lol:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: En fiktionel karakters død, du aldrig kom dig over

Indlægaf Thestral » 16. feb 2018, 09:19

hotlips skrev:Jeg har læst at orry dør i den tredje nord og syd serie, så selv om jeg har boksen så har jeg ikke set den og kommer aldrig til det, jeg blev helt rystet af at læse det.

Jeg gider ikke se den slags og jeg fatter ikke at nogen med vilje ser noget der gør dem i dårligt humør... Jo hvis det er noget der er sket så man bliver klogere af det men sq ikke noget nogen har opfundet så man skal gå meget op i det så man kan blive virkelig slået ud når de så slår de fiktive personer ihjel.

Virkelig irriterende.
Han dør vidst ikke i serie versionen så vidt jeg husker :genert:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: En fiktionel karakters død, du aldrig kom dig over

Indlægaf Daine » 16. feb 2018, 09:42

Thestral skrev:
hotlips skrev:Jeg har læst at orry dør i den tredje nord og syd serie, så selv om jeg har boksen så har jeg ikke set den og kommer aldrig til det, jeg blev helt rystet af at læse det.

Jeg gider ikke se den slags og jeg fatter ikke at nogen med vilje ser noget der gør dem i dårligt humør... Jo hvis det er noget der er sket så man bliver klogere af det men sq ikke noget nogen har opfundet så man skal gå meget op i det så man kan blive virkelig slået ud når de så slår de fiktive personer ihjel.

Virkelig irriterende.
Han dør vidst ikke i serie versionen så vidt jeg husker :genert:

Det er jeg nu ret sikker på han gør. Jeg mindes at Madeleine selv passer plantagen, den bliver i slutningen af serien - så vidt jeg husker - brændt ned af Ku Klux Klan og hun flygter, fordi der ikke er nogen (læs: Orry) der kan passe på hende, hun har jo også slave-aner.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: En fiktionel karakters død, du aldrig kom dig over

Indlægaf Thestral » 16. feb 2018, 10:10

Daine skrev:
Thestral skrev:
hotlips skrev:Jeg har læst at orry dør i den tredje nord og syd serie, så selv om jeg har boksen så har jeg ikke set den og kommer aldrig til det, jeg blev helt rystet af at læse det.

Jeg gider ikke se den slags og jeg fatter ikke at nogen med vilje ser noget der gør dem i dårligt humør... Jo hvis det er noget der er sket så man bliver klogere af det men sq ikke noget nogen har opfundet så man skal gå meget op i det så man kan blive virkelig slået ud når de så slår de fiktive personer ihjel.

Virkelig irriterende.
Han dør vidst ikke i serie versionen så vidt jeg husker :genert:

Det er jeg nu ret sikker på han gør. Jeg mindes at Madeleine selv passer plantagen, den bliver i slutningen af serien - så vidt jeg husker - brændt ned af Ku Klux Klan og hun flygter, fordi der ikke er nogen (læs: Orry) der kan passe på hende, hun har jo også slave-aner.
Men er det ikke først senere end i bogen? Det er længe siden jeg har læst dem
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: En fiktionel karakters død, du aldrig kom dig over

Indlægaf Daine » 16. feb 2018, 10:36

Thestral skrev:
Daine skrev:
Thestral skrev:
hotlips skrev:Jeg har læst at orry dør i den tredje nord og syd serie, så selv om jeg har boksen så har jeg ikke set den og kommer aldrig til det, jeg blev helt rystet af at læse det.

Jeg gider ikke se den slags og jeg fatter ikke at nogen med vilje ser noget der gør dem i dårligt humør... Jo hvis det er noget der er sket så man bliver klogere af det men sq ikke noget nogen har opfundet så man skal gå meget op i det så man kan blive virkelig slået ud når de så slår de fiktive personer ihjel.

Virkelig irriterende.
Han dør vidst ikke i serie versionen så vidt jeg husker :genert:

Det er jeg nu ret sikker på han gør. Jeg mindes at Madeleine selv passer plantagen, den bliver i slutningen af serien - så vidt jeg husker - brændt ned af Ku Klux Klan og hun flygter, fordi der ikke er nogen (læs: Orry) der kan passe på hende, hun har jo også slave-aner.
Men er det ikke først senere end i bogen? Det er længe siden jeg har læst dem

Måske det er i dem der hedder krig og fred? Jeg er lidt usikker, jeg har kun set serien (for mange år siden), men jeg ved der er flere bøger end bare Nord og Syd.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: En fiktionel karakters død, du aldrig kom dig over

Indlægaf hotlips » 16. feb 2018, 11:48

Thestral skrev:
hotlips skrev:Jeg har læst at orry dør i den tredje nord og syd serie, så selv om jeg har boksen så har jeg ikke set den og kommer aldrig til det, jeg blev helt rystet af at læse det.

Jeg gider ikke se den slags og jeg fatter ikke at nogen med vilje ser noget der gør dem i dårligt humør... Jo hvis det er noget der er sket så man bliver klogere af det men sq ikke noget nogen har opfundet så man skal gå meget op i det så man kan blive virkelig slået ud når de så slår de fiktive personer ihjel.

Virkelig irriterende.
Han dør vidst ikke i serie versionen så vidt jeg husker :genert:


Ikke i de første to der var dem der i sin tid trak masser af seere i DR's monopol dage men der er lavet en mere senere, iøvrigt med en del af skuespillerene skiftet ud som aldrig fik samme succes som de andre hvor han dør.

Men jeg fortrænger det , jeg elsker stadig de første og har set dem utallige gange.
0

Tilbage til "Generelt"