Valentines ??

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8189

Re: Valentines ??

Indlægaf Anilara » 10. feb 2018, 12:00

Nej, det siger mig ikke noget, og vi er gode til at fejre andre almindelige dage. Det føles påtaget for mig, at skulle gøre noget den dag.
Hvad andre gør, må de om.
1
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Valentines ??

Indlægaf hotlips » 11. feb 2018, 05:28

Min dreng plejer at få en af de hjerteformede helium balloner og en pose med nougat hjerter fra frellsen, det er helt fast...jeg må hellere huske at spørge om det er tilladt at tage ballonen med når jeg henter ham, det syntes han var toppen i børnehaven men han går meget op i at nu er han altså stor og ikke til børnepjat for tiden og jeg ved ikke om sådan en ballon hører under børn :gruble:

Han plejer at få en lille ting mere, jeg tror det bliver en lille kaktus iår, han er begyndt at samle på kaktus fordi han leger zombie krig og sådan nogle kan åbenbart ikke tåle kaktus og han bliver så glad når han får en ny sort.

Jeg ved ikke om vi gør mere ud af det, det veksler lidt efter hvad vi har af energi og penge, måske griller vi hotdogs i haven eller går i biografen, men det er absolut også muligt vi hopper i nattøjet når vi kommer hjem og spiser aftensmaden foran fjernsynet, det sker af og til og han trænger til at få ferie.

Ellers tror jeg måske vi sender en blomst og et par babysokker eller noget til min søster der er gravid og alene med det, det er ikke noget vi plejer men jeg har selv været gravid alene og man kan godt komme til at føle sig mere alene end man lige havde regnet med. Måske inviterer vi havde til at komme og spise og smække benene op i sofaen.

Jeg har vist holdt de fleste former for Valentine, jeg har også haft de der med kærester hvor man tager hofteholder på fra morgenstunden og bruger dagen i sengen og jeg har fået tilsendt blomster, da jeg boede på en gård havde min mor en lille konkurrence om at sende mig større og vildere ting hvert år og der har været så meget andet .. Jeg synes ikke jeg kan få for meget af at huske at sætte pris på mine mennesker og jeg elsker at gøre mig umage med at være lidt mere opmærksom, give lidt mere, huske at fortælle folk de er vigtige for mig.. Og jeg synes ellers vi er rigtig gode til det til hverdag.
1
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Valentines ??

Indlægaf Grissebassen » 12. feb 2018, 13:59

Det er først gået op for mig i løbet af år 2017 at valentines og hallowen åbenbart er blevet en ting i Danmark. Og hvornår det er sket begriber jeg ikke, for det var ikke en ting, da jeg var ung og med på moden.
Jeg må leve i min egen lille osteklokke, for jeg troede eller kun, det var noget man fejrede i USA. Jeg har intet problem med importerede traditioner, men i og med at det er gået hen over hovedet på mig i al den tid det har eksisteret i Danmark, føles det ikke rigtigt som en tradition for mig. Og nårh ja, så er jeg også single.
0
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Valentines ??

Indlægaf Ficus » 12. feb 2018, 14:08

Jeg gik i 6. klasse da jeg fik/gav en valentinesgave til min “kæreste”. Det er 15-16 år siden (var i øvrigt også det skoleår vi fik engelsk, på min skole).
Har et par gange nu undret mig over at folk synes det er noget nyt.

Han fik i øvrigt en tudegrim, lysegrøn plysset elefantsparegris købt i Kvickly :cool:
0
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Valentines ??

Indlægaf Stitch » 12. feb 2018, 14:15

Grissebassen skrev:Det er først gået op for mig i løbet af år 2017 at valentines og hallowen åbenbart er blevet en ting i Danmark. Og hvornår det er sket begriber jeg ikke, for det var ikke en ting, da jeg var ung og med på moden.
Jeg må leve i min egen lille osteklokke, for jeg troede eller kun, det var noget man fejrede i USA. Jeg har intet problem med importerede traditioner, men i og med at det er gået hen over hovedet på mig i al den tid det har eksisteret i Danmark, føles det ikke rigtigt som en tradition for mig. Og nårh ja, så er jeg også single.


Valentines har man fejret i alle katolske lande, da skt. Valentin er en helgen. Vores nabo Sverige fejrer ivrigt "Alla hjärtans dag" :lun:, så det er ikke bare amerikansk.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Valentines ??

Indlægaf Grissebassen » 12. feb 2018, 14:17

Stitch skrev:
Grissebassen skrev:Det er først gået op for mig i løbet af år 2017 at valentines og hallowen åbenbart er blevet en ting i Danmark. Og hvornår det er sket begriber jeg ikke, for det var ikke en ting, da jeg var ung og med på moden.
Jeg må leve i min egen lille osteklokke, for jeg troede eller kun, det var noget man fejrede i USA. Jeg har intet problem med importerede traditioner, men i og med at det er gået hen over hovedet på mig i al den tid det har eksisteret i Danmark, føles det ikke rigtigt som en tradition for mig. Og nårh ja, så er jeg også single.


Valentines har man fejret i alle katolske lande, da skt. Valentin er en helgen. Vores nabo Sverige fejrer ivrigt "Alla hjärtans dag" :lun:, så det er ikke bare amerikansk.

Der kan man bare se. Jeg har virkelig en unik evne til ikke at opfange, hvad der foregår omkring mig :genert:
0
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Valentines ??

Indlægaf Stitch » 12. feb 2018, 14:44

Grissebassen skrev:Der kan man bare se. Jeg har virkelig en unik evne til ikke at opfange, hvad der foregår omkring mig :genert:



Det er også en slags talent :lol2: :kram:
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Lone
Indlæg: 1154
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:25
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1005

Re: Valentines ??

Indlægaf Lone » 12. feb 2018, 14:50

Vi plejer ikke at fejre det, og det regner jeg heller ikke med, at vi skal i år
0
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22868

Re: Valentines ??

Indlægaf POCKETKITTEN » 12. feb 2018, 16:50

Jeg skal arbejde og på hovedet hjem i seng, men jeg håber at få den store hjerteslikkepind, jeg har peget på i en butik.
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Valentines ??

Indlægaf dgd2007 » 12. feb 2018, 22:26

Stitch skrev:Valentines har man fejret i alle katolske lande, da skt. Valentin er en helgen. Vores nabo Sverige fejrer ivrigt "Alla hjärtans dag" :lun:, så det er ikke bare amerikansk.

Arh, men det er vel ikke derfor, folk er blevet modtagelige for at fejre det i DK nu.
Det er vel amerikanske film og serier, der har gødet jorden for det - og så har blomsterhandlerne selvfølgelig også gjort deres.
Jeg tvivler på, at det er svensk eller katolsk indflydelse, der har gjort sig gældende, selvom om du sikkert principielt har ret.
1
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Valentines ??

Indlægaf ExCoastal » 12. feb 2018, 22:46

Vi gør ikke så meget ud af det, det et sådan lidt en Hallmark holiday (alt for kommerciel), men jeg køber nu alligevel røde roser og et kort. Vi plejer at tage ud og spise, men det udsætter vi til på fredag, hvor vi skal ind og se Black Panther.
0
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Valentines ??

Indlægaf Stitch » 13. feb 2018, 05:33

dgd2007 skrev:
Stitch skrev:Valentines har man fejret i alle katolske lande, da skt. Valentin er en helgen. Vores nabo Sverige fejrer ivrigt "Alla hjärtans dag" :lun:, så det er ikke bare amerikansk.

Arh, men det er vel ikke derfor, folk er blevet modtagelige for at fejre det i DK nu.
Det er vel amerikanske film og serier, der har gødet jorden for det - og så har blomsterhandlerne selvfølgelig også gjort deres.
Jeg tvivler på, at det er svensk eller katolsk indflydelse, der har gjort sig gældende, selvom om du sikkert principielt har ret.


Mente nu bare at det ikke er grunden til at Valentine fejres i det hele taget.

Men du har sikkert ret i at danskerne har taget det til sig pga amerikanske film.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Valentines ??

Indlægaf IrmaPigen » 13. feb 2018, 10:43

Vi har ikke lige planlagt noget.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Valentines ??

Indlægaf Pandesteg » 13. feb 2018, 11:16

Vi skal slibe og spartle vægge i vores soveværelse :D Jeg mener dog, at manden plejer at have et eller andet blomst/chokoladeværk med hjem til mig. Han har dog lige givet mig en ny carharrt-hue i går, så tænker, at det er min valentines-gave. Det er også meget bedre end blomster :D
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Valentines ??

Indlægaf Pax Romana » 13. feb 2018, 11:20

Hvis det betød noget for min kæreste, så ok med mig.
Min nuværende kæreste syntes at det er alt for amerikansk og sukkersødt.
1
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.

Tilbage til "Generelt"