Hyggedag med pige på 11 år

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Hyggedag med pige på 11 år

Indlægaf Sangius » 5. feb 2018, 17:58

Min kære niece har det lidt svært for tiden. Hun bliver mobbet i skolen, bla pga rn problematisk far, og hendes bedste veninde har fået en anden bedste veninde og sådan.
Jeg ville gerne invitere hende på en dag, hvor vi bare råhygger sammen, og hun får en masse positiv opmærksomhed og tid sammen med en, som rigtig gerne vil hende.

Jeg tænkte at vi kunne få lavet negle, det har hun aldrig prøvet. Har I nogle gode forslag til aktiviteter?
2
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 421
Likede indlæg: 4834

Re: Hyggedag med pige på 11 år

Indlægaf milisa » 5. feb 2018, 18:10

Hvor er du sød!!!

Det kommer jo an på, hvad budgettet er og hvilken type, hun er. Men hvis hun er til negle, så kunne doktorfisk måske også være en mulighed? Svømmehal? Bif-tur med slik og popcorn i absurde mængder? Klatrevæg, hvis hun er til sport og action?
0
Tally-ho
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Hyggedag med pige på 11 år

Indlægaf Sophies-mor » 5. feb 2018, 18:33

Evt. en god blanding?
Café tur med brunch/ frokost, så negle - doktorfisk lyder i øvrigt spændende. Biograftur med snoller...
Hvad interesserer hun sig for?
Zoologisk have, bare gå rundt og have mulighed for at man også kan tale sammen. Måske shopping efter en lækker trøje eller lignende.
Jeg tænker, at hvis der er for mange aktiviteter kan det også blive hu-hej-vilde-dyr.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16226
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1406
Likede indlæg: 30205

Re: Hyggedag med pige på 11 år

Indlægaf TinaW » 5. feb 2018, 19:01

Den blå planet eller zoologisk museum? Hvis hun kan lide dyr.
Eller Eksperimentarium på Tuborg Havnevej, de har noget for enhver synes jeg.
0
Jegvilgerneheddenogetnyt
Indlæg: 1846
Tilmeldt: 26. dec 2015, 11:24
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2192

Re: Hyggedag med pige på 11 år

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 6. feb 2018, 07:26

Først svømmehallen og så brunch, efterfulgt af strøgtur.
0
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4379
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 487
Likede indlæg: 10730

Re: Hyggedag med pige på 11 år

Indlægaf BlueBunny » 6. feb 2018, 07:34

Jeg synes de andre ting lyder hyggelige. Jeg ved ikke hvornår dagen slutter, men ellers er der ikke noget bedre end dyne, film, guf i sofaen at slutte på i den alder tænker jeg.
0
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Hewlett
Indlæg: 1457
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4387

Re: Hyggedag med pige på 11 år

Indlægaf Hewlett » 6. feb 2018, 08:01

Svømmehal er en god ide, men man bliver lidt træt og sulten afsæt det vand/klor, så det skal times. Evt. tag i Øbro eller FRB svømmehal og betal det ekstra for at få adgang til deres kurbads-område :) Ellers er der DGI byen med masser af vipper og klatrevæg. Her kan I f.eks. aftale at I skal prøve at hoppe fra X vippe - så kommer der en lille succes der, såfremt hun tør :)

Bagefter kunne I tage en lille tur på strøget, lade hende købe en lille ting fra en spændende butik, i hendes alder ville det sikkert være noget ala 'The Body Shop", "Glitter" eller "Matas".

Måske spise en hotdog og få stillet den værste sult.

Dernæst hjem på sofaen med popcorn og andre snacks og se en film som hun vælger.

Hvor er du sød, at du tager hånd om hende på den måde :)
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24632
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3199
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36796

Re: Hyggedag med pige på 11 år

Indlægaf Daine » 6. feb 2018, 08:31

Skulle jeg som 11 årig have en fantastisk dag, ville en sikker vinder være:
En oplevelse, gerne med dyr, om formiddagen (her er Zoo eller Den Blå Planet oplagte). Jeg brød mig i den alder ikke om svømmehaller, så jeg ville stikke en finger i jorden hos pigen, inden den kom på programmet.
En god frokost (burger var et hit dengang og er det sikkert stadigvæk. Ellers en god pastaret, eller hvad hun nu ellers kan lide).
Shoppetur på Strøget/i et center, afhængigt af vejret. Kunne der falde en lille ting af til hende, ville det helt sikkert være godt.
Shoppeturen kunne evt. afsluttes med en let manicure/pedicure. Det er sådan en “voksenting” som piger i den alder synes kunne være spændende at prøve + man får nogle fine negle :)
Dagen kunne slutte med en omgang aftensmad hos dig, en god film, slik og dynerne i sofaen. Evt. en overnatning?
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hyggedag med pige på 11 år

Indlægaf hotlips » 6. feb 2018, 10:48

Jeg vil sige at en ting der virkelig tager kegler hos sådan en lille dame er at give hende blomster. En rigtig buket i hendes ynglings farver og hvis hun er sådan ultra piget kan man få glimmerdimser til at sætte i hos nogle blomsterhandlere og sig til dem at de bare skal give den gas med cellofan og sløjfer og alt hvad de har.

Jeg ved ikke hvad du har af penge men man kan jo også godt hygge med at ordne tæer og den slags derhjemme, giv hende et fodbad med rigtig duftesæbe og så klar hvad der er af evt hård hud og neglespidser og giv hende neglelak på. Men måske var det værd at overveje om hun har brug for bare at være et barn, de bestræber sig på at lægge det væk at de er børn allerede i den alder og det må være anstrengende i længden, især når de har andre ting at slås med.

Jeg er iøvrigt med på at lave overnatning og sent i seng med hyggefilm og py, måske kan du have hende en hel weekend hvis du har lyst, så er der også bedre tid til at snakke, spille og gå en lang tur og den slags er godt til at få talt ordentligt om de vigtige ting hun måske har på hjerte. Jeg kan anbefale genbrug hvis du ikke har nogle spil, så kan du måske købe lidt forskellige.

Min bedste veninde havde en lille søster der var noget yngre end os, hun kom på weekend hos mig en gang om året til hun var voksen, det var vildt hyggeligt, også da jeg var de der 16-17 år og ikke havde en krone. Så gjorde vi nogle af de ting hendes forældre ikke ville eller måske bare ikke havde tradition for, en rygsæk med klemmer og så afsted, det var virkelig nogle dejlige dage. Vi er iøvrigt stadig venner, hun var den første der fik at vide jeg havde en lille reje i maven.

Hvad har hun af interesser, kan hun lide historie,, naturen, heste eller hvad?
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Hyggedag med pige på 11 år

Indlægaf Sangius » 6. feb 2018, 18:01

Tak for alle de gode svar!

Vi var faktisk på Den Blå Planet i december, og ved ikke helt om jeg orker togtur til KBH (med zoo, eksperimentarium osv), jeg har ikke bil... må jeg lige tygge på.

Hun er glad for (og god til) at male og tegne. Overvejer om vi skulle tage en gåtur på stranden og finde sten vi kunne male.

Og så har jeg også tænkt svømmehal - der spørg jeg lige hendes mor om hun har nogle komplekser ved det.

Det bliver hygge :D
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Undtagelsen
Indlæg: 2243
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 221
Likede indlæg: 4589

Re: Hyggedag med pige på 11 år

Indlægaf Undtagelsen » 6. feb 2018, 19:01

Sangius skrev:Tak for alle de gode svar!

Vi var faktisk på Den Blå Planet i december, og ved ikke helt om jeg orker togtur til KBH (med zoo, eksperimentarium osv), jeg har ikke bil... må jeg lige tygge på.

Hun er glad for (og god til) at male og tegne. Overvejer om vi skulle tage en gåtur på stranden og finde sten vi kunne male.

Og så har jeg også tænkt svømmehal - der spørg jeg lige hendes mor om hun har nogle komplekser ved det.

Det bliver hygge :D


Hvad med en tur på et kunstmuseum, når nu hun har interessen?
0
Neverkont
Indlæg: 1888
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 101
Likede indlæg: 2943

Re: Hyggedag med pige på 11 år

Indlægaf Neverkont » 6. feb 2018, 23:13

Sangius skrev:Tak for alle de gode svar!

Vi var faktisk på Den Blå Planet i december, og ved ikke helt om jeg orker togtur til KBH (med zoo, eksperimentarium osv), jeg har ikke bil... må jeg lige tygge på.

Hun er glad for (og god til) at male og tegne. Overvejer om vi skulle tage en gåtur på stranden og finde sten vi kunne male.

Og så har jeg også tænkt svømmehal - der spørg jeg lige hendes mor om hun har nogle komplekser ved det.

Det bliver hygge :D


Prøv at undersøge hvad der er/sker i din egen by, eller måske den nærmeste nabo-by.
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hyggedag med pige på 11 år

Indlægaf hotlips » 7. feb 2018, 05:51

Sangius skrev:Tak for alle de gode svar!

Vi var faktisk på Den Blå Planet i december, og ved ikke helt om jeg orker togtur til KBH (med zoo, eksperimentarium osv), jeg har ikke bil... må jeg lige tygge på.

Hun er glad for (og god til) at male og tegne. Overvejer om vi skulle tage en gåtur på stranden og finde sten vi kunne male.

Og så har jeg også tænkt svømmehal - der spørg jeg lige hendes mor om hun har nogle komplekser ved det.

Det bliver hygge :D


Hvad for en by bor du ved? Nogen steder har de sådan nogle cafeer hvor man kan sidde og hygge og male på keramik eller porcelæn, så brænder de det og man kan hente det efter nogle dage.
Man kan også købe sæt med maling der kan holde og sten.

Det er bare hvis ikke det snart bliver varmere, jeg går i haven året rundt men det kan godt være for koldt til at være hyggeligt hvis det bliver omkring de - 5.
1

Tilbage til "Generelt"