Hvornår har du sidst følt dig gammel?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Honningprut
Indlæg: 980
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:17
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1906

Re: Hvornår har du sidst følt dig gammel?

Indlægaf Honningprut » 16. mar 2019, 18:52

I starten af februar da jeg var nede og handle frysepizza til en veninde og jeg, blev jeg stoppet af en lidt ældre mand (50-60 år) i fiskertøj. Han kommenterede at jeg havde strømpebukser på i det kolde vejr, men kunne selvfølgelig godt forstå det da det var lidt sexet. Jeg valgte ikke at kommentere på hans åbenlyse sexisme og dårlige ordvalg, men bagefter følte jeg mig gammel. Gammel fordi en lidt ældre veninde sagde til mig for nogle år siden:" Du ved du er ved at blive gammel, når de halv gamle mænd begynder at lægge an på dig helt åbenlyst." :gruble:
2
Jeg sætter nutids-r som det passer mig :fløjt: :slem:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Hvornår har du sidst følt dig gammel?

Indlægaf Daine » 16. mar 2019, 19:02

Når man står og kæmper med tårerne ved faneindmarch til en gymnastikopvisning. Jeg er blevet helt uhyggelig grådlabil med årene, hvordan mon jeg ikke er om 10 år?
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Hvornår har du sidst følt dig gammel?

Indlægaf Lykke » 16. mar 2019, 19:07

Honningprut skrev:I starten af februar da jeg var nede og handle frysepizza til en veninde og jeg, blev jeg stoppet af en lidt ældre mand (50-60 år) i fiskertøj. Han kommenterede at jeg havde strømpebukser på i det kolde vejr, men kunne selvfølgelig godt forstå det da det var lidt sexet. Jeg valgte ikke at kommentere på hans åbenlyse sexisme og dårlige ordvalg, men bagefter følte jeg mig gammel. Gammel fordi en lidt ældre veninde sagde til mig for nogle år siden:" Du ved du er ved at blive gammel, når de halv gamle mænd begynder at lægge an på dig helt åbenlyst." :gruble:


Ej what? Nej han var upassende. Det bliver du da ikke gammel af.
1
Jadajada
Indlæg: 721
Tilmeldt: 18. jan 2018, 21:31
Kort karma: 107
Likede indlæg: 2315

Re: Hvornår har du sidst følt dig gammel?

Indlægaf Jadajada » 16. mar 2019, 19:10

Daine skrev:Når man står og kæmper med tårerne ved faneindmarch til en gymnastikopvisning. Jeg er blevet helt uhyggelig grådlabil med årene, hvordan mon jeg ikke er om 10 år?


Hvis grådlabilitet er målestok for gammel, så er jeg verdens ældste nulevende menneske ...
For nyligt var jeg til begravelse ved min kærestes venindes mors begravelse. Jeg har mødt moderen én gang. Hun havde kol og magtede ikke at leve mere, ville bare have fred.

Jeg tror ikke på nogen Gud og er ikke medlem af folkekirken men var suverænt den i kirken der tudede højest!

Lørdagen efter var vi til barnedåb ved min kærestes mors brors barns dåb (kan ikke lige overskue hvordan man så er i familie) og gæt engang hvordan dét gik :)

Talentprogrammer - yep.

Alt der involverer min datter.

Det er for sindssygt og det må gerne begrænse sig.

Jeg er sådan iø nord for både 190cm og 100kg og har fuldskæg.
7
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Hvornår har du sidst følt dig gammel?

Indlægaf Pandesteg » 21. mar 2019, 07:15

Når jeg hører Drake, Kendrick Lamar m.fl. og det skulle være det vildeste pis. Jeg kan slet ikke se lyset i det, føler mig virkelig ancient :(

Til gengæld kan jeg dog virkelig godt lide Post Malone :-D
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Hvornår har du sidst følt dig gammel?

Indlægaf avdotja » 21. mar 2019, 08:20

Smiling_Goat skrev:
Honningprut skrev:I starten af februar da jeg var nede og handle frysepizza til en veninde og jeg, blev jeg stoppet af en lidt ældre mand (50-60 år) i fiskertøj. Han kommenterede at jeg havde strømpebukser på i det kolde vejr, men kunne selvfølgelig godt forstå det da det var lidt sexet. Jeg valgte ikke at kommentere på hans åbenlyse sexisme og dårlige ordvalg, men bagefter følte jeg mig gammel. Gammel fordi en lidt ældre veninde sagde til mig for nogle år siden:" Du ved du er ved at blive gammel, når de halv gamle mænd begynder at lægge an på dig helt åbenlyst." :gruble:


Ork mine veninder og jeg blev ofte lagt åbenlyst an på af halvgamle mænd, da vi var præteens, så no sweat. Jeg garanterer dig for, det ikke betyder, du er gammel

Jeg forstår ikke at I karakteriserer det som “lægge an på”. Når man “lægger an på” prøver man - i min forståelse - aktivt at gøre den anden interesseret, med henblik på at få en date/andet i stand. Det beskrevne betragter jeg udelukkende som en klam og dybt upassende bemærkning.
4
Brugeravatar
Afskylia
Indlæg: 529
Tilmeldt: 7. jan 2016, 12:07
Kort karma: 62
Likede indlæg: 1295

Re: Hvornår har du sidst følt dig gammel?

Indlægaf Afskylia » 21. mar 2019, 09:13

Da jeg så programmet for fredagsrock i Tivoli og at jeg ikke kendte halvdelen af dem der skulle optræde..
2
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hvornår har du sidst følt dig gammel?

Indlægaf hotlips » 21. mar 2019, 09:40

Når der er influencers oppe i medierne.

Det er et mystisk fænomen efter min mening, jeg har prøvet at kigge på det men jeg forstår det ikke.

Set fra mit lille hjørne af verden er det folk uden evner, eller som ihvertfald skjuler dem de da formodentlig har, der udelukkende beskæftiger sig med overfladiske ting, og som på en eller anden måde jeg ikke kan greje har fået nogen overbevist om at deres mening er interessant.

Jeg har ikke noget imod man går op i mode eller make up, og jeg er ikke i tvivl om det kræver en del at kunne få det bedste udbytte af begge dele, men der er så vidt jeg kan se ikke tale om folk der har dygtiggjorr sig indenfor noget af det, der er tale om folk der sælger deres egen mening, og det er tilsyneladende et velkendt fænomen at deres mening er til salg.

Jeg fatter ikke en brik, det er et eller andet sted ganske interessant at man kan overbevise så mange andre om at deres mening er noget værd at der er firmaer der betaler pænt for at få dem til at sige de synes godt om et eller andet specifikt produkt.
Men hvordan man kan det, det forstår jeg ikke.

Jeg prøvede at se på den side der hedder bloggers delight, der var en masse blogs om primært folk jeg ikke har hørt om og deres tanker om hverdagsting, der var en side hvor der blev præsenteret hvad bloggers delight kan og det var udelukkende markedsføring.
Det er muligt det bare er det influencers er, markedsføre mennesker og det de så kan markedsføre men jeg føler stadig ikke jeg forstår det, jeg tænker at det vel ikke kan være det hele og hvorfor er det så at Fie Laursen som er en af de få jeg ved hvem er som udelukkende er influencer så hele tiden er i pressen for dårlige ting og der tilsyneladende er folk der bruger en hel del energi på at hade hende. Er det så fordi det er gået galt med at markedsføre hende eller er det en del af den markedsføring der må være en del af det hvis man vil være influencer uden en åbenlys kunnen?

Det er meget mystisk og jeg føler mig som en på omkring de 80 der sidder og glor med åben mund på Elvis der vrider sig i fjernsynet for første gang når jeg prøver at finde ud af hvad det går ud på.
1
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Hvornår har du sidst følt dig gammel?

Indlægaf Daine » 21. mar 2019, 10:24

De sidste 4 dage. Jeg er med som introlærer for en flok 8. Klasses elever, der er på skolebesøg. Det er jo en helt anden verden de lever i :nerve:
6
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4979

Re: Hvornår har du sidst følt dig gammel?

Indlægaf Anne Droid » 21. mar 2019, 16:42

Jeg har lige været ved optiker og kiggede på spraglede briller. Giv mig et nakkeskud hvis jeg en dag får en asymmetrisk korthårsfrisure i røde nuancer.
7
Klimatosse
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hvornår har du sidst følt dig gammel?

Indlægaf hotlips » 21. mar 2019, 17:03

Jadajada skrev:
Daine skrev:Når man står og kæmper med tårerne ved faneindmarch til en gymnastikopvisning. Jeg er blevet helt uhyggelig grådlabil med årene, hvordan mon jeg ikke er om 10 år?


Hvis grådlabilitet er målestok for gammel, så er jeg verdens ældste nulevende menneske ...
For nyligt var jeg til begravelse ved min kærestes venindes mors begravelse. Jeg har mødt moderen én gang. Hun havde kol og magtede ikke at leve mere, ville bare have fred.

Jeg tror ikke på nogen Gud og er ikke medlem af folkekirken men var suverænt den i kirken der tudede højest!

Lørdagen efter var vi til barnedåb ved min kærestes mors brors barns dåb (kan ikke lige overskue hvordan man så er i familie) og gæt engang hvordan dét gik :)

Talentprogrammer - yep.

Alt der involverer min datter.

Det er for sindssygt og det må gerne begrænse sig.

Jeg er sådan iø nord for både 190cm og 100kg og har fuldskæg.


Kærestes mors bror er morbror eller onkel og hans børn er kærestens fætre og kusiner.

Hvad betyder iø?
0
Jadajada
Indlæg: 721
Tilmeldt: 18. jan 2018, 21:31
Kort karma: 107
Likede indlæg: 2315

Re: Hvornår har du sidst følt dig gammel?

Indlægaf Jadajada » 21. mar 2019, 17:24

hotlips skrev:
Hvad betyder iø?


I øvrigt.
2
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Hvornår har du sidst følt dig gammel?

Indlægaf paint » 21. mar 2019, 17:27

Da der i dag, var en dag sagde til mig: "nej, ikke Fomo men Jomo" :genert:
3
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Hvornår har du sidst følt dig gammel?

Indlægaf Tibbler » 21. mar 2019, 17:33

I dag da en vikar talte med nogle børn om, at hun ikke boede hjemme ved sine forældre længere. "Hvorfor ikke?"; spørger børnene.
"Det er fordi jeg er gammel. 21 år gammel"



Gad vide, hvad jeg så er? En olding på 44? :gruble: :lol:
1
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Hvornår har du sidst følt dig gammel?

Indlægaf Sangius » 21. mar 2019, 17:42

Følte mig sgu lidt gammel i dag.
Har ikke shoppet tøj i 4 år... og har i mellemtiden fået 2 børn, så kroppen ser ikke helt ud som den gjorde sidst jeg stod i et prøverum :D
Nå. Var i sådan en Only butik, for der har jeg da været før i sin tid. Hende damen (pigen, hun var ung!) der hjalp mig, snakkede om hvad der var "in" nu, og hvad der er "in" til sommer. Kom med alt muligt tøj til mig... et psr cargolignende bukser med lommer og lynlåse alle vegne, som bare "ville se SÅ fede ud" med et par læderstøvler og en cowboyjakke!
Jeg følte seriøst jeg lignede en der prøvede at gøre mig selv 10 år yngre... :lol:
Jeg er ikke engang særlig gammel. Men jeg følte mig dybt malplaceret derinde :genert:
Screen_Shot_2017_07_13_at_1.09.20_PM.0.png.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018

Tilbage til "Generelt"