Hvornår har du sidst følt dig gammel?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Hvornår har du sidst følt dig gammel?

Indlægaf Akehurst2 » 17. jul 2018, 15:22

DetSorteCirkus skrev:
dgd2007 skrev:
DetSorteCirkus skrev:Da jeg i London flere gange tog mig selv i at kigge på kunst med hænderne på ryggen.

Gør gamle da det? :lol:


JA! Prøv selv at lægge mærke til det blandt de øvrige gæster næste gang, du er på museum :lol:


Så er jeg også gammel :gammel:
0
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Hvornår har du sidst følt dig gammel?

Indlægaf Skorstenen » 18. jul 2018, 08:05

I lørdags.
En eller anden, tilsyneladende blind person, beskyldte mig for at være min vens mor.


Han er 42. Jeg er 47.
:whine:
2
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Hvornår har du sidst følt dig gammel?

Indlægaf Dirtylittledevil » 18. jul 2018, 20:32

Da det gik op for mig, at det nok ville blive mere traumatisk for den tilfældige forbipasserende, end for mig selv, hvis denne fik et glimt af min nøgne krop igennem det halvåbne badeværelsesvindue.
1
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
missme
Indlæg: 303
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:00
Kort karma: 20
Likede indlæg: 391

Re: Hvornår har du sidst følt dig gammel?

Indlægaf missme » 18. jul 2018, 20:35

Da jeg for et par dage siden spurgte min 9 årige datter om hun ikke havde en cd afspiller på værelset, og hun spurgte: "Hvad er en CD?"

Efter at have rodet hendes ting igennem, fandt vi så den gamle cd afspiller, og så kunne kun da også huske at hun engang havde hørt musik på den måde.
4
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Hvornår har du sidst følt dig gammel?

Indlægaf Tibbler » 18. jul 2018, 21:38

vulpesVelox skrev:
NejJegErIkkeAsiat skrev:
Wizzze skrev:
NejJegErIkkeAsiat skrev:Da min kollega og jeg sad og forklarede vores nye piccoline hvordan et kassettebånd fungerede.


Fik i forklaret båndsalat, og hvordan man sad med en blyant og rullede bånd på spole igen? :D

Til de unge herinde :-D
Billede


Vi turde slet ikke åbne den dør. Hun så allerede ret fortabt ud da vi forklarede hvordan man optog musik på båndet.

Når hun er kommet sig over chokket, kan I jo fortsætte med hvordan man loader et spil på en Commodore 64 med båndstation.


Åhhh ja...og et gammelt kladdehæfte til at skrive talkoderne for, hvor på båndet, man kunne finde de forskellige spil. :dåne:

Hvor har jeg siddet mange gange og stirret på striber i forskellige farvekombinationer, men jeg ventede på at spillet loadede.

Billede
6
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Hvornår har du sidst følt dig gammel?

Indlægaf Pityt » 18. jul 2018, 21:48

Tidligere i dag, hvor jeg så en (i øvrigt virkelig pæn :-D ) ung politibetjent med manbun og tatoveringer og greb mig selv i at tænke, at det da virkelig var upassende for en betjent at se sådan ud.
3
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2593
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3874

Re: Hvornår har du sidst følt dig gammel?

Indlægaf Anlewi » 19. jul 2018, 05:40

Lisva skrev:
Yetie skrev:
Mi55y skrev:
Lisva skrev:
Det samme her. Og så føler jeg mig ikke spor mindre gammel, når jeg sandfærdigt fortæller om, at "i min tid kørte man i hestevogn".

Ps. Bruger studenter slet ikke det mere? Jeg har ikke set en eneste de sidste mange år. Og der er altså bare lidt mere hygge og nostalgi over heste og bøgegrene end dunkende technorytmer og dommerfløjter.

Hilsen den gamle. :gammel:


Tror folk kommer fra for store områder til, at det praktisk kan lade sig gøre. Min venindes søster skulle køre fra kl. 11:30 til kl. 1:00 og de havde en stram tidsplan med kun 10 minutters stop hvert sted. Hvis de havde kørt i hestevogn, havde det nok taget et par dage.


Vi kørte i to dage i sin tid. Første dag inde i byen med hestevogn, og anden dag med bus ud til alle os, der boede uden for byen. Det burde man vel også kunne i dag. Det er da kun..... okay, 19 år siden jeg blev student. :gammel:


Ja, det gjorde vi nemlig også. Der var trods alt en del, der boede i omegnen af gymnasiet - og hvorfor skulle det være anderledes i dag? :gruble:


Gad vide om det med hestevognen er egnsbestemt? Jeg har aldrig set studenter i hestevogn. (Kommer fra Storkøbenhavn)
0
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvornår har du sidst følt dig gammel?

Indlægaf Juki » 22. jul 2018, 19:32

Lige nu.. Jeg bruger søndagen på seriemaraton med "Indefra med Anders Agger" DR2.

Men han er nu god :santa2:
2
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15290
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25613

Re: Hvornår har du sidst følt dig gammel?

Indlægaf Delfin » 22. jul 2018, 22:04

1234 skrev:
Wizzze skrev:
NejJegErIkkeAsiat skrev:Da min kollega og jeg sad og forklarede vores nye piccoline hvordan et kassettebånd fungerede.


Fik i forklaret båndsalat, og hvordan man sad med en blyant og rullede bånd på spole igen? :D

Til de unge herinde :-D
Billede

Jeg føler mig gammel, fordi man åbenbart ikke er unge, når man ved hvad et kassettebånd er :gruble:




Min datter har haft kassettebåndoptager, og hun er altså kun 30, så ligefrem gammel er vel så meget sagt. Det kommer måske lidt an på, om man også ved, hvorfor der er tape på :gruble:
2
14 11 14
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Hvornår har du sidst følt dig gammel?

Indlægaf Spjaerten » 23. jul 2018, 06:42

Delfin skrev:
1234 skrev:
Wizzze skrev:
NejJegErIkkeAsiat skrev:Da min kollega og jeg sad og forklarede vores nye piccoline hvordan et kassettebånd fungerede.


Fik i forklaret båndsalat, og hvordan man sad med en blyant og rullede bånd på spole igen? :D

Til de unge herinde :-D
Billede

Jeg føler mig gammel, fordi man åbenbart ikke er unge, når man ved hvad et kassettebånd er :gruble:




Min datter har haft kassettebåndoptager, og hun er altså kun 30, så ligefrem gammel er vel så meget sagt. Det kommer måske lidt an på, om man også ved, hvorfor der er tape på :gruble:


Jeg er åbenbart ikke gammel nok som 39 årig.
Aner ikke hvorfor tapen er der :lol:
1
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Hvornår har du sidst følt dig gammel?

Indlægaf Wizzze » 23. jul 2018, 06:51

Delfin skrev:
1234 skrev:
Wizzze skrev:
NejJegErIkkeAsiat skrev:Da min kollega og jeg sad og forklarede vores nye piccoline hvordan et kassettebånd fungerede.


Fik i forklaret båndsalat, og hvordan man sad med en blyant og rullede bånd på spole igen? :D

Til de unge herinde :-D
Billede

Jeg føler mig gammel, fordi man åbenbart ikke er unge, når man ved hvad et kassettebånd er :gruble:




Min datter har haft kassettebåndoptager, og hun er altså kun 30, så ligefrem gammel er vel så meget sagt. Det kommer måske lidt an på, om man også ved, hvorfor der er tape på :gruble:


Ej det ved alle da :rulle:
Når man havde optaget noget på et kassettebånd og ikke ville optage over noget der skulle gemmes, så kunne man klikke et lille stykke plastik af, så der kom et hul. Et kassettebånd med hul kunne der ikke optages på, ligesom det også var med de gamle floppydisketter. Ville man så senere igen, gerne optage på båndet/disketten, så tapede man hullet over, og så var det ligesom at have et nyt bånd igen.
9
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hvornår har du sidst følt dig gammel?

Indlægaf Annione » 23. jul 2018, 06:57

Da jeg vågnede i morges kl 04, fordi jeg skulle tisse... og ikke kunne falde i søvn igen.
Det kunne jeg altså sagtens for nogle år siden.
Gudskelov skal jeg nærmest aldrig tisse om natten. Phew.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Hvornår har du sidst følt dig gammel?

Indlægaf Wizzze » 23. jul 2018, 07:04

Annione skrev:Da jeg vågnede i morges kl 04, fordi jeg skulle tisse... og ikke kunne falde i søvn igen.
Det kunne jeg altså sagtens for nogle år siden.
Gudskelov skal jeg nærmest aldrig tisse om natten. Phew.


Med din seng, ville det da også næsten være selvmord :8:

Mine halv-komatøse natlige tisseture, har over årene både betydet brækkede eller forstuvede tæer, blå mærker og meget andet, og det er med en helt normal lav seng. Med en som din, ville jeg have brækket både arme og ben, for ikke at sige ryg eller hals :tie: :shock:
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Hvornår har du sidst følt dig gammel?

Indlægaf thomassneum » 23. jul 2018, 08:43

I dag.
Sidder og leder efter hjælpemidler til min far. (seniorshoppen osv.)
Det er sengeforhøjer, badestol, gribehåndtag osv. - og selvom det ikke er til mig, og min far kun er 65, så føler jeg alligevel at det er et område jeg først skulle håndterer om mange år.

Lidt hårde dage lige nu, og føler mig også lidt gammel.
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15290
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25613

Re: Hvornår har du sidst følt dig gammel?

Indlægaf Delfin » 23. jul 2018, 16:14

Spjaerten skrev:
Delfin skrev:
1234 skrev:
Wizzze skrev:
NejJegErIkkeAsiat skrev:Da min kollega og jeg sad og forklarede vores nye piccoline hvordan et kassettebånd fungerede.


Fik i forklaret båndsalat, og hvordan man sad med en blyant og rullede bånd på spole igen? :D

Til de unge herinde :-D
Billede

Jeg føler mig gammel, fordi man åbenbart ikke er unge, når man ved hvad et kassettebånd er :gruble:




Min datter har haft kassettebåndoptager, og hun er altså kun 30, så ligefrem gammel er vel så meget sagt. Det kommer måske lidt an på, om man også ved, hvorfor der er tape på :gruble:


Jeg er åbenbart ikke gammel nok som 39 årig.
Aner ikke hvorfor tapen er der :lol:


Læs Wizzzes svar :lol:
1
14 11 14

Tilbage til "Generelt"