IKEAs grundlægger er død

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: IKEAs grundlægger er død

Indlægaf DetSorteCirkus » 28. jan 2018, 12:15

Jeg har en hel del ting fra Ikea og kan godt lide at komme der, men lige mht. grundlæggeren må jeg indrømme, at min første association er hans tid som nazist og i det hele taget højrenational fascistsympatisør, der fortsatte noget tid efter krigen.

Så sent som i 2010 udtrykte Ingvar Kamprad beundring for den tidligere leder af Sveriges Fascistiska Kamporganisation, som god nok i sidste ende tog afstand fra holocaust, men også efter krigen var imod demokrati og hjalp flere nordiske nazister med at undgå retsforfølgelse.
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: IKEAs grundlægger er død

Indlægaf Flora » 28. jan 2018, 12:34

Jeg bor ret tæt på IKEA, hvilket mit hjem bærer tydeligt præg af :D

Jeg har sofa, sofabord, gulvtæppe, skrivebord, kontorstol, reol, væghylde, lamper, vasketøjskurve, sengetøj, håndklæder, lysfade, potteplanter, gulvplanter, urtepotteskjulere, vinglas, kaffekopper, skærebrætter, store og små tallerkener, fade og sikkert en masse andet køkkendims, jeg ikke lige kan komme i tanke om.

Jeg elsker IKEA :pompom:
0
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: IKEAs grundlægger er død

Indlægaf Lykke » 28. jan 2018, 13:42

Seng, skrivebord, kontorstol, børneskammel, foldemadras og så de sædvanlige dims og dut. Jeg har allerede skiftet noget ikea ud, men jeg synes det er for dyrt at købe alle møbler der. Der fungerer genbrug bedre for mig/os. Plus transport kun koster 100 kr , hvor Ikeas koster en del mere.

Butikken bruger vi dog en del til hygge. Barnet kan godt deres softice, og så behøver hun faktisk ikke at få noget andet end den is til 5kr.

Jeg har selv arbejdet der, og synes de har nogle gode tiltag. Fx loppemarked, juletræssalg og børnearrangementer.
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: IKEAs grundlægger er død

Indlægaf Artem » 28. jan 2018, 13:56

Jeg mindes en større fest Ikea holdt for nogle år siden, hvor han kom til festen i en gammel afdanket Ford Mondeo. Det fandt jeg lidt mærkeligt.

Med selv at have ting fra Ikea så har jeg ikke ret meget. Dog er mine garderobeskabe der fra, og tilsvarende med bordarrangement på badeværelse i kælderen. Ja og så har jeg nogle af deres små taburetter/trappestiger. De er bla gode i værkstedet.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: IKEAs grundlægger er død

Indlægaf sigge » 28. jan 2018, 15:47

Jeg bor nærmest i et IKEA showroom. :-D Min sofa, sofabord og en skænk er ikke fra IKEA, men resten af mine møbler stammer derfra.

Jeg synes, det er megahyggeligt at komme der, og så elsker jeg deres kanelbullar.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Skinkehunden
Indlæg: 798
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:17
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1959

Re: IKEAs grundlægger er død

Indlægaf Skinkehunden » 28. jan 2018, 17:09

Jeg bor i Korsør og har ikke bil, så har aldrig sat en fod i IKEA, men IH hvor jeg håber der kommer en i Slagelse snart :D

Har i nogle år haft en hvid metalkommode derfra og nogen af de der papiraffaldskasser med låg. Husker ikke produktnavnene :gruble:

Og så har jeg lige lagt en stor ordre hos dem for børnepengene, da den store trængte til ny seng, og ungerne generelt mangler et stor skab til rodet på værelset. Plus noget algot til stue og entre :)

Tænker der ryger en ordre mere afsted næste gang der kommer bp, så lillesøster kan få noget opbevaring til legetøjet :gogo:

Vi trænger også til nye sofaer (meget!), men der har vi kig på noget i jysk :)
0
Formerly known as Gerbilwoman :)
Mocca
Indlæg: 831
Tilmeldt: 23. sep 2015, 08:37
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1320

Re: IKEAs grundlægger er død

Indlægaf Mocca » 28. jan 2018, 17:23

Jeg har en blanding af dyre møbelklassikere og IKEA-møbler. Min voksne datter driller mig, fordi hun mener, at jeg er blevet for gammel til at være i IKEAs målgruppe... :lol2:
0
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: IKEAs grundlægger er død

Indlægaf Tricolette » 28. jan 2018, 17:49

Mit køkken og alle skabe i mit hus er fra Ikea. Desuden har jeg en sovesofa i kontoret. Derudover har jeg en vis mængde af kasser/bokse fra Ikea.

Min datter var dog dybt chokeret over at 2. date med min (nu) kæreste var til Ikea. Men jeg skulle hjælpe ham med at indrette et køkken - og det gik jo meget godt her 3 måneder senere..... Køkkenet er dog endnu ikke sat op :lol:
0

Tilbage til "Generelt"