Nutella på tilbud- Frankrig går bananas

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Akehurst2
Indlæg: 14222
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1270
Likede indlæg: 40955

Re: Nutella på tilbud- Frankrig går bananas

Indlægaf Akehurst2 » 26. jan 2018, 16:00

Juki skrev:
billiebean skrev:
Juki skrev:
billiebean skrev:Efter at have boet der i en del år måtte jeg bare konstatere, at jeg aldrig blev integreret på nutellafronten. De spiser det med ske. Adr.

Jeg bryder mig ikke ikke om Nutella, men når jeg en sjælden gang imellem spiser det er det tit bare lige en teskefuld.

Jeg synes hurtigt det bliver tørt på fx brød, men sådan en teskefuld virker ganske glimrende til at tage en sukkertrang :D


I ny og næ kan et stykke franskbrød med smør (godt mod tørhed i øvrigt :D) og nutella gøre godt, men synes nu generelt det er en lettere kvalmende/klistrende spise!

Det er også derfor det virker ganske glimrende til at tage sukkertrang :-D


Sukker er sindssygt godt mod sukkertrang! :-D

Ej, uanset om man bryder sig mere eller mindre om Nutella, så er der forhåbentligt ingen, der mener at det giver nogen som helst mening at slås om det. Det er skammeligt at folk opfører sig sådan.
2
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Nutella på tilbud- Frankrig går bananas

Indlægaf Juki » 26. jan 2018, 16:03

Akehurst2 skrev:
Juki skrev:
billiebean skrev:
Juki skrev:
billiebean skrev:Efter at have boet der i en del år måtte jeg bare konstatere, at jeg aldrig blev integreret på nutellafronten. De spiser det med ske. Adr.

Jeg bryder mig ikke ikke om Nutella, men når jeg en sjælden gang imellem spiser det er det tit bare lige en teskefuld.

Jeg synes hurtigt det bliver tørt på fx brød, men sådan en teskefuld virker ganske glimrende til at tage en sukkertrang :D


I ny og næ kan et stykke franskbrød med smør (godt mod tørhed i øvrigt :D) og nutella gøre godt, men synes nu generelt det er en lettere kvalmende/klistrende spise!

Det er også derfor det virker ganske glimrende til at tage sukkertrang :-D


Sukker er sindssygt godt mod sukkertrang! :-D

Ej, uanset om man bryder sig mere eller mindre om Nutella, så er der forhåbentligt ingen, der mener at det giver nogen som helst mening at slås om det. Det er skammeligt at folk opfører sig sådan.

Det var nu mere det med at jeg synes Nutella hurtigt bliver kvalmende og jeg derfor hurtigt får mit behov dækket :lol:
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21981
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2516
Likede indlæg: 59640

Re: Nutella på tilbud- Frankrig går bananas

Indlægaf DetSorteCirkus » 26. jan 2018, 16:15

Jeg synes egentlig, at det mest frastødende er tanken om det forbrug af Nutella, som mange af de her mennesker må have, for at det kan betale sig for dem at hamstre så voldsomt. Fraregnet de kunder der bare er grebet af spareiver uden egentlig at have behov for selve produktet.

Jeg kan godt lide Nutella, men spiser det kun, når andre byder. Fx. når vi fejrer Nutelladag på arbejdet med lunt friskbagt brød fra kantinen :savl:
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25021
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30013

Re: Nutella på tilbud- Frankrig går bananas

Indlægaf Wizzze » 26. jan 2018, 16:23

DetSorteCirkus skrev:Jeg synes egentlig, at det mest frastødende er tanken om det forbrug af Nutella, som mange af de her mennesker må have, for at det kan betale sig for dem at hamstre så voldsomt. Fraregnet de kunder der bare er grebet af spareiver uden egentlig at have behov for selve produktet.

Jeg kan godt lide Nutella, men spiser det kun, når andre byder. Fx. når vi fejrer Nutelladag på arbejdet med lunt friskbagt brød fra kantinen :savl:


Uhh, ja det er jo lige om snart, 5.feb. Må huske at få indkøbt et glas. Så er spørgsmålet bare hvor jeg skal gemme det :D
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20578
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 44122

Re: Nutella på tilbud- Frankrig går bananas

Indlægaf paint » 26. jan 2018, 16:56

Jeg er formentlig ét af de besynderlige mennesker, som ikke bryder sig om Nutella (og pålægschokolade) OG som heller ikke drikker Cola. :wacko:
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7502
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1768
Likede indlæg: 24586

Re: Nutella på tilbud- Frankrig går bananas

Indlægaf Moxy-lady » 26. jan 2018, 20:29

Jeg er ikke særlig begejstret for nutella (eller - oh skræk, oh vé - Cocio). Det er bare ikke mig. Jeg kan derimod en sjælden gang (1-2 gange om året vil jeg tro) godt få vild lyst til den billige nutella der er to-farvet og fås i alle etniske basarer/kiosker. Åh, de smager godt på et stykke knald-hvidt franskbrød.
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19704
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2453
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46478

Re: Nutella på tilbud- Frankrig går bananas

Indlægaf LadyFox » 26. jan 2018, 20:37

DenBruneMunk skrev:
Tamara skrev:
DenBruneMunk skrev:Jeg ved ikke om Frankrig har et grænseland som os men prisen tyder på de betaler næsten det samme som os i Danmark og ser man glasset, så er der ikke mere i end de 350-400 gram. Så hvorfor flipper danskere måske ikke over dette? Vi har jo Tyskland, ikke mindre end 800 gram til 35 kr og nogle gange 400 gram til 15kr som normal pris. Det kan være at vi allerede VED hvor det er helt normalt at købe billigt over grænsen, når andre køber dyrt.
Køber altid 4-5 glas med hjem, når man er over i Tyskland.

Jeg vurderede glas størrelsen ud fra at flere kunder klarer at holde 2 glas i en hånd mens de slås for at få flere :) Måske tager jeg fejl.

Fleggaard har sådan set 450g til 17,17 lige nu :) Så kan man dårligt købe 800g til 38kr i Calle :)



Mange også danskere har ikke adgang til grænsehandel. Det glemmer mange underligt nok.

Det er da ikke glemt, bare se nyhederne når de vil fortælle hr. og fru Danmark hvor dyrt det er at køre derned, så kender du jo allerede omkostningerne. Så det kan ikke være glemt.

At nogle så bor side om side med båd eller har grænseovergangen lige ved siden af når de går ud af huset, kan vi jo bare acceptere at sådan har nogle sine fordele.

Alle kan tage på en bus tur fra kbh, eller Aarhus til Tyskland og købe 5 glas, det er bare som du siger, at de ikke er opmærksom på det eller gider bussen.

Glemte jeg at sige, hvis pensionister kan huske og har muligheden, hvem er det så, nu skal vi ikke til og tale sygdom, vel?

Jeg skulle købe jævnt meget Nutella gør der ville være en besparelse i at tage over grænsen efter det.
Det er trods alt en del dyre af sætte sig ind i bussen til Tyskland end at gå ned Netto eller Bazaren.
0
...
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Nutella på tilbud- Frankrig går bananas

Indlægaf DenBruneMunk » 26. jan 2018, 20:49

LadyFox skrev:Jeg skulle købe jævnt meget Nutella gør der ville være en besparelse i at tage over grænsen efter det.
Det er trods alt en del dyre af sætte sig ind i bussen til Tyskland end at gå ned Netto eller Bazaren.

Nu skal man vel heller ikke være så firkantet at man ikke kan tænke sig til at købe andet, når man tager af sted? Hvis man ikke kan, så har du helt ret, så bør man gå i Fakta og give 33kr for det halve, det er jo logisk nok som du forklarer det med det udgangspunkt.
Senest rettet af DenBruneMunk 26. jan 2018, 20:51, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Tobywan
Indlæg: 1017
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:12
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1971

Re: Nutella på tilbud- Frankrig går bananas

Indlægaf Tobywan » 26. jan 2018, 20:50

Spiser så lidt nutella at det ikke betyder det store om jeg betaler fuld pris eller får 70% rabat.

Vil faktisk gerne betale ekstra bare for at slippe for være en del af tilbudspøblen i jagt på billig nutella.
1
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Nutella på tilbud- Frankrig går bananas

Indlægaf DenBruneMunk » 26. jan 2018, 20:53

Tobywan skrev:Spiser så lidt nutella at det ikke betyder det store om jeg betaler fuld pris eller får 70% rabat.

Vil faktisk gerne betale ekstra bare for at slippe for være en del af tilbudspøblen i jagt på billig nutella.

Du har helt ret, der er mennesker som kun tager 1 dag af gangen, og så er der dem som tager 6 måneder, og køber 50 kasser sodavand, en masse øl, og vin, og slik så børnene som alligevel ville gå i fakta, får nok. Dåsetobak for de nærige og så er der vennerne som er med.
Man kan tage nemt spare 2000-3000kr hvis man vil men jo, det er svært at tænke så langt frem, og først og fremmest have penge til sådan et indkøb, ellers har man jo ikke muligheden for at budgettere, hvis penge ikke er der.

edit: Hvornår er der mere kø i Tyskland end almindelige butikker i Danmark?
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Nutella på tilbud- Frankrig går bananas

Indlægaf Juki » 27. jan 2018, 04:05

DenBruneMunk skrev:
Tobywan skrev:Spiser så lidt nutella at det ikke betyder det store om jeg betaler fuld pris eller får 70% rabat.

Vil faktisk gerne betale ekstra bare for at slippe for være en del af tilbudspøblen i jagt på billig nutella.

Du har helt ret, der er mennesker som kun tager 1 dag af gangen, og så er der dem som tager 6 måneder, og køber 50 kasser sodavand, en masse øl, og vin, og slik så børnene som alligevel ville gå i fakta, får nok. Dåsetobak for de nærige og så er der vennerne som er med.
Man kan tage nemt spare 2000-3000kr hvis man vil men jo, det er svært at tænke så langt frem, og først og fremmest have penge til sådan et indkøb, ellers har man jo ikke muligheden for at budgettere, hvis penge ikke er der.

edit: Hvornår er der mere kø i Tyskland end almindelige butikker i Danmark?

Man kan også bare lade være med at købe alt muligt unødvendigt som slik, sodavand og alkohol, så har man også hurtigt sparet penge.

Men hvis man ikke bliver fristet til at spise mere af sin mad og hurtigere end ellers, så kan det da sagtens betale sig at købe stort ind af tilbudsvarer, over færre gange. Især af ting der kan fryses, gemmes og holde sig i flere måneder, år eller evigt.

Det har dog været fremme flere gange at der ikke altid er en reel besparelse ved at købe tilbudsvarer, fx fordi det er varer der alligevel ofte er på tilbud i forretningen eller fordi prisen sættes op inden den så sættes ned til tilbudsprisen, så det skal man lige være opmærksom på inden man tror man benytter sig af et godt og unikt tilbud. Ellers bliver det jo ligesom dem der kører byen tyndt for at komme i diverse butikker. Det kan godt være de sparer penge på varerne, men så har de i stedet brugt penge på benzin/transport og evt. parkering :D
2
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Nutella på tilbud- Frankrig går bananas

Indlægaf DenBruneMunk » 27. jan 2018, 14:02

Juki skrev:Man kan også bare lade være med at købe alt muligt unødvendigt som slik, sodavand og alkohol, så har man også hurtigt sparet penge.

Enig men når man ikke kan stoppe, så hellere spare nogle 1000 kroner end lade dem gå til spilde fordi man ikke gav og var mere doven end fornuftig nok til at gå/køre længere for ens laster.

Juki skrev:Det har dog været fremme flere gange at der ikke altid er en reel besparelse ved at købe tilbudsvarer, fx fordi det er varer der alligevel ofte er på tilbud i forretningen eller fordi prisen sættes op inden den så sættes ned til tilbudsprisen, så det skal man lige være opmærksom på inden man tror man benytter sig af et godt og unikt tilbud.

Der skal man også være fornuftig og så om man kan købe mange kasser sodavand og øl, for ellers har du helt ret, så kan 6 liter sodavand ofte konkurrence på liter prisen, så der skal man tænke lidt men køber man også en del andet, så begynder besparelsen at være synlig, for lige præcis slik og daglig vare kan man godt finde 50% besparelse på, så skal man dog ofte derned, når man så også køber dagligvare og måske ikke er til turen i bussen tror jeg.
0

Tilbage til "Generelt"