Jeg er kendt, giv mig ting

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Jeg er kendt, giv mig ting

Indlægaf Wizzze » 22. jan 2018, 13:29

Er det virkelig blevet sådan at er man lidt kendt, så regner man med at andre betaler?

https://www.mx.dk/pause/andet/story/312 ... dium=front

Hvis I betaler for mit ophold, så siger jeg noget pænt og tager et par billeder.
Men er billeder/video på sociale medier virkelig penge værd? Det er de vel kun hvis nogen aber efter den kendte og vælger hotel, restaurant eller hvad det nu er, fordi den kendte har været der, eller siger det er et godt sted? Og så kommer spørgsmålet, vælger/køber du noget, fordi en eller anden "kendt" siger det er godt? :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Jeg er kendt, giv mig ting

Indlægaf Animi » 22. jan 2018, 13:40

Er billeder/videoer på sociale medier virkelige penge værd? Ja, det kan det sagtens være. Det er derfor at mange bloggere får ting sponsoreret, hvis de så reklamerer for produktet på de sociale medier. Mange virksomheder og brands benytter sig af dette, hvor de tager kontakt til bloggere, de synes kunne være værd at have et samarbejde med.

Jeg forstår ikke hotelejerens behov for at skrive det blogindlæg og udstille bloggeren på den måde. Han kunne jo bare have ignoreret hendes henvendelse.
7
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Jeg er kendt, giv mig ting

Indlægaf Rapfisk » 22. jan 2018, 13:41

Selvfølgelig påvirker det mig, hvis jeg ser et sted eller en ting omtalt. Jeg tager ikke på kurophold, fordi jeg har set et sted skamrost i Alt for Dullerne, men hvis jeg bliver opmærksom på stedet, er det selvfølgelig første skridt til, at jeg også booker. En god anmeldelse fra et medie eller en blogger, jeg godt kan lide, lægger da en del point i kurven i forhold til andre steder, jeg kan google mig til.

Jeg tror bestemt godt, at reklamen kan betale sig.
4
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Jeg er kendt, giv mig ting

Indlægaf Rapfisk » 22. jan 2018, 13:44

Animi skrev:Er billeder/videoer på sociale medier virkelige penge værd? Ja, det kan det sagtens være. Det er derfor at mange bloggere får ting sponsoreret, hvis de så reklamerer for produktet på de sociale medier. Mange virksomheder og brands benytter sig af dette, hvor de tager kontakt til bloggere, de synes kunne være værd at have et samarbejde med.

Jeg forstår ikke hotelejerens behov for at skrive det blogindlæg [...]. Han kunne jo bare have ignoreret hendes henvendelse.

Helt enig. Farer han også i blækhuset, hvis han får en henvendelse fra en person, der sælger inventar til hoteller, som han ikke ønsker?

Jeg synes, han skulle have sendt hende en venlig mail tilbage om, at man ikke var interesseret i samarbejdet, som man ville have gjort til andre, der havde tilbudt varer eller serviceydelser.
5
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Jeg er kendt, giv mig ting

Indlægaf Persnikedy » 22. jan 2018, 13:48

Jeg tror ikke på youtuber og blogger netop fordi de tit får tingene gratis. "Giv mig det her også siger jeg noget pænt", så kan man jo ikke regne en skid med havd de siger
5
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Jeg er kendt, giv mig ting

Indlægaf Animi » 22. jan 2018, 13:51

Angelina skrev:
Animi skrev:Er billeder/videoer på sociale medier virkelige penge værd? Ja, det kan det sagtens være. Det er derfor at mange bloggere får ting sponsoreret, hvis de så reklamerer for produktet på de sociale medier. Mange virksomheder og brands benytter sig af dette, hvor de tager kontakt til bloggere, de synes kunne være værd at have et samarbejde med.

Jeg forstår ikke hotelejerens behov for at skrive det blogindlæg og udstille bloggeren på den måde. Han kunne jo bare have ignoreret hendes henvendelse.


Så vidt jeg har forstået så nævner han ingen navne / blogs, det er hende selv der gør opmærksom på at hun er bloggeren han taler om, og hvor synd det er for hende.


Udover at det link til hendes youtubekanal, som han har prøvet at strege ud, sagtens kan læses på en computerskærm.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Jeg er kendt, giv mig ting

Indlægaf Animi » 22. jan 2018, 14:07

Angelina skrev:Uuh, jeg havde ikke set det var fra the white moose cafe ... nå men, han er jo kendt for stunts som dette, altså som i virkelig virkelig kendt... så mon ikke bloggeren vidste præcis hvad der ville ske...?


Hun skrev jo ikke til cafeen, men til hotellet Charleville Lodge. Det kan jo være at hun ikke lige har opdaget forbindelsen mellem hotellet og cafeen.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Jeg er kendt, giv mig ting

Indlægaf sigge » 22. jan 2018, 14:10

Nu følger jeg ikke rigtigt nogen youtubere eller bloggere - jeg er vist blevet for gammel. Men jeg er enig med Rapfisk i, at det første skridt til at vælge et bestemt hotel, restaurant, butik el.lign. er at blive opmærksom på dets eksistens, så hvis jeg fulgte den slags, kunne det være et udmærket medie til at skabe den første opmærksomhed. Jeg ville dog så vidt muligt lave min egen research derefter og ikke bare slå hjernen fra og booke/købe, fordi det blev anbefalet af en, der tydeligvis selv fik noget ud af det.

På den anden side er der flere debattører her, hvis anbefalinger jeg gladelig vil følge - og jeg ved jo ret beset ikke, om I får alt muligt gratis for at lovprise det her. (Wizzze er faktisk lidt mistænkelig med alt det rejseri, er han i virkeligheden sponsoreret?)

Men jeg forstår så heller ikke hotelejerens behov for at gøre en kæmpe sag ud af det på Facebook. Han kunne da bare skrive et stille og roligt "nej tak" tilbage til hende. Om noget får jeg mindre lyst til at besøge hans hotel, for jeg kan da lige forestille mig at skulle til at diskutere med ham, hvis noget ikke lever op til mine forventninger under opholdet. Hun kan selvfølgelig være en i en lang række af bloggere, der har henvendt sig med lignende forespørgsler, så det er den berømte dråbe, der får bægeret til at løbe over. Men så kunne han lave et generelt opslag om, at "her giver vi ikke gratis goder væk for omtale, for vi kan desværre ikke betale vores personale i omtale."
4
You can't spell awesome without me.
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40584

Re: Jeg er kendt, giv mig ting

Indlægaf Akehurst2 » 22. jan 2018, 14:19

Jeg synes egentlig, hun skriver ret pænt. Hun kunne måske have været lidt mere beskeden og fx spurgt om der kunne blive tale om noget rabat eller morgenmad inkluderet eller sådan i stedet for at bede om fire gratis overnatninger, da det virker lidt grådigt, men udover det synes jeg det er en venlig og høflig mail.

Og han er selvfølgelig i sin gode ret til at afslå, men der er ingen grund til at gøre det på den måde. Og slet ikke offentligt.
5
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6485
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14371

Re: Jeg er kendt, giv mig ting

Indlægaf Mangoness » 22. jan 2018, 14:30

Animi skrev:
Angelina skrev:
Animi skrev:Er billeder/videoer på sociale medier virkelige penge værd? Ja, det kan det sagtens være. Det er derfor at mange bloggere får ting sponsoreret, hvis de så reklamerer for produktet på de sociale medier. Mange virksomheder og brands benytter sig af dette, hvor de tager kontakt til bloggere, de synes kunne være værd at have et samarbejde med.

Jeg forstår ikke hotelejerens behov for at skrive det blogindlæg og udstille bloggeren på den måde. Han kunne jo bare have ignoreret hendes henvendelse.


Så vidt jeg har forstået så nævner han ingen navne / blogs, det er hende selv der gør opmærksom på at hun er bloggeren han taler om, og hvor synd det er for hende.


Udover at det link til hendes youtubekanal, som han har prøvet at strege ud, sagtens kan læses på en computerskærm.


Præcis. Nu hørte jeg kun starten af hendes video - men hun fik åbenbart hans opslag tilsendt på Twitter + en masse personlige svinere. Så der var ingen tvivl om, hvem hun var :tie:

Fra 3:20 til 6:00

0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40584

Re: Jeg er kendt, giv mig ting

Indlægaf Akehurst2 » 22. jan 2018, 14:33

Wizzze skrev:Er det virkelig blevet sådan at er man lidt kendt, så regner man med at andre betaler?

https://www.mx.dk/pause/andet/story/312 ... dium=front

Hvis I betaler for mit ophold, så siger jeg noget pænt og tager et par billeder.
Men er billeder/video på sociale medier virkelig penge værd? Det er de vel kun hvis nogen aber efter den kendte og vælger hotel, restaurant eller hvad det nu er, fordi den kendte har været der, eller siger det er et godt sted? Og så kommer spørgsmålet, vælger/køber du noget, fordi en eller anden "kendt" siger det er godt? :gruble:


Hun skriver jo ikke bare "jeg er kendt", men fremhæver netop at hun har mange følgere, så det giver mening at omtale fra hende kommer bredt ud.

(Jeg ved så i øvrigt ikke, om hun har så mange endda eller hvor mange der skal til før det giver generel mening at vælge hende til at promovere sig.)
0
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Jeg er kendt, giv mig ting

Indlægaf Aima » 22. jan 2018, 14:39

Det kaldes influencer marketing.

http://digitalworks.dk/artikler/influencer-marketing

https://www.forbes.com/sites/ajagrawal/ ... -2017/amp/

Jeg synes hotelejeren opfører sig totalt latterligt. Fair nok at han ikke ønsker et samarbejde med damen, men at reagere som han gør på hendes henvendelse, signalerer i mine øjne kun at han enten ikke fatter en brik af hvordan gamet for PR og branding har udviklet sig, eller at han selv har hårdt brug for omtale.
3
I'll stick with hell no's and headphones...
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Jeg er kendt, giv mig ting

Indlægaf Ficus » 22. jan 2018, 14:50

Udover at hendes video irriterer mig ret meget, der der flagrende hænder og spidse negle :tie: så må jeg indrømme at jeg ikke synes hendes mail er så slem eller fortjener hotelejerens opførsel.

Kunne hun have skrevet en mindre grådigt lydende mail - ja. Hun nævner i videoen at hun ikke nødvendigvis forventer det er gratis, det er jo let nok at sige bagefter, når hun skriver gratis i mailen, men jeg synes generelt sproget i mailen bærer præg af at det er en ung pige/kvinde, hvor jeg ikke regner med at nogle af de voksne danske SM-influencere ville gøre det på samme facon. Tænker at hun nok heller ikke bruger nøjagtig samme fremgangsmåde næste gang. Hvor hans reaktion virker helt ude af proportioner og nok vil være det samme en anden gang.

I forhold til anden betalt/gratis reklame fra youtubere, bloggere osv., så synes jeg man relativ nemt kan se når det er reklame, hvor jeg så sorterer i om det er en reklame for mig eller ej. Hvis jeg ikke er interesseret, så er det hurtigt glemt og hvis det er noget der ser spændende eller brugbart ud, så undersøger jeg nærmere.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Jeg er kendt, giv mig ting

Indlægaf Wizzze » 22. jan 2018, 15:01

Aima skrev:Det kaldes influencer marketing.

http://digitalworks.dk/artikler/influencer-marketing

https://www.forbes.com/sites/ajagrawal/ ... -2017/amp/

Jeg synes hotelejeren opfører sig totalt latterligt. Fair nok at han ikke ønsker et samarbejde med damen, men at reagere som han gør på hendes henvendelse, signalerer i mine øjne kun at han enten ikke fatter en brik af hvordan gamet for PR og branding har udviklet sig, eller at han selv har hårdt brug for omtale.


Men det kræver vel stadig at folk/læsere/følgere hvad de nu hedder, lader sig influere, og gør de det?
Men OK, jeg har heller aldrig forstået de tv-reklamer siger noget ala "jeg drikker også, eller jeg bruger også, eller gør som mig ...."
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Jeg er kendt, giv mig ting

Indlægaf Animi » 22. jan 2018, 15:08

Wizzze skrev:
Aima skrev:Det kaldes influencer marketing.

http://digitalworks.dk/artikler/influencer-marketing

https://www.forbes.com/sites/ajagrawal/ ... -2017/amp/

Jeg synes hotelejeren opfører sig totalt latterligt. Fair nok at han ikke ønsker et samarbejde med damen, men at reagere som han gør på hendes henvendelse, signalerer i mine øjne kun at han enten ikke fatter en brik af hvordan gamet for PR og branding har udviklet sig, eller at han selv har hårdt brug for omtale.


Men det kræver vel stadig at folk/læsere/følgere hvad de nu hedder, lader sig influere, og gør de det?
Men OK, jeg har heller aldrig forstået de tv-reklamer siger noget ala "jeg drikker også, eller jeg bruger også, eller gør som mig ...."


Ja.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.

Tilbage til "Generelt"