Jeg er kendt, giv mig ting

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Jeg er kendt, giv mig ting

Indlægaf avdotja » 22. jan 2018, 21:18

vulpesVelox skrev:
Nomine skrev:...
Men nu handler tråden her altså om reklame og profilering, så det må nu en gang være de kompetencer det her handler om.
*hoster en levende skruptudse op* Jeg troede den handlede om at føle sig berettiget til gratis luksusgoder fordi man har en eller anden super-obskur kanal på et socialt medie. Min fejl, jeg finder selv ud. *sluger skruptudsen igen*

Men så har du jo heller ikke læst artiklen, har du? Det handler ikke om nogen der mener de har krav på noget som helst, men om en person der har sendt en høflig forespørgsel til et hotel, for at høre om de ville være villig til at give et gratis hotelophold mod omtale.

Det kan man selvfølgelig synes er naivt (omend jeg nu tror der er flere der får ting i den kaliber), men fremgangsmåden er ret udbredt. Min ene veninde arbejder f.eks. med frivillig idræt for børn og mindst en gang om året kontakter hun en række lokale firmaer for at høre om de vil donere noget præmieværk mod lidt omtale.
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Jeg er kendt, giv mig ting

Indlægaf Juki » 22. jan 2018, 21:33

Nomine skrev:
Juki skrev:
Nomine skrev:Man kommer ikke sovende til succes - heller ikke som YouTuber eller lignende - bare fordi man ikke forstår det eller ikke synes om det, så er det ikke ensbetydende med at der ikke ligger mange timers arbejde i det - og de bedste - de ved rigtig meget om det de laver.

Jeg ser/følger primært udenlandske Youtube-kanaler. Jeg kan simpelthen ikke holde 9 ud af 10 danske youtubere ud. Der er enkelte der har potentiale og ved hvad de snakker om når de udtaler sig om virkningen af ingredienser i en creme fx, og ikke bare kopierer et emne der lige er oppe :træt:

Jeg er så generelt heller ikke målgruppen for børn og teenagere der laver en videoer med "10 ting du ikke vidste om mig" eller diverse udfordringer, kæreste tags osv.

Man skal selvfølgelig starte et sted, men for at fange min opmærksomhed og gøre sig interessant skal man have en vis form for originalitet og noget på hjerte eller en pointe med det man laver. Det kræver noget planlægning, tid til redigering osv.

Der er dog kæmpestor forskel på danske youtubere, selvom de er unge og jævnaldrende. Se bare på en som Fie Laursen, der fremstår uprofessionel og desperat, og så på en som Astrid Olsen.



Jeg tænker godt at det kan sammenlignes med komikere. Det er også et felt, hvor man bare går i gang og så lære undervejs. Nogle falder fra, nogle holder ved, og de bedste formår at skabe og fastholde et publikum. Og der står man også i høj grad for tingene selv.

Og ja - der er stor forskel på Fie og Astrid - uden at jeg følger nogle af dem - men Fie er jo en type som man nok enten hader eller elsker.

Jeg følger heller ikke hverken Fie eller Astrid, men jeg har da set videoer og klip hist og pist.

Det er nok nogle år siden jeg først stødte på Astrids kanal på Youtube, og dengang synes jeg hun var ret irriterende i sin væremåde osv. Sådan typisk teenageklog og træls :D Men hun har da formået at skabe sig en solid/holdbar karriere, der ikke bygger på at te sig åndssvagt i reality-programmer og på nettet :rulle: Men hun virker som en person som rent faktisk har noget at byde på og som der kan være en pointe i at se op til.

Men det er nok en meget god sammenligning med komikere. Der kommer man heller ikke langt uden noget på hjerte og personlighed. Eller hvis man genbruger andres materiale.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Jeg er kendt, giv mig ting

Indlægaf Aima » 23. jan 2018, 00:52

vulpesVelox skrev:
avdotja skrev:Men så har du jo heller ikke læst artiklen, har du? Det handler ikke om nogen der mener de har krav på noget som helst, men om en person der har sendt en høflig forespørgsel til et hotel, for at høre om de ville være villig til at give et gratis hotelophold mod omtale.

Det kan man selvfølgelig synes er naivt (omend jeg nu tror der er flere der får ting i den kaliber), men fremgangsmåden er ret udbredt. Min ene veninde arbejder f.eks. med frivillig idræt for børn og mindst en gang om året kontakter hun en række lokale firmaer for at høre om de vil donere noget præmieværk mod lidt omtale.
...Og så får hun et svar fra krofatter, og det svar bekommer hende så sløjt, at hun går videre med det (se evt referencen til lørdagsslik hver dag igen) og laver en mediestorm i et medieglas med medievand i ud af det. Jojo, jeg har skam læst artiklen. Har du?


Jamen det var da ikke dét der skete? Krofatter svarede hende ikke, han lagde derimod et latterliggørende opslag, omhandlende hende og hendes henvendelse, på de sociale medier, hvorefter hun reagerede, fordi hun følte sig udleveret.

Mediestormen er vist mest skabt af krofatter, fornemmer jeg. Jeg kan dog ikke helt finde ud af, om jeg tror det er en bevidst strategi fra hans side, men han har tidligere lavet noget der kunne minde om.

Jeg læste, at omtalen han har fået pga. dette stunt, af en brandingekspert-type vurderes en værdi på to millioner pund. Bloggerens omtale skønnes i øvrigt at have værdi for omtrent det dobbelte.

https://www.linkedin.com/pulse/bloggerg ... es-mccann/
6
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Jeg er kendt, giv mig ting

Indlægaf Aima » 23. jan 2018, 00:58

LadyFox skrev:Jeg må indrømme at jeg har svært ved at se hvorfor man som hotelejer ville have en blogger til at reklamere imod et gratis ophold ville vælge netop en skønheds-/mode-/fitness-youtuber til opgaven, med mindre vi snakkede et tema-hotel inden for de emner. En vel-besøgt rejseblog ville da give mere mening, da dennes følgerne typisk ville have en interesse for netop rejser og fordi følgerne typisk vil have tiltro til bloggerne har erfaring med/viden om hoteller, så en sådan anmeldelse vil virke mere troværdig.

Jeg ville i hvert fald være mere tilbøjelig til at købe en stegepande en madblogger har anbefalet end af en modeblogger. Hvis jeg altså havde tiltro til anmeldelser lavet af bloggere.



Men så simpelt fungerer markedsføring bare ikke. Kendskabsfaktoren er i sig selv supervæsentlig, og det er også dén man potentielt øger ved brug af influencer marketing. Optimal markedsføring er mere langsigtet og omstændeligt end blot at fyre produktinfo afsted mod en logisk målgruppe :)
1
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Jeg er kendt, giv mig ting

Indlægaf Aima » 23. jan 2018, 04:25

vulpesVelox skrev:
Aima skrev:
Jamen det var da ikke dét der skete? Krofatter svarede hende ikke, han lagde derimod et latterliggørende opslag, omhandlende hende og hendes henvendelse, på de sociale medier, hvorefter hun reagerede, fordi hun følte sig udleveret.

Mediestormen er vist mest skabt af krofatter, fornemmer jeg. Jeg kan dog ikke helt finde ud af, om jeg tror det er en bevidst strategi fra hans side, men han har tidligere lavet noget der kunne minde om.

Jeg læste, at omtalen han har fået pga. dette stunt, af en brandingekspert-type vurderes en værdi på to millioner pund. Bloggerens omtale skønnes i øvrigt at have værdi for omtrent det dobbelte.

https://www.linkedin.com/pulse/bloggerg ... es-mccann/

Jow, ok, det kan man jo vende og dreje. Jeg har lidt svært ved at få øje på at hun bliver hængt ud, snarere synes jeg, at hun får en over snuden. Det hænder, når man stikker den frem, siges det.

Har du set den video, han har produceret og hotlinket i sit opslag? Den taler sit eget tydelige sprog hvad holdningen angår, mediestunt i 2. potens eller ej. Ham krofatter, han er TAP, ja han er. Mit fineste bud er, at han heller ikke synes så godt om telefonsælgere.

Jeg har et indtryk af, at han er "Awww, fuck off ya muppet, innit?"-typen. Og der spekuleres på højtryk i om det mon kan være et profylaktisk træk, når han offentliggør sit svar fremfor at skrive hende en mail.
Case in point: Hvis du hænger et skilt op i din bar, hvor der står "sideskilning strengt forbudt", så vil denne metode vise sig mere effektiv end at gå fra gæst til gæst og overlevere beskeden manuelt.

Det er fed reklame for hans etablissementer, ingen tvivl dér. Det er hendes respons også for hendes vedkommende, og det er præcis det, hun har tænkt, da hun påbegyndte denne kampagne/klagesang. Flere klik, flere likes, flere £££.

Hahaha! Hvad laver jeg egentlig i den her tråd? Jeg kunne have læst kilometervis af afsnit i mit pensum i den tid, jeg hidtil har brugt på at dvæle ved en vilkårlig blogger, hvis krokodilletårer jeg er cien por cien ligeglad med.


Jaaa, ja okay. Altså ‘en over snuden’, jow, det er vel risikoen, jeg synes nok bare ikke det var nødvendigt at udstille hende offentligt. Han kunne jo sagtens have hamret sit sideskilning forbudt-skilt op, uden at gøre det så let gennemskueligt, hvem der dannede præcedens.

Og ja, bloggeren udnytter også situationen, det anfægter jeg ikke. Jeg tvivler bare på, hun havde lagt noget som helst om afslaget fra hotel-duden online, hvis han til en start havde nøjedes med at afslå hendes tilbud i den private korrespondence, hun som udgangspunkt henvendte sig til ham i.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Jeg er kendt, giv mig ting

Indlægaf LaScrooge » 23. jan 2018, 06:54

Wizzze skrev:Er det virkelig blevet sådan at er man lidt kendt, så regner man med at andre betaler?

https://www.mx.dk/pause/andet/story/312 ... dium=front

Hvis I betaler for mit ophold, så siger jeg noget pænt og tager et par billeder.
Men er billeder/video på sociale medier virkelig penge værd? Det er de vel kun hvis nogen aber efter den kendte og vælger hotel, restaurant eller hvad det nu er, fordi den kendte har været der, eller siger det er et godt sted? Og så kommer spørgsmålet, vælger/køber du noget, fordi en eller anden "kendt" siger det er godt? :gruble:


Fyre Festival blev, så vidt jeg ved, primært solgt ad den vej - via såkaldte influencers over de sociale medier.

Det virker og det kan man så synes om hvad man vil. Jeg er negativ stemt overfor det samtidig med, at jeg godt forstår hvorfor det virker. Der er aaaaalt for mange informationer i denne verden og almindelige dødelige kan ikke sortere i dem, så de (vi) vælger nogen til at sortere for os. "Køb denne mascara [ikke de 4000 andre, der promoveres lige nu], den er fantastisk." "Tag herhen [i stedet for på et af de andre 30 hoteller i nærheden], for her er lækkert og her er hvad jeg oplevede mens jeg var der". I en verden der er større end nogensinde må vi finde holdepunkter og navigationsveje. Det interessante er så måske i virkeligheden at undersøge hvad der afgør hvem man støtter sig op ad og i hvilket omfang man gør det, altså hvor trivielle ting man søger vejleding til i stedet for selv at undersøge. Mascara, hvor skal jeg spise brunch - måske lidt langt nede af trivialitetslisten, men der er stadig folk der kopierer andres valg på de områder i stedet for at gøre sig egne erfaringer - hvorfor? Jordomrejser - en mere bekostelig affære og med masser af ubekendte man i sagens natur ikke nødvendigvis selv kan have megen erfaring med på forhånd, så der giver det god mening af følge andres erfaringer og råd, også selvom disse måske i en vis grad er sponsoreret.
3
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Jeg er kendt, giv mig ting

Indlægaf hotlips » 25. jan 2018, 03:29

Wizzze skrev:Er det virkelig blevet sådan at er man lidt kendt, så regner man med at andre betaler?

https://www.mx.dk/pause/andet/story/312 ... dium=front

Hvis I betaler for mit ophold, så siger jeg noget pænt og tager et par billeder.
Men er billeder/video på sociale medier virkelig penge værd? Det er de vel kun hvis nogen aber efter den kendte og vælger hotel, restaurant eller hvad det nu er, fordi den kendte har været der, eller siger det er et godt sted? Og så kommer spørgsmålet, vælger/køber du noget, fordi en eller anden "kendt" siger det er godt? :gruble:


Det at være kendt er jo efterhånden et vidt begreb der ikke nødvendigvis dækker over at man har gjort noget positivt eller noget der har krævet andet end at vælte rundt og te sig mest tåbeligt af de tilstedeværende og det gør også der kommer modreaktioner på en anden måde end det tidligere har været almindeligt så jeg kan egentlig godt forstå at verden generelt bliver sværere at navigere i for dem.

Jeg ser det som et forsøg fra ham med hotellet til at score de kunder der afskyr diverse reality/YouTube /hvad der ellers er af sære kategorier jeg ikke helt har fattet hvad går ud på endnu,og hvis man kan få slået sig op på at være imod det så er jeg ikke i tvivl om der nok skal være et ganske pænt potentiale,og sikkert også en del gratis omtale i det hvis man løbende kommer med demonstrationer af det.

Måske har han bare ventet på chancen, det virker lidt mærkeligt og meget kalkuleret, også den måde han følger op på det flere gange og helt udelukker bloggere.. Det undrer jeg mig iøvrigt over, der er da en masse folk, også politikere og skuespillere der er bloggere, vil han så også banne john cusack og jamie Oliver? Meget mystisk. Men det er muligt jeg bare ikke fatter en brik.

Jeg er nu ellers også mildt sagt skeptisk over diverse YouTubere og andre der er blevet berømte og det er et kontinuerligt irritationsmoment at de fylder så meget men det virker paradoksalt og hyklerisk at bruge sådan en fjollet lille forespørgsel der trods alt er høfligt formuleret til at køre sig egen lille kampagne imod hende, for hvis det eneste han har at slå sig op på er at være imod noget så har man måske ikke selv så skide meget at komme med..
0

Tilbage til "Generelt"