Måltidskasser - Del gerne tanker

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13008
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2856
Likede indlæg: 28040

Re: Måltidskasser - Del gerne tanker

Indlægaf FormerlyKnownAs » 7. maj 2018, 09:21

Jeg er gået fuldstændig død i at lave mad. Jeg har været alenemor i 4 mdr og jeg gider bare ikke mere. Kan ikke engang tage mig sammen til at lave noget fra Aarstiderne som vi ellers ofte får fra. Kokkens hverdagsmad har vi prøvet og vi endte med st smide det meste ud, det smagte os på ingen måde.

Nu fik vi fra Meyers i går. Det er samme koncept med at det meste er lavet, der skal bare fikses tilbehør. Jeg håber smag og kvalitet er Meyers og vi ikke ender i noget ala kokkens. Der er desværre ikke så meget grønt som forventet og jeg valgte standard istedet for vegetar, tosset. Nu prøver vi :)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Sustentaculum
Indlæg: 861
Tilmeldt: 27. aug 2015, 16:53
Kort karma: 140
Likede indlæg: 1034

Re: Måltidskasser - Del gerne tanker

Indlægaf Sustentaculum » 7. maj 2018, 09:25

FormerlyKnownAs skrev:Jeg er gået fuldstændig død i at lave mad. Jeg har været alenemor i 4 mdr og jeg gider bare ikke mere. Kan ikke engang tage mig sammen til at lave noget fra Aarstiderne som vi ellers ofte får fra. Kokkens hverdagsmad har vi prøvet og vi endte med st smide det meste ud, det smagte os på ingen måde.

Nu fik vi fra Meyers i går. Det er samme koncept med at det meste er lavet, der skal bare fikses tilbehør. Jeg håber smag og kvalitet er Meyers og vi ikke ender i noget ala kokkens. Der er desværre ikke så meget grønt som forventet og jeg valgte standard istedet for vegetar, tosset. Nu prøver vi :)


Spændende! Jeg glæder mig til at høre om det!
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13008
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2856
Likede indlæg: 28040

Re: Måltidskasser - Del gerne tanker

Indlægaf FormerlyKnownAs » 7. maj 2018, 09:25

Har nogle prøvet Simple Feast? Jeg har overvejet det, men finder det en anelse dyrt. Knap 600 for 2-3 i 3 dage er lige på kanten.
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Måltidskasser - Del gerne tanker

Indlægaf Hunkat » 7. maj 2018, 09:32

FormerlyKnownAs skrev:Har nogle prøvet Simple Feast? Jeg har overvejet det, men finder det en anelse dyrt. Knap 600 for 2-3 i 3 dage er lige på kanten.


Politiken havde en anmeldelse som var... ret dårlig for nu at sige det ligeud.
https://politiken.dk/mad/art6222923/Endomondo-million%C3%A6rs-m%C3%A5ltidskasse-er-en-stor-skuffelse
Men den er også ½ år gammel skal lige siges.

Jeg har kigget på dem men er ikke fristet, primært pga. prisen.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13008
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2856
Likede indlæg: 28040

Re: Måltidskasser - Del gerne tanker

Indlægaf FormerlyKnownAs » 7. maj 2018, 09:37

Hunkat skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Har nogle prøvet Simple Feast? Jeg har overvejet det, men finder det en anelse dyrt. Knap 600 for 2-3 i 3 dage er lige på kanten.


Politiken havde en anmeldelse som var... ret dårlig for nu at sige det ligeud.
https://politiken.dk/mad/art6222923/Endomondo-million%C3%A6rs-m%C3%A5ltidskasse-er-en-stor-skuffelse
Men den er også ½ år gammel skal lige siges.

Jeg har kigget på dem men er ikke fristet, primært pga. prisen.


Det er faktisk underoverskriften der er min frygt - sammenkogt mos halløj. De har så lavet det om siden til at være kun vegetar og vegansk, men det er jo stadig noget mos agtigt noget tænker jeg.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13008
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2856
Likede indlæg: 28040

Re: Måltidskasser - Del gerne tanker

Indlægaf FormerlyKnownAs » 7. maj 2018, 17:51

I dag var det chicken Tikka Masala fra Meyers. Det var virkelig godt. Jeg havde foretrukket noget frisk tomat/agurk halløj til, men som det nu engang var, så var smag og kvalitet lige i øjet. Slet ikke til at sammenligne med det vi har prøvet fra Kokkens.

Og der var iøvrigt rigeligt. Min søn elsker varm mad til morgenmad af en eller anden grund og bad mig gemme resterne til i morgen. Så for os var der 3 portioner.
2
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2959
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 620
Likede indlæg: 6578

Re: Måltidskasser - Del gerne tanker

Indlægaf Sophaya » 7. maj 2018, 18:37

Jeg ved ikke, om jeg er meget træt, eller om jeg er dummere end gennemsnittet - men jeg kan simpelthen ikke greje retnemt. Er der kun en ret i hver kategori om ugen? Jeg ville gerne kunne vælge fx 4 dage med retsundt kategorien, men det ser ikke ud til at være muligt?
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Måltidskasser - Del gerne tanker

Indlægaf HappyPaww » 7. maj 2018, 18:37

FormerlyKnownAs skrev:I dag var det chicken Tikka Masala fra Meyers. Det var virkelig godt. Jeg havde foretrukket noget frisk tomat/agurk halløj til, men som det nu engang var, så var smag og kvalitet lige i øjet. Slet ikke til at sammenligne med det vi har prøvet fra Kokkens.

Og der var iøvrigt rigeligt. Min søn elsker varm mad til morgenmad af en eller anden grund og bad mig gemme resterne til i morgen. Så for os var der 3 portioner.

Hvad koster det?
0
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2959
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 620
Likede indlæg: 6578

Re: Måltidskasser - Del gerne tanker

Indlægaf Sophaya » 7. maj 2018, 18:40

Sophaya skrev:Jeg ved ikke, om jeg er meget træt, eller om jeg er dummere end gennemsnittet - men jeg kan simpelthen ikke greje retnemt. Er der kun en ret i hver kategori om ugen? Jeg ville gerne kunne vælge fx 4 dage med retsundt kategorien, men det ser ikke ud til at være muligt?


Nå, jeg fandt svaret selv. Det var ikke lige det, jeg havde håbet på.
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13008
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2856
Likede indlæg: 28040

Re: Måltidskasser - Del gerne tanker

Indlægaf FormerlyKnownAs » 7. maj 2018, 18:44

HappyPaww skrev:
FormerlyKnownAs skrev:I dag var det chicken Tikka Masala fra Meyers. Det var virkelig godt. Jeg havde foretrukket noget frisk tomat/agurk halløj til, men som det nu engang var, så var smag og kvalitet lige i øjet. Slet ikke til at sammenligne med det vi har prøvet fra Kokkens.

Og der var iøvrigt rigeligt. Min søn elsker varm mad til morgenmad af en eller anden grund og bad mig gemme resterne til i morgen. Så for os var der 3 portioner.

Hvad koster det?


Vi har bestilt til 2 person/4 dage - 569 kr. Det synes jeg er ret fair
1
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Måltidskasser - Del gerne tanker

Indlægaf Juki » 9. maj 2018, 02:20

FormerlyKnownAs skrev:I dag var det chicken Tikka Masala fra Meyers. Det var virkelig godt. Jeg havde foretrukket noget frisk tomat/agurk halløj til, men som det nu engang var, så var smag og kvalitet lige i øjet. Slet ikke til at sammenligne med det vi har prøvet fra Kokkens.

Og der var iøvrigt rigeligt. Min søn elsker varm mad til morgenmad af en eller anden grund og bad mig gemme resterne til i morgen. Så for os var der 3 portioner.

Er det de samme retter som der forhandles i bl.a Kvickly?

Hvis du har det at sammenligne med :D
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13008
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2856
Likede indlæg: 28040

Re: Måltidskasser - Del gerne tanker

Indlægaf FormerlyKnownAs » 9. maj 2018, 03:25

Juki skrev:
FormerlyKnownAs skrev:I dag var det chicken Tikka Masala fra Meyers. Det var virkelig godt. Jeg havde foretrukket noget frisk tomat/agurk halløj til, men som det nu engang var, så var smag og kvalitet lige i øjet. Slet ikke til at sammenligne med det vi har prøvet fra Kokkens.

Og der var iøvrigt rigeligt. Min søn elsker varm mad til morgenmad af en eller anden grund og bad mig gemme resterne til i morgen. Så for os var der 3 portioner.

Er det de samme retter som der forhandles i bl.a Kvickly?

Hvis du har det at sammenligne med :D


Nej dem kender jeg slet ikke
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Tiger
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:31
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1335

Re: Måltidskasser - Del gerne tanker

Indlægaf Tiger » 9. maj 2018, 04:55

^^Jeg tror flere af dem er det samme. Lasagne, boller i karry, Tikka Masala osv. Der er jo bare ikke fx ris/tilbehør til færdigretterne osv.

https://mad.coop.dk/specialbutikker/maerker/meyers
0
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2347
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3802

Re: Måltidskasser - Del gerne tanker

Indlægaf Myresluger » 9. maj 2018, 05:05

Vi droppede kasserne fra COOP, der var simpelthen for mange fejl i leveringerne: varer der var gået i stykker, dårlige varer og en gang fik vi halvdelen af varerne til en anden kasse. De var flinke til at kompensere, men jeg sad i telefonkø mindst en halv time hver gang. Nu prøver vi fra salt og peber - der er alt undtagen salater og kartoffel/ris/bulgur lavet. Det største minus er at det ikke er økologisk.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59498

Re: Måltidskasser - Del gerne tanker

Indlægaf DetSorteCirkus » 9. maj 2018, 07:20

Hvis nogen af jer støder på en Low FODMAP-kasse, må I meget gerne sige til.
Aarstiderne havde en engang, men den findes ikke mere.

Når man ikke spiser helt almindelige ting som fx. æbler, kål, løg, hvidløg og en lang række tørrede proteinkilder, og mejeriprodukter helst skal være lactosefri, medmindre man skal spise piller til måltiderne (og man i øvrigt heller ikke fungerer med de fleste veganske mælkeerstatninger), er det umuligt at bruge diverse kasser. Det er dog ikke en kritik, for LF er en kompliceret diæt.
0

Tilbage til "Generelt"