Måltidskasser - Del gerne tanker

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Måltidskasser - Del gerne tanker

Indlægaf ina » 11. jan 2018, 09:27

BlueBunny skrev:Jeg har prøvet at bestille coops livretter til næste uge. 4 kasser. Så bliver det spændende at se hvordan de er. Synes det var lidt smart at jeg så kunne få alm dagligvarer leveret samtidig


Jeg har bestilt den der børnekasse. Synes nemlig også det er smart at jeg kan få dagligvarer med. Er spændt på det. :gogo:
1
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Måltidskasser - Del gerne tanker

Indlægaf Hunkat » 11. jan 2018, 09:30

Jeg har meldt mig til Skagenfoods overskudskasse. Det er de grønsager og frugter som er bestilt for meget men som ikke kommer med ud i de almindelige kasser. For mig at se er fordelene at den er billigere end normalt og jeg får basisvarer men uden at være bundet af en fast opskrift eller ret de skal bruges i.
2
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4844
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8745

Re: Måltidskasser - Del gerne tanker

Indlægaf Skorstenen » 11. jan 2018, 10:50

Jeg vil tilmelde mig Kokkens hverdagsmad hveranden uge.
Jeg har kigget på andre, men de leverer på nogen dumme dage for mig.
Vi glæder os til at prøve :)
0
Finidut
Indlæg: 1171
Tilmeldt: 26. feb 2016, 12:32
Kort karma: 142
Likede indlæg: 1790

Re: Måltidskasser - Del gerne tanker

Indlægaf Finidut » 11. jan 2018, 17:01

Hunkat skrev:Jeg har meldt mig til Skagenfoods overskudskasse. Det er de grønsager og frugter som er bestilt for meget men som ikke kommer med ud i de almindelige kasser. For mig at se er fordelene at den er billigere end normalt og jeg får basisvarer men uden at være bundet af en fast opskrift eller ret de skal bruges i.


Det er også den, jeg får. Den er så god og faktisk også meget varieret. Og så er det så dejligt, at den kommer om fredagen, så man kan indtænke den i weekenden og den kommende uges madplan. Jeg er virkelig glad for den!

Edit: Altså, det er den der madspildskasse, jeg får.
0
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2347
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3802

Re: Måltidskasser - Del gerne tanker

Indlægaf Myresluger » 11. jan 2018, 18:17

Tak i har inspireret mig - nu har jeg bestilt måldtidskasser! Har bestilt Coops børnevenlige kasse. Glæder mig til at prøve den!
1
Kirstenkp
Indlæg: 587
Tilmeldt: 16. aug 2015, 18:27
Kort karma: 30
Likede indlæg: 962

Re: Måltidskasser - Del gerne tanker

Indlægaf Kirstenkp » 11. jan 2018, 20:34

Jeg håber at nogle af jer der har bestilt Coop kasserne vil anmelde dem?
1
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4336
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10605

Re: Måltidskasser - Del gerne tanker

Indlægaf BlueBunny » 15. jan 2018, 17:07

Jeg har fået varer leveret fra Coop måltidskasser for første gang i dag. Jeg er skuffet over at alle varerne er kommet i en stor blanding. Jeg ville så sortere og lægge dem nemt i køleskabet opdelt pr opskrift, men de kopierne af de fire opskrifter er så på hver side af samme papir.

Det gider jeg ikke mere. Så kan jeg ligeså godt finde opskrifter og handle varer efter dem. Det her virker rodet. Og er mindre serviceorienteret.

Er nok lidt godt forvænt fra retnemt hvor hver opskrift er fint leveret i egen kasse. Afmålt med opskrift. Det gør det nemmere når drengene har maddage herhjemme
1
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Måltidskasser - Del gerne tanker

Indlægaf ina » 15. jan 2018, 19:34

Vi har også fået fra Coop i dag. Lækre råvarer, synes jeg. Det meste økologisk. :gogo:

Men vi har fået koriander i stedet for timian og både fløde og æg var i stykker.
Derudover skal der persille i næsten alle opskrifter samt kartofler og spidskål til 3 ud af 4 retter. Det undrer mig lidt. Havde håbet på lidt variation i tilbehøret.

Tror vi prøver i næste uge også, men ellers bliver den nok droppet igen.
1
Muspel
Indlæg: 3876
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 766
Likede indlæg: 10729

Re: Måltidskasser - Del gerne tanker

Indlægaf Muspel » 15. jan 2018, 20:48

BlueBunny skrev:Jeg har fået varer leveret fra Coop måltidskasser for første gang i dag. Jeg er skuffet over at alle varerne er kommet i en stor blanding. Jeg ville så sortere og lægge dem nemt i køleskabet opdelt pr opskrift, men de kopierne af de fire opskrifter er så på hver side af samme papir.

Det gider jeg ikke mere. Så kan jeg ligeså godt finde opskrifter og handle varer efter dem. Det her virker rodet. Og er mindre serviceorienteret.

Er nok lidt godt forvænt fra retnemt hvor hver opskrift er fint leveret i egen kasse. Afmålt med opskrift. Det gør det nemmere når drengene har maddage herhjemme


Sådan er det også ved årstiderne - har aldrig overvejet det som et problem. Jeg finder det da bare frem efter opskriften. Tit skal der også bruges fx en halv citron den ene dag og resten den næste.
3
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Måltidskasser - Del gerne tanker

Indlægaf Kalimsofie » 15. jan 2018, 20:51

ina skrev:Vi har også fået fra Coop i dag. Lækre råvarer, synes jeg. Det meste økologisk. :gogo:

Men vi har fået koriander i stedet for timian og både fløde og æg var i stykker.
Derudover skal der persille i næsten alle opskrifter samt kartofler og spidskål til 3 ud af 4 retter. Det undrer mig lidt. Havde håbet på lidt variation i tilbehøret.

Tror vi prøver i næste uge også, men ellers bliver den nok droppet igen.


Mon ikke det er for at få brugt råvarerne? :gruble: I begyndelsen var der mere variation, men det betød også, at vi havde en masse halve spidskål/hvidkål/græskar osv. liggende hele tiden. Så jeg synes, det er fedt, at de er begyndt at genbruge råvarerne mere i løbet af ugen. Det mindsker klart madspildet herhjemme hos os, hvor vi ikke lige får brugt den anden halvdel af spidskålen og ender med at må smide den ud.

Det med varer, der var i stykker, skal I klart skrive til dem. Så får I refunderet penge for dem. Det er vel egentlig kurerfirmaet, der skal håndtere varerne ordentligt, men coop er ret hurtige til at refundere. Også ved manglende eller forkerte varer.
0
Brugeravatar
missme
Indlæg: 303
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:00
Kort karma: 20
Likede indlæg: 391

Re: Måltidskasser - Del gerne tanker

Indlægaf missme » 15. jan 2018, 21:15

Nogle af vores venner får fra Kokkens Hverdagsmad. Det er tæt på færdig når det kommer, og ser så lækkert ud. Hvis det ikke var få dyrt, så ville jeg helt klart vælge det.
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Måltidskasser - Del gerne tanker

Indlægaf ina » 15. jan 2018, 21:22

Kalimsofie skrev:
ina skrev:Vi har også fået fra Coop i dag. Lækre råvarer, synes jeg. Det meste økologisk. :gogo:

Men vi har fået koriander i stedet for timian og både fløde og æg var i stykker.
Derudover skal der persille i næsten alle opskrifter samt kartofler og spidskål til 3 ud af 4 retter. Det undrer mig lidt. Havde håbet på lidt variation i tilbehøret.

Tror vi prøver i næste uge også, men ellers bliver den nok droppet igen.


Mon ikke det er for at få brugt råvarerne? :gruble: I begyndelsen var der mere variation, men det betød også, at vi havde en masse halve spidskål/hvidkål/græskar osv. liggende hele tiden. Så jeg synes, det er fedt, at de er begyndt at genbruge råvarerne mere i løbet af ugen. Det mindsker klart madspildet herhjemme hos os, hvor vi ikke lige får brugt den anden halvdel af spidskålen og ender med at må smide den ud.

Det med varer, der var i stykker, skal I klart skrive til dem. Så får I refunderet penge for dem. Det er vel egentlig kurerfirmaet, der skal håndtere varerne ordentligt, men coop er ret hurtige til at refundere. Også ved manglende eller forkerte varer.


Jo, det er nok derfor. Det er også spidskål på forskellige måder, så det går nok.

Min mand er ikke begejstret for madplanen i denne uge, men han er simpelthen også så kræsen. :rulle:

Jeg synes dog virkelig det talte ned at så meget var i stykker og at der var en forkert vare. Jeg har skrevet det til dem, men det tager lidt det nemme af det, hvis vi alligevel skal ud at købe noget til de forskellige retter.
0
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Måltidskasser - Del gerne tanker

Indlægaf Kalimsofie » 15. jan 2018, 21:31

ina skrev:
Kalimsofie skrev:
ina skrev:Vi har også fået fra Coop i dag. Lækre råvarer, synes jeg. Det meste økologisk. :gogo:

Men vi har fået koriander i stedet for timian og både fløde og æg var i stykker.
Derudover skal der persille i næsten alle opskrifter samt kartofler og spidskål til 3 ud af 4 retter. Det undrer mig lidt. Havde håbet på lidt variation i tilbehøret.

Tror vi prøver i næste uge også, men ellers bliver den nok droppet igen.


Mon ikke det er for at få brugt råvarerne? :gruble: I begyndelsen var der mere variation, men det betød også, at vi havde en masse halve spidskål/hvidkål/græskar osv. liggende hele tiden. Så jeg synes, det er fedt, at de er begyndt at genbruge råvarerne mere i løbet af ugen. Det mindsker klart madspildet herhjemme hos os, hvor vi ikke lige får brugt den anden halvdel af spidskålen og ender med at må smide den ud.

Det med varer, der var i stykker, skal I klart skrive til dem. Så får I refunderet penge for dem. Det er vel egentlig kurerfirmaet, der skal håndtere varerne ordentligt, men coop er ret hurtige til at refundere. Også ved manglende eller forkerte varer.


Jo, det er nok derfor. Det er også spidskål på forskellige måder, så det går nok.

Min mand er ikke begejstret for madplanen i denne uge, men han er simpelthen også så kræsen. :rulle:

Jeg synes dog virkelig det talte ned at så meget var i stykker og at der var en forkert vare. Jeg har skrevet det til dem, men det tager lidt det nemme af det, hvis vi alligevel skal ud at købe noget til de forskellige retter.


Det dur altså heller, at det er i stykker! Det har vi trods alt aldrig oplevet, men vi har oplevet manglende varer en gang imellem (heldigvis noget man nemt kunne undvære, men alligevel... det skal jo være der).
0
Kanga
Indlæg: 2898
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 180
Likede indlæg: 3616

Re: Måltidskasser - Del gerne tanker

Indlægaf Kanga » 16. jan 2018, 14:09

Vi har haft Kokkens Hverdagsmad on/off i et år nu. Vi valgte dem pga. leveringsdag mandag. Andre leverer onsdag, men det går ikke op med vores planer.
Vi får mad til 4 dage, 2 v og 1 b på 5,5 som spiser meget småt. Der er nok mad, tit også rester til frokost.
Det er nemt at gå til, der er markeret hvad dag, hvilken bøtte hører til, og vejledning på hver bøtte.

Vi gjorde det til at starte med i en periode, hvor vi var spændt hårdt for. Vi fik kassen hver uge i vel tre mdr. Det var en fantastisk aflastning i hverdagen.
Med tiden blev vi lidt trætte af det og holdt så pause. Siden har vi tilvalgt det ind i mellem, fx de første par uger efter sommerferien/juleferien mv. Eller hvis vi bare kan se, der er en uge, hvor vi har ekstra travlt.

Kvaliteten er generelt fin, der er nok mad og det bliver leveret som aftalt.

Kanga
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Måltidskasser - Del gerne tanker

Indlægaf Juki » 16. jan 2018, 20:22

ina skrev:Vi har også fået fra Coop i dag. Lækre råvarer, synes jeg. Det meste økologisk. :gogo:

Men vi har fået koriander i stedet for timian og både fløde og æg var i stykker.
Derudover skal der persille i næsten alle opskrifter samt kartofler og spidskål til 3 ud af 4 retter. Det undrer mig lidt. Havde håbet på lidt variation i tilbehøret.

Tror vi prøver i næste uge også, men ellers bliver den nok droppet igen.

Træls med ødelagte varer!

Jeg har nogle få gange klaget til Nemlig, uden problemer. De har simpelthen så god og venlig en kundeservice!

Den ene gang var det et bæger creme fraiche der var gået i stykker under fragten. Og en anden gang var det næsten et kilo dyrt, øko svinekød, der var dårligt og uspiseligt(trods holdbarheden og korrekt opbevaring) Begge gange beklagede de rigtig meget og refunderede beløbet uden videre dokumentation.

Sådan et bæger creme fraiche er jo ikke så dyrt, utilgængeligt eller svært at skaffe(i modsætning til kødet) men jeg har jo stadig bestilt og betalt for det, så selvfølgelig skal det erstattes, men det overraskede mig at det foregik så let. Men det kan jo nok heller ikke svare sig for dem at gøre en masse ud af at man skal dokumentere osv., på mails frem og tilbage. Det er i hvert fald sådan noget der giver mig lyst til at handle ved dem igen.

Anyway, hvis du ikke allerede har gjort det så tag kontakt til Coop. Det kan godt betale sig :D
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:

Tilbage til "Generelt"