Måltidskasser - Del gerne tanker

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
JoyNips
Indlæg: 12041
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33854

Re: Måltidskasser - Del gerne tanker

Indlægaf JoyNips » 4. jan 2018, 14:47

Vi får veganerkassen fra aarstiderne og er fint tilfredse. Der er stort set altid mad til overs til min kærestes madpakke. Eneste anke er dog, at maden godt kan blive lidt tør, vi mangler generelt lidt dressing eller lignende til, og det er jo ikke svært at smide en bøtte soyayoghurt med... Indimellem er mængderne helt skøre og man skal snitte et halvt rødkålshoved til salat. Til 2 personer. Det er liiiige rigeligt.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20816

Re: Måltidskasser - Del gerne tanker

Indlægaf Zombie » 4. jan 2018, 14:57

Hvor mange dage om ugen kører I kasser? 3 eller 5? Jeg kunne godt overveje 5, så kan man vel gemme en kasse til weekenden hvis der kommer gæster en hverdag..?
0
aka Forbies

:gammel:
Buffy
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 29. jun 2016, 11:48
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2350

Re: Måltidskasser - Del gerne tanker

Indlægaf Buffy » 4. jan 2018, 15:34

Jeg får ind i mellem grøntkasser fra aarstiderne og har også prøvet et par måltidskasser. Lige fra aarstidernen syntes jeg det er bedst at få Low Carp grøntkassen og selv købe kød og evt ris, pasta osv. Deres kød portioner er simpelthen for små. Plus jeg køber billigt økokød gennem min søster, så det kan ikke betale sig for mig.
0
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Måltidskasser - Del gerne tanker

Indlægaf Kalimsofie » 4. jan 2018, 15:47

Jeg vil egentlig gerne slå et slag for Coops Måltidskasser, som vi har fået de sidste tre måneder. Vi er to voksne og en to-årig herhjemme, og vi har en kasse til to personer i fire dage. Man kan vælge mellem fire “temaer”, og om man vil have øko eller ikke øko (men selv her er de fleste varer øko).

Fordele:
- Der er oftest mad nok til hele ugen, selvom vi kun har er fire-dages abonnement
- Der er stor variation
- Opskrifterne er tilrettelagt efter årstidens grøntsager, og der bruges masser af spændende krydderurter
- Det er primært økologisk
- Man kan få leveret over hele landet (tror kun, det er ikke-brofaste øer, der er undtaget)
- Man kan få leveret andre dagligvarer sammen med kassen, hvilket vi bruger i stor stil!
- Det er billigere end Aarstiderne

Ulemper:
- Det er indimellem lidt for “opfindsomt”, men vi har også valgt kassen “Den nysgerrige”, så det er nok lidt mindre eksperimenterende i de andre kasser
- De er virkelig glade for koriander :rulle:
2
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9658
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29243

Re: Måltidskasser - Del gerne tanker

Indlægaf Sangius » 4. jan 2018, 16:03

Vi får børnefamiliekassen fra årstiderne. Vi er to voksne og et barn på 16 måneder, og vi får til 3 personer.

Da vi fik til 2 (kvikkassen) kneb det lidt med mængderne, da min mand spiser en del, og vores datter jo også skulle tilbydes lidt af det hele.

Nu passer det fint nok, der er næsten altid lidt rester som man kan spise til frokost dagen efter, evt spædet op med lidt kød.

Vi har fået det i 6-7 måneder. Bor i Nordsjælland.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3416
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Måltidskasser - Del gerne tanker

Indlægaf billiebean » 4. jan 2018, 16:53

Vi fik Aarstiderne næsten hele sidste år. Det fungerede rigtig fint. Stoppede kun fordi jeg ikke kunne spise almindelig mad pga. graviditet i dette efterår. Fravalgte Retnemt fordi det ikke er økologisk og ikke har samme fokus på kvalitet og bæredygtighed som Aarstiderne. Overvejer Skagenfood - eller måske de ovennævnte Coop-kasser til nu her.

Vi skiftede lidt rundt mellem kasserne, dog altid til 2 personer i 3 dage. Ofte kunne vi strække det til ét måltid ekstra, hvis vi tilføjede noget selv også. Specielt grønt får man rigeligt af (dog ikke ved Kvikkassen - den er lidt mere skrabet). Vi fik primært MåltidsMixkassen og Kvikkassen.

Den største fordel er, at man slipper for at finde på! Vi er begge elendige til netop det, og det er virkelig pengene værd at slippe for det bøvl, for os i hvert fald.
0
Sasux
Indlæg: 6
Tilmeldt: 11. okt 2015, 14:20
Kort karma: 0
Likede indlæg: 2

Re: Måltidskasser - Del gerne tanker

Indlægaf Sasux » 4. jan 2018, 17:09

Vi har fået fra Årtiderne, vi har prøvet kvikkassen og vegetarkassen, har skiftet lidt mellem de to i forhold til hvilken vi har syntes var mest interessant den enkelte uge.
Vi er to og har for det meste købt til fire personer i tre dage - så har vi spist rester hver anden dag.
Jeg har været godt tilfreds, og tror snart vi begynder at få kasser derfra igen.
0
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3391
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 923
Likede indlæg: 10537

Re: Måltidskasser - Del gerne tanker

Indlægaf Little_Woman » 4. jan 2018, 18:33

Jeg får jævnligt kvik-kassen fra Aarstiderne til én person.

Jeg er glad for det! Jeg spiser og bruger flere grøntsager, og laver retter med flere elementer, end jeg normalt svinger mig op til i hverdagene og til mig er der rigeligt mad. I denne uge har jeg fx fået den til tre dage og alle dage har der været et ekstra måltid til frokost dagen efter. Jeg spiser heller ikke mega store portioner, men stadig - jeg synes man får god valuta for pengene.

Jeg bestiller ad hoc, når jeg kan se at det passer med at jeg er hjemme de pågældende dage, det er super nemt.
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Vendela
Indlæg: 130
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:57
Kort karma: 15
Likede indlæg: 177

Re: Måltidskasser - Del gerne tanker

Indlægaf Vendela » 4. jan 2018, 18:39

Vi får kvikkassen fra Skagenfood til 4 personer i 3 dage. Vi er 2 voksne og der er altid aftensmad til 6 dage og rester, som minimum af tilbehøret, men oftest også af kød/fisk, som min mand kan få til frokost.

Vi er rigtig glade for kassen. Alle produkter er økologiske/frilands og kvaliteten er god. Min eneste anke er, at jeg synes, deres krydderiblandinger smager meget af spidskommen.

En gang har vi fået en tilsvarende kasse fra Aarstiderne. Vi synes begge mest om kvaliteten af produkterne og opskrifterne ved Skagenfood.

Vi bor i Aalborg.
0
Muspel
Indlæg: 3876
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 766
Likede indlæg: 10729

Re: Måltidskasser - Del gerne tanker

Indlægaf Muspel » 4. jan 2018, 18:44

Zombie skrev:Hvor mange dage om ugen kører I kasser? 3 eller 5? Jeg kunne godt overveje 5, så kan man vel gemme en kasse til weekenden hvis der kommer gæster en hverdag..?


Det kan man sagtens. Altså springe en eller to dage over. Jeg plejer altid at starte med at kigge kødets datoer og se, om der er noget, der kan holde sig længe - så det måltid kan udsættes. Og så lægger jeg grønsagerne i poser så de kan holde sig.

Lille detalje; det hele er i en kasse- så man skal tit bruge en halv citron den ene dag og den anden halvdel den anden dag. Så det er med at være obs på opskrifterne
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Måltidskasser - Del gerne tanker

Indlægaf Juki » 4. jan 2018, 19:37

Jeg har fået forskellige kasser fra Aarstiderne og Skagenfood.

Mit første abonnement hos Aarstiderne ligger måske 8 år tilbage i tiden, så jeg ved ikke om de kasser jeg fik dengang stadig eksisterer og i samme udgave. Jeg har også en kort overgang fået det for 3-4 år siden.

Fiskekassen - Udmærkede, klargjorte fisk, men al for dyrt og kedeligt/begrænset udvalg, medmindre man foretrækker torsk og rødspætter fx.
(Jeg kan dog se på gamle mails at de kasser jeg fik dengang var dyrere end dem i dag. Til gengæld står der ikke noget om mængden af fisk i de mails, men det har været nogenlunde den samme mængde som der tilbydes i dag)

Jeg fik også en eller flere kasser med frugt, grønt og tilbehør. Den ene hed vist Kolonialkassen :gruble: men eksisterer ikke mere.

Generelt synes jeg at Aarstiderne var for dyrt i forhold til det udvalg der var i kasserne. Og tit var der nogle ting i som jeg ikke fik brugt fordi det var en del af nogle "avancerede", ukendte opskrifter der krævede en del tilkøb andre steder ved siden af, så der var ikke så meget sparet i længden. Det var dog som sagt ikke deciderede ingredienser til bestemte opskrifter, og kassernes indhold er nok varieret siden jeg fik dem.

Sidst har jeg fået fra Skagenfood(dog har mit medlemskab været i bero i et halvt års tid ca.)

Jeg har fået to eller tre forskellige slags kasser derfra og hver gang har jeg rigtig godt tilfreds! Det har så kun været fisk, så det har krævet at man selv har diverse tilbehør til. Og at man er glad for fisk.

Prismæssigt er det dog ikke billige kasser. Til gengæld er der et stort udvalg af forskellige kasser, både i forhold til pris og de fisk man får eller kan vælge.

Generelle fordele:
Overordnet set så kan jeg rigtig godt lide at både Aarstiderne og Skagenfood bruger ordentlige råvarer og at de i nogle tilfælde er økologiske.
Gode, spændende opskrifter i forskellige sværhedsgrader.

Jeg kan p.t. ikke forestille mig at bestille fra Aarstiderne igen, men det er udelukkende fordi der er kommet bedre indkøbsmuligheder her hvor jeg bor, der har et bedre og billigere udvalg. Og så foretrækker jeg bare selv at kunne vælge og bestille mit frugt, grønt osv., hvilket er årsagen til at jeg er gået over til at bestille fra primært Nemlig.com, men også Osuma og Coop har jeg været tilfreds med.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
JoyNips
Indlæg: 12041
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33854

Re: Måltidskasser - Del gerne tanker

Indlægaf JoyNips » 4. jan 2018, 19:43

Jeg har tidligere fået verdenskassen til 1 fra aarstiderne. Den stoppede jeg med fordi det blev meget fastfood og jeg desuden syntes, der var meget madspild. Den eksisterer ikke mere.

I en periode fik jeg en fiskekasse fra Skagen food. Der var 2 eller 3 fisk til aftensmad som man selv skulle tilberede og en slags fisk til frokost som var tilberedt. Det var superlækkert. Jeg manglede dog lidt at det var en hel måltidskasse, selvom der fulgte opskrifter med. Det er bare nemmest, når man får alt leveret og ikke behøver at gøre andet end at lave det...
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Finidut
Indlæg: 1171
Tilmeldt: 26. feb 2016, 12:32
Kort karma: 142
Likede indlæg: 1790

Re: Måltidskasser - Del gerne tanker

Indlægaf Finidut » 4. jan 2018, 21:29

Jeg har tidligere og ad flere omgange fået forskellige måltidskasser fra Aarstiderne, men er nu gået over til en frugt- og grøntsagskasse fra Skagenfood.

Jeg gav Aarstiderne adskillige forsøg, fordi det var så nemt at få det hele og i afmålte mængder, men hver gang blev jeg skuffet over kvaliteten af råvarerne (primært grøntsagerne). Så satte jeg det i bero nogle måneder og prøvede igen, men det samme skete igen. Dog var opskrifterne rigtigt gode og jeg fik prøvet nogle ting, jeg ikke før havde prøvet, så det gav god inspiration. En af de gange, jeg droppede kasserne, gik jeg endda over til selv at købe ind efter Aarstidernes madplaner, fordi jeg var glad for opskrifterne, men så gik det nemme jo så desværre også af. Jeg ved ikke, om jeg bare har været uheldig, bor for langt ude i udkantsdanmark eller om jeg bare er for perfektionistisk med mine råvarer, men jeg kommer i hvert fald ikke til at handle hos Aarstiderne som det ser ud lige nu. Jeg er nok bare for stort et pernittengryn.

Nu er jeg som sagt gået over til en frugt- og grøntsagskasse fra Skagenfood. Den er jeg godt tilfreds med, men jeg frygter stadig, at den på et tidspunkt daler i kvaliteten pga. mine tidligere erfaringer med Aarstiderne. Men indtil nu har der intet været at udsætte på kvaliteten (i forhold til mine standarder). Tilgengæld skal jeg selv finde på en madplan og det tager jo også tid samt der skal handles alt andet ind.
0
Soffi
Indlæg: 23
Tilmeldt: 25. mar 2016, 17:35
Kort karma: 0
Likede indlæg: 11

Re: Måltidskasser - Del gerne tanker

Indlægaf Soffi » 7. jan 2018, 18:13

Har lige fået Flexitar-kassen fra Aarstiderne i dag for første gang. Råvarerne ser gode ud, og der var virkelig mange lækre, økologiske varer i.
Jeg blev glad.

Vi er 2 børn og 2 voksne i Storkøbenhavn. Heldigvis har ungerne en del madmod, og er vant til at få serveret lidt af hver. I dag var det fladfisk med perlespelt - blandt andet med hokaido og fennikel. De to sidste ting faldt ikke lige i deres smag, men vi blev fint mættet, og der var alt for meget perlespelt til os 4. Men så er der til voksenmadpakker :)
Glæder mig til at få afprøvet fjerkræs- og de to vegetarretter også.
0
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4336
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10605

Re: Måltidskasser - Del gerne tanker

Indlægaf BlueBunny » 7. jan 2018, 18:18

Jeg har prøvet at bestille coops livretter til næste uge. 4 kasser. Så bliver det spændende at se hvordan de er. Synes det var lidt smart at jeg så kunne få alm dagligvarer leveret samtidig
1
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne

Tilbage til "Generelt"