Er du højre- eller venstrehåndet?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.

Højre- eller venstrehåndet?

Højrehåndet
80
70%
Venstrehåndet
23
20%
Kan lige godt med begge
4
4%
Andet - forklar
7
6%
 
Afgivne stemmer: 114
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Er du højre- eller venstrehåndet?

Indlægaf Pyjamas » 4. jan 2018, 16:00

Freya skrev:Jeg skriver med venstre hånd, men i alle andre henseender er jeg højrehåndet.

Når jeg lægger øjenmakeup bruger jeg begge hænder, altså venstre hånd til venstre øje og omvendt
:D


Årh, hvor praktisk! Det gad jeg godt at kunne.

Jeg er venstrehåndet, jeg klipper dog med højre hånd.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Er du højre- eller venstrehåndet?

Indlægaf dgd2007 » 4. jan 2018, 16:14

Freya skrev:[...]
Når jeg lægger øjenmakeup bruger jeg begge hænder, altså venstre hånd til venstre øje og omvendt :D

Kan du så gøre det samtidigt? :D
2
Brugeravatar
Freya
Indlæg: 660
Tilmeldt: 11. maj 2016, 12:42
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1664

Re: Er du højre- eller venstrehåndet?

Indlægaf Freya » 4. jan 2018, 18:02

dgd2007 skrev:
Freya skrev:[...]
Når jeg lægger øjenmakeup bruger jeg begge hænder, altså venstre hånd til venstre øje og omvendt :D

Kan du så gøre det samtidigt? :D


Årh tænk hvor tidsbesvarende det kunne være, hvis øjnene kunne fokusere på den måde. Så ville jeg totalt kunne sove 10 minutter ekstra om morgenen :lol:
0
bob-123
Indlæg: 3
Tilmeldt: 4. jan 2018, 21:25
Kort karma: 0
Likede indlæg: 5

Re: Er du højre- eller venstrehåndet?

Indlægaf bob-123 » 4. jan 2018, 21:37

Jeg er selv venstrehåndet, når det kommer til at skrive. Til alle andre ting er jeg højrehåndet. Jeg har nogen gange for sjov øvet mig i at skrive med højre hånd, men det er der ikke kommet noget godt ud af.

En ulempe ved at skrive med venstre hånd, er, at hånden ligger over det, man lige har skrevet :gruble:
1
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Er du højre- eller venstrehåndet?

Indlægaf DenBruneMunk » 4. jan 2018, 21:42

Spændende er hvor mange bruger mus i venstre side , altså også med venstre hånd? Har aldrig acceptere den løsning og så skal man ind i windows og ændre konfiguration og så videre.
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15282
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25602

Re: Er du højre- eller venstrehåndet?

Indlægaf Delfin » 4. jan 2018, 22:06

DenBruneMunk skrev:Spændende er hvor mange bruger mus i venstre side , altså også med venstre hånd? Har aldrig acceptere den løsning og så skal man ind i windows og ændre konfiguration og så videre.


Jeg bruger den eksterme mus med højre hånd, fordi den er indstillet til det og normalt ligger der på alle skriveborde. De ergonomiske mus er som regel også højremus. Med mousetrapper/pad skifter jeg lidt mellem hænderne, det aflaster også mit dårlige håndled.
0
14 11 14
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19040

Re: Er du højre- eller venstrehåndet?

Indlægaf Flora » 4. jan 2018, 22:15

DenBruneMunk skrev:Spændende er hvor mange bruger mus i venstre side , altså også med venstre hånd? Har aldrig acceptere den løsning og så skal man ind i windows og ændre konfiguration og så videre.


Nu bruger jeg mest en plademus, men før i tiden brugte jeg almindelig mus i venstre side og med venstre hånd, men indstillet til højre hånd, så jeg slap for bøvlet med at ændre konfiguration. Folk syntes ofte det var lidt sært at bruge den sådan, men det havde jeg åbenbart bare vænnet mig til :)
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Er du højre- eller venstrehåndet?

Indlægaf DenBruneMunk » 4. jan 2018, 23:15

Ok, jeg har sjældent set en sidde med almindelig mus i venstre side, så var lidt nysgerrig,

Eneste mus jeg har haft i venstre , udover levende mus, er trackball, der kan man enklere få venstre til at virke uden større videnskab.
0
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 254
Likede indlæg: 5867

Re: Er du højre- eller venstrehåndet?

Indlægaf Velvet-Goldmine » 4. jan 2018, 23:28

Jeg er helt og aldeles højrehåndet. Jeg synes engang at jeg burde træne mig selv op til at være ambidekstral - det blev noget biks!
Jeg er dog til gengæld helt og aldeles venstrebenet hvis der er noget der hedder sådan. Jeg hinker på venstre og sparker vist nok også bedst med venstre, selv om det kan være svært at afgøre eftersom min boldsparketeknik vist nok er ualmindelig elendig uanset hvilket ben jeg tager i brug.
Jeg kan også mærke i min ridning at jeg har klart bedre kropskontrol og -føling på venstre volte end højre, hvilket er ualmindeligt for højrehåndede.
0
Brugeravatar
Dynaudio
Indlæg: 2686
Tilmeldt: 29. okt 2015, 22:20
Kort karma: 157
Likede indlæg: 2076

Re: Er du højre- eller venstrehåndet?

Indlægaf Dynaudio » 6. jan 2018, 18:54

Da jeg var barn var jeg venstrehåndet, men da jeg kom i børnehave "tvang" pædogogerne mig til at bruge højre. Så var jeg højrehåndet i mange år.

For 6 år siden havde jeg en hjerneblødning og en af følgerne var, at min højre arm var lammet den første måned. Det var faldt mig ganske naturligt at benytte venstre hånd til de fleste ting qua min barndom. Det eneste, der er at det tager længere tid er, de ting som jeg i mange år kun brugte højre hånd til (f.eks. at skrive).

I dag højre hånd kraftigt forbedret, så jeg vil kalde mig selv ambidekstral.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Er du højre- eller venstrehåndet?

Indlægaf kidkomb » 6. jan 2018, 18:59

DenBruneMunk skrev:Ok, jeg har sjældent set en sidde med almindelig mus i venstre side, så var lidt nysgerrig,

Eneste mus jeg har haft i venstre , udover levende mus, er trackball, der kan man enklere få venstre til at virke uden større videnskab.

Jeg har led der værker og mine hænder og håndled og fingre gør hurtigt ondt når jeg sidder med mus.
Jeg skifter mellem højre og venstre hånd ca hvert 10.minut. På samme helt almindelige højrehåndsmus.
Jeg bruger også både pege-, lange- og ringefinger på begge hænder til knapperne. Alt efter hvilken det gør mindst ondt i :D
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Generelt"