Efterladt baby

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Efterladt baby

Indlægaf DetSorteCirkus » 2. jan 2018, 14:35

eks-Maupassant skrev:
Stigende ligefrem? Ud fra hvad jeg kan se af dem er der hverken flere eller flere end der har været de sidste 10 år.

Tingen med dem er at de er her illegalt alle sammen, og politiet gider ikke udvise dem, fordi det tager en hel dags papirarbejde for en politimand at udvise dem, og der kommer bare en ny nigerianer op så de opfatter det som spildt arbejde.

Københavns Kommune er også ligeglad med det.

Har altid opfattet det som en kæmpe fejl at man ikke udviser dem, fordi det skaber en parallelverden af folk der lever udenfor lands lov og ret. De vil aldrig anmelde noget som helt til politiet, fordi de i så fald bliver udvist.

Nu er der jo andre med afrikansk baggrund i landet, men det er da ikke usandsynligt det er en af dem hvor det er smuttet med kondomet.


Ja, stigende i følge politiet:
https://politiken.dk/indland/art5761566 ... i-bukserne
Senest rettet af DetSorteCirkus 2. jan 2018, 14:36, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Efterladt baby

Indlægaf Annione » 2. jan 2018, 14:36

abcd skrev:Jeg synes babyluger er en dårlig idé, de risikerer at blive misbrugt. Og jeg kan ikke lige huske en historie hvor det efterladte barn faktisk tog skade, plejer de ikke at klare sig?


Det kommer vel an på omstændighederne, om de klarer sig. Kulde er her en afgørende faktor. Sådan en lille én tåler jo ikke kulde i særligt lang tid.

Hvordan skulle en babyluge blive misbrugt? Jeg kan ikke lige på stående fod forestille mig, hvordan sådan et misbrug skulle kunne finde sted.
2
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Efterladt baby

Indlægaf Slettet bruger » 2. jan 2018, 14:40

DetSorteCirkus skrev:
eks-Maupassant skrev:
DetSorteCirkus skrev:
Rapfisk skrev:
DetSorteCirkus skrev:At babyen således er blevet behandlet på en måde, der ikke passer med et samfund som det danske og de muligheder, kvinder har her, kunne for mig at se netop tyde på, at der er tale om en meget marginaliseret og isoleret mor.

Politiet har været ude at sige, at der er tale om et barn med anden etnisk baggrund end dansk (enten afrikansk eller mulat).


Det kunne desværre passe med, at antallet af prostituerede fra Nigeria er stærkt stigende i København pt.


Stigende ligefrem? Ud fra hvad jeg kan se af dem er der hverken flere eller flere end der har været de sidste 10 år.

Tingen med dem er at de er her illegalt alle sammen, og politiet gider ikke udvise dem, fordi det tager en hel dags papirarbejde for en politimand at udvise dem, og der kommer bare en ny nigerianer op så de opfatter det som spildt arbejde.

Københavns Kommune er også ligeglad med det.

Har altid opfattet det som en kæmpe fejl at man ikke udviser dem, fordi det skaber en parallelverden af folk der lever udenfor lands lov og ret. De vil aldrig anmelde noget som helt til politiet, fordi de i så fald bliver udvist.

Nu er der jo andre med afrikansk baggrund i landet, men det er da ikke usandsynligt det er en af dem hvor det er smuttet med kondomet.


Ja, stigende i følge politiet:
https://politiken.dk/indland/art5761566 ... i-bukserne


Sådan som de beskriver i artiklen har det været i mindst 8 år.

Ledelsen har nok bare ikke rigtigt gide kigge på det før nu. Og så siger de det er "stigende" for at retfærdiggøre de ikke fjernede dem for 6-7 ¨r siden.

De har nu også lavet aktioner før, løbende i de sidste 5 år. En gang imellem er de alle sammen væk, og så kommer de tilbage, altså et nyt hold, a la en måned efter.

Kommer en del i Istedgade på sjove tidspunkter. Man ser dem kun sådan rigtigt i fuld aktion hvis man er i trash-området fra ca 22 om aftenen til 6-7 i weekenden.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Efterladt baby

Indlægaf Slettet bruger » 2. jan 2018, 14:41

Annione skrev:
abcd skrev:Jeg synes babyluger er en dårlig idé, de risikerer at blive misbrugt. Og jeg kan ikke lige huske en historie hvor det efterladte barn faktisk tog skade, plejer de ikke at klare sig?


Det kommer vel an på omstændighederne, om de klarer sig. Kulde er her en afgørende faktor. Sådan en lille én tåler jo ikke kulde i særligt lang tid.

Hvordan skulle en babyluge blive misbrugt? Jeg kan ikke lige på stående fod forestille mig, hvordan sådan et misbrug skulle kunne finde sted.


Det kunne være at kvinden ikke havde lyst til at give barnet væk, men at mændene omkring hende gjorde det for hende. En luge ville give dem mulighed for at gøre det uden at risikere at slå nogen ihjel.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Efterladt baby

Indlægaf Slettet bruger » 2. jan 2018, 14:46

Der bliver sikkert efterlade 10.000 vis af børn børn på den måde hvert år i Nigeria (hvis hun er Nigeria)

Den gang jeg var i Afrika var der en pige der blev gravid mens hun var studerende. Ja og der lod de babyen sulte ihjel, det er normalt. Fordi de har ikke råd til at passe på den, og abort findes ikke, og der kan man ikke efterlade den nogen steder fordi der så sker det samme. Det var sådan man gjorde.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43831

Re: Efterladt baby

Indlægaf paint » 2. jan 2018, 14:52

billiebean skrev:Min første tanke var også i retning af en marginaliseret kvinde måske med anden etnisk baggrund, som jo så tydeligvis ikke har oplevet at have andet valg end at skaffe sig af med barnet.

Kan se at området hvor barnet blev fundet ligger tæt ved Sydhavnen og ikke at jeg er københavnerekspert men mener det er dernede af der er en del prostitution.


Det er vist mest på Vesterbro, at illegale indvandrede prostituerede, holder til. Men det kan jo også være et barn, der er født i al hemmelighed, i en familie (måske ikke-etnisk dansk) hvor man ikke vil have noget at gøre med et barn, født uden for ægteskab.

I Sydhavnen, er der en del socialt boligbyggeri, hvor der bor en hel del af 'anden etnisk herkomst end dansk', som muligvis har et andet syn på 'uønskede' børn.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
fisken80
Indlæg: 22068
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Efterladt baby

Indlægaf fisken80 » 2. jan 2018, 15:04

abcd skrev:Jeg synes babyluger er en dårlig idé, de risikerer at blive misbrugt. Og jeg kan ikke lige huske en historie hvor det efterladte barn faktisk tog skade, plejer de ikke at klare sig?


I 2011 blev der fundet en død baby, der havde været i live ved fødslen. Så det sker altså.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Efterladt baby

Indlægaf Slettet bruger » 2. jan 2018, 15:04

paint skrev:
billiebean skrev:Min første tanke var også i retning af en marginaliseret kvinde måske med anden etnisk baggrund, som jo så tydeligvis ikke har oplevet at have andet valg end at skaffe sig af med barnet.

Kan se at området hvor barnet blev fundet ligger tæt ved Sydhavnen og ikke at jeg er københavnerekspert men mener det er dernede af der er en del prostitution.


Det er vist mest på Vesterbro, at illegale indvandrede prostituerede, holder til. Men det kan jo også være et barn, der er født i al hemmelighed, i en familie (måske ikke-etnisk dansk) hvor man ikke vil have noget at gøre med et barn, født uden for ægteskab.


De bor andre steder end der hvor de arbejder, omkring Hovedbanegården. Man kan se dem i busserne kl 6-7 om morgenen. Fredag. Lørdag, Søndag morgen kører de hjem. Har flere gange "fulgtes" med en håndfuld af dem i 6A, hvor de kører retning Nordvest.
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Efterladt baby

Indlægaf Studsgaard » 2. jan 2018, 15:06

abcd skrev:
Annione skrev:
abcd skrev:Jeg synes babyluger er en dårlig idé, de risikerer at blive misbrugt. Og jeg kan ikke lige huske en historie hvor det efterladte barn faktisk tog skade, plejer de ikke at klare sig?


Det kommer vel an på omstændighederne, om de klarer sig. Kulde er her en afgørende faktor. Sådan en lille én tåler jo ikke kulde i særligt lang tid.

Hvordan skulle en babyluge blive misbrugt? Jeg kan ikke lige på stående fod forestille mig, hvordan sådan et misbrug skulle kunne finde sted.


Det kunne være at kvinden ikke havde lyst til at give barnet væk, men at mændene omkring hende gjorde det for hende. En luge ville give dem mulighed for at gøre det uden at risikere at slå nogen ihjel.

Alle efterladte babyerplejer ikke at klare sig.
I artiklen står der at der siden 2004 er fundet 8 levende og 5 døde spædbørn i Danmark.
Jeg tror dog ikke babyluger vil gøre ret stor forskel. De vil jo nok kun være ved er par hospitaler i de største byer, så en stor del af Danmark vil ikke umiddelbart have let adgang til en. Og er man i en så ulykkeligt situation at man efterlader et barn så tænker jeg ikke at man rejser langt for at efterlade det.
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Efterladt baby

Indlægaf Slettet bruger » 2. jan 2018, 15:19

Studsgaard skrev:
abcd skrev:
Annione skrev:
abcd skrev:Jeg synes babyluger er en dårlig idé, de risikerer at blive misbrugt. Og jeg kan ikke lige huske en historie hvor det efterladte barn faktisk tog skade, plejer de ikke at klare sig?


Det kommer vel an på omstændighederne, om de klarer sig. Kulde er her en afgørende faktor. Sådan en lille én tåler jo ikke kulde i særligt lang tid.

Hvordan skulle en babyluge blive misbrugt? Jeg kan ikke lige på stående fod forestille mig, hvordan sådan et misbrug skulle kunne finde sted.


Det kunne være at kvinden ikke havde lyst til at give barnet væk, men at mændene omkring hende gjorde det for hende. En luge ville give dem mulighed for at gøre det uden at risikere at slå nogen ihjel.

Alle efterladte babyerplejer ikke at klare sig.
I artiklen står der at der siden 2004 er fundet 8 levende og 5 døde spædbørn i Danmark.
Jeg tror dog ikke babyluger vil gøre ret stor forskel. De vil jo nok kun være ved er par hospitaler i de største byer, så en stor del af Danmark vil ikke umiddelbart have let adgang til en. Og er man i en så ulykkeligt situation at man efterlader et barn så tænker jeg ikke at man rejser langt for at efterlade det.


Det er nok også tvivsomt om dem der efterlader babyer voverhovedet vil vide de her luger findes, da de jo nok ikke er de mest informations-opsøgende og velplanlæggende personer.

Men jeg vil gerne have dem alligevel, hvis man bare kan redde nogen få babyer fra en tur på en bænk med de luger, så er det da umagen værd.
6
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Efterladt baby

Indlægaf Slettet bruger » 2. jan 2018, 15:26

fisken80 skrev:
abcd skrev:Jeg synes babyluger er en dårlig idé, de risikerer at blive misbrugt. Og jeg kan ikke lige huske en historie hvor det efterladte barn faktisk tog skade, plejer de ikke at klare sig?


I 2011 blev der fundet en død baby, der havde været i live ved fødslen. Så det sker altså.


Jeg tænkte mere på børn der overlever, men bliver handicappede.

Når spædbarnet dør, synes jeg ikke der er den store forskel til en abort, og hvis vi vil redde børn fra at dø, er der 16.000 aborter om året vi kan sætte ind over for i stedet.
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Efterladt baby

Indlægaf Flora » 2. jan 2018, 15:32

abcd skrev:
fisken80 skrev:
abcd skrev:Jeg synes babyluger er en dårlig idé, de risikerer at blive misbrugt. Og jeg kan ikke lige huske en historie hvor det efterladte barn faktisk tog skade, plejer de ikke at klare sig?


I 2011 blev der fundet en død baby, der havde været i live ved fødslen. Så det sker altså.


Jeg tænkte mere på børn der overlever, men bliver handicappede.

Når spædbarnet dør, synes jeg ikke der er den store forskel til en abort, og hvis vi vil redde børn fra at dø, er der 16.000 aborter om året vi kan sætte ind over for i stedet.


Så udskrabning af foster, der ikke har en bevidsthed, er det samme som at lade et nyfødt barn ligge og skrige i timevis, mens det langsomt fryser ihjel? Seriøst?
14
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Efterladt baby

Indlægaf Slettet bruger » 2. jan 2018, 15:42

Flora skrev:Så udskrabning af foster, der ikke har en bevidsthed, er det samme som at lade et nyfødt barn ligge og skrige i timevis, mens det langsomt fryser ihjel? Seriøst?


Nej, det er værre at lade et nyfødt barn fryse ihjel, men der er heller ikke megen bevidsthed i et nyfødt barn - om nogen. Nøgternt set synes jeg ikke der er væsentlig forskel på aflivning af et nyfødt barn og et 3 måneder gammelt foster. Når det generelt opfattes som noget helt andet, er det fordi folk kigger på verden igennem deres følelser i stedet for at forholde sig pragmatisk til den.

Så derfor interesserede det mig mest om der var mange børn der overlevede med væsentlige mén. Hvis der ikke er det, synes jeg ikke vi skal have babyluger.
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Efterladt baby

Indlægaf Flora » 2. jan 2018, 15:47

abcd skrev:
Flora skrev:Så udskrabning af foster, der ikke har en bevidsthed, er det samme som at lade et nyfødt barn ligge og skrige i timevis, mens det langsomt fryser ihjel? Seriøst?


Nej, det er værre at lade et nyfødt barn fryse ihjel, men der er heller ikke megen bevidsthed i et nyfødt barn - om nogen. Nøgternt set synes jeg ikke der er væsentlig forskel på aflivning af et nyfødt barn og et 3 måneder gammelt foster. Når det generelt opfattes som noget helt andet, er det fordi folk kigger på verden igennem deres følelser i stedet for at forholde sig pragmatisk til den.

Så derfor interesserede det mig mest om der var mange børn der overlevede med væsentlige mén. Hvis der ikke er det, synes jeg ikke vi skal have babyluger.


Ok. Jeg synes der er kæmpestor forskel og jeg synes ikke vi skal lade et eneste barn fryse ihjel, hvis vi på nogen måde kan forhindre det.
9
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Efterladt baby

Indlægaf Slettet bruger » 2. jan 2018, 16:00

Flora skrev:
abcd skrev:
Flora skrev:Så udskrabning af foster, der ikke har en bevidsthed, er det samme som at lade et nyfødt barn ligge og skrige i timevis, mens det langsomt fryser ihjel? Seriøst?


Nej, det er værre at lade et nyfødt barn fryse ihjel, men der er heller ikke megen bevidsthed i et nyfødt barn - om nogen. Nøgternt set synes jeg ikke der er væsentlig forskel på aflivning af et nyfødt barn og et 3 måneder gammelt foster. Når det generelt opfattes som noget helt andet, er det fordi folk kigger på verden igennem deres følelser i stedet for at forholde sig pragmatisk til den.

Så derfor interesserede det mig mest om der var mange børn der overlevede med væsentlige mén. Hvis der ikke er det, synes jeg ikke vi skal have babyluger.


Ok. Jeg synes der er kæmpestor forskel og jeg synes ikke vi skal lade et eneste barn fryse ihjel, hvis vi på nogen måde kan forhindre det.


Jeg synes heller ikke vi skal lade dem fryse ihjel hvis vi finder dem og kan forhindre det. Ligesom jeg synes der skal skrabes så få fostre som muligt ud.
0

Tilbage til "Generelt"