Hørte du hvad dronningen sagde, om at gøre noget andet, noget unødvendigt og unyttigt? Og hvordan/hvad vil du gøre?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Hørte du hvad dronningen sagde, om at gøre noget andet, noget unødvendigt og unyttigt? Og hvordan/hvad vil du gøre?

Indlægaf Rapfisk » 1. jan 2018, 14:32

Wizzze skrev:
DenBruneMunk skrev:Jeg bed særligt mærke i at dronningen ikke er helt upartisk, når hun skriver.

Vi vil også i det nye år fortsætte indsatsen i Irak og Afghanistan, ligesom Forsvaret vil deltage i en forstærket indsats i Østersø-regionen.

Her er der vist politisk holdninger til til om vi skal forstærke indsatsen eller ej, og hvor vidt dronningen må udtrykke sig om militærets færden, tvivler jeg på enhedslisten f.eks synes særlig godt om.

Det er jo nuværende regering hun støtter med sine ord og ikke alle i Danmark.


Det er jo statsministeriet der skriver hendes tale, og så kan hun rette lidt til her og der.

Statsministre af skiftende observans har nu sagt, at Dronningen starter med at fortælle, hvad hun ønsker at komme ind på, så er den til gennemsyn og kommentar i Statsministeriet, og så lægger hun selv sidste hånd på. Jeg ved ikke, om det er rigtigt, men jeg forestiller mig, at talerne var mindre politiske, hvis Statsministeriet (der ønsker et apolitisk kongehus) skrev dem.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Hørte du hvad dronningen sagde, om at gøre noget andet, noget unødvendigt og unyttigt? Og hvordan/hvad vil du gøre?

Indlægaf Planten » 1. jan 2018, 14:35

Mon ikke også hun mener, at man skal gøre noget, der giver en mening, uden at skulle konkurrere i det? Eller er det overfortolkning?
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15289
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25613

Re: Hørte du hvad dronningen sagde, om at gøre noget andet, noget unødvendigt og unyttigt? Og hvordan/hvad vil du gøre?

Indlægaf Delfin » 1. jan 2018, 14:38

Jeg har vist efterlevet den altid, men det er god visdom at huske på for os alle.
Jeg laver masser af unyttige ting. Nogle af dem ender dog som UFOer, men jeg hygger mig med det, så længe jeg gider, og så finder jeg på noget nyt.
Jeg har oceaner af voksenmalebøger liggende, det var sådan en dille, jeg blev smittet af. Måske skulle jeg genoptage det, når jeg er færdig med det puslespil, der ligger og fylder på spisebordet. Men der er jo også det hæklede tæppe, der ikke er færdigt, men lige nu hækler jeg jo karklude af restegarn, og debatten skal der jo også være tid til. Hmm
1
14 11 14
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hørte du hvad dronningen sagde, om at gøre noget andet, noget unødvendigt og unyttigt? Og hvordan/hvad vil du gøre?

Indlægaf Slettet bruger » 1. jan 2018, 14:47

Jeg vil gerne ændre mit liv i den modsatte retning, jeg vil gerne gøre flere nyttige ting og færre unyttige Jeg vil f.eks. gerne erstatte unødig internetbrug - som det jeg har gang i lige nu - med at gøre noget nyttigt. Ordne haven, reparere cyklen, læse en fagbog eller hvad jeg nu kan finde på.
1
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52049

Re: Hørte du hvad dronningen sagde, om at gøre noget andet, noget unødvendigt og unyttigt? Og hvordan/hvad vil du gøre?

Indlægaf fisken80 » 1. jan 2018, 14:47

Unyttigt er jo et lidt vidt begreb, men jeg var alligevel meget begejstret for opfordringen her i konkurrencestatens tidsalder, hvor det at tage et sabbatår næsten er en forbrydelse mod hele samfundet... det handler om at komme i gang, blive hurtigt færdig med sin uddannelse og så ellers ud og gøre nytte de næste 50 år.

Så jeg vælger simpelthen at fortolke hendes budskab som et hip mod den herskende diskurs om, at vi satme bare skal være nyttige samfundsborgere så hurtigt det lader sig gøre.

Og det er helt sikkert unyttigt for alle andre end mig selv når jeg lægger puslespil.
3
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Hørte du hvad dronningen sagde, om at gøre noget andet, noget unødvendigt og unyttigt? Og hvordan/hvad vil du gøre?

Indlægaf Studsgaard » 1. jan 2018, 14:55

Jeg vil helt klart igangmed at lave flere "unyttige"/slap af ting - ting der giver og ro i hovedet. Det har jeg ikke været så god til længe (i tagt med jeg er blevet mere stresset/deprimeret) så en del af at jeg får det bedre vil være at mærke efter hvad der giver mig selv noget positivt.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hørte du hvad dronningen sagde, om at gøre noget andet, noget unødvendigt og unyttigt? Og hvordan/hvad vil du gøre?

Indlægaf Slettet bruger » 1. jan 2018, 15:29

Jeg har lige rated "Coyote Ugly" på IMDB, jeg gav den 7 stjerner.

Gøre noget unødvendigt og unyttigt - CHECK!
1
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Hørte du hvad dronningen sagde, om at gøre noget andet, noget unødvendigt og unyttigt? Og hvordan/hvad vil du gøre?

Indlægaf dgd2007 » 1. jan 2018, 15:41

Rapfisk skrev:Statsministre af skiftende observans har nu sagt, at Dronningen starter med at fortælle, hvad hun ønsker at komme ind på, så er den til gennemsyn og kommentar i Statsministeriet, og så lægger hun selv sidste hånd på. Jeg ved ikke, om det er rigtigt, men jeg forestiller mig, at talerne var mindre politiske, hvis Statsministeriet (der ønsker et apolitisk kongehus) skrev dem.

Hvis ikke monarken skulle støtte det danske militær, så hører alting jo op :)

Men man kan måske godt give "munken" ret så langt, at hvorvidt bestemte operationer skal op- eller nedtrappes, går lidt over grænsen til det politiske. Jeg lagde ikke selv mærke til det. Måske opfattede jeg det mere som en konstatering af - eller orientering om - at de ville blive optrappet, snarere end en ordre eller politisk tilkendegivelse.
1
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hørte du hvad dronningen sagde, om at gøre noget andet, noget unødvendigt og unyttigt? Og hvordan/hvad vil du gøre?

Indlægaf Juki » 1. jan 2018, 16:11

Jeg synes det var en rigtig god tale med nogle gode pointer :) Meget fornuftige ting der blev sagt, som var til at relatere til og forholde sig til.

Jeg ved ikke hvad jeg vil gøre anderledes fremover dog, men jeg skal helt sikkert finde noget der kan lære mig at håndtere min stress bedre i pressede situationer. Om det så er hækling, kagebagning, motion, tv-kiggeri eller hvad nu.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Frank
Indlæg: 318
Tilmeldt: 16. jun 2017, 09:41
Kort karma: 23
Likede indlæg: 625

Re: Hørte du hvad dronningen sagde, om at gøre noget andet, noget unødvendigt og unyttigt? Og hvordan/hvad vil du gøre?

Indlægaf Frank » 1. jan 2018, 16:13

dgd2007 skrev:
Rapfisk skrev:Statsministre af skiftende observans har nu sagt, at Dronningen starter med at fortælle, hvad hun ønsker at komme ind på, så er den til gennemsyn og kommentar i Statsministeriet, og så lægger hun selv sidste hånd på. Jeg ved ikke, om det er rigtigt, men jeg forestiller mig, at talerne var mindre politiske, hvis Statsministeriet (der ønsker et apolitisk kongehus) skrev dem.

Hvis ikke monarken skulle støtte det danske militær, så hører alting jo op :)

Men man kan måske godt give "munken" ret så langt, at hvorvidt bestemte operationer skal op- eller nedtrappes, går lidt over grænsen til det politiske. Jeg lagde ikke selv mærke til det. Måske opfattede jeg det mere som en konstatering af - eller orientering om - at de ville blive optrappet, snarere end en ordre eller politisk tilkendegivelse.
Og selv om det er hendes egne reflektioner, så ligger det ekstremt tæt op af den politiske debat.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Hørte du hvad dronningen sagde, om at gøre noget andet, noget unødvendigt og unyttigt? Og hvordan/hvad vil du gøre?

Indlægaf dgd2007 » 1. jan 2018, 16:24

Frank skrev:Og selv om det er hendes egne reflektioner, så ligger det ekstremt tæt op af den politiske debat.

Fandt lige talen: http://kongehuset.dk/nyheder/laes-hm-dr ... stale-2017

Her Majesty skrev:Kronprinsessen har fortalt mig om sit besøg hos soldaterne i Mali, hvor de hjælper med at beskytte civilbefolkningen, ligesom Prins Joachim kunne fortælle om vore soldaters indsats i Irak.

Vi vil også i det nye år fortsætte indsatsen i Irak og Afghanistan, ligesom Forsvaret vil deltage i en forstærket indsats i Østersø-regionen.

Jeg ønsker godt nytår til alle, der, fra poster ude i verden, passer på alle os herhjemme.


Det opfatter jeg altså som en konstatering af, at dette vil ske - ud fra Folketingets og regeringens plan - plus den obligatoriske opmuntring til dem, der er involveret i det.
Jeg synes ikke, man kan sige, det er "politiserende". Hvis tinget og regeringen havde besluttet af afslutte krigsindsatsen i 2018, havde hun vel sagt det i stedet for.
1
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Hørte du hvad dronningen sagde, om at gøre noget andet, noget unødvendigt og unyttigt? Og hvordan/hvad vil du gøre?

Indlægaf DenBruneMunk » 1. jan 2018, 16:52

dgd2007 skrev:Det opfatter jeg altså som en konstatering af, at dette vil ske - ud fra Folketingets og regeringens plan - plus den obligatoriske opmuntring til dem, der er involveret i det.
Jeg synes ikke, man kan sige, det er "politiserende". Hvis tinget og regeringen havde besluttet af afslutte krigsindsatsen i 2018, havde hun vel sagt det i stedet for.

Spørgsmålet er vel,

Hvis John Nielsen på nørrebro, sagde dette, så var værdien lig 0. Nu er det så dronningen i Danmark som siger og spreder budskabet til hele verden, og sætter dagsorden for hvad andre skal tro og vide.

Ville jo passe bedre at lade vores Statsminister sige det, og lade hans budskab spredes og ikke hendes upolitiske holdning som sender et politisk budskab til andre lande og til danskere som ellers ikke vil dette.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Hørte du hvad dronningen sagde, om at gøre noget andet, noget unødvendigt og unyttigt? Og hvordan/hvad vil du gøre?

Indlægaf dgd2007 » 1. jan 2018, 17:18

DenBruneMunk skrev:Spørgsmålet er vel,

Hvis John Nielsen på nørrebro, sagde dette, så var værdien lig 0. Nu er det så dronningen i Danmark som siger og spreder budskabet til hele verden, og sætter dagsorden for hvad andre skal tro og vide.

Ville jo passe bedre at lade vores Statsminister sige det, og lade hans budskab spredes og ikke hendes upolitiske holdning som sender et politisk budskab til andre lande og til danskere som ellers ikke vil dette.

Ja, men forskellen er vel, om man opfatter det som hendes politiske holdning, eller som en orienteringen om, at dette vil ske (fordi det har statsministeret orienteret hende om, at folketinget står bag).

Jeg kan altså ikke læse mere end det sidste ud af teksten.

Men bortset fra det, haler vi vist tråden på vildspor. Den skulle jo handle om det med at "gøre noget unyttigt" ... selv om man selvfølgelig kan mene, at det med Afghanistan godt med lidt ond vilje kan fortolkes som noget sådant. :gruble:

Men som sagt, jeg synes ikke, hun gør andet end at referere en politisk beslutning, som er allerede truffet på demokratisk vis, og ikke at hun prøver at påvirke den.
2
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Hørte du hvad dronningen sagde, om at gøre noget andet, noget unødvendigt og unyttigt? Og hvordan/hvad vil du gøre?

Indlægaf DenBruneMunk » 1. jan 2018, 17:35

dgd2007 skrev:Men som sagt, jeg synes ikke, hun gør andet end at referere en politisk beslutning, som er allerede truffet på demokratisk vis, og ikke at hun prøver at påvirke den.

Som jeg skrev, det er ikke det at andre har vedtaget det, der har hun ingen indvirkning på men det er problemet at hun siger dette, og dem som tvivlede nu måske har mere troen på dette end før dronningen sagde det.

Der findes så mange som ikke kan tænke klart, og bare de hører en som de respekterer eller ser op til, eller føler er vigtig i Danmark, så følger de denne blindt også hvis hun havde sagt andet.

Det som jeg hører det er du ikke kan se målet for alt det støv som hun spreder på vejen frem, og selv om hun taler regeringens ord, så er det jo også en politisk statement. Hvad nu hvis hun talte S ord for dette, eller mente enhedslisten's ord var vigtige og bragte deres budskab frem, det er lige så politisk som en nuværende, snart ikke værende regerings ord for, dette er det rigtige.

Hun sagde intet imod , intet for, bare bragte budskabet, vi gør! (Det er vist lige så politisk som det kan blive, bare se på Trump)
0
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52049

Re: Hørte du hvad dronningen sagde, om at gøre noget andet, noget unødvendigt og unyttigt? Og hvordan/hvad vil du gøre?

Indlægaf fisken80 » 1. jan 2018, 18:52

Hun sagde i øvrigt i forlængelse af citatet, at det slet ikke er så unyttigt endda at gøre noget unyttigt.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans

Tilbage til "Generelt"