Hørte du hvad dronningen sagde, om at gøre noget andet, noget unødvendigt og unyttigt? Og hvordan/hvad vil du gøre?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: Hørte du hvad dronningen sagde, om at gøre noget andet, noget unødvendigt og unyttigt? Og hvordan/hvad vil du gøre?

Indlægaf Æble » 2. jan 2018, 10:14

Jeg synes det var en god og fin tale.

Jeg bruger tid på unyttige ting. Desværre ikke noget der giver mig særlig meget energi. Netflix og fb og debatten og andre ting på min telefon.
0
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4383

Re: Hørte du hvad dronningen sagde, om at gøre noget andet, noget unødvendigt og unyttigt? Og hvordan/hvad vil du gøre?

Indlægaf billiebean » 2. jan 2018, 11:01

Hvis unyttigt = noget der ikke har en økonomisk nytteværdi, så er jeg enig. Jeg tror mange bliver fanget i samfundets forventninger til os som små pengemaskine der skal yde, yde, yde og glemmer at vi også er væsener der har brug for at stene og checke ud og bare sumpe rundt.

Men jeg synes dog også at unyttige aktiviteter kan være dårlige! Fx får jeg spat af vores skærmforbrug herhjemme og af vores ugidelighed i perioder. Det bliver jo også nogle gange til dårlige vaner og så er det unyttige pludselig blevet kontraproduktivt også.
3
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6344
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14589

Re: Hørte du hvad dronningen sagde, om at gøre noget andet, noget unødvendigt og unyttigt? Og hvordan/hvad vil du gøre?

Indlægaf Pjeps » 2. jan 2018, 11:10

Smiling_Goat skrev:Jeg synes vist som den eneste at talen var... Indholdsløs på én eller anden måde, og jeg føler mig decideret provokeret af, at hun i én sætning siger: "hvordan når de dog det hele?" og i den næste siger: "de burde lave flere unyttige ting"

Jeg vil vildt gerne lave flere unyttige ting og slappe mere af. Helt sikkert, men som hun sagde i den første sætning: hvordan skal jeg så nå det hele?

Det er da virkelig ikke et lystbetonet valg, at jeg løber rundt fra A til N til Z, men pengene skal jo ligesom ind på kontoen, og der er en del kedelige opgaver forbundet med det at være voksen. Jeg føler virkelig, og nu bliver det måske provokerende for nogle, at hun sad fra sit elfenbenstårn og sagde: "ih hvor de arbejder og løber rundt.. Hvorfor lader de ikke bare være?" Jeg synes et eller andet sted, at hun kom til at udstille (måske helt urimeligt og fejlagtigt) hvor langt hun er mentalt fra resten af befolkningen, der ikke har barnepiger, kammertjenere osv.

Det forstærkes så også af, at jeg forsøgte at poste dette indlæg tidligere i dag, men var nødt til at stoppe halvvejs... Fordi jeg ikke havde tid til at gøre det færdigt


Men er der slet ikke noget af det du har så travlt med, som du kan gøre lidt mindre af, og så få noget tid til noget andet du hellere vil. Klart man er nødt til at tjene penge og Have mad på bordet hver dag. Jeg opfattede det slet ikke som dig, jeg opfattede det mere som et push til at geare lidt ned, og at alt behøver ikke være så snorlige hver eneste dag.
0
:ninja:
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3064
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5795

Re: Hørte du hvad dronningen sagde, om at gøre noget andet, noget unødvendigt og unyttigt? Og hvordan/hvad vil du gøre?

Indlægaf Tux » 2. jan 2018, 11:24

Jeg finder den opfordring i bedste fald banal og ligegyldig. Findes der nogen der ikke er bruger tid på at koble af med en tv serie, læser eller går en tur.

Man bruger selvfølgelig tid på det som giver en værdi, at betegne noget som unyttigt er et mærkeligt udtryk at bruge. Er der nyttigt at tage i Tivoli? Hvis nej, ligger der så andet i det end '' tag den med ro ''? - Der er vi nok mange der gerne ville - hvis vi havde tid..
1
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Hørte du hvad dronningen sagde, om at gøre noget andet, noget unødvendigt og unyttigt? Og hvordan/hvad vil du gøre?

Indlægaf JoyNips » 2. jan 2018, 11:30

Jeg er startet med en gang tandpine som formentlig er en rodspidsbetændelse i 6+. Det er fandme unyttigt om noget er!
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: Hørte du hvad dronningen sagde, om at gøre noget andet, noget unødvendigt og unyttigt? Og hvordan/hvad vil du gøre?

Indlægaf Rapfisk » 2. jan 2018, 11:46

billiebean skrev:Hvis unyttigt = noget der ikke har en økonomisk nytteværdi, så er jeg enig. Jeg tror mange bliver fanget i samfundets forventninger til os som små pengemaskine der skal yde, yde, yde og glemmer at vi også er væsener der har brug for at stene og checke ud og bare sumpe rundt.

Men jeg synes dog også at unyttige aktiviteter kan være dårlige! Fx får jeg spat af vores skærmforbrug herhjemme og af vores ugidelighed i perioder. Det bliver jo også nogle gange til dårlige vaner og så er det unyttige pludselig blevet kontraproduktivt også.

Jeg synes også, hun sagde noget om, at håndens arbejde også kan være til inspiration for ånden - og jeg hørte det "uproduktive" i det lys. Altså ikke enhver uproduktiv ting, men noget, der inspirerer os til at tænke anderledes og opleve forskellige sider af livet - netop det modsatte af de aktiviteter, vi sumper med.

Det kan selvfølgelig være en balancegang. Noget, der tidligere har givet inspiration, kan sagtens ende med at bidrage til sumpen, fx at gode tv-serier afløses af middelmådige eller zappen rundt, eller at man holder op med at finde glæde i sine sysler, men alene udfører dem af vane.
0
Livslinjen: 70 201 201

Tilbage til "Generelt"