Nytårsløjer

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Nytårsløjer

Indlægaf HerErJeg » 1. jan 2018, 10:44

Hvad har du været udsat for i år? Naboens juletræ, skraldespande, ting i flagstangen og alt det der uskyldige.
Tager du det med et smil, eller er du tosset over at nogen har været inde på matriklen?
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Nytårsløjer

Indlægaf Æble » 1. jan 2018, 10:46

Ikke noget sådan udefra.

Min egen knægt lavede et nummer. Jeg skulle på toilettet og da jeg løftede låget lød der et ordentligt knald og jeg sprang i vejret og var ved at tisse i bukserne. Han havde sat en knaldsmart fast på toilet og låg den lille lort :lol:
6
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Nytårsløjer

Indlægaf Studsgaard » 1. jan 2018, 10:51

Som jeg skrev i en anden tråd, så kom vi hjem til knaldperler på trappestenen foran hoveddøren. Vi gætter på det var nogle af mellemstesønnes kammerater der har været forbi, det har det været de sidste par år. Så det er ganske harmløst.
Men vi har ikke oplevet andet.
1
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Nytårsløjer

Indlægaf Artem » 1. jan 2018, 11:52

Her sker der aldrig noget, men bor så også et lidt specielt sted i byen hvor der ikke bor så mange børn.
Men ved mine forældre var de inde og flytte rundt på deres trailere, så de stod på tværs i indkørslen og der var også blevet smidt med toiletpapir.
Gik fordi et par stedet i nat som var kommet til at flagre med juletræer.
Alt sammen rimeligt uskyldigt.

Synes til gengæld ikke om at min svoger lærer hans børn og venner børn hvordan man skal sprænge en postkasse i luften. Hvor de vist ryger en hvert år når de er ude at lave "løjer" For det synes jeg helt klart er for grov, og ville på ingen måde finde det sjovt hvis det skete ved mig.

Jeg forbereder mig forøvrigt hvert år med at tage alt ting ind, som cykler, skraldespand osv. Sammen med at jeg lænker min trailer fast, låser havelågen osv.
2
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Nytårsløjer

Indlægaf Lykke » 1. jan 2018, 11:57

Det er ikke et koncept jeg kender til.
0
D.itsen
Indlæg: 3293
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8892

Re: Nytårsløjer

Indlægaf D.itsen » 1. jan 2018, 14:38

Vi har fået barberskum på vinduerne på den ene side af huset. Det er helt fint, kan være kærestens nevø der har været på spil. Kæresten har vasket det væk
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
fisken80
Indlæg: 22070
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52048

Re: Nytårsløjer

Indlægaf fisken80 » 1. jan 2018, 14:52

Artem skrev:Her sker der aldrig noget, men bor så også et lidt specielt sted i byen hvor der ikke bor så mange børn.
Men ved mine forældre var de inde og flytte rundt på deres trailere, så de stod på tværs i indkørslen og der var også blevet smidt med toiletpapir.
Gik fordi et par stedet i nat som var kommet til at flagre med juletræer.
Alt sammen rimeligt uskyldigt.

Synes til gengæld ikke om at min svoger lærer hans børn og venner børn hvordan man skal sprænge en postkasse i luften. Hvor de vist ryger en hvert år når de er ude at lave "løjer" For det synes jeg helt klart er for grov, og ville på ingen måde finde det sjovt hvis det skete ved mig.

Jeg forbereder mig forøvrigt hvert år med at tage alt ting ind, som cykler, skraldespand osv. Sammen med at jeg lænker min trailer fast, låser havelågen osv.


Det er altså spøjst. Jeg bor tæt på centrum i Odense og vi fjerner hverken postkasse, skraldespande eller noget som helst andet. Ja underboens garage står sågar med døren åben (ikke at der er noget af værdi i den, men stadig) og vi har aldrig nogensinde oplevet at der skete noget som helst med nogle af vores ting.
Måske er det mere i mindre byer man gør den slags, for i min barndomsby røg der hvert år flere postkasser ligesom der skete andre hærværkslignende ting.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15286
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25608

Re: Nytårsløjer

Indlægaf Delfin » 1. jan 2018, 15:21

Ikke en hujende fis de sidste mange år. Det grænser til kedsommeligt
0
14 11 14
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Nytårsløjer

Indlægaf Artem » 1. jan 2018, 16:56

fisken80 skrev:Det er altså spøjst. Jeg bor tæt på centrum i Odense og vi fjerner hverken postkasse, skraldespande eller noget som helst andet. Ja underboens garage står sågar med døren åben (ikke at der er noget af værdi i den, men stadig) og vi har aldrig nogensinde oplevet at der skete noget som helst med nogle af vores ting.
Måske er det mere i mindre byer man gør den slags, for i min barndomsby røg der hvert år flere postkasser ligesom der skete andre hærværkslignende ting.

Jeg er ikke vokset op med at lave nytåsløjer. Tror på den måde at det meget er noget forældrene givere videre som min svoger her, og hvor der ligefrem bliver købt ting ind til at de skal lave løjer med.

Det er nu også sjældent at der bliver lavet direkte hærværk her. Men hvis der er år hvor der bliver sprunget postkasser, så er det oftest mange der bliver sprunget i luften.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15286
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25608

Re: Nytårsløjer

Indlægaf Delfin » 1. jan 2018, 17:04

Det er heller ikke meningen, at det skal være hærværk. Jeg har nu ikke lært det hjemmefra. Jeg lærte det af de andre unger i gården i en sønderjysk by, og det var meget uskyldige ting som at sætte tape på dørklokken og skynde sig ned og ligge på lur på næste etage. Juletræer og gummistøvler i flagstangen, flytte cykler hen til næste opgang og den slags.
0
14 11 14
Money_man
Indlæg: 289
Tilmeldt: 5. maj 2016, 06:52
Kort karma: 14
Geografisk sted: Spentrup
Likede indlæg: 605

Re: Nytårsløjer

Indlægaf Money_man » 1. jan 2018, 17:08

Her har de kastet toiletpapir rundt ude foran huset, og en enkelt rude har fået lidt skum på sig. Ellers var der sat små sedler på døre og vinduer, hvorpå der stod "godt nytår" "velkommen til 2018" og så videre i den dur. Havde fjernet min postkasse og skraldespande. Kan se at der er en længere nede ad vejen som har fået sprængt postkassen.
1
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Nytårsløjer

Indlægaf cola » 1. jan 2018, 17:13

Her har nogen været ude med wc papir, det må være folk der ikke selv betaler for det, da jeg syntes den slags er møjdyr... var i bilka og se priser... spar 45 kr nu 35 kr.... jeg var måløs.
0
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Nytårsløjer

Indlægaf musling » 1. jan 2018, 17:16

Her er der ikke lavet løjer overhovedet. Efter jeg er flyttet hjemmefra (for pænt mange år siden) har jeg aldrig oplevet det. Jeg er ellers selv vokset op med, at vi unger traskede ud og proppede wc-papir i hækken, bandt juletræet op i flagstangen, smurte barberskum på ruderne og proppede i postkasserne kom konfetti, som vi sirligt havde siddet hjemme og slidt hullemaskinen med at lave. :fløjt:

Det eneste og vildeste vi blev udsat for var, at naboens gæster brugte vores postkasse til at stille deres champagneglas på mens de så fyrværkeri. Uha uha nogle løjer :lol2:

Så det virker lidt trist og tomt, at der ikke er nogen løjer - men jeg er nu egentlig glad for, at jeg ikke skal ud og rydde op efter det ;-)
1
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Nytårsløjer

Indlægaf Miss_no_More » 1. jan 2018, 17:17

Ikke noget her hos os og har heller ikke bemærket noget i byen.
Vi tager postkassen ned hvert år.
0
fisken80
Indlæg: 22070
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52048

Re: Nytårsløjer

Indlægaf fisken80 » 1. jan 2018, 18:20

cola skrev:Her har nogen været ude med wc papir, det må være folk der ikke selv betaler for det, da jeg syntes den slags er møjdyr... var i bilka og se priser... spar 45 kr nu 35 kr.... jeg var måløs.


Det billige toiletpapir koster da ikke ret meget.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans

Tilbage til "Generelt"