Kort ridset op så drejer det sig om at jeg har bestilt noget med levering via Gls, til min adresse. Samtidig oprettede jeg en engangsfuldmagt ved Gls(en formular på deres hjemmeside) så de bare kunne stille pakken hvis jeg ikke var hjemme ved levering. Oprettelsen på den engangsfuldmagt har jeg fået en bekræftelse på via mail.
Der sker så det at pakken bliver forsøgt leveret og bliver taget med igen og afleveret i en pakkeshop, da jeg ikke var hjemme.
Da jeg fik besked om det undrede det mig noget, da de jo skulle have sat den. Jeg oprettede derfor en sag ved Gls, men da deres svartid var længere end hvornår pakken senest skal hentes i pakkeshoppen lukkede jeg sagen igen.
I stedet bestilte jeg en genlevering af pakken(igen via en formular på deres hjemmeside) og fik da også ret hurtigt svaret at de ikke ville genlevere pakken fordi den var afleveret i en pakkeshop.
Det synes jeg er mærkeligt når jeg jo har bestilt og betalt ekstra for at få leveret pakken derhjemme, og tilmed har lavet den engangsfuldmagt.
Jeg har derfor skrevet frem og tilbage med Gls de sidste dage, fordi jeg synes det er urimeligt og ufint gjort af dem. Jeg har betalt for noget jeg ikke får, så selvom det drejer sig om et mindre beløb jeg har betalt ekstra for den service(20-30 kr) så er det princippet i det der gør mig stædig! Jeg gider da ikke betale for deres fejl!
Jeg kan lige indsætte mailkorrespondancen:
Jeg skrev tilbage at det undrede mig meget at jeg ikke kunne få genleveret pakken og ikke mindst spurgte jeg om hvorfor den ikke var blevet afleveret, når nu jeg havde lavet den fuldmagt.
Gls svarede tilbage at de beklagede hvis der var sket en fejl, men at de kunne se at pakken nu var klar til levering i pakkeshoppen.
Så spurgte jeg om det betød at det ikke var muligt at få genleveret pakken og hvem jeg så skulle kontakte for at få refunderet den ekstra og unødvendige udgift til portoen, som jeg jo havde givet og betalt for for at få leveret på min adresse. Jeg tilføjede også at jeg har fuld forståelse for den ekstra travlhed ifm. julen, men at det ikke kan være rigtigt at man betaler for en service man så ikke får.
Gls svarer tilbage at de har en aftale med afsender om at de må aflevere pakker i pakkeshops, hvis ikke modtager er hjemme ved levering.
De får en mail igen fra mig hvor jeg skriver at problemet jo er at den er afleveret i en pakkeshop, på trods af den fuldmagt om at pakken måtte blive stillet. Og at jeg derfor synes det er på sin plads med en genlevering, især når det er en service de tilbyder. Samtidig skrev jeg også at hvis jeg havde vidst fuldmagten ikke ville gælde alligevel så havde jeg jo netop bare bestilt den med levering til en pakkeshop fra start, og sparet det ekstra beløb for at få den leveret på hjemmeadressen.
De svarer igen at de ikke har nogle informationer om at der er registreret den fuldmagt, så chaufføren har ikke gjort noget forkert ved at aflevere pakken i en pakkeshop, og at det måske er afsender der ikke har givet de rigtige oplysninger.
Jeg svarer igen, igen, igen at det da er mærkeligt at jeg har fået en mail fra dem så, med dato for modtagelse, i forbindelse med oprettelse af den fuldmagt. Og at det da er mærkeligt at jeg ikke har fået besked om det, hvis fuldmagten ikke ville gælde alligevel. I samme mail indsatte jeg teksten fra mailen med bekræftelsen på oprettelse af den fuldmagt.
De svarer igen tilbage at de beklager hvis der er sket en misforståelse, men at pakken er afleveret i en pakkeshop og kan afhentes der.
Jeg ved godt at jeg selv er pisse irriterende, men som skrevet bliver jeg altså stædig! Det er fint nok at de beklager "hvis der er sket en misforståelse", men de tager jo ikke ansvar for den eller tilbyder en eller anden form for service/kompensation ved fx at refundere de 20-30 kr eller bare aflevere den udenfor(hvor jeg skrev i fuldmagten at de måtte stille den)
Findes der overhovedet nogle regler omkring det, som jeg kan henvise til, eller er det bare surt med de tabte penge?
Jeg skrev desuden tilbage i nat at jeg godt kan forstå og acceptere at der sker fejl, men hvor rimeligheden er i at jeg skal betale for deres fejl(som jeg jo har dokumentation på i form af den mail med bekræftelse på den fuldmagt)
Jeg ved som sagt godt at jeg er stædig, men er jeg for krævende og stædig? Skal jeg bare "let it go"?