Hvordan er jeg stillet her?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Hvordan er jeg stillet her?

Indlægaf Juki » 23. dec 2017, 07:25

Jeg har en længere mailkorrespondance i gang med Gls(jeg beskrev forløbet i tråden med irriterende ting i går) Hele deres håndtering af sagen irriterer mig og har gjort mig godt stædig, så jeg kan ikke helt vurdere om det er mig der bare er urimelig og overreagerer.

Kort ridset op så drejer det sig om at jeg har bestilt noget med levering via Gls, til min adresse. Samtidig oprettede jeg en engangsfuldmagt ved Gls(en formular på deres hjemmeside) så de bare kunne stille pakken hvis jeg ikke var hjemme ved levering. Oprettelsen på den engangsfuldmagt har jeg fået en bekræftelse på via mail.

Der sker så det at pakken bliver forsøgt leveret og bliver taget med igen og afleveret i en pakkeshop, da jeg ikke var hjemme.

Da jeg fik besked om det undrede det mig noget, da de jo skulle have sat den. Jeg oprettede derfor en sag ved Gls, men da deres svartid var længere end hvornår pakken senest skal hentes i pakkeshoppen lukkede jeg sagen igen.

I stedet bestilte jeg en genlevering af pakken(igen via en formular på deres hjemmeside) og fik da også ret hurtigt svaret at de ikke ville genlevere pakken fordi den var afleveret i en pakkeshop.

Det synes jeg er mærkeligt når jeg jo har bestilt og betalt ekstra for at få leveret pakken derhjemme, og tilmed har lavet den engangsfuldmagt.

Jeg har derfor skrevet frem og tilbage med Gls de sidste dage, fordi jeg synes det er urimeligt og ufint gjort af dem. Jeg har betalt for noget jeg ikke får, så selvom det drejer sig om et mindre beløb jeg har betalt ekstra for den service(20-30 kr) så er det princippet i det der gør mig stædig! Jeg gider da ikke betale for deres fejl!

Jeg kan lige indsætte mailkorrespondancen:
Jeg skrev tilbage at det undrede mig meget at jeg ikke kunne få genleveret pakken og ikke mindst spurgte jeg om hvorfor den ikke var blevet afleveret, når nu jeg havde lavet den fuldmagt.

Gls svarede tilbage at de beklagede hvis der var sket en fejl, men at de kunne se at pakken nu var klar til levering i pakkeshoppen.

Så spurgte jeg om det betød at det ikke var muligt at få genleveret pakken og hvem jeg så skulle kontakte for at få refunderet den ekstra og unødvendige udgift til portoen, som jeg jo havde givet og betalt for for at få leveret på min adresse. Jeg tilføjede også at jeg har fuld forståelse for den ekstra travlhed ifm. julen, men at det ikke kan være rigtigt at man betaler for en service man så ikke får.

Gls svarer tilbage at de har en aftale med afsender om at de må aflevere pakker i pakkeshops, hvis ikke modtager er hjemme ved levering.

De får en mail igen fra mig hvor jeg skriver at problemet jo er at den er afleveret i en pakkeshop, på trods af den fuldmagt om at pakken måtte blive stillet. Og at jeg derfor synes det er på sin plads med en genlevering, især når det er en service de tilbyder. Samtidig skrev jeg også at hvis jeg havde vidst fuldmagten ikke ville gælde alligevel så havde jeg jo netop bare bestilt den med levering til en pakkeshop fra start, og sparet det ekstra beløb for at få den leveret på hjemmeadressen. 

De svarer igen at de ikke har nogle informationer om at der er registreret den fuldmagt, så chaufføren har ikke gjort noget forkert ved at aflevere pakken i en pakkeshop, og at det måske er afsender der ikke har givet de rigtige oplysninger. 

Jeg svarer igen, igen, igen at det da er mærkeligt at jeg har fået en mail fra dem så, med dato for modtagelse, i forbindelse med oprettelse af den fuldmagt. Og at det da er mærkeligt at jeg ikke har fået besked om det, hvis fuldmagten ikke ville gælde alligevel. I samme mail indsatte jeg teksten fra mailen med bekræftelsen på oprettelse af den fuldmagt. 

De svarer igen tilbage at de beklager hvis der er sket en misforståelse, men at pakken er afleveret i en pakkeshop og kan afhentes der. 

Jeg ved godt at jeg selv er pisse irriterende, men som skrevet bliver jeg altså stædig! Det er fint nok at de beklager "hvis der er sket en misforståelse", men de tager jo ikke ansvar for den eller tilbyder en eller anden form for service/kompensation ved fx at refundere de 20-30 kr eller bare aflevere den udenfor(hvor jeg skrev i fuldmagten at de måtte stille den) 

Findes der overhovedet nogle regler omkring det, som jeg kan henvise til, eller er det bare surt med de tabte penge?

Jeg skrev desuden tilbage i nat at jeg godt kan forstå og acceptere at der sker fejl, men hvor rimeligheden er i at jeg skal betale for deres fejl(som jeg jo har dokumentation på i form af den mail med bekræftelse på den fuldmagt)

Jeg ved som sagt godt at jeg er stædig, men er jeg for krævende og stædig? Skal jeg bare "let it go"? :genert:
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Hvordan er jeg stillet her?

Indlægaf Sangius » 23. dec 2017, 08:47

Jeg havde skrevet at de enten:

A: afleverer min pakke til min adresse, eller

B: returnerer det merbeløb jeg havde givet for at få den afleveret.

En kort mail. Så de bliver nødt til at forholde sig til de to muligheder, og ikke alt mulig andet.
4
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvordan er jeg stillet her?

Indlægaf Juki » 23. dec 2017, 08:57

Nomine skrev:Du er da ikke irriterende - de er da pisse latterlige når de ikke forholder sig til det du skriver eller tager ansvar for tingene. Men det virker lidt som om du ikke kommer nogle vegne desværre. Kan man møde op et sted og tage snakken? Eller ringe?

Jeg ved ikke hvor man møder op, om de har et kontor et sted :gruble:

Det nærmeste depot/lager er vist Århus. En lille time herfra.

Jeg kan ringe, hvis det er til at komme igennem, men egentlig synes jeg det er smartest at holde det på skrift, netop så jeg kan bevise og dokumentere hvad der er blevet skrevet/aftalt.

Og nej, jeg har heller ikke indtrykket af at de fatter pointen eller tager det alvorligt :mellow: Derfor kunne det være smart med et eller andet at henvise til.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvordan er jeg stillet her?

Indlægaf Juki » 23. dec 2017, 08:58

Dikus skrev:Skriv tilbage:

Jeg har forståelse for, jeg ved en fejl ikke har modtaget den ydelse, jeg har betalt x kroner for.

X kronet bedes indbetalt på konto xx inden den *10 hverdage fra nu*

Med venlig hilsen.

...

Du skal bede om det, du vil have... De forstår det ikke ellers..

Det kunne være en mulighed hvis de forsøger at spise mig af med at den er afleveret i en pakkeshop igen.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvordan er jeg stillet her?

Indlægaf Juki » 23. dec 2017, 09:00

Sangius skrev:Jeg havde skrevet at de enten:

A: afleverer min pakke til min adresse, eller

B: returnerer det merbeløb jeg havde givet for at få den afleveret.

En kort mail. Så de bliver nødt til at forholde sig til de to muligheder, og ikke alt mulig andet.

Jeg synes jo jeg har spurgt ind til hvordan jeg får dækket den ekstra udgift eller hvem der skal kontaktes for at få det.

Men det kan da godt være jeg skal være mere konkret.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Hvordan er jeg stillet her?

Indlægaf Daine » 23. dec 2017, 09:07

Juki skrev:
Dikus skrev:Skriv tilbage:

Jeg har forståelse for, jeg ved en fejl ikke har modtaget den ydelse, jeg har betalt x kroner for.

X kronet bedes indbetalt på konto xx inden den *10 hverdage fra nu*

Med venlig hilsen.

...

Du skal bede om det, du vil have... De forstår det ikke ellers..

Det kunne være en mulighed hvis de forsøger at spise mig af med at den er afleveret i en pakkeshop igen.

Men det er jo ikke dét du har betalt for. Du har betalt for levering hjemme og har givet dem fuldmagt til at sætte pakken. Så er det også det de skal yde. Hold det kort som Dikus skriver, tilføj evt. at du ikke acceptere levering/genlevering til pakkeshop som kompensation, da det ikke var aftalen.

Indrømmet, jeg havde nok bare ladet den fare. Medmindre det var en meget tung/uhåndterlig pakke, jeg ikke selv kunne transportere hjem, men så havde jeg ladet den gå retur/kontaktet firmaet jeg fik leveret fra for at se om de kunne hjælpe.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvordan er jeg stillet her?

Indlægaf Juki » 23. dec 2017, 10:11

Daine skrev:
Juki skrev:
Dikus skrev:Skriv tilbage:

Jeg har forståelse for, jeg ved en fejl ikke har modtaget den ydelse, jeg har betalt x kroner for.

X kronet bedes indbetalt på konto xx inden den *10 hverdage fra nu*

Med venlig hilsen.

...

Du skal bede om det, du vil have... De forstår det ikke ellers..

Det kunne være en mulighed hvis de forsøger at spise mig af med at den er afleveret i en pakkeshop igen.

Men det er jo ikke dét du har betalt for. Du har betalt for levering hjemme og har givet dem fuldmagt til at sætte pakken. Så er det også det de skal yde. Hold det kort som Dikus skriver, tilføj evt. at du ikke acceptere levering/genlevering til pakkeshop som kompensation, da det ikke var aftalen.

Indrømmet, jeg havde nok bare ladet den fare. Medmindre det var en meget tung/uhåndterlig pakke, jeg ikke selv kunne transportere hjem, men så havde jeg ladet den gå retur/kontaktet firmaet jeg fik leveret fra for at se om de kunne hjælpe.

Nornalt ville jeg nok også være mindre stædig og tilbøjelig til at være ligeglad, men det er nok det at de ikke erkender deres fejl og yder en god og imødekommende service når man så gør dem opmærksom på problemet. Det er jo hele tiden "vi beklager HVIS der er sket en fejl/opstået en misforståelse", når nu det er tydeligt at det er deres fejl!

Det er heldigvis ikke en julegave, men jeg vil jo selvfølgelig gerne have det der er bestilt alligevel.

Jeg har overvejet at kontakte butikken, hvor varen er købt, men jeg tror ikke det gør den store forskel. De har jo ikke indflydelse på om der er lavet en fuldmagt eller ej. Det har jo ikke noget med dem at gøre.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hvordan er jeg stillet her?

Indlægaf hotlips » 23. dec 2017, 11:03

Jeg synes du skal droppe at skrive sådan noget som "så er det da mærkeligt", hold det konkret og uden plads til at tolke.. " jeg har x dokumentation uden ²noget der lyder som usikkerhed eller tvivl og så sender du kopier af bilagene med hver gang, og lad være med at forfalde til unødigt at fortælle dem hvad der står i de mails de selv har sendt eller som de har bekræftet de har modtaget.

Gør det så kortfattet som muligt, det du har skrevet lyder som om du er til at få skubbet til at tvivle og det skal man ikke når der er tale om folk der tror det kan diskuteres hvorvidt man skal have det man kan dokumentere man har betalt for.

Og jeg kan godt forstå man kan blive gal og ikke vil give sig selvom det er småpenge, jeg har selv haft en sag mod br hvor de afsendte over et døgn efter jeg havde fået en bekræftelse på at jeg havde annulleret ordren fordi de var for længe om det, alligevel beholdt de penge for transport da de gav mig de penge de havde trukket for tidligt tilbage så jeg gik i banken og fik dem til at tage dem tilbage.

Det tog et par år med trusler om diverse, til sidst gik jeg over og printede det hele ud på papir og beskrev forløbet kronologisk i punktforn som det eneste andet udover to linjer om at jeg så frem til at de droppede deres krav om betaling for en ydelse de havde pådraget sig selv, og jeg har ikke hørt fra dem siden, det er snart to år siden.

Det var ikke de 25 kr men det at de ikke opfyldte deres aftale, gav mig ekstra besvær og så oveni ville have betaling for det der gjorde jeg ikke ville give mig, og det irriterede mig at jeg ikke bare kunne få udleveret en fra butikken selvom de havde trukket penge.
0

Tilbage til "Generelt"