Kassepersonaleadfærd

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Modesty Blame
Indlæg: 4432
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 529
Likede indlæg: 9598

Re: Kassepersonaleadfærd

Indlægaf Modesty Blame » 16. dec 2023, 10:10

paint skrev:
Modesty Blame skrev:I Sverige har de haft selvscan med håndholdte scannere, der kunne monteres på vognen i mange år. Det kunne jeg godt tænke mig herhjemme. Jeg gider ikke holde styr på taske, telefon, der går i pauseskærm og vogn, når jeg handler. Så jeg bruger ikke scan and go systemerne.


Man kan slå pauseskærm fra, inden man går ind og handler, og slå den til igen, når man er kommet ud. (hvis man gider)

Det gider man ikke.
1
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7594
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1587
Likede indlæg: 23877

Re: Kassepersonaleadfærd

Indlægaf Aragorn » 16. dec 2023, 10:29

Modesty Blame skrev:
paint skrev:
Modesty Blame skrev:I Sverige har de haft selvscan med håndholdte scannere, der kunne monteres på vognen i mange år. Det kunne jeg godt tænke mig herhjemme. Jeg gider ikke holde styr på taske, telefon, der går i pauseskærm og vogn, når jeg handler. Så jeg bruger ikke scan and go systemerne.


Man kan slå pauseskærm fra, inden man går ind og handler, og slå den til igen, når man er kommet ud. (hvis man gider)

Det gider man ikke.


Jeg gider ikke fordi de høster data helt vildt. En app til at scanne, lure på lokationer, bruge kamera, placering, Bluetooth.... Fuck dem.

Jeg kendte ikke den løsning i Sverige, men den er med længder bedre. Det er jo bare lagerplukning der foregår, så hold det nu bare simpelt.
2

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Modesty Blame
Indlæg: 4432
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 529
Likede indlæg: 9598

Re: Kassepersonaleadfærd

Indlægaf Modesty Blame » 16. dec 2023, 10:49

Aragorn skrev:
Modesty Blame skrev:
paint skrev:
Modesty Blame skrev:I Sverige har de haft selvscan med håndholdte scannere, der kunne monteres på vognen i mange år. Det kunne jeg godt tænke mig herhjemme. Jeg gider ikke holde styr på taske, telefon, der går i pauseskærm og vogn, når jeg handler. Så jeg bruger ikke scan and go systemerne.


Man kan slå pauseskærm fra, inden man går ind og handler, og slå den til igen, når man er kommet ud. (hvis man gider)

Det gider man ikke.


Jeg gider ikke fordi de høster data helt vildt. En app til at scanne, lure på lokationer, bruge kamera, placering, Bluetooth.... Fuck dem.

Jeg kendte ikke den løsning i Sverige, men den er med længder bedre. Det er jo bare lagerplukning der foregår, så hold det nu bare simpelt.

Faktisk gider jeg ofte slet ikke tage min telefon med ind i butikken.
0
Modesty Blame
Indlæg: 4432
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 529
Likede indlæg: 9598

Re: Kassepersonaleadfærd

Indlægaf Modesty Blame » 16. dec 2023, 10:50

Aragorn skrev:
Modesty Blame skrev:
paint skrev:
Modesty Blame skrev:I Sverige har de haft selvscan med håndholdte scannere, der kunne monteres på vognen i mange år. Det kunne jeg godt tænke mig herhjemme. Jeg gider ikke holde styr på taske, telefon, der går i pauseskærm og vogn, når jeg handler. Så jeg bruger ikke scan and go systemerne.


Man kan slå pauseskærm fra, inden man går ind og handler, og slå den til igen, når man er kommet ud. (hvis man gider)

Det gider man ikke.


Jeg gider ikke fordi de høster data helt vildt. En app til at scanne, lure på lokationer, bruge kamera, placering, Bluetooth.... Fuck dem.

Jeg kendte ikke den løsning i Sverige, men den er med længder bedre. Det er jo bare lagerplukning der foregår, så hold det nu bare simpelt.

https://www.ica.se/maxi/sjalvscanning/
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25022
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30015

Re: Kassepersonaleadfærd

Indlægaf Wizzze » 16. dec 2023, 13:02

Kender I det at kassemedarbejderen tydeligvis ikke kender frugten eller grøntsagen og derfor ikke kan slå den op eller finden den i deres lister.
Stod bag en dame der havde købt en honningmelon og noget julesalat, aldrig har jeg set så forvirret en kassemedarbejder, hun sad bare og stirrede på den gule honningmelon og mumlede for sig selv, det var først da damen efter flere minutter sagde “det er en honningmelon” at vi kom videre med ekspeditionen. Jeg kunne måske have forstået forvirring hvis det havde været julesalaten, men honningmelon? :forvirret:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7846
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 601
Likede indlæg: 11622

Re: Kassepersonaleadfærd

Indlægaf Kerrigan » 16. dec 2023, 13:23

Galoldriel skrev:Men alligevel ikke så stressende som i Aldi, hvor båndet er kort og ikke har en slutkant, og man bare får hældt varerne ned på gulvet for enden, medmindre man står klar med en vogn eller kurv, som man så skal speed-pakke alt ned i.

Det har jeg ikke set i mange år, med undtagelse af sidste år i Hamburg.

#ripAldi
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Neverkont
Indlæg: 1928
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 101
Likede indlæg: 3011

Re: Kassepersonaleadfærd

Indlægaf Neverkont » 16. dec 2023, 13:29

Wizzze skrev:Kender I det at kassemedarbejderen tydeligvis ikke kender frugten eller grøntsagen og derfor ikke kan slå den op eller finden den i deres lister.
Stod bag en dame der havde købt en honningmelon og noget julesalat, aldrig har jeg set så forvirret en kassemedarbejder, hun sad bare og stirrede på den gule honningmelon og mumlede for sig selv, det var først da damen efter flere minutter sagde “det er en honningmelon” at vi kom videre med ekspeditionen. Jeg kunne måske have forstået forvirring hvis det havde været julesalaten, men honningmelon? :forvirret:


Ja, for jeg køber jævnligt grapefrugter. :D
3
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14808
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 690
Likede indlæg: 19276

Re: Kassepersonaleadfærd

Indlægaf Flora » 16. dec 2023, 13:48

Jeg kom til at tænke på denne tråd, da jeg handlede i går. Begge rum for enden af båndet var fyldt, da ekspedienten skulle i gang med at scanne mine varer. Så smilede han til mig og sagde "jeg venter lige, til der er plads", hvorefter vi begge stod/sad og stenede lidt, til folk var færdige med at pakke deres varer. Det var væsentligt rarere end dem, der bare losser tingene afsted, uanset hvor meget der ligger dernede :D
3
K.toldam
Indlæg: 4216
Tilmeldt: 15. dec 2021, 16:53
Kort karma: 18
Likede indlæg: 1794

Re: Kassepersonaleadfærd

Indlægaf K.toldam » 16. dec 2023, 14:34

Aragorn skrev:
Modesty Blame skrev:
paint skrev:
Modesty Blame skrev:I Sverige har de haft selvscan med håndholdte scannere, der kunne monteres på vognen i mange år. Det kunne jeg godt tænke mig herhjemme. Jeg gider ikke holde styr på taske, telefon, der går i pauseskærm og vogn, når jeg handler. Så jeg bruger ikke scan and go systemerne.


Man kan slå pauseskærm fra, inden man går ind og handler, og slå den til igen, når man er kommet ud. (hvis man gider)

Det gider man ikke.


Jeg gider ikke fordi de høster data helt vildt. En app til at scanne, lure på lokationer, bruge kamera, placering, Bluetooth.... Fuck dem.

Jeg kendte ikke den løsning i Sverige, men den er med længder bedre. Det er jo bare lagerplukning der foregår, så hold det nu bare simpelt.


GPS til at se hvilken butik du er i
Kamera til at skanne stregkoder

de to tilladelser syntes jeg giver mening, kan ikke se af appen fra Coop skulle bruge bluetooth.
0
Der burde laves en lov i imod PaP SugerøR
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8799
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 513
Likede indlæg: 7247

Re: Kassepersonaleadfærd

Indlægaf Artem » 16. dec 2023, 15:44

Synes ikke at jeg oplever det som et generelt problem.
Men når jeg handler sent som aften osv uden så mange folk oplever jeg et andet problem med at de nogle gange ikke kører særligt meget med modtagerbåndet, så man skal stå og række helt vildt af sine varer og ikke bare kan pakke dem fra enden.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 17081
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1080
Likede indlæg: 21337

Re: Kassepersonaleadfærd

Indlægaf Misantropen » 16. dec 2023, 16:37

Wizzze skrev:Kender I det at kassemedarbejderen tydeligvis ikke kender frugten eller grøntsagen og derfor ikke kan slå den op eller finden den i deres lister.
Stod bag en dame der havde købt en honningmelon og noget julesalat, aldrig har jeg set så forvirret en kassemedarbejder, hun sad bare og stirrede på den gule honningmelon og mumlede for sig selv, det var først da damen efter flere minutter sagde “det er en honningmelon” at vi kom videre med ekspeditionen. Jeg kunne måske have forstået forvirring hvis det havde været julesalaten, men honningmelon? :forvirret:

Hvorfor i alverden var der dog ingen der sagde det noget før?
1
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 17081
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1080
Likede indlæg: 21337

Re: Kassepersonaleadfærd

Indlægaf Misantropen » 16. dec 2023, 16:40

Galoldriel skrev:Nå, men som sagt oplever jeg det tit. Nu, jeg tænker over det, er det typisk i Netto eller Coops discountbutikker. Aldrig i Brugsen, Kvickly eller ACB. Vi har en ABC i nærheden, som jeg tit handler i, og her er personalet åbenbart instrueret i at være meget servicemindede og opmærksomme. De hilser altid venligt, lægger altid skrøbelige varer til side, så de ikke bliver mast, etc. Det gælder både de ældre og de helt unge medarbejdere. Desværre har de meget få øko-produkter, ellers handlede jeg udelukkende dér.

Jeg tror også det handler meget om den enkelte brugsudeler. Der kan være stor forskel på hvor lade og servicemindede personalet er indenfor samme kæde.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25022
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30015

Re: Kassepersonaleadfærd

Indlægaf Wizzze » 16. dec 2023, 17:18

Misantropen skrev:
Wizzze skrev:Kender I det at kassemedarbejderen tydeligvis ikke kender frugten eller grøntsagen og derfor ikke kan slå den op eller finden den i deres lister.
Stod bag en dame der havde købt en honningmelon og noget julesalat, aldrig har jeg set så forvirret en kassemedarbejder, hun sad bare og stirrede på den gule honningmelon og mumlede for sig selv, det var først da damen efter flere minutter sagde “det er en honningmelon” at vi kom videre med ekspeditionen. Jeg kunne måske have forstået forvirring hvis det havde været julesalaten, men honningmelon? :forvirret:

Hvorfor i alverden var der dog ingen der sagde det noget før?


Tror ikke at den danske mentalitet er sådan, at man blander sig i andres transaktion/indkøb :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15738
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1645
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21153

Re: Kassepersonaleadfærd

Indlægaf 2SHY » 16. dec 2023, 17:40

Jeg savner til gengæld at de gider køre varerne videre efter at have scannet dem. Nogle gange står jeg nærmest og skal til at kravle op på båndet for at nå varerne og så ser de helt forkerte ud i hovedet hvis man spørger om de vil køre med båndet. Hvis det var af hensyn til en anden kunde kunne jeg forstå det, men det forekommer også selvom det kun er mine varer der er på båndet
2
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4089
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Kassepersonaleadfærd

Indlægaf landsbytossen » 16. dec 2023, 17:51

For nylig blev jeg betjent af en kassemedarbejder, der var så optaget af sin telefon, at det tog lang tid at scanne varerne. Der var ikke andre kunder, så det undrede mig, telefonen var så vigtig.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup

Tilbage til "Generelt"