Hvad har påvirket din dag negativt

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16605
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 31153

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf TinaW » 13. maj 2024, 15:50

En killing, der helt tydeligt ikke var på toppen, da jeg kom hjem fra arbejde.
Så hun er blevet tilset af dyrlægen der mener at hendes mave/tarme er lidt irriterede, fordi hun er begyndt at smage på fast føde.
0
Muddi
Indlæg: 3468
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 415
Likede indlæg: 2517

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Muddi » 13. maj 2024, 16:13

Mavesmerter, der nu er akkompagneret af feber.
0
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5957
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14817

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 13. maj 2024, 19:07

Vores bryllupsfotograf har aflyst. Vi skal giftes om mindre end en måned. Det er en helt reel undskyldning og mit hjerte gør ondt for hende. Men nu stresser jeg og jeg er trist.
Hun har fundet to alternative fotografer og de er dygtige. Men hvad vi ville få for pengene er bare ikke nær så meget.

Derudover ringede jeg til familieretshuset omkring tilladelse til vielse. Det var simpelthen det mest ukonstruktive nogensinde. Damen blev ved med at sige “jamen det er ikke mit problem” - okay, nej det kan jeg godt se men det er sgu da heller ikke særlig hjælpsomt eller flinkt at sige. Specielt når det er deres regler der er latterlige (en attest er gyldig i 3 mdr - den er gyldig fra den dag den udstedes. Så ansøger du i god tid, så er den udløbet før brylluppet). Hun mente essentielt at vi ikke skulle have planlagt noget som helst indtil attesten var kommet igennem og derefter have planlagt et helt bryllup på 3 måneder. Det er jo ikke hendes problem at de ikke har medarbejder kapacitet til at behandle ansøgningerne og at de har ændret tidsrammer/parametrene efter vi ansøgte (som deres retningslinjer og guidelines i forbindelse med tid anbefalede). Fuck en lad, skod attitude at have.

Derudover var der drama på arbejdet fordi en chauffør dukkede op 20 min for sent til at hente en knægt. Ingen fortalte at han ville blive forsinket, så lærerne sendte knægten hjem. Derefter informerede transportafdelingen mig om at de kun ville hente på skolen, ikke den butik i nærheden hvor knægten var. De sagde også at han havde 5 minutter til at komme tilbage, derefter ville de køre fordi de havde andre ting de skulle :nerve: .
Knægten går tilbage til skolen og transport er væk. Jeg siger til moren at han bare skal tage hjem, så han ikke er alene og vi ved hvad der foregår.
Vores transport manager vasker hænderne af det og smider chaufføren over til mig - han prøver herefter at blame knægten og sige at vi har spildt hans tid. Da jeg nævnte at det var et kæmpe safeguarding problem at han har efterladt en umyndig person uden opsyn, så kan han godt selv se det og prøver at få det til at lyde som om skolen/forælderen/jeg er skyldig. Like wtf….
Så nu kan jeg bruge min mandag på papirarbejde til transport og safeguarding.

Og så spurgte jeg en kollega som overværede situationen med min kollega i sidste uge om hvad hans opfattelse var. Han sagde at han kunne se at jeg var virkelig frustreret og at det ikke havde været skide voldsomt, men han kunne også se at min kollega var stresset efter, så han tjekkede ind. Jeg nævnte hvad hun havde sagt at han havde sagt efterfølgende og at jeg bare ville tjekke fordi hvis det var sådan situationen havde udspillet sig, så var jeg nødt til at gøre noget i forhold til mig selv. Han sagde at det var aldrig blevet sagt og at hvis det forholdt sig sådan, så havde han selv taget fat i mig.

Så fucking great mandag. Jeg var ikke stresset før. Det er jeg nu…
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16605
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 31153

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf TinaW » 13. maj 2024, 19:10

Kan I så ikke blive gift i Danmark?
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11762
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 926
Likede indlæg: 18988

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf PaleSeptember » 14. maj 2024, 06:38

En punktering. Og jeg nåede jo at køre et lille stykke, inden der kom en advarsel i bilen. Faktisk kunne jeg mærke, at der var noget galt, inden advarslen kom.
For en måned siden punkterede mandens bil. Vi har aldrig oplevet at punktere før. Fanme underligt.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5957
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14817

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 14. maj 2024, 07:07

TinaW skrev:Kan I så ikke blive gift i Danmark?


Ikke uden tilladelsen. Så håber det her andet firma kan få den fast track’d på en eller anden måde.
0
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5957
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14817

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 14. maj 2024, 07:10

Overnatning på hotel med knægtene. Normalt er det en garanteret god nats søvn uden at skulle lytte til folk der knalder.

Brandalarmen gik igang kl. 2.10 og igen 5.30. Ind imellem der havde jeg så livagtige drømme at jeg føler jeg nærmest ikke sov. Efter den sidste brandalarm, kunne jeg ikke falde i søvn.

Jeg skal arbejde 8-20 i dag og jeg føler at jeg knapt nok kan hænge sammen. Dagen er kun lige startet…
0
Brugeravatar
PerXX
Indlæg: 1386
Tilmeldt: 25. maj 2016, 13:53
Kort karma: 154
Likede indlæg: 4596

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf PerXX » 14. maj 2024, 13:00

En god kollega er lige blevet opsagt.
Trist situation med en dygtig medarbejder der blev forfremmet til en stilling han ikke var klar til. :(

Jeg fik "æren" af at lukke hans adgange da de gik indtil mødet hvor han fik det at vide.
Virkeligt ikke fedt at vide det før han vidste det, og han så sidder bag en glasvæg 5 meter væk.
3
TheBirdDK
Indlæg: 47
Tilmeldt: 27. mar 2024, 07:37
Kort karma: 1
Likede indlæg: 48

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf TheBirdDK » 15. maj 2024, 14:11

Varmen OG blæsten - altså det må være enten eller - ikke begge dele :lol: - hilsen en astma- og allergiker dims!!!! Der ssamtidig er ved at koge over :fløjt:
2
Modesty Blame
Indlæg: 4432
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 529
Likede indlæg: 9602

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Modesty Blame » 18. maj 2024, 08:00

I går kom jeg hjem til en bil, der var klodset op på én mælkekasse. Der manglede to dæk. I dag gør jeg espressomaskinen ren, og opdager at bryggeenheden er flækket. Jeg tjekker garantien. Den udløb i går.
0
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7612
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1588
Likede indlæg: 23910

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Aragorn » 18. maj 2024, 09:24

PerXX skrev:En god kollega er lige blevet opsagt.
Trist situation med en dygtig medarbejder der blev forfremmet til en stilling han ikke var klar til. :(

Jeg fik "æren" af at lukke hans adgange da de gik indtil mødet hvor han fik det at vide.
Virkeligt ikke fedt at vide det før han vidste det, og han så sidder bag en glasvæg 5 meter væk.


Det er en spøjs fornemmelse i IT. Jeg har også prøvet det med folk jeg godt kunne lide, og folk jeg var ligeglad med. Men det er altid underligt at være informeret før manden selv.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
IrmaPigen
Indlæg: 7852
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 976
Likede indlæg: 12568

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf IrmaPigen » 18. maj 2024, 12:28

Jeg skulle have været til konfirmationsfest i dag med lækker mad og vin.

I stedet ligger jeg i min seng med feber og hvad jeg tror er corona.

Samtidig er min kæreste mopset over jeg ikke kunne deltage. Hans attitude var temmelig meget "hvis du nu nu lige tager en lur og et par piller, så kan du jo godt lige tage dig sammen og deltage". :rulle:
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16605
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 31153

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf TinaW » 18. maj 2024, 14:48

IrmaPigen skrev:Jeg skulle have været til konfirmationsfest i dag med lækker mad og vin.

I stedet ligger jeg i min seng med feber og hvad jeg tror er corona.

Samtidig er min kæreste mopset over jeg ikke kunne deltage. Hans attitude var temmelig meget "hvis du nu nu lige tager en lur og et par piller, så kan du jo godt lige tage dig sammen og deltage". :rulle:


Ja, det ville jo være skidesmart at risikerer at smitte en hel masse andre.
0
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2987
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6668

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Sophaya » 18. maj 2024, 15:20

Vi skulle have haft besøg af et vennepar, og 10 min før aftalt ankomst skriver de at han ikke kommer, så hun kommer alene. Det synes jeg er noget sent afbud, og det gad vi da godt have vidst tidligere i dag, før vi købte dyrt ind til mad, dessert, drikkevarer og snacks.
4
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5957
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14817

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 18. maj 2024, 21:11

Vi er på tour i Tyskland og vi har spillet noget fantastisk fodbold - vi ligger rigtig godt i forhold til at vinde.

Desværre har et andet hold været racistiske overfor en af vores spillere. Først efter vores kamp mod dem, derefter igen på hotellet.

Deres trænere prøvede at bortforklare det og “vores spillere ville aldrig … vi har selv to farvede på holdet!” - deres kvindelige personale blev rasende og sagde noget til dem, når der var huller i deres søforklaringer. Hun var fanme sej.

Desværre lader det til at arrangørerne helst bare gerne vil lade som om det ikke er sket. Trist at det er 2024 og vi ikke er færdige med racisme endnu.
1

Tilbage til "Generelt"