Hvad har påvirket din dag negativt

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17539
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3620
Likede indlæg: 42862

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf LaMariposa » 6. maj 2024, 10:50

At medicin er så fucking dyrt.
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11750
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 926
Likede indlæg: 18975

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf PaleSeptember » 6. maj 2024, 11:05

Den ene bil er til service i dag, og der er mange ting, der skal laves, så det kommer nok op i over 15.000 kr.

I morgen skal den anden bil til service...
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12940
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 936
Likede indlæg: 12854

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Guilded_Lily » 6. maj 2024, 11:25

Den ene kollega, jeg skulle i team med næste år, har sagt op. H*n var nyansat, så jeg kender ikke vedkommende, men h*n virkede som én, man godt gider arbejde sammen med. Superærgerligt, det havde ellers været godt for den pågældende klasse.
1
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17539
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3620
Likede indlæg: 42862

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf LaMariposa » 6. maj 2024, 13:25

PaleSeptember skrev:Den ene bil er til service i dag, og der er mange ting, der skal laves, så det kommer nok op i over 15.000 kr.

I morgen skal den anden bil til service...


Øv :(

En service blev enden på mit forhold til min tidligere bil. Den skulle til service, og efter et par timer ringede de og sagde, at det ville koste 15.000. En time senere var det steget til 26.000. Jeg havde givet 40.000 for den fem år tidligere. Hvis jeg købte en anden hos dem, ville de give mig 10.000 for den gamle.

Det endte med et halvdyrt impulskøb, men jeg er glad for den.

Ikke at jeg siger, det går sådan for jer, men de biler kan godt nok være et dyrt bekendtskab...
0
:lun: Be brave
Aesel82
Indlæg: 2678
Tilmeldt: 21. okt 2015, 20:17
Kort karma: 179
Likede indlæg: 4366

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Aesel82 » 6. maj 2024, 15:16

Faktisk siden i fredags:

Vi havde fundet et helt fantastisk hus, som vi underskrev en betinget købsaftale på onsdag (vi skal lige have solgt vores eget først). Mægler fortæller i den forbindelse, at der er nogle andre, der også er interesserede, men får det til at lyde som om, at de ikke er ret langt i processen. Vi har været i dialog med mægler det meste af en måned (vi har ventet på en opdateret tilstandsrapport), og har vist stor interesse fra første fremvisning. Fredag morgen får min mand en sms fra mægleren om, at der er nogle andre, der har underskrevet en ubetinget købsaftale, så nu er huset solgt til dem! Uden lige at forsøge at høre, om vi evt. ville byde igen/købe det ubetinget.

Vi er SÅ skuffede og kede af det. Synes ikke, at mægleren har været fair overfor hverken os eller sælger (vi var villige til at byde over prisen, men det fik vi aldrig muligheden for).
3
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11750
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 926
Likede indlæg: 18975

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf PaleSeptember » 6. maj 2024, 15:30

LaMariposa skrev:
PaleSeptember skrev:Den ene bil er til service i dag, og der er mange ting, der skal laves, så det kommer nok op i over 15.000 kr.

I morgen skal den anden bil til service...


Øv :(

En service blev enden på mit forhold til min tidligere bil. Den skulle til service, og efter et par timer ringede de og sagde, at det ville koste 15.000. En time senere var det steget til 26.000. Jeg havde givet 40.000 for den fem år tidligere. Hvis jeg købte en anden hos dem, ville de give mig 10.000 for den gamle.

Det endte med et halvdyrt impulskøb, men jeg er glad for den.

Ikke at jeg siger, det går sådan for jer, men de biler kan godt nok være et dyrt bekendtskab...


Vi lægger heldigvis penge til side til service på budgetkontoen, men vi overskrider den nok i år. Det har vi så ikke gjort de andre år, og forhåbentlig er der heller ikke noget særligt at komme efter på den anden bil i morgen (elbil).

Men nu er Qashqaien også ved at være 7½ år gammel, og den har egentlig gjort det OK uden at være alt for dyr. Forhåbentlig kan den et par år mere nu.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Oak123
Indlæg: 2179
Tilmeldt: 26. okt 2018, 15:40
Kort karma: 106
Likede indlæg: 4076

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Oak123 » 6. maj 2024, 18:03

Aesel82 skrev:Faktisk siden i fredags:

Vi havde fundet et helt fantastisk hus, som vi underskrev en betinget købsaftale på onsdag (vi skal lige have solgt vores eget først). Mægler fortæller i den forbindelse, at der er nogle andre, der også er interesserede, men får det til at lyde som om, at de ikke er ret langt i processen. Vi har været i dialog med mægler det meste af en måned (vi har ventet på en opdateret tilstandsrapport), og har vist stor interesse fra første fremvisning. Fredag morgen får min mand en sms fra mægleren om, at der er nogle andre, der har underskrevet en ubetinget købsaftale, så nu er huset solgt til dem! Uden lige at forsøge at høre, om vi evt. ville byde igen/købe det ubetinget.

Vi er SÅ skuffede og kede af det. Synes ikke, at mægleren har været fair overfor hverken os eller sælger (vi var villige til at byde over prisen, men det fik vi aldrig muligheden for).


Helt ærligt.
Burde I netop ikke have en frist på 3 hverdage (eller hvor mange dage det er) at kunne acceptere at købe huset når nu I havde en betinget købsaftale? Ellers er den jo helt ligegyldig.
2
Aesel82
Indlæg: 2678
Tilmeldt: 21. okt 2015, 20:17
Kort karma: 179
Likede indlæg: 4366

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Aesel82 » 6. maj 2024, 19:41

Oak123 skrev:
Aesel82 skrev:Faktisk siden i fredags:

Vi havde fundet et helt fantastisk hus, som vi underskrev en betinget købsaftale på onsdag (vi skal lige have solgt vores eget først). Mægler fortæller i den forbindelse, at der er nogle andre, der også er interesserede, men får det til at lyde som om, at de ikke er ret langt i processen. Vi har været i dialog med mægler det meste af en måned (vi har ventet på en opdateret tilstandsrapport), og har vist stor interesse fra første fremvisning. Fredag morgen får min mand en sms fra mægleren om, at der er nogle andre, der har underskrevet en ubetinget købsaftale, så nu er huset solgt til dem! Uden lige at forsøge at høre, om vi evt. ville byde igen/købe det ubetinget.

Vi er SÅ skuffede og kede af det. Synes ikke, at mægleren har været fair overfor hverken os eller sælger (vi var villige til at byde over prisen, men det fik vi aldrig muligheden for).


Helt ærligt.
Burde I netop ikke have en frist på 3 hverdage (eller hvor mange dage det er) at kunne acceptere at købe huset når nu I havde en betinget købsaftale? Ellers er den jo helt ligegyldig.


Jo, men sælger nåede desværre ikke at skrive under, fordi de andre skrev under allerede dagen efter. Vi er overbeviste om, at vi er blevet brugt til at “presse” de andre til at skrive under. Men jeg vil jo så mene, at en dygtig mægler, der er sælgers mand, havde brugt de andres underskrift til at forsøge at presse prisen op.

Og der er to sider af det, for vi har også sat vores hus til salg gennem samme mægler - som jo nu med al tydelighed har bevist, at de bare vil have lukket en handel, og ikke gider forsøge at presse prisen op, selvom der er flere interesserede købere. Og det vil vi jo egentlig gerne lige have en snak med dem om, men de gider heller ikke ringe tilbage :rulle:.
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11750
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 926
Likede indlæg: 18975

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf PaleSeptember » 7. maj 2024, 11:10

PaleSeptember skrev:Den ene bil er til service i dag, og der er mange ting, der skal laves, så det kommer nok op i over 15.000 kr.

I morgen skal den anden bil til service...


Slap heldigvis med et par nye viskerblade i dag.
6
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Jydepigen
Indlæg: 1160
Tilmeldt: 12. dec 2016, 13:39
Kort karma: 91
Likede indlæg: 958

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Jydepigen » 7. maj 2024, 12:00

Jeg har lige haft en af mine kunder i røret på arbejde.
Hun er så uforberedt, kommenderende, hys og pisse irriterende.
Mit temperament kan komme helt op i kog over sådan en samtale på 10 min.
Fatter ikke hvordan man kan ringe og være så træls :cuss:
0
TheBirdDK
Indlæg: 46
Tilmeldt: 27. mar 2024, 07:37
Kort karma: 1
Likede indlæg: 47

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf TheBirdDK » 8. maj 2024, 03:43

Bagtaleri - jeg har været 3 dage i den nye klasse - allerede inden jeg startede, blev jeg bagtalt - og det forsætter. Men nu ved jeg da, hvor det stammer fra. En jeg troede der var en veninde..... Det påvirker mig så meget, at mit stress er på vej op igen.... Jeg har med vilje ikke taget telefonen alle de gange, hun ringede igår, hvor vi havde hjemmearbejdsdag....... Jeg forudser at min telefon får problemer fra imorgen og fire dage frem.....(Kristiflyvedagsferie + en hjemmearbejdsdag mere)...... Jeg har altså også behov for at holde fri..... jeg var sygemeldt sidst der var påskeferie - så det er rigtig lang tid siden, jeg har haft helt fri, og det trænger min krop til....... plus al det bøvl der har været på praktikpladsen inden skole......

Jeg er bare træt af at være "politibetjent" hver fucking gang. Og hvorfor skal min tidligere profession stadig nævnes - et år efter jeg har været i en ny branche..... jeg er stinkende træt af det. Jeg er her for min egen skyld - ikke deres.
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16582
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1429
Likede indlæg: 31055

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf TinaW » 8. maj 2024, 21:50

At aftalen med vores hus-, hunde-, heste- og kattesitter i sommerferien er blevet aflyst, fordi hun skal på bilferie i nogle af de samme dage, som vi er afsted.
Så nu skal jeg se, om jeg kan finde en anden.
Ellers skal vi finde andet hotel, hvor hundene kan komme med, for har en, der godt kan kigge forbi to gange om dagen og fodre de andre dyr.
0
Fynerfin82
Indlæg: 1488
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 181
Likede indlæg: 4106

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Fynerfin82 » 9. maj 2024, 17:13

Jeg havde fundet et hus, der lå ret perfekt og til en (troede jeg) fornuftig pris. Vi startede med at cykle forbi i formiddags og det så fint ud fra den side, der vender mod vejen. Så forhåbningerne var store, da vi endelig kom til fremvisning kl 15. Og så viste huset sig, at være i elendig stand. Tydeligt misligholdt og forsøgt fixet med maling alt for sent. Vinduer der ikke kunne åbnes og som udfra så rådne ud. En udestue der var tæt på rådnet væk. Forsøgt shinet op indvendigt med tarvelige materialer.
Så det blev ikke løsningen på mit problem med en kommende bolig. Heldigvis er her fint med ledige lejeboliger, så jeg skal nok finde et sted at bo, havde bare håbet på et hus med plads til alle mine ejendele (cykler og paddle-boards især)
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12940
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 936
Likede indlæg: 12854

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Guilded_Lily » 11. maj 2024, 13:58

Brændenælder!! :cuss: :cuss:
0
Muddi
Indlæg: 3464
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 415
Likede indlæg: 2517

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Muddi » 12. maj 2024, 19:49

Mavepine, og så lige før/tæt på sengetid. Så gå dog væk!
0

Tilbage til "Generelt"