Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Kakadu
Kort karma: 34
Likede indlæg: 970

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Kakadu » 1. dec 2019, 20:42

Tibbler skrev:
PaleSeptember skrev:Folk, der kalder deres børn, børnebørn, whatever for deres guld - stop nu dig selv :puke:

Jeg har det svært med dem, der omtaler sig selv i 3 person overfor børnene:

"Kom, nu skal mor nok hjælpe dig", "Savnede du mor? Mor savnede også dig"...

Det gør min ex stadig. Børnene er 10 og 12. Det er virkeligt tåkrummende at høre på.
0
I didn’t come from your rib
you came from my vagina
Iforbifarten
Kort karma: 5
Likede indlæg: 152

Indlægaf Iforbifarten » 1. dec 2019, 22:10

Maanii skrev:
PaleSeptember skrev:Folk, der kalder deres børn, børnebørn, whatever for deres guld - stop nu dig selv :puke:

Eller voksne der kalder bare siger “mor” eller “far” når de omtaler deres forældre til andre.

Øhhh er vi søskende, eller mener du DIN mor.

Åh, endelig en lidelsesfælle! Jeg troede ikke jeg skulle finde en nogensinde.
1
Brugeravatar
TinaW
Kort karma: 431
Likede indlæg: 6703

Indlægaf TinaW » 2. dec 2019, 06:35

Maanii skrev:

Eller voksne der bare siger “mor” eller “far” når de omtaler deres forældre til andre.

Øhhh er vi søskende, eller mener du DIN mor.

Det gør min mand, når han taler om sin mor eller bedstemor - så lad dog være.
Jeg har (havde) min egen mor og mormor, tak.
1
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 586
Likede indlæg: 11827

Indlægaf sigge » 2. dec 2019, 19:09

At vaskemaskinen (ja, ental) i vores fællesvaskeri er i stykker igen-igen, og lige nu nærmest har taget mit vasketøj gidsel. Lyset i displayet, der viser programvalg, temperatur osv. er ustabilt og forsvinder helt i perioder. I dag ramte jeg dog et godt tidspunkt, hvor jeg kunne se til at vælge det rigtige program og fik startet den. Da jeg kom ud for at tage tøjet ud efter den tid, vasken iflg. maskinen skulle vare, var den stoppet med vand i maskinen, og displayet var gået i næsten sort, så jeg kunne ikke se fejlmeddelelsen. Og jeg kunne heller ikke se til at få sat en centrifugering i gang. Jeg ved jo heller ikke, hvor langt den er kommet i vasken. Så jeg var nødt til i blinde at sætte den i gang på et eller andet program. Så håber jeg, det bliver centrifugeret på et eller andet tidspunkt. Og gerne inden jeg går i seng. Grrrrr.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 256
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 4510

Indlægaf Kattefjæs » 2. dec 2019, 20:03

Tre mus på to dage. Det bliver man rimelig hurtigt træt af....
0
Brugeravatar
Misantropen
Kort karma: 282
Likede indlæg: 6395

Indlægaf Misantropen » 2. dec 2019, 20:22

Tibbler skrev:

Jeg har det svært med dem, der omtaler sig selv i 3 person overfor børnene:

"Kom, nu skal mor nok hjælpe dig", "Savnede du mor? Mor savnede også dig"...

Og ægtepar der kalder hinanden "mor" og "far" uden det er for sjov eller hinanden de omtaler overfor deres børn.

Jeg havde en ven som barn hvis forældre gjorde det. Det var så mærkeligt og der gik lang tid før jeg fandt ud af hvad deres rigtige fornavne var :lol: Til gengæld synes jeg det kan være hyggeligt når ældre ægtepar gør det :blush2:
3

"Man taber aldrig ansigt ved at spørge nogen, om de er okay.
Omvendt kan det godt være svært at sige til andre, at man ikke er okay."

Kolibrien
Kort karma: 60
Likede indlæg: 371

Indlægaf Kolibrien » 2. dec 2019, 20:24

Alle de ligegyldige skrammelgaver, som mine børn får kastet i nakken i kalender- og adventsgaver af bedsteforældre og andre. Det irriterer mig grænseløst, at vi vælter over legetøj, dimser og dutter og der bare kommer mere og mere til. Kombineret med, at de også har fødselsdag i hhv. december og først i januar, så får de måske hver 50-70 gaver i løbet af julen.

Det er så unødvendigt, og jeg magter det ikke.
7
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Kort karma: 1056
Likede indlæg: 8617

Indlægaf FormerlyKnownAs » 3. dec 2019, 00:03

Kolibrien skrev:Alle de ligegyldige skrammelgaver, som mine børn får kastet i nakken i kalender- og adventsgaver af bedsteforældre og andre. Det irriterer mig grænseløst, at vi vælter over legetøj, dimser og dutter og der bare kommer mere og mere til. Kombineret med, at de også har fødselsdag i hhv. december og først i januar, så får de måske hver 50-70 gaver i løbet af julen.

Det er så unødvendigt, og jeg magter det ikke.

Hep. Her er det kalendergaver. Jeg så meget hellere at pengene blev brugt på brugbare adventsgaver fremfor det daglige skrammel
0
HelseDullen
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 1501
Likede indlæg: 26695

Indlægaf Dirtylittledevil » 3. dec 2019, 11:22

Jeg bliver irriteret over de firmaer som kalder sig selv en familie, og siger at deres kunder er en del af firma-familien. Som om dét skulle være noget særligt godt.
Seneste eksempel er det nu konkursramte "Rebuybaby", hvor jeg da lige måtte ind og lure på Trustpilot og fandt følgende fra firmaets talsmand til en af flere utilfredse kunder:

rebuy.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
I walked a mile with Pleasure, she chattered all the way
But left me none the wiser, for all she had to say.
I walked a mile with Sorrow, and never a word said she;
But oh, the things I learned from her, when Sorrow walked with me.
Brugeravatar
Mangoness
Kort karma: 353
Likede indlæg: 6133

Indlægaf Mangoness » 4. dec 2019, 07:16

sigge skrev:At vaskemaskinen (ja, ental) i vores fællesvaskeri er i stykker igen-igen, og lige nu nærmest har taget mit vasketøj gidsel. Lyset i displayet, der viser programvalg, temperatur osv. er ustabilt og forsvinder helt i perioder. I dag ramte jeg dog et godt tidspunkt, hvor jeg kunne se til at vælge det rigtige program og fik startet den. Da jeg kom ud for at tage tøjet ud efter den tid, vasken iflg. maskinen skulle vare, var den stoppet med vand i maskinen, og displayet var gået i næsten sort, så jeg kunne ikke se fejlmeddelelsen. Og jeg kunne heller ikke se til at få sat en centrifugering i gang. Jeg ved jo heller ikke, hvor langt den er kommet i vasken. Så jeg var nødt til i blinde at sætte den i gang på et eller andet program. Så håber jeg, det bliver centrifugeret på et eller andet tidspunkt. Og gerne inden jeg går i seng. Grrrrr.

Hvordan gik det? :)
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:

Cheese Billede
Brugeravatar
sigge

Indlægaf sigge » 4. dec 2019, 07:36

Mangoness skrev:
sigge skrev:At vaskemaskinen (ja, ental) i vores fællesvaskeri er i stykker igen-igen, og lige nu nærmest har taget mit vasketøj gidsel. Lyset i displayet, der viser programvalg, temperatur osv. er ustabilt og forsvinder helt i perioder. I dag ramte jeg dog et godt tidspunkt, hvor jeg kunne se til at vælge det rigtige program og fik startet den. Da jeg kom ud for at tage tøjet ud efter den tid, vasken iflg. maskinen skulle vare, var den stoppet med vand i maskinen, og displayet var gået i næsten sort, så jeg kunne ikke se fejlmeddelelsen. Og jeg kunne heller ikke se til at få sat en centrifugering i gang. Jeg ved jo heller ikke, hvor langt den er kommet i vasken. Så jeg var nødt til i blinde at sætte den i gang på et eller andet program. Så håber jeg, det bliver centrifugeret på et eller andet tidspunkt. Og gerne inden jeg går i seng. Grrrrr.

Det er sødt af dig at spørge.

Den fik kørt det program færdigt, jeg havde sat den til. Jeg aner ikke, hvilken temperatur, den vaskede på, men heldigvis var det håndklæder osv., som kan tåle høje temperaturer, så ingen skade sket. Men displayet er stadig fudged, og jeg kunne ikke komme igennem til min vicevært, da jeg forsøgte at ringe i går. Jeg prøver igen i dag, hvis jeg husker det. Jeg har nemlig noget uldtøj, der skal vaskes, og der vil jeg meget gerne kunne vælge det rigtige program, så det ikke blive ødelagt.

Og så fortryder jeg rimelig meget, at jeg ikke sagde ja til den boligforeningslejlighed, jeg blev tilbudt for en måneds tid siden. Den havde nemlig egen vaskemaskine. :love: (Jeg havde bare ikke hverken tid eller penge til en flytning lige nu, og det var med overtagelse 15.12.)
0
bluetof1
Kort karma: 989
Likede indlæg: 6206

Indlægaf bluetof1 » 4. dec 2019, 09:58

sigge skrev:
Mangoness skrev:

Den fik kørt det program færdigt, jeg havde sat den til. Jeg aner ikke, hvilken temperatur, den vaskede på, men heldigvis var det håndklæder osv., som kan tåle høje temperaturer, så ingen skade sket. Men displayet er stadig fudged, og jeg kunne ikke komme igennem til min vicevært, da jeg forsøgte at ringe i går. Jeg prøver igen i dag, hvis jeg husker det. Jeg har nemlig noget uldtøj, der skal vaskes, og der vil jeg meget gerne kunne vælge det rigtige program, så det ikke blive ødelagt.

Og så fortryder jeg rimelig meget, at jeg ikke sagde ja til den boligforeningslejlighed, jeg blev tilbudt for en måneds tid siden. Den havde nemlig egen vaskemaskine. :love: (Jeg havde bare ikke hverken tid eller penge til en flytning lige nu, og det var med overtagelse 15.12.)

Der kommer en virkelig fin andelsbolig til salg her hvor jeg bor, efter jul. Meget rimelig pris, tæt på dit arbejde og BÅDE vaskemaskine OG tørretumbler OG opvaskemaskine :D

Jeg kan lægge et godt ord ind for dig ved bestyrelsen :slem:
0
Hvor lang tid et øjeblik er, afhænger af på hvilken side af toiletdøren man står.

Følg Socialjurahjælpen på Facebook :gogo:
Brugeravatar
sigge

Indlægaf sigge » 4. dec 2019, 11:49

bluetof1 skrev:
sigge skrev:

Der kommer en virkelig fin andelsbolig til salg her hvor jeg bor, efter jul. Meget rimelig pris, tæt på dit arbejde og BÅDE vaskemaskine OG tørretumbler OG opvaskemaskine :D

Jeg kan lægge et godt ord ind for dig ved bestyrelsen :slem:

Du lokker, gør du. :-D

Jeg aner ærligt talt ikke, om jeg overhovedet har økonomien til at købe en andel, men det kunne jeg selvfølgelig se på.
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Kort karma: 28
Likede indlæg: 1358

Indlægaf DenBruneMunk » 4. dec 2019, 12:26

Krænkelser.
Nu har vi ingen vanilje i vores kranse.

https://www.dr.dk/nyheder/penge/kontant ... iljekranse

Hvad gør vi når de ikke finder dronninger i dronninge kager, eller blomsterkagen, der er ingen blomster i :)
0
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 256
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 4510

Indlægaf Kattefjæs » 4. dec 2019, 12:32

DenBruneMunk skrev:Krænkelser.
Nu har vi ingen vanilje i vores kranse.

https://www.dr.dk/nyheder/penge/kontant ... iljekranse

Hvad gør vi når de ikke finder dronninger i dronninge kager, eller blomsterkagen, der er ingen blomster i :)

Vanille er nok den smag som er absolut lettest at fremstille syntetisk, og saa man naermest ikke kan kende forskel - saa lige den del ville ikke genere mig. Men derfor skal produkterne jo stadig markedsfoeres korrekt.
0

Tilbage til "Generelt"