Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1165
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3302

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Minionine » 17. sep 2019, 06:58

lillebjoern skrev:Er 'tweens' blevet en ting? Altså, er det noget, man rent faktisk går og kalder børn nu om dage? Synes jeg ser det mange steder.


Ja, det er meget almindeligt brugt :)
0
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf JoyNips » 17. sep 2019, 07:19

Planten skrev:Men jeg føler mig krænket.


Selvom det ikke er generelt ulovligt at flage med nazisymboler, så vil politiet formentlig i henhold til ordensbekendtgørelsen kræve det fjernet, hvis du henvender dig til dem.
2
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
D.itsen
Indlæg: 3293
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8892

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf D.itsen » 17. sep 2019, 08:05

San.Dee skrev:
D.itsen skrev:
Planten skrev:
Nicolait skrev:Over flaget?

Ja :) hvorfor skal jeg se på det?

Ytringsfrihed? Og vi snakker et privat hjem, ikke? (og jeg er rimelig sikker på ha gerne må have deres flag ved deres klubhus. De må bare ikke have rygmærker på ude i det offentlige rum).

Rygmærker er ikke forbudte at bære i offentligt rum i Danmark.

Det har du da vist ret i, at det kun er ltf, der ikke må, så vidt jeg kan søge mig til . Har der været snak om det tidligere eller hvad? Jeg har helt sikkert fået idéen et eller andet sted fra
Senest rettet af D.itsen 17. sep 2019, 08:22, rettet i alt 1 gang.
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Planten » 17. sep 2019, 08:19

D.itsen skrev:
San.Dee skrev:
D.itsen skrev:
Planten skrev:
Nicolait skrev:Over flaget?

Ja :) hvorfor skal jeg se på det?

Ytringsfrihed? Og vi snakker et privat hjem, ikke? (og jeg er rimelig sikker på ha gerne må have deres flag ved deres klubhus. De må bare ikke have rygmærker på ude i det offentlige rum).

Rygmærker er ikke forbudte at bære i offentligt rum i Danmark.

Det har du da vist ret i, at det kun er ltf, der ikke må, så bit jeg kan søge mig tiæ. Har der været snak om det tidligere eller hvad? Jeg har helt sikkert fået idéen et eller andet sted fra

Jeg har udelukkende spurgt om naziflag. I et vindue, I en lejlighed, i et boligselskab. Andre har blandet rygmærker og naziklub ind i det.
0
D.itsen
Indlæg: 3293
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8892

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf D.itsen » 17. sep 2019, 08:21

Planten skrev:
D.itsen skrev:
San.Dee skrev:
D.itsen skrev:
Planten skrev:
Nicolait skrev:Over flaget?

Ja :) hvorfor skal jeg se på det?

Ytringsfrihed? Og vi snakker et privat hjem, ikke? (og jeg er rimelig sikker på ha gerne må have deres flag ved deres klubhus. De må bare ikke have rygmærker på ude i det offentlige rum).

Rygmærker er ikke forbudte at bære i offentligt rum i Danmark.

Det har du da vist ret i, at det kun er ltf, der ikke må, så bit jeg kan søge mig tiæ. Har der været snak om det tidligere eller hvad? Jeg har helt sikkert fået idéen et eller andet sted fra

Jeg har udelukkende spurgt om naziflag. I et vindue, I en lejlighed, i et boligselskab. Andre har blandet rygmærker og naziklub ind i det.

Okay. Jeg undrede mig over, hvordan jeg havde fået bildt mig selv ind, at rockere ikke måtte bærer rygmærker. Det havde ikke noget med naziflag at gøre
1
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
D.itsen
Indlæg: 3293
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8892

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf D.itsen » 17. sep 2019, 08:28

San.Dee skrev:
D.itsen skrev:
San.Dee skrev:Rygmærker er ikke forbudte at bære i offentligt rum i Danmark.

Det har du da vist ret i, at det kun er ltf, der ikke må, så bit jeg kan søge mig tiæ. Har der været snak om det tidligere eller hvad? Jeg har helt sikkert fået idéen et eller andet sted fra

Jeg mener der har været snak om det - men mange værtshuse osv vil ikke have at der bæres visse rygmærker på deres sted.
Små lokale motorcykelklubber må gerne men Fx HA må ofte ikke.

Synes bare at huske en historie om en kollega, hvor de var blevet stoppet pga rygmærker, selvom de på ingen måde er rocker relateret. Men det har måske været noget med visitationszoner eller sådan noget engang for 100 år siden. Nå, ikke vigtigt, jeg blev klogere
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 17. sep 2019, 09:14

Hvorfor dentastix til hunde både lugter præcist som og har præcis samme farve/tekstur som de loppehalsbånd til katte jeg kan huske fra min barndom?
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Stitch » 17. sep 2019, 14:54

Efter skyderiet i Ishøj har de oprettet visitationszoner. Da det er pga bander, er der også oprettet en på Nørrebro/NV udover andre områder.

https://www.dr.dk/nyheder/indland/polit ... -skyderier

Jeg undrer mig over, at den på Nørrebro er så begrænset. Hverken Blågårdsgade, Jægersborggade, Nørrebroparken eller Lundtoftegade er dækket af den - og det er kendte bande/rockerområder.
Hvorfor er de ikke med?

6EF34735-1E7B-481C-9540-21248CEB337C.png
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 17. sep 2019, 21:11

1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1786
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 127
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2277

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf computermus » 18. sep 2019, 07:03

Hvorfor det tømrerfirma som i øjeblikket er ved at sætte nye vinduer i vores 10 lejligheder ,ikke er dukket op her til morgen.
Det er fint vejr med klar blå himmel og solskin, så det er ikke på grund af vejret de ikke er her.
Uanset om det har blæst eller regnet så er de normalt på plads kl.07.00 hver morgen, men ikke i dag.
Ydermere så synes jeg de hænger lidt i deres varsler med hvornår de kommer . Varslet om at de begyndte med udskiftning af vinduer, fik vi dagen før de begyndte .
Det var nok ikke lige den måde jeg ville gøre det på.
1
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf cola » 18. sep 2019, 08:56

Om jeg er for god eller for dårlig til den samtale jeg var ved i dag, der endte med at ham der skal ansætte mig, opfandt et nyt job, som kunne arbejde sammen med det jeg har i forvejen, så jeg endte ud med at have et job, hvor jeg er nu og et ved det nye sted. Selvom jeg gik til samtale for et 37 timers job...Nu skal jeg dog lige se om det blir til noget, men han lagde selv op til det.
0
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7722
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 589
Likede indlæg: 11407

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Kerrigan » 18. sep 2019, 09:20

Hvorfor mit ene øre pludselig skaller.
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Hunkat » 18. sep 2019, 09:40

Hvor min motivation er blevet af. Jeg kan dårligt slæbe mig på arbejde for tiden og jeg kunne reelt ikke være mere ligeglad med arbejdsopgaverne. Det siger mig INGENTING i øjeblikket.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14703
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sigge » 19. sep 2019, 10:48

Hvorfor Haas F1 har valgt at beholde Grosjean en sæson mere? Pengenød efter Rich Energy har stoppet deres sponsorat?
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16074
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1398
Likede indlæg: 29893

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf TinaW » 19. sep 2019, 10:53

sigge skrev:Hvorfor Haas F1 har valgt at beholde Grosjean en sæson mere? Pengenød efter Rich Energy har stoppet deres sponsorat?



Fordi Magnussen er på stand by til Ferrari, hvis Vettel vælger at stoppe og de derfor ikke ville risikere at stå med to nye kørere :fløjt: :D
2

Tilbage til "Generelt"