Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
TinaW
Kort karma: 277
Likede indlæg: 4292

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf TinaW » 15. maj 2019, 08:23

sigge skrev:Jeg kører 30.000 km om året, så jeg er godt tilfreds med 5 års garanti og ubegrænsede kilometer. Jeg synes faktisk også, at Fiats "slagtilbud" er på kanten af ufint.

Hvilket bilmærke er det, der har ubegrænset km?
0
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 515
Likede indlæg: 10243

Indlægaf sigge » 15. maj 2019, 08:26

TinaW skrev:
sigge skrev:Jeg kører 30.000 km om året, så jeg er godt tilfreds med 5 års garanti og ubegrænsede kilometer. Jeg synes faktisk også, at Fiats "slagtilbud" er på kanten af ufint.

Hyundai. Og sælgeren var ikke bleg for at slå på det, da jeg købte min bil. :-D
2
Brugeravatar
TinaW

Indlægaf TinaW » 15. maj 2019, 08:28

sigge skrev:
TinaW skrev:

Klart nok. Det er også flot, hvis man har et forholdsvis stort kørseslbehov.
0
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 2633
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 25749

Indlægaf kidkomb » 15. maj 2019, 08:35

TinaW skrev:
sigge skrev:
TinaW skrev:

Klart nok. Det er også flot, hvis man har et forholdsvis stort kørseslbehov.

Vi lander på knap 30.000km om året og kan derfor nærmest kun vælge Hyundai. Alt andet ville være galimatias. Jeg er dog ret vild med Fiat Tipo, så jeg er skidesur over deres dårlige tilbud. Men når man kigger på deres crashtest (og blandt andet derfor deres lave gensalgsværdi) så er det nok meget godt at det ikke bliver dem.
0
Min yndlingsstilling er søstjernen.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 523
Likede indlæg: 6739

Indlægaf Guilded_Lily » 15. maj 2019, 09:22

Hårh, vores Hyundai har kørt 90.000 på under to år :genert:
2
Sof
Kort karma: 65
Likede indlæg: 1564

Indlægaf Sof » 15. maj 2019, 09:43

sigge skrev:
Sof skrev:Får SMS’er fra en almennyttig boligforening jeg ikke bor i og aldrig har boet i, flere byer væk. Sådan nogle “ejendomskontoret er lukket xxx” eller “husk at det varme vand er lukket dd”

Kan kun finde en mailadresse på deres ejendomskontor, hvor jeg har frabedt mig flere sms’er. Nu er der fandme kommet en til. 5. SMS på 2 uger. Bliver så træt. Må de overhovedet spamme mig med sms’er uden at jeg har givet samtykke til det og uden en mulighed for at afmelde det?

Jeg (eller min bank) havde fået registreret det sidste ciffer mit tlf.nr. forkert i min netbank. Det opdagede jeg først efter nogle uger, hvor det undrede mig, at jeg ikke fik sms'er, når der var en ny besked til mig, selvom jeg havde tilmeldt mig det. Jeg tænker, at den mand, som havde det tlf.nr., nok også var ret forundret/irriteret over at få sms'er om, at der var en ny besked til ham i netbank fra en bank, som han måske slet ikke var kunde i. Jeg rettede det selv, da jeg blev klar over det, men jeg ved faktisk ikke, hvilke muligheder banken havde haft for at rette det, hvis manden havde henvendt sig og brokket sig, inden jeg selv fik gjort noget ved det.

Jeg ved ikke, om det kan være noget af det samme i dit tilfælde? Hvis det er, har boligselskabet måske ikke mulighed for at gå ind og ændre det. Men de kunne da i det mindste svare på din mail.

De svarede 5 minutter efter jeg havde brokket mig - det hjælper åbenbart... - at numrene er trukket fra krak, efter en søgning på adresser i bebyggelsen. De kunne ikke forklare hvordan mit nummer er kommet med. Det har dog været mit nummer i 10 år og står ikke på krak/DGS eller lign. Nu ville de afmelde det manuelt.

Men der er så lige kommet en SMS mere om vandledninger :sarkasme:

Jeg får indimellem SMS’er der tydeligvis er til en anden, en fodboldtræner i den anden ende af landet, men vores numre er også kun 1 ciffer fra hinanden, mit er 7 og hans er 9.
1
Brugeravatar
TinaW

Indlægaf TinaW » 15. maj 2019, 10:51

Postnord!
Pakke afleveret på vores adresse i mandags (modtagerflex) og min mand har modtaget besked om, at pakken er afleveret.
Det var bare ikke vores pakke, men en pakke til en anden.
Jeg kontakter postnord, sag oprettes og jeg får ok til, at udlevere den forkert modtagne pakke til hende, der skulle have haft den.
Svar fra postnord i dag, vedrørende vores manglende pakke: Den er afleveret på den aftalte flexmodtager sted.
Øh nej, stadig ikke og desuden så er det sted de lagde pakken, ikke det aftalte sted.
Det er første gang i de tre år jeg har boet her, de kludrer i det, de må have fået ny omdeler.
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Kort karma: 219
Likede indlæg: 4304

Indlægaf PaleSeptember » 15. maj 2019, 11:27

Guilded_Lily skrev:Hårh, vores Hyundai har kørt 90.000 på under to år :genert:

Vores Qashqai rundede 100.000 km, inden den blev 2 år.
1
gro71
Kort karma: 27
Likede indlæg: 805

Indlægaf gro71 » 15. maj 2019, 13:44

LaMariposa skrev:Hvidløg i kantinen! Hvorfor skal det være i stort set alt?

Sådan har "min" kantine det med koriander! Hader det som pesten, men de sniger det ind i hvadsomhelst :badr:
2
Brugeravatar
Anne Droid
Kort karma: 77
Likede indlæg: 2464

Indlægaf Anne Droid » 15. maj 2019, 14:18

En netbutik hvor jeg havde købt en kjole. Indehaveren ringer mandag og lægger en besked på min mobil om at jeg skal ringe. Det var der først tid til i dag. Indehaveren kom med en lang forklaring om fejl i netbutikken og at det er menneskeligt at fejle og at hun ikke vil annullere en ordre uden at snakke med kunden. Nå, men jeg ville faktisk hellere have haft en mail om det allerede samme dag som hun opdagede fejlen. Allerhelst ville jeg have min kjole. Nu går der så 3 unødvendige dage med at få mine penge retur. Og nu skal jeg finde en anden kjole.
0
My hovercraft is full of eels
LaMariposa
Kort karma: 556
Likede indlæg: 8514

Indlægaf LaMariposa » 15. maj 2019, 15:19

gro71 skrev:
LaMariposa skrev:Hvidløg i kantinen! Hvorfor skal det være i stort set alt?

Sådan har "min" kantine det med koriander! Hader det som pesten, men de sniger det ind i hvadsomhelst :badr:

Hver kantine har åbenbart sin ting :rulle: I mit tidligere job var det forårsløg. Det var seriøst i alt.
0
:lun:

Be brave
Brugeravatar
Elvispop
Kort karma: 199
Geografisk sted: 4920
Likede indlæg: 2512

Indlægaf Elvispop » 15. maj 2019, 15:43

Postnord....

Det tog 3 dage fra Kina til København..
2 dage i "internationalt postcenter" før de gad at sende en besked om at der skulle betales importgebyr
Det er 5 dage siden, den blev betalt, og den er stadig ikke nået til Lolland :cuss: :cuss: :cuss: :sur:

Såååee... 3 dage Kina-Danmark og indtil videre en uge i Danmark
1
"Husk, at lykken ligger derude, hvor virkeligheden svarer til forventningerne"
Troels Kløvedal
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 558
Likede indlæg: 10800

Indlægaf HappyPaww » 15. maj 2019, 19:18

Elvispop skrev:Postnord....

2 dage i "internationalt postcenter" før de gad at sende en besked om at der skulle betales importgebyr
Det er 5 dage siden, den blev betalt, og den er stadig ikke nået til Lolland :cuss: :cuss: :cuss: :sur:

Det er alle dem der køber ragelse på Wish’s skyld.
2
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 515
Likede indlæg: 10243

Indlægaf sigge » 15. maj 2019, 19:27

Jeg har haft vinduer i soveværelset åbent, siden jeg kom hjem fra arbejde, og nu stinker her af gylle. Jeg bor ellers midt i centrum af “min” by, den er bare ikke så stor, at lugten fra de omkringliggende marker ikke kan trække herind.
0
Brugeravatar
Elvispop
Kort karma: 199
Geografisk sted: 4920
Likede indlæg: 2512

Indlægaf Elvispop » 15. maj 2019, 19:41

HappyPaww skrev:
Elvispop skrev:Postnord....

Det er alle dem der køber ragelse på Wish’s skyld.

:fløjt: :fløjt: :fløjt:
Det ER en vare fra wish..
(Bestilt med hurtig levering)
Jeg har bare været "heldig" indtil nu.
Enten at holde mig under 80,- kr-grænsen, eller undgå stikprøvekotrollen.
2
"Husk, at lykken ligger derude, hvor virkeligheden svarer til forventningerne"
Troels Kløvedal

Tilbage til "Generelt"