Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
LaMariposa
Kort karma: 585
Likede indlæg: 8894

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LaMariposa » 10. jan 2019, 14:00

Sangius skrev:Jeg undrer mig over, hvordan I bruger facebook, siden det er en kilde til stress. Jeg er bare medlem af interessegrupper og salgsgrupper.
Hvad går en pause ud på..? :genert:

Når man er ufrivilligt barnløs og ikke kan logge på uden at blive konfronteret med scanningsbilleder, graviditetsrelaterede opdateringer og babyer i en uendelighed, så bliver det en ret stor stressfaktor, trust me.
0
:lun:

Be brave
LaMariposa

Indlægaf LaMariposa » 10. jan 2019, 14:03

JoyNips skrev:
LaMariposa skrev:
Viskelæder skrev:Jeg unfollower alle på FB og Instagram, som lægger billeder op af deres babyer med mad i hele hovedet. Det er mega klamt.

Hep! Det burde simpelthen forbydes. Det lærer i hvert fald en på den hårde måde, at man ikke skal være på FB, når man spiser :tie:

Men så får man børn selv og så ser alting pludselig anderledes ud... :fløjt:

Jeg håber, at jeg, hvis jeg nogensinde når dertil, har åndsnærværelse nok til at lade være med dele den slags på Facebook :tie:
7

Be brave
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 770
Likede indlæg: 8431

Indlægaf Pandesteg » 10. jan 2019, 14:05

LaMariposa skrev:
JoyNips skrev:
LaMariposa skrev:
Viskelæder skrev:Jeg unfollower alle på FB og Instagram, som lægger billeder op af deres babyer med mad i hele hovedet. Det er mega klamt.

Hep! Det burde simpelthen forbydes. Det lærer i hvert fald en på den hårde måde, at man ikke skal være på FB, når man spiser :tie:

Jeg håber, at jeg, hvis jeg nogensinde når dertil, har åndsnærværelse nok til at lade være med dele den slags på Facebook :tie:

Jeg har masser af småbørnsforældre på min FB, som ikke deler den slags billeder, så der er også nogle, der beholder nok hjerneceller til at vide, at den slags skal man ikke byde andre at se på - heldigvis :tie:
5
I don't follow rules. I follow dogs. On Instagram.
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 708
Likede indlæg: 15097

Indlægaf Sangius » 10. jan 2019, 14:25

LaMariposa skrev:
Sangius skrev:Jeg undrer mig over, hvordan I bruger facebook, siden det er en kilde til stress. Jeg er bare medlem af interessegrupper og salgsgrupper.
Hvad går en pause ud på..? :genert:

Når man er ufrivilligt barnløs og ikke kan logge på uden at blive konfronteret med scanningsbilleder, graviditetsrelaterede opdateringer og babyer i en uendelighed, så bliver det en ret stor stressfaktor, trust me.

Den vinkel havde jeg slet ikke overvejet, det lyder virkelig heller ikke sjovt Jeg kigger aldrig på "væggen" der, bruger udelukkende facebook til grupperne.
1
JoyNips
Kort karma: 695
Likede indlæg: 12528

Indlægaf JoyNips » 10. jan 2019, 16:18

Pandesteg skrev:
LaMariposa skrev:
JoyNips skrev:
LaMariposa skrev:

Jeg har masser af småbørnsforældre på min FB, som ikke deler den slags billeder, så der er også nogle, der beholder nok hjerneceller til at vide, at den slags skal man ikke byde andre at se på - heldigvis :tie:

Jeg deler slet ikke billeder af mit barn på offentlige medier, men jeg syntes også børn der spiste var klamme før jeg selv fik et og det gik op for mig, hvor meget den der overgang til fast føde fylder. Nu bliver keg vildt imponeret og synes min knægt på 23 mdr er hamrende sej når han kan spise suppe med ske, også selvom der render lidt ned ad hagen på ham.

Men jeg er sikker på, at det ikke er mine hjerneceller eller antallet heraf, du prøver at fornærme.
6
Brugeravatar
BlueBunny
Kort karma: 232
Likede indlæg: 4495

Indlægaf BlueBunny » 10. jan 2019, 17:24

MocChi skrev:
BlueBunny skrev:Når folk hjælper med frivilligt/ulønnet arbejde er det svært at sætte krav, jeg ville dog ønske at folk tænkte lidt mere over konsekvenser ved at lade deadline overskride, møde for sent og lignende.

Den frivillige må ikke stille krav men arbejdspladsen må gerne stille krav til den frivillige?
Er det sådan du mener?

Nej. Jeg mener at hvis man indgår i et frivilligt fællesskab så medfører det visse forpligtelser. Hvis man tilbyder at undervise børn frivilligt feks, så kan man ikke være bekendt at melde fra som vinden blæser. Hvis man tilbyder at lave en opgave og kender deadlines, så overskrider man dem ikke gentagne gange.
7
Brugeravatar
BlueBunny
Kort karma: 232
Likede indlæg: 4495

Indlægaf BlueBunny » 10. jan 2019, 19:26

MocChi skrev:
BlueBunny skrev:
MocChi skrev:
BlueBunny skrev:Når folk hjælper med frivilligt/ulønnet arbejde er det svært at sætte krav, jeg ville dog ønske at folk tænkte lidt mere over konsekvenser ved at lade deadline overskride, møde for sent og lignende.

Den frivillige må ikke stille krav men arbejdspladsen må gerne stille krav til den frivillige?
Er det sådan du mener?

Nej. Jeg mener at hvis man indgår i et frivilligt fællesskab så medfører det visse forpligtelser. Hvis man tilbyder at undervise børn frivilligt feks, så kan man ikke være bekendt at melde fra som vinden blæser. Hvis man tilbyder at lave en opgave og kender deadlines, så overskrider man dem ikke gentagne gange.

Hvad mener du med at sætte krav i dén forbindelse?

Undrer mig at det er svært at forstå. Hvis man indgår i et fællesskab af frivillige, så vil jeg mene det er rimeligt at de frivillige ikke er så laissez faire. Det er svært at stille krav til frivillige. Så trækker de sig (måske). I stedet må man dække ind med kort varsel, eller flytte deadlines til gene for andre.
7
Brugeravatar
Tilly
Kort karma: 282
Likede indlæg: 5446

Indlægaf Tilly » 10. jan 2019, 19:33

Det rager mig langsomt at der bliver holdt Håndbold VM her i Herning. Jeg er mere bekymret for om jeg kommer til at blive generet af den ekstra trafik, når jeg skal frem og tilbage på arbejde.
3
Brugeravatar
Mistermor
Kort karma: 379
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 6806

Indlægaf Mistermor » 10. jan 2019, 20:59

Hvorfor ikke bare lukke for feed fra de mennesker, der bruger facebook "forkert"?
4
fisken80
Kort karma: 368
Likede indlæg: 13781

Indlægaf fisken80 » 11. jan 2019, 05:35

BlueBunny skrev:
MocChi skrev:
BlueBunny skrev:
MocChi skrev:

Er det sådan du mener?

Hvad mener du med at sætte krav i dén forbindelse?

Undrer mig at det er svært at forstå. Hvis man indgår i et fællesskab af frivillige, så vil jeg mene det er rimeligt at de frivillige ikke er så laissez faire. Det er svært at stille krav til frivillige. Så trækker de sig (måske). I stedet må man dække ind med kort varsel, eller flytte deadlines til gene for andre.

Jeg forstår godt hvad du mener.
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 1584
Likede indlæg: 28723

Indlægaf DetSorteCirkus » 11. jan 2019, 14:19

'WUHUUU!!!JEG HAR FORBEREDT UNDERVISNING TIL DE NÆSTE TO UGER!!!'
+ sejrsdans

Det undlod jeg at sige/udføre, da jeg trådte ind på det forberedelseskontor, som jeg deler med en håndfuld kolleger.
13
Yes, we may be hidden by rags
But we've something they'll never have
Brugeravatar
Tobywan
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1271

Indlægaf Tobywan » 11. jan 2019, 14:38

Håndbold er en helt og igennem uinteressant sport. Den eneste årsag til at Danmark klarer sig godt, er at den internationalt set er en meget lille sport, hvilket også betyder et lavere niveau er nødvendigt for at klare sig godt.

Sporten underminerer sig selv ved at afholde store turneringer så ofte. Der går jo ikke et år uden at der er VM, EM eller OL, da flere af dem afholdes hvert 2. år.. og så lige dobbelt op, da både herrer og damer skal spille.

På den lange bane bliver det bare så uendelig ligegyldigt, når de spiller så ofte.
21
Brugeravatar
Santa
Kort karma: 302
Likede indlæg: 8384

Indlægaf Santa » 11. jan 2019, 15:27

Tobywan skrev:Håndbold er en helt og igennem uinteressant sport. Den eneste årsag til at Danmark klarer sig godt, er at den internationalt set er en meget lille sport, hvilket også betyder et lavere niveau er nødvendigt for at klare sig godt.

Sporten underminerer sig selv ved at afholde store turneringer så ofte. Der går jo ikke et år uden at der er VM, EM eller OL, da flere af dem afholdes hvert 2. år.. og så lige dobbelt op, da både herrer og damer skal spille.

På den lange bane bliver det bare så uendelig ligegyldigt, når de spiller så ofte.

Og så larmer tilskuerne så meget.
Hader håndbold.
7
LaMariposa

Indlægaf LaMariposa » 13. jan 2019, 02:29

Jeg elsker håndbold :genert:
11

Be brave
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 409
Likede indlæg: 4952

Indlægaf Anilara » 13. jan 2019, 02:53

På debatten hader alle håndbold.
Det mest ukontroversielle man overhovedet kan sige på debatten, er at man hader håndbold/ synes sport er ligegyldigt.
SÅ TÆND DOG FOR SØREN FUCKING RYGE hvor alt er pisse ligemeget. Eller se Hammerslag. Eller xfactor.
Hvordan kan tv-udsendelser nogensinde blive så stort et problem for mennesker som sport er for 99% af debatten!? Man skulle tro inderkredsen udelukkende er boldmongoler og folk der blev valgt fra i idræt.
#firstworldproblem
13

Tilbage til "Generelt"