Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15287
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25610

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 11. dec 2018, 18:58

LaMariposa skrev:
Delfin skrev:
Flora skrev:
Delfin skrev:Jeg håber bare at en anden siger noget, mens jeg er sygemeldt, så jeg slipper let om ved det, men ellers må jeg vel tage rosen ved tornene og be' pænt om, når jeg vender tilbage


Kan du SÅ tale pænt om blomsterne! :gammel:

:-D


og her gør jeg en ihærdig indsats for at shine med nye sprogblomster, og så skal man høre for det. typisk :rulle:


Er vild med, at du bruger udtrykket sprogblomster her :-D


Det var selvfølgelig slet ikke tilsigtet :blomst:
1
14 11 14
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf AgentPixie » 11. dec 2018, 19:09

Inspireret af en samtale med en veninde:

SÅ godt smager ostepops faktisk ikke.
5
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Straniera
Indlæg: 901
Tilmeldt: 6. aug 2016, 21:46
Kort karma: 64
Likede indlæg: 2660

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Straniera » 11. dec 2018, 20:40

Jeg ville ønske, mine kollegaer gik med parfume. Og lige så med mange af de pendlere, der tager med s-toget om morgenen. Der ee godt nok mange, der lugter af dårlig ånde, røg, hvidløg mm.
3
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46093

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LadyFox » 11. dec 2018, 20:40

Straniera skrev:Jeg ville ønske, mine kollegaer gik med parfume. Og lige så med mange af de pendlere, der tager med s-toget om morgenen. Der ee godt nok mange, der lugter af dårlig ånde, røg, hvidløg mm.

Men den dårlige lugt forsvinder da ikke bare fordi man tager parfume på?
8
...
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 11. dec 2018, 23:33

DetSorteCirkus skrev:Sikke noget pjat at New Zealands statsminister går ud og undskylder for et mord på en turist, blot fordi det er foregået i hendes land.

Der må næsten have været en eller anden særlig historie i forbindelse med det?
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sangius » 12. dec 2018, 01:59

SurSødSovs skrev:
Akehurst2 skrev:
SurSødSovs skrev:Det mp virkelig være træls at arbejde et sted, hvor man ikke kan åbne et vindue


På mit arbejde kan man godt åbne vinduerne, men det forstyrrer airconditioningen, så jeg foretrækker egentlig, at folk iagttager en personlig hygiejne, der overflødiggør det.

Og så ved jeg godt, det er en tråd, hvor man må sige det, man ellers ikke må, men jeg synes personligt, at den type spydigheder du kommer med her, er uden for trådens formål. Og ikke hører hjemme på debatten som sådan.


Jeg kan godt forstå, du opfatter det som en spydighed - men det var en konstatering, jeg tit tænker, når jeg er ude steder, hvor folk har dårligt indeklima. Mange steder kan vinduet jo ikke åbnes - og ellers gør det netop som du skriver: Får fancy anlæg til at spasse ud

Parfumeallergi er jo en kontaktallergi - det andet er tung luft og dårligt indeklima


Parfumeallergikere kan sagtens reagere på at indånde parfumen. Også voldsomt.
4
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59512

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 12. dec 2018, 06:01

dgd2007 skrev:
DetSorteCirkus skrev:Sikke noget pjat at New Zealands statsminister går ud og undskylder for et mord på en turist, blot fordi det er foregået i hendes land.

Der må næsten have været en eller anden særlig historie i forbindelse med det?


Tilsyneladende ikke.
Offeret var en ung kvinde, og statsministerens beklagelse gik på, at New Zealand ikke havde været i stand til at beskytte hende, men hvad så med landets egne borgere?
0
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 275
Likede indlæg: 8237

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Himmelblå » 12. dec 2018, 06:28

DetSorteCirkus skrev:
dgd2007 skrev:
DetSorteCirkus skrev:Sikke noget pjat at New Zealands statsminister går ud og undskylder for et mord på en turist, blot fordi det er foregået i hendes land.

Der må næsten have været en eller anden særlig historie i forbindelse med det?


Tilsyneladende ikke.
Offeret var en ung kvinde, og statsministerens beklagelse gik på, at New Zealand ikke havde været i stand til at beskytte hende, men hvad så med landets egne borgere?


Jeg er ret sikker på, at der ikke sker så forfærdelig meget i New Zealand. Og hvis man sjældent oplever mord på ems egne borgere, kan jeg godt se det beklagelige i, at en turist bliver myrdet. Specielt når de nu er glade for turister, kan jeg godt forstå, at de gerne vil fremstå som et sikkert land.
2
Vir prudens non contra ventum mingit
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Akehurst2 » 12. dec 2018, 08:47

SurSødSovs skrev:
Akehurst2 skrev:
SurSødSovs skrev:Det mp virkelig være træls at arbejde et sted, hvor man ikke kan åbne et vindue


På mit arbejde kan man godt åbne vinduerne, men det forstyrrer airconditioningen, så jeg foretrækker egentlig, at folk iagttager en personlig hygiejne, der overflødiggør det.

Og så ved jeg godt, det er en tråd, hvor man må sige det, man ellers ikke må, men jeg synes personligt, at den type spydigheder du kommer med her, er uden for trådens formål. Og ikke hører hjemme på debatten som sådan.


Jeg kan godt forstå, du opfatter det som en spydighed - men det var en konstatering, jeg tit tænker, når jeg er ude steder, hvor folk har dårligt indeklima. Mange steder kan vinduet jo ikke åbnes - og ellers gør det netop som du skriver: Får fancy anlæg til at spasse ud

Parfumeallergi er jo en kontaktallergi - det andet er tung luft og dårligt indeklima


Ja, når man i en tråd hvor det handler om at sige det, man ellers ikke må sige, lige efter indlæg om parfume på arbejdspladser bemærker at 'det virkelig må være træls at arbejde et sted, hvor man ikke kan åbne et vindue' så er det selvfølgelig bare en helt harmløs konstatering.

God bortforklaring. Eller noget.
1
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Kattefjæs » 12. dec 2018, 09:28

SurSødSovs skrev:
Parfumeallergi er jo en kontaktallergi - det andet er tung luft og dårligt indeklima



Neeej.... daarligt indeklima og tung luft kan godt give hovedpine. Men jeg faar ikke rendende, svidende oejne, aandedraetsbesvaer, svien i luftvejene, ukontrollerbar hoste, nyseanfald og i sidste ende migraene af daarlig luft. Det kan jeg til gengaeld godt faa af overdreven parfumebrug, ogsaa selvom jeg ikke har roert ved synderen, eller noget de har roert ved for den sags skyld.
0
Straniera
Indlæg: 901
Tilmeldt: 6. aug 2016, 21:46
Kort karma: 64
Likede indlæg: 2660

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Straniera » 12. dec 2018, 10:00

LadyFox skrev:
Straniera skrev:Jeg ville ønske, mine kollegaer gik med parfume. Og lige så med mange af de pendlere, der tager med s-toget om morgenen. Der ee godt nok mange, der lugter af dårlig ånde, røg, hvidløg mm.

Men den dårlige lugt forsvinder da ikke bare fordi man tager parfume på?


Nej, men det dufter bedre og kan overdøve den grimme lugt.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 13. dec 2018, 06:31

Jeg skal ikke se Bohemian Rhapsody.
9
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Bergen
Indlæg: 7286
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Bergen » 13. dec 2018, 14:23

Jeg hader de her "overskudagtige julesammenkomster" i skoleregi.
Børnene er totalt overtrætte og forældrene styrtet fra arbejde for at se glade ud over et glas alkoholfri gløck og brunkager der er rationeret.
Jeg holder opsyn på en efterhånden kold legeplads så læreren kan mingle. Ingen andre gad.
Oh joy.
14
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59512

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. dec 2018, 14:47

Bergen skrev:Jeg hader de her "overskudagtige julesammenkomster" i skoleregi.
Børnene er totalt overtrætte og forældrene styrtet fra arbejde for at se glade ud over et glas alkoholfri gløck og brunkager der er rationeret.
Jeg holder opsyn på en efterhånden kold legeplads så læreren kan mingle. Ingen andre gad.
Oh joy.


Jeg er lærer. Jeg gider heller ikke sådan noget. Så det lader jeg helt være med at tage initiativ til.
6
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Slettet bruger » 13. dec 2018, 14:57

Bergen skrev:Jeg hader de her "overskudagtige julesammenkomster" i skoleregi.
Børnene er totalt overtrætte og forældrene styrtet fra arbejde for at se glade ud over et glas alkoholfri gløck og brunkager der er rationeret.
Jeg holder opsyn på en efterhånden kold legeplads så læreren kan mingle. Ingen andre gad.
Oh joy.


Der er godt nok også meget af den slags.

Og drillenisserne der skal med hjem hvor forældre og børn i fællesskab skal skrive en historie om hvilke drillerier den har lavet, som kan blive læst op i klassen dagen efter. Den er træls at få d. 17. december hvor forældrene de foregående dage har eskaleret hvem der kan virke mest overskudsagtig i sine fortællinger. 3-4 sider pr. barn med billeder med masser af smil og grin, julestemning og fancy layout. Det kunne være fedt hvis nissen kom et sted hen hvor det viste sig at være lidt en lortedag, og historien var en halv sides kragetæer og kaffepletter.
24

Tilbage til "Generelt"