Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf zembra1986 » 19. okt 2018, 10:11

Zinde skrev:
zembra1986 skrev:Det må stå for din egen regning at du mener jeg er uinteresseret. Det har jeg ingen stedet skrevet :rulle:

Det har du da? Du skriver, at du ikke har interesse i det.



Nu bliver det jo bare flueknepperi og/eller ord kløveri.

Jeg siger kun dette: jeg kan ikke forstå det kan være så svært for andre (læs:dig) at forstå at man godt kan interessere sig for at udbrede fakta om noget så folk træffer deres valg på et bare lidt mere oplyst grundlag, og b.la. ikke bilder sig ind at de på den ene side meget gerne vil bringe klimaet i balance, men ikke gider/orker/vil implementere de tiltag der skal til for faktisk at opnå at dette sker.

Tværtimod har jeg IKKE selv har den store interesse i, at være med til at sikre klodens overlevelse, helt KONKRET, eftersom mit valg (at spise kød m.m) afspejler dette.

Det er 2 forskellige interesser. Det giver da ganske fint mening.
Senest rettet af zembra1986 19. okt 2018, 10:22, rettet i alt 3 gange.
0
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf zembra1986 » 19. okt 2018, 10:20

Jeg mener i øvrigt alle de der forslag med afgifter, laboratorie kød, at finde en måde at gøre kød produktion og flyrejser mere klimavenligt m.m. i bund og grund er naive og egentlig bare en undskyldning, så mennesket ikke skal ændre vaner

De tiltag vil tage flere, ja muligvis mange år at implementere i verden og til den tid vil det være for sent. Det eneste klimaet egentlig har brug for er at der sker noget NU! altså LIGE NU! ikke om en uge eller et par måneder og da slet ikke om flere år. Til den tid er det for sent.

Jeg siger det helt kort: hvis folk virkelig havde interesse, altså sådan helt oprigtig dybfølt interesse i klimaet, så er det ganske muligt at starte op på en helt anden livsstil fra nu af. Der er ingen der skal påstå at det ikke er muligt, for det er det......Hvis man altså virkelig var dedikeret og ville det.....

....Det er der mange af os, deriblandt mig selv der ikke er, og det eneste min pointe har været og er, er at jeg egentlig synes det i det mindste ville klæde folk at stå ved at de ikke så IKKE er interesserede i klimaforandringerne, sådan helt seriøst i hvert fald.
Senest rettet af zembra1986 19. okt 2018, 10:31, rettet i alt 3 gange.
1
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf zembra1986 » 19. okt 2018, 10:35

Men jeg stopper også med at optage mere plads med det klima snak. synes også jeg har fået min mening rigeligt ud nu. Over and Out! :)
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16988
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41301

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LaMariposa » 19. okt 2018, 12:00

Jeg ORKER ikke at høre mere om Nico Grünfeld :træt:
2
:lun: Be brave
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9511
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 993
Likede indlæg: 26584

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Santa » 19. okt 2018, 12:20

Hold kæft, hvor gør den her alenlange og malplacerede debat om klima, kød og børn mig dog ligeglad med klodens undergang.
Men jeg har heller ikke børn, så bare jorden holder min levetid ud, er det fjong.
Indtil da spiser jeg kød, flyver, kører bil og smider mine plastikkontaktlinser i toilettet.
Og det må man i hvert fald ikke sige!
Peace out.
5
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 275
Likede indlæg: 8234

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Himmelblå » 19. okt 2018, 13:11

Santa skrev:Hold kæft, hvor gør den her alenlange og malplacerede debat om klima, kød og børn mig dog ligeglad med klodens undergang.
Men jeg har heller ikke børn, så bare jorden holder min levetid ud, er det fjong.
Indtil da spiser jeg kød, flyver, kører bil og smider mine plastikkontaktlinser i toilettet.
Og det må man i hvert fald ikke sige!
Peace out.


Jeg fatter helt ærligt ikke hvordan det kan være så meget sværere at smide dem i skraldespanden, at man ikke orker. Og ja. At sige at man smider dem i toilettet er helt klart noget man ikke må, for det er noget forbandet svineri!
24
Vir prudens non contra ventum mingit
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40583

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Akehurst2 » 19. okt 2018, 13:40

Frøken Himmelblå skrev:
Santa skrev:Hold kæft, hvor gør den her alenlange og malplacerede debat om klima, kød og børn mig dog ligeglad med klodens undergang.
Men jeg har heller ikke børn, så bare jorden holder min levetid ud, er det fjong.
Indtil da spiser jeg kød, flyver, kører bil og smider mine plastikkontaktlinser i toilettet.
Og det må man i hvert fald ikke sige!
Peace out.


Jeg fatter helt ærligt ikke hvordan det kan være så meget sværere at smide dem i skraldespanden, at man ikke orker. Og ja. At sige at man smider dem i toilettet er helt klart noget man ikke må, for det er noget forbandet svineri!


Det er tilsynesladende meget, meget svært at smide kontaktlinser i skraldespanden. MIn mand ved dog samtidig godt, at han ikke må smide dem i toilettet, så han har fundet den glimrende mellemvej at lade dem ligge på kanten af vasken til jeg smider dem i skraldespanden (25 cm. væk fra vasken...) for ham *smiley der kigger op og smiler*
1
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10394

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf lillebjoern » 19. okt 2018, 14:05

Det må være en hård tilværelse at blive krænket så meget over noget, som tydeligvis var en joke... Jeg syntes det var sjovt, og jeg er både kvinde og tager p-piller.
13
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2237

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf lulu-p » 19. okt 2018, 16:18

lillebjoern skrev:Det må være en hård tilværelse at blive krænket så meget over noget, som tydeligvis var en joke... Jeg syntes det var sjovt, og jeg er både kvinde og tager p-piller.


:lol: :lol: . Jeg synes også det er sjovt.

Og så er det da utroligt som folk kan føle sig krænkede. Jeg har utrolig lyst til at kommentere i såvel plastik-tråden, som i diverse klimatråde. Men jeg synes helt ærligt at mange debatterer på en utrolig dum og krænket måde. Og ja..i det hele taget viser mangel på perspektivering og proportioner.

Men det må man helt sikkert ikke sige :lol:
3
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf bluetof1 » 20. okt 2018, 04:22

Akehurst2 skrev:
Frøken Himmelblå skrev:
Santa skrev:Hold kæft, hvor gør den her alenlange og malplacerede debat om klima, kød og børn mig dog ligeglad med klodens undergang.
Men jeg har heller ikke børn, så bare jorden holder min levetid ud, er det fjong.
Indtil da spiser jeg kød, flyver, kører bil og smider mine plastikkontaktlinser i toilettet.
Og det må man i hvert fald ikke sige!
Peace out.


Jeg fatter helt ærligt ikke hvordan det kan være så meget sværere at smide dem i skraldespanden, at man ikke orker. Og ja. At sige at man smider dem i toilettet er helt klart noget man ikke må, for det er noget forbandet svineri!


Det er tilsynesladende meget, meget svært at smide kontaktlinser i skraldespanden. MIn mand ved dog samtidig godt, at han ikke må smide dem i toilettet, så han har fundet den glimrende mellemvej at lade dem ligge på kanten af vasken til jeg smider dem i skraldespanden (25 cm. væk fra vasken...) for ham *smiley der kigger op og smiler*


Jeg smider dem på natbordet og tager dem med støvsugeren :slem:
0
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10394

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf lillebjoern » 20. okt 2018, 07:32

kartoffelpizza skrev:
lillebjoern skrev:Det må være en hård tilværelse at blive krænket så meget over noget, som tydeligvis var en joke... Jeg syntes det var sjovt, og jeg er både kvinde og tager p-piller.

Så man skal synes alt er sjovt?
Det synes jeg er en uintelligent holdning....


Ja, det var nemlig det, jeg skrev :)
5
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 254
Likede indlæg: 5867

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Velvet-Goldmine » 20. okt 2018, 10:49

Jeg har i mange år både arbejdet i, og haft hobby indenfor, typiske kvindefag.
Det værste overhovedet ved et heldagskursus var frokosten!
3 forskellige slags intetsmagende salater (omend med farver), et par stykker tørt kyllingebryst (hvis ikke de var gået all vegetarian) og hvis man var heldig en mere substantiel tærte med bund og æggemasse der kunne give lidt mæthed - men så var den lavet i mængder så hver person kunne få et stykke på ca. 3x3 cm. Dette var menuen uanset om det handlede om et stillesiddende kursus på arb. eller indenfor hobbyen der var fullblown fysisk udfoldelse sammen med teorien.
Jeg var effing ved at dø af sult 1 time efter sådan en 'servering'. Samtidig kunne alle stå og forsikre hinanden at det dog var zzuuuuuperlækkert med alt det grønne og farvestrålende (selv om man ligeså godt kunne stikke tungen ud af vinduet når det var lavet af kedelige drivhusvintergrøntsager.

I går var jeg på heldagskursus i et typisk mandefag, og den 'lette frokost' bestod af fade fyldt med fiskefileter, varm leverpostej med stegte champignoner, 5-6 forskellige slags pålæg, æg, oste, 4 forskellige slags rugbrød og selvfølgelig en masse (små lækre) tomater, agurker, peberfrugt osv osv.
Fuck det var fantastisk - mandefrokoster er et hit når hjerne og krop forventes at kunne arbejde intensivt en hel dag :-D
13
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Slettet bruger » 20. okt 2018, 11:00

Santa skrev:Hold kæft, hvor gør den her alenlange og malplacerede debat om klima, kød og børn mig dog ligeglad med klodens undergang.
Men jeg har heller ikke børn, så bare jorden holder min levetid ud, er det fjong.
Indtil da spiser jeg kød, flyver, kører bil og smider mine plastikkontaktlinser i toilettet.
Og det må man i hvert fald ikke sige!
Peace out.


Smider dine plastikkontaktlinser i toilettet? What? Det er sgu det dummeste jeg længe har hørt.
6
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2592
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3874

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Anlewi » 22. okt 2018, 15:18

Det er ikke alle børn der burde gå til sangundervisning. Sidder på musikskolen og der lyder dejlig musik fra alle hjørner og kroge, men det er pigen der synger falsk der går i øregangen.
0
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf OberstNasig » 22. okt 2018, 15:25

Jeg er så træt, sådan helt ind i sjælen træt over at man/jeg efterhånden har en stor del venner og bekendte, der skal bookes i nogle tilfælde flere måneder før en aftale, fordi de har så travlt. De har ikke engang børn. Hvad fanden laver folk?!
Men når alt kommer til alt, er jeg nok mest træt af, at jeg selv prioriterer at se mine venner højt og at de ikke har samme prioriteter.
Og det føler jeg ikke, man må sige, fordi det kan ses som underskuds-agtigt eller needy. Sådan oplever jeg det ihvertfald.
8

Tilbage til "Generelt"