Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19645
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46289

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LadyFox » 17. okt 2018, 17:54

zembra1986 skrev:
LadyFox skrev:
zembra1986 skrev:
LadyFox skrev:
zembra1986 skrev:Det er ucharmerende og ufølsomt at spise kød/mælkeprodukter, mere end et par gange om måneden

Og inden folk fare i flint, så vid at jeg selv spiser kød og mælkeprodukter......flere gange om ugen, men jeg vedkender mig også bare at det er ucharmerende og ufølsomt. Jeg har så andre gode menneskelige kvaliteter, men i forhold til mit valg af mad er jeg et råddent menneske, Punktum!

Hvorfor er det ufølsom at spise kød mere end et par gange om måneden, hvis det ikke er det at spise kød en gang hver 3. Måned?

Jeg tænker, enten er kødspisning vel ufølsomt, eller også et det ikke?


Det blev sagt i nyhederne i går at vi kan rette op på klimaforandringerne hvis vi holder os til at spise kød max 3 gange om måneden. Jeg mener dermed sætter man tænderne i kød oftere end det, er det en ucharmerende handling.

Folk og jordkloden dør pga. kødforbruget. Det er fakta og derfor kan det desværre aldrig forsvares at spise kød/mælkeprodukter mere end de 3 gange om mdr. Det ændrer dog ikke på mine kødvaner.


Hvis man skal se på det på den måde synes jeg det giver mere mening at se på den enkeltes samlede vaner/handlinger/livsstil. Der er jo trods alt mange måder man kan svine på, så det et jo altså ikke nødvendigvis veganeren eller ham der spiser kød to gange om måneden der sviner mindst. Hvilket kød, og dyrets levevis spiller vel også ind i regnskabet.


Men uanset hvilket kød man spiser, så er det stadig en stor klimasynder, og ikke noget man må indtage særlig tit, hvis man vil bremse klimaforandringerne.

Som jeg skrev til en anden så synes jeg det samme om det, at flyve ofte. Det er vist de 2 absolut største klimasyndere. Alt andet er vist ikke noget der er værd at tage fat på, så vidt jeg ved. Men er der andre handlinger som giver store klimabelastninger, så bare copy paste samme holdning over på det......altså at det er ucharmerende og ufølsomt.


Det skal ikke lyde som om jeg vil skide klimaet et stykke, for det vil jeg ikke. Jeg tænker meget over mine vaner og klimaet.
Jeg synes bare det et meget sort/hvidt, at det bliver til dem der spiser kød to gange er top dollar, mens dem der spiser kød 5 gange er ufølsom, uden at tage stilling til hvordan de ellers lever, det kunne jo sagtens være at ham lystfiskeren der spiste kød 5 gange ellers var meget mere miljøvenlig end ham der kun spiste kød 2 gange, som måske nærmest sviner på alle andre parametre. Jeg synes ikke man kan stille det sådan op.
7
...
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf zembra1986 » 17. okt 2018, 18:03

Tilly skrev:
zembra1986 skrev:
Tilly skrev:Jeg synes absolut ikke at det er ufølsomt at spise/drikke kød og mælkeprodukter.

Men det er da godt hvis man gør det med omtanke (fx køber kød fra fritgående dyr), og indimellem har kødfrie dage.

Personligt kunne jeg aldrig drømme om at blive vegetar/veganer, og jeg har helt overvejende ikke etiske problemer med at indtage kød og mælkeprodukter. Men jeg øver mig i at tage bedre valg. Fx begyndte jeg for et par år siden udelukkende at købe økoæg.


Men folk dør som følge af klimaforandringerne og den store klimasynder er og bliver den voldsomme kødproduktion, så når man spiser kød (mere end 3 gange om mdr.) så bidrager man jo til død og ødelæggelse(af jordkloden)

Hvordan man kan forklare at det ikke er ufølsomt.....det kan jeg ikke se at man kan.

Men er det kødproduktionen der har den største klimabelastning? Jeg tænker at der er rigtig mange andre ting som vi mennesker gør som også er noget lort for klimaet. Jeg siger ikke, at man ikke skal have fokus på hvilken virkning kødproduktion har, men det er jo ikke nok kun at have fokus på det. Eksempelvis ville det jo være godt hvis alle flyrejser ophører. Og derudover så er produktionen af visse frugt og grøntsager jo faktisk også temmelig belastende for miljøet, fx avocadoer. Klima er simpelthen et super kompleks emne, og med mange faktorer der skal tages i betragtning.

Derudover kan jeg ved en hurtig googling se at det du refererer til, som blev fortalt om i nyhederne fra i går er baseret på et enkelt studie. Jeg tænker altid man skal være varsom med at konkludere at et enkelt studie er nok til at drage så store konklusioner ud fra.


Det er det jeg har fået at vide adkillige gange. Derfor var det også lige kødet jeg fokuserede på. Og ja, flyrejser er også noget skidt og ligeledes er det ucharmerende at sætte sig op i et fly.....det er dog ikke lig med at jeg ikke gør det, ligesom tilfældet er det med kødet. Jeg flyver dog ret sjældent. Der kan nemt gå flere år imellem. Men når jeg gør det så er det egoistisk og ufølsomt, det må jeg bare tage med og leve med.....at jeg ikke er et ovenud godt menneske.
Senest rettet af zembra1986 17. okt 2018, 18:11, rettet i alt 1 gang.
0
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf zembra1986 » 17. okt 2018, 18:08

LadyFox skrev:
zembra1986 skrev:
LadyFox skrev:
zembra1986 skrev:
LadyFox skrev:
zembra1986 skrev:Det er ucharmerende og ufølsomt at spise kød/mælkeprodukter, mere end et par gange om måneden

Og inden folk fare i flint, så vid at jeg selv spiser kød og mælkeprodukter......flere gange om ugen, men jeg vedkender mig også bare at det er ucharmerende og ufølsomt. Jeg har så andre gode menneskelige kvaliteter, men i forhold til mit valg af mad er jeg et råddent menneske, Punktum!

Hvorfor er det ufølsom at spise kød mere end et par gange om måneden, hvis det ikke er det at spise kød en gang hver 3. Måned?

Jeg tænker, enten er kødspisning vel ufølsomt, eller også et det ikke?


Det blev sagt i nyhederne i går at vi kan rette op på klimaforandringerne hvis vi holder os til at spise kød max 3 gange om måneden. Jeg mener dermed sætter man tænderne i kød oftere end det, er det en ucharmerende handling.

Folk og jordkloden dør pga. kødforbruget. Det er fakta og derfor kan det desværre aldrig forsvares at spise kød/mælkeprodukter mere end de 3 gange om mdr. Det ændrer dog ikke på mine kødvaner.


Hvis man skal se på det på den måde synes jeg det giver mere mening at se på den enkeltes samlede vaner/handlinger/livsstil. Der er jo trods alt mange måder man kan svine på, så det et jo altså ikke nødvendigvis veganeren eller ham der spiser kød to gange om måneden der sviner mindst. Hvilket kød, og dyrets levevis spiller vel også ind i regnskabet.


Men uanset hvilket kød man spiser, så er det stadig en stor klimasynder, og ikke noget man må indtage særlig tit, hvis man vil bremse klimaforandringerne.

Som jeg skrev til en anden så synes jeg det samme om det, at flyve ofte. Det er vist de 2 absolut største klimasyndere. Alt andet er vist ikke noget der er værd at tage fat på, så vidt jeg ved. Men er der andre handlinger som giver store klimabelastninger, så bare copy paste samme holdning over på det......altså at det er ucharmerende og ufølsomt.


Det skal ikke lyde som om jeg vil skide klimaet et stykke, for det vil jeg ikke. Jeg tænker meget over mine vaner og klimaet.
Jeg synes bare det et meget sort/hvidt, at det bliver til dem der spiser kød to gange er top dollar, mens dem der spiser kød 5 gange er ufølsom, uden at tage stilling til hvordan de ellers lever, det kunne jo sagtens være at ham lystfiskeren der spiste kød 5 gange ellers var meget mere miljøvenlig end ham der kun spiste kød 2 gange, som måske nærmest sviner på alle andre parametre. Jeg synes ikke man kan stille det sådan op.


Du har ret i at der selvfølgelig også er gråzoner. Men jeg gider ikke lave en masse disclaimere i mit oprindelige indlæg. Jeg tror.....eller håber i hvert fald at de fleste mennesker hvis de kigger indad og udad på deres vaner på flere områder, godt er i stand til at konkludere om de vaner er medvirkende til at klimaforandringerne eskalere. Konludere man at det ER de vaner, og har man samtidig ikke tænkt sig at ændre dem pga. dette, som er mit tilfælde, så er det ucharmerende, ufølsomt og egoistisk......derfor kan man godt være et fedt menneske på andre områder, som jeg også er :D
Senest rettet af zembra1986 17. okt 2018, 18:10, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1568
Likede indlæg: 23371

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Aragorn » 17. okt 2018, 18:08

Jeg er fuldstændig overbevist om at kampen om klimaet er tabt, og jeg vil ikke ændre vaner for at forhindre det uundgåelige, men i stedet bare nyde det så længe det varer. Desuden mener jeg at det er tåbeligt at Danmark som et meget lille land og en meget lille del af det samlede problem skal være foregangsland.
1

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf zembra1986 » 17. okt 2018, 18:19

Aragorn skrev:Jeg er fuldstændig overbevist om at kampen om klimaet er tabt, og jeg vil ikke ændre vaner for at forhindre det uundgåelige, men i stedet bare nyde det så længe det varer. Desuden mener jeg at det er tåbeligt at Danmark som et meget lille land og en meget lille del af det samlede problem skal være foregangsland.


Ej sorry, men det er den tåbeligste måde at prøve at forsvare det på. Det skal (hvis det skal) altså starte et sted og så er det da ligemeget om man er fra DK eller USA eller Kina. Kloden er sgu ligeglad hvor man bor/kommer fra. Den vil egentlig bare gerne at vi hver og en ændre vaner.
6
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13002
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55901
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 17. okt 2018, 18:19

Jeg elsker ost og sætter mit behov for det højere end at spise falsk ost, som veganerost jo er. Jeg tog en klimatest på Information den anden dag og kan konkludere, at jeg åbenbart er et skidt menneske. Og det tvivler jeg ikke på er rigtigt lige i dén sammenhæng.
4
Donna Martin Graduates!
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf zembra1986 » 17. okt 2018, 18:25

Ado skrev:Jeg elsker ost og sætter mit behov for det højere end at spise falsk ost, som veganerost jo er. Jeg tog en klimatest på Information den anden dag og kan konkludere, at jeg åbenbart er et skidt menneske. Og det tvivler jeg ikke på er rigtigt lige i dén sammenhæng.


Så er vi enige ;) Jeg er som sagt også et skidt menneske i den sammenhæng for ja, jeg elsker også ost (i alle afskygninger :love:)......og kød og A38/creme fraiche/fløde :savl:

Vil ikke undvære det for klimaet's skyld. Til gengæld ved jeg at, ligesom mig, har du masser af andre gode menneskelige kvaliteter.
0
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1568
Likede indlæg: 23371

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Aragorn » 17. okt 2018, 18:29

zembra1986 skrev:
Aragorn skrev:Jeg er fuldstændig overbevist om at kampen om klimaet er tabt, og jeg vil ikke ændre vaner for at forhindre det uundgåelige, men i stedet bare nyde det så længe det varer. Desuden mener jeg at det er tåbeligt at Danmark som et meget lille land og en meget lille del af det samlede problem skal være foregangsland.


Ej sorry, men det er den tåbeligste måde at prøve at forsvare det på. Det skal (hvis det skal) altså starte et sted og så er det da ligemeget om man er fra DK eller USA eller Kina. Kloden er sgu ligeglad hvor man bor/kommer fra. Den vil egentlig bare gerne at vi hver og en ændre vaner.


Det kan godt være kloden er ligeglad, det er jeg ikke.

Don't give a shit.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf hotlips » 17. okt 2018, 19:27

zembra1986 skrev:
Tilly skrev:
zembra1986 skrev:
Tilly skrev:Jeg synes absolut ikke at det er ufølsomt at spise/drikke kød og mælkeprodukter.

Men det er da godt hvis man gør det med omtanke (fx køber kød fra fritgående dyr), og indimellem har kødfrie dage.

Personligt kunne jeg aldrig drømme om at blive vegetar/veganer, og jeg har helt overvejende ikke etiske problemer med at indtage kød og mælkeprodukter. Men jeg øver mig i at tage bedre valg. Fx begyndte jeg for et par år siden udelukkende at købe økoæg.


Men folk dør som følge af klimaforandringerne og den store klimasynder er og bliver den voldsomme kødproduktion, så når man spiser kød (mere end 3 gange om mdr.) så bidrager man jo til død og ødelæggelse(af jordkloden)

Hvordan man kan forklare at det ikke er ufølsomt.....det kan jeg ikke se at man kan.

Men er det kødproduktionen der har den største klimabelastning? Jeg tænker at der er rigtig mange andre ting som vi mennesker gør som også er noget lort for klimaet. Jeg siger ikke, at man ikke skal have fokus på hvilken virkning kødproduktion har, men det er jo ikke nok kun at have fokus på det. Eksempelvis ville det jo være godt hvis alle flyrejser ophører. Og derudover så er produktionen af visse frugt og grøntsager jo faktisk også temmelig belastende for miljøet, fx avocadoer. Klima er simpelthen et super kompleks emne, og med mange faktorer der skal tages i betragtning.

Derudover kan jeg ved en hurtig googling se at det du refererer til, som blev fortalt om i nyhederne fra i går er baseret på et enkelt studie. Jeg tænker altid man skal være varsom med at konkludere at et enkelt studie er nok til at drage så store konklusioner ud fra.


Det er det jeg har fået at vide adkillige gange. Derfor var det også lige kødet jeg fokuserede på. Og ja, flyrejser er også noget skidt og ligeledes er det ucharmerende at sætte sig op i et fly.....det er dog ikke lig med at jeg ikke gør det, ligesom tilfældet er det med kødet. Jeg flyver dog ret sjældent. Der kan nemt gå flere år imellem. Men når jeg gør det så er det egoistisk og ufølsomt, det må jeg bare tage med og leve med.....at jeg ikke er et ovenud godt menneske.


Men der må være nogen flere informationer, man kan ikke sætte ting op på den måde, fks må der være noget med mængden af kød og hvor det kommer fra.

Jeg ved ikke hvad vi udleder, eller hvad vi omsætter i vores lille have med planter alle vegne og et par store træer, men vi ligger nok i den relativt pæne ende men jeg har slet ikke nok ide om det til at begynde at klandre alle mulige andre for en eller anden enkelt ting , udover det er sådan noget der får folk til at stå af og droppe det helt så er der jo faktisk også folk der måske nok kører på oksebøf med bacon, men de har også brugt størstedelen af deres lange liv på at udvikle solceller, el biler og så videre, eller som ejer så meget skov at det mere end omsætter hvad de producerer af co2 i generationer frem.

Jeg synes helt sikkert man skal tage hensyn til miljøet, men det morads vi er havnet i det kommer vi ikke ud af uden først og fremmest tekniske løsninger på problemerne og det kan godt bekymre mig at folk kører det der hvor man vil have point for hvad man ikke gør, det bliver sq sådan lidt for semi religiøst, ligesom slanke kroppe ,veganere og ikke rygning.

Mennesker er nu engang en ufattelig innovativ art, og vi lever med løsninger som ikke engang vores forældre havde forestillet sig, vi bruger dem hver dag, og jeg har tiltro til at vi godt kan klare det her, selvom det er den største udfordring vi har haft nogensinde.
2
HappyHippo
Indlæg: 2538
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 171
Likede indlæg: 4394

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf HappyHippo » 17. okt 2018, 22:11

Ado skrev:Jeg elsker ost og sætter mit behov for det højere end at spise falsk ost, som veganerost jo er. Jeg tog en klimatest på Information den anden dag og kan konkludere, at jeg åbenbart er et skidt menneske. Og det tvivler jeg ikke på er rigtigt lige i dén sammenhæng.


Vegansk "ost" er også mega klamt og består hovedsageligt at vegetabilsk fedt.

Og veganere er ikke helgener. Palmeolie er også virkelig dårligt for miljøet. Flyrejser og overforbrug ligeså.
2
Nacaw
Indlæg: 209
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:56
Kort karma: 14
Likede indlæg: 357

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Nacaw » 18. okt 2018, 13:40

Hvis man skulle gøre noget seriøst for klimaet, er 1 børns politik vejen frem i alle lande. Eller alternativt slå halvdelen af jordens befolkning ihjel. Vi er for mange mennesker og alle prognoser tyder på at udviklingen fortsætter. Vi har travlt med at give landbruget eller transportsektoren skylden, men deres problemer kommer i kraft af for mange mennesker.

Derfor klinger klima argumentet noget hult hos veganere. Det sundhedsmæssige argument for deres valg er meget stærkere, synes jeg.
4
D.itsen
Indlæg: 3330
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 563
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8998

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf D.itsen » 18. okt 2018, 13:42

Nacaw skrev:Hvis man skulle gøre noget seriøst for klimaet, er 1 børns politik vejen frem i alle lande. Eller alternativt slå halvdelen af jordens befolkning ihjel. Vi er for mange mennesker og alle prognoser tyder på at udviklingen fortsætter. Vi har travlt med at give landbruget eller transportsektoren skylden, men deres problemer kommer i kraft af for mange mennesker.

Derfor klinger klima argumentet noget hult hos veganere. Det sundhedsmæssige argument for deres valg er meget stærkere, synes jeg.

Hvad er det for et argument?
1
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf zembra1986 » 18. okt 2018, 15:09

Nacaw skrev:Hvis man skulle gøre noget seriøst for klimaet, er 1 børns politik vejen frem i alle lande. Eller alternativt slå halvdelen af jordens befolkning ihjel. Vi er for mange mennesker og alle prognoser tyder på at udviklingen fortsætter. Vi har travlt med at give landbruget eller transportsektoren skylden, men deres problemer kommer i kraft af for mange mennesker.

Derfor klinger klima argumentet noget hult hos veganere. Det sundhedsmæssige argument for deres valg er meget stærkere, synes jeg.


Og dette mener jeg faktisk burde indføres......sådan ment helt seriøst. Uanset hvordan vi lever, så er mennesker en klimabelastning, så det eneste rigtige ville være at sætte grænse på hvor mange børn der må fødes.

Vi mangler ikke mennesker i verden, TVÆRT IMOD! vi er alt for mange, og det skulle faktisk ikke overraske mig, hvis der engang i den (nærmeste?) fremtid skulle dukke en mystisk virus/sygdom op, som slår en portion af menneskeheden ihjel. Jeg tror nemlig på, at hvis det bliver grelt nok med klodens befolkning, så kan Moder Jord godt selv "rydde op"......i hvert fald til dels.
0
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2950
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 277
Likede indlæg: 8319

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Himmelblå » 18. okt 2018, 15:13

zembra1986 skrev:
Nacaw skrev:Hvis man skulle gøre noget seriøst for klimaet, er 1 børns politik vejen frem i alle lande. Eller alternativt slå halvdelen af jordens befolkning ihjel. Vi er for mange mennesker og alle prognoser tyder på at udviklingen fortsætter. Vi har travlt med at give landbruget eller transportsektoren skylden, men deres problemer kommer i kraft af for mange mennesker.

Derfor klinger klima argumentet noget hult hos veganere. Det sundhedsmæssige argument for deres valg er meget stærkere, synes jeg.


Og dette mener jeg faktisk burde indføres......sådan ment helt seriøst. Uanset hvordan vi lever, så er mennesker en klimabelastning, så det eneste rigtige ville være at sætte grænse på hvor mange børn der må fødes.

Vi mangler ikke mennesker i verden, TVÆRT IMOD! vi er alt for mange, og det skulle faktisk ikke overraske mig, hvis der engang i den nærmeste fremtid skulle dukke en mystisk virus/sygdom op, som slår en portion af menneskeheden ihjel. Jeg tror nemlig på, at hvis det bliver grelt nok med klodens befolkning, så kan Moder Jord godt selv "rydde op"......i hvert fald til dels.


Sådan et tiltag går temmelig meget imod den individuelles frihed. Så det er svært at indføre i andet end diktaturstater (det mærkat vil Kina sikkert ikke have siddende på sig).
Senest rettet af Fru Himmelblå 18. okt 2018, 15:21, rettet i alt 1 gang.
3
Vir prudens non contra ventum mingit
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf zembra1986 » 18. okt 2018, 15:18

Frøken Himmelblå skrev:
zembra1986 skrev:
Nacaw skrev:Hvis man skulle gøre noget seriøst for klimaet, er 1 børns politik vejen frem i alle lande. Eller alternativt slå halvdelen af jordens befolkning ihjel. Vi er for mange mennesker og alle prognoser tyder på at udviklingen fortsætter. Vi har travlt med at give landbruget eller transportsektoren skylden, men deres problemer kommer i kraft af for mange mennesker.

Derfor klinger klima argumentet noget hult hos veganere. Det sundhedsmæssige argument for deres valg er meget stærkere, synes jeg.


Og dette mener jeg faktisk burde indføres......sådan ment helt seriøst. Uanset hvordan vi lever, så er mennesker en klimabelastning, så det eneste rigtige ville være at sætte grænse på hvor mange børn der må fødes.

Vi mangler ikke mennesker i verden, TVÆRT IMOD! vi er alt for mange, og det skulle faktisk ikke overraske mig, hvis der engang i den nærmeste fremtid skulle dukke en mystisk virus/sygdom op, som slår en portion af menneskeheden ihjel. Jeg tror nemlig på, at hvis det bliver grelt nok med klodens befolkning, så kan Moder Jord godt selv "rydde op"......i hvert fald til dels.


Sådan et tiltag går imod temmelig meget imod den individuelles frihed. Så det er svært at indføre i andet end diktaturstater (det mærkat vil Kina sikkert ikke have siddende på sig).


Jamen, så går jeg til dels ind for diktatur så. I hvert fald lige på det område.

Jeg mener i forvejen ikke det er en menneskeret at få børn.
0

Tilbage til "Generelt"