Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5071
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9827

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Tilly » 22. jun 2018, 23:51

Jeg synes det er ekstremt morsomt at der findes adskillige videoer på youtube med børn der græder fordi deres squishies er blevet ulovlige :ninja: :lol2:



Denne pige sammenligner det eksempelvis med hvis alle heste i verden skulle aflives :forvirret2: For ja, det er da præcist lige så sørgeligt at miste sit giftige legetøj som hvis et dyr skulle aflives... Stoppede med at se midtvejs.
14
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Juki » 23. jun 2018, 00:20

Tilly skrev:Jeg synes det er ekstremt morsomt at der findes adskillige videoer på youtube med børn der græder fordi deres squishies er blevet ulovlige :ninja: :lol2:



Denne pige sammenligner det eksempelvis med hvis alle heste i verden skulle aflives :forvirret2: For ja, det er da præcist lige så sørgeligt at miste sit giftige legetøj som hvis et dyr skulle aflives... Stoppede med at se midtvejs.

Ej, seriøst.. :tie:

Jeg har ikke engang set et minut af den endnu, men hvor er det dog latterligt at udstille sit barn på den måde over "skussjies".. Ja, det er da træls for barnet, men du skal da støtte dit barn og lære det hvordan det kommer igennem det og klarer sig uden. Det andet virker ret usundt :wacko:
10
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Aima » 23. jun 2018, 01:21

Nu må de krafedme tage sig sammen ovre i den forælder-verden, de mennersker der lever i?! Gudfader bevares, jeg har sgu da aldrig i mit liv set noget så hjernedødt. Den der video er seriøst indbegrebet af first world troubles i et omfang, hvor det er så tåkrummende pinligt, at jeg nærmest sidder og bliver lidt småflov over at dele samfund med debile curlingforældre der får deres snorforkælede unger til at sidde og hyle på kamera over en giftig gummibold.

Kors i røven.
27
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Aima » 23. jun 2018, 02:01

Dittemus skrev:Tænk at udstille sit grædende barn på Youtube på den måde, for at tjene penge på kliks. Tænk i det hele taget, at en ni-årig pige har sin egen Youtube kanal med så mange følgere. Hvad er meningen med det? Jeg forstår ikke forældre, der for alt i verden vil skubbe deres unger aller forrest i popularitetskøen. Det er ikke barnets behov, men de højrøvede forældres. Og hvad kommer der ud af det? En stor ni-årig pige der græder over squshies, som havde hun fået sin arm hugget af.


Jeg kan egentlig fint kapere, at børn i den alder bliver Youtube-stjerner, og jeg kunne sagtens forestille mig, at barnet har det rigtigt sjovt med det. Jeg ville i givet fald også give min unge, hvis jeg havde en, lov og hjælpe og støtte.

Men blev barnet så bundulykkelig over at de forpulede dyr blev forbudte, ville det vitterligt være et wake up-call om, at der var noget der havde slået fejl, da jeg prøvede at lære fra mig om... proportioner. Jeg ville da anerkende barnets sorg (for det er da der vi er ude, ser det ud til), men efter 10 minutters tuderi, ville det nok også være på tide at komme videre, og snakke lidt om, hvad vi havde at være glade og taknemmelige for fx.

Ikke for at lyde frelst, men altså... virkeligt? Jeg ved godt den er oplagt, og jeg ved godt man ikke kan sammenligne menneskers kriser, men nu gør jeg det alligevel. Der er satanfuckme børn i Afrika der sulter ihjel, mens den pige sidder og tuder øjnene ud af kraniet på Youtube over noget legetøj.
9
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf ina » 23. jun 2018, 05:29

Jeg tænker at pigen græder så længe, fordi hun har en youtube-kanal om squishies, og nu kan hun ikke det mere. Det er vel en hobby der forsvinder.

Jeg er enig i alt det I skriver med fremstilling af børn der og alt det der. Men jeg har dog alligevel en lille forståelse for at hun er ked af det. Og så skal man nok ikke kun gå ud fra at det er forældrene der presser på med youtube. Barnet kan selv have ytret ønske om det, og forældre “bare” givet lov. Ikke noget jeg selv ville, men alligevel.

Det er lidt for nemt at svine forældrene på den konto, synes jeg.

I øvrigt, når nu hun har så mange følgere, kan videoen vel være med til at hun føler at hun får forklaret og kommer videre.
5
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Juki » 23. jun 2018, 07:34

ina skrev:Jeg tænker at pigen græder så længe, fordi hun har en youtube-kanal om squishies, og nu kan hun ikke det mere. Det er vel en hobby der forsvinder.

Jeg er enig i alt det I skriver med fremstilling af børn der og alt det der. Men jeg har dog alligevel en lille forståelse for at hun er ked af det. Og så skal man nok ikke kun gå ud fra at det er forældrene der presser på med youtube. Barnet kan selv have ytret ønske om det, og forældre “bare” givet lov. Ikke noget jeg selv ville, men alligevel.

Det er lidt for nemt at svine forældrene på den konto, synes jeg.

I øvrigt, når nu hun har så mange følgere, kan videoen vel være med til at hun føler at hun får forklaret og kommer videre.

Jeg har intet problem med at hun fortæller hvor ked af det hun er eller at moderen fortæller at det er vigtigt at vide at man kan finde noget andet man synes er ligeså sjovt osv.

Det er måden det bliver gjort på jeg synes er at udstille pigen. Det er ikke nødvendigt at hun skal være fuldstændig opløst af gråd, sidde med rødsprængte øjne og hulke sig igennem videoen for at budskabet kommer igennem. Specielt ikke når moderen samtidig også gør opmærksom på at de opfordrer folk til ikke at komme med hadefulde beskeder pga. pigens reaktion. Når nu moderen ved at de beskeder bliver sendt synes jeg ikke det er okay at udsætte pigen for det på den måde, når det er hulkeriet der bliver fokuseret på fremfor at det er træls at miste sin hobby og at det kan være et chok som barn at få at vide det pludseligt er giftigt og skadeligt. Det sidste kan jeg sagtens sætte mig ind i kan være svært at forstå som barn og at man kan blive bange.
2
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 23. jun 2018, 07:45

Jeg havde lyst til at tude, da squishie-budskabet kom.
Nu kommer eleverne til at sidde med larmepulreting igen :whine:
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
loular
Indlæg: 146
Tilmeldt: 30. dec 2015, 19:04
Kort karma: 39
Likede indlæg: 456

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf loular » 23. jun 2018, 08:32

Fru Sunshine skrev:Jeg havde lyst til at tude, da squishie-budskabet kom.
Nu kommer eleverne til at sidde med larmepulreting igen :whine:


Hvad søren er larmepulreting? :gruble: :D
4
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6486
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14373

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Mangoness » 23. jun 2018, 08:43

Purple Haze skrev:
Purple Haze skrev:At hvis folk ikke har det på tilnærmelsvis måde som denne sang beskriver når de går i byen for at score, Så er det nok derfor det går galt!

https://open.spotify.com/track/02Msss3k ... MwSydxEtyg


Og hvis det altid går galt så kunne de med starte med at se der, hvis de ville gøre det bedre!


Er det denne? Jeg har ikke spotify :genert:

0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6486
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14373

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Mangoness » 23. jun 2018, 08:54

loular skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg havde lyst til at tude, da squishie-budskabet kom.
Nu kommer eleverne til at sidde med larmepulreting igen :whine:


Hvad søren er larmepulreting? :gruble: :D


Jeg gætter på, at det er ting såsom:
- Fidget spinners
- Spin blocks

:gruble:
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
loular
Indlæg: 146
Tilmeldt: 30. dec 2015, 19:04
Kort karma: 39
Likede indlæg: 456

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf loular » 23. jun 2018, 09:16

Mangoness skrev:
loular skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg havde lyst til at tude, da squishie-budskabet kom.
Nu kommer eleverne til at sidde med larmepulreting igen :whine:


Hvad søren er larmepulreting? :gruble: :D


Jeg gætter på, at det er ting såsom:
- Fidget spinners
- Spin blocks

:gruble:


Du har nok ret, jeg troede bare ikke elever måtte have larme ting med i klassen :gruble:
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 23. jun 2018, 09:41

Jeg synes egentlig ikke, at hverken pigen eller moderen reagerer specielt underligt, men det er smagløst og komplet unødvendigt at give fremmede mulighed for at være med på sidelinjen.
Det er meget brugt i institutioner og på skoler, at man som voksen i første omgang tager et trist, grædende barn til side, så udenforstående netop ikke bliver en faktor, som barnet skal forholde sig til, mens det fortæller, hvad der er galt, og bliver trøstet. Jeg synes, moderen tilsidesætter dette hensyn her. Eller også ER pigen allerede blevet trøstet, hvorefter moderen på eller anden måde har givet næring til gråden og de fatale udtalelser, så det også kunne komme med i en video, og den opførsel er ikke mindre usympatisk.

Jeg hælder umiddelbart til sidste mulighed, fordi videoen nogle steder virker staget. Først gives der fx. indtryk af, at pigen især af ked af det, fordi hun tror, at det nu er slut med Youtube, hvilket jeg egentlig godt kan følge ud fra en niårigs synspunkt, men øjeblikket efter har hun pudsigt nok allerede et nyt tema klar.
4
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LaScrooge » 23. jun 2018, 10:16

Tilly skrev:Jeg synes det er ekstremt morsomt at der findes adskillige videoer på youtube med børn der græder fordi deres squishies er blevet ulovlige :ninja: :lol2:



Denne pige sammenligner det eksempelvis med hvis alle heste i verden skulle aflives :forvirret2: For ja, det er da præcist lige så sørgeligt at miste sit giftige legetøj som hvis et dyr skulle aflives... Stoppede med at se midtvejs.


Ej, for helvede. Jeg kom til at grine da barnet, hisktende af gråd forsikrede om, at hun og moderen ville støtte alle de børn hvis forældre ikke ville støtte dem i sorgen over at have mistet squishies.
Og så synes jeg det var unødvendigt ondt at zoome ind på datterens ansigt mens hun ubehjælpsomt forsøgte at udtale Fortnite. Men stadig sjovt. Især fordi alle de onde haters derude helt sikkert ikke ville bryde sammen over tabet af Fortnite. (Ikke at jeg så det hele, jeg spolede frem fordi jeg ikke havde fantasi til at forestille mig hvor de ville være fornufts- og følelsesmæssigt yderligere 5 minutter inde :-D)
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10395

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf lillebjoern » 23. jun 2018, 10:33

:nerve: Jeg har ikke ord. Hvor er det dog tåkrummende.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Aima » 23. jun 2018, 10:41

loular skrev:
Mangoness skrev:
loular skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg havde lyst til at tude, da squishie-budskabet kom.
Nu kommer eleverne til at sidde med larmepulreting igen :whine:


Hvad søren er larmepulreting? :gruble: :D


Jeg gætter på, at det er ting såsom:
- Fidget spinners
- Spin blocks

:gruble:


Du har nok ret, jeg troede bare ikke elever måtte have larme ting med i klassen :gruble:


Det må de heller ikke alle steder. I mine veninders klasser, er alt det skrammel der forbudt mens der er undervisning.

Jeg fik i øvrigt selv forbud mod at have kuglepenne nogle år i folkeskolen, fordi jeg havde (og har) en træls vane med at klikke med dem. Jeg måtte kun have dem med låg, for det forstyrrede min lærers undervisning (og givetvis de andre elever, men det var min klasselærer der indførte forbuddet).
1
I'll stick with hell no's and headphones...

Tilbage til "Generelt"