Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf DetSorteCirkus » 22. maj 2018, 17:38

At nogen synes, at det er imponerende, at jeg laver såkaldt "ordentlig mad", når jeg nu kun er mig selv i husstanden.
Hvad havde de tænkt sig? Skulle jeg på 13. år sidde og spise dårlig eller skrabet mad?

Andre må gøre lige, hvad de vil, men jeg forstår bare ikke, at min vane kan vække beundring.
14
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52048

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf fisken80 » 22. maj 2018, 17:52

DetSorteCirkus skrev:At nogen synes, at det er imponerende, at jeg laver såkaldt "ordentlig mad", når jeg nu kun er mig selv i husstanden.
Hvad havde de tænkt sig? Skulle jeg på 13. år sidde og spise dårlig eller skrabet mad?

Andre må gøre lige, hvad de vil, men jeg forstår bare ikke, at min vane kan vække beundring.


Haha, det minder mig om dngang jeg lige var flyttet hjemmefra. Min veninde, der var i lære som kok, var dybt bekymret for, om jeg nu fik noget ordentligt at spise og holdt nøje øje med min madlavning da hun på et tidspunkt kom på besøg...

Det var ret sødt.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf cola » 22. maj 2018, 18:28

DetSorteCirkus skrev:At nogen synes, at det er imponerende, at jeg laver såkaldt "ordentlig mad", når jeg nu kun er mig selv i husstanden.
Hvad havde de tænkt sig? Skulle jeg på 13. år sidde og spise dårlig eller skrabet mad?

Andre må gøre lige, hvad de vil, men jeg forstår bare ikke, at min vane kan vække beundring.

Det er fordi de kender sådan nogen som mig... jeg lavede mad for første gang i går... ja ok det var bare pandekager, men et sted skal jeg jo starte :-)
Jeg tror måske jeg kan gå op til at stege frikadeller næste gang jeg tør lave mad.
Indtil nu har jeg levet af færdigretter.
1
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Flora » 22. maj 2018, 19:08

DetSorteCirkus skrev:At nogen synes, at det er imponerende, at jeg laver såkaldt "ordentlig mad", når jeg nu kun er mig selv i husstanden.
Hvad havde de tænkt sig? Skulle jeg på 13. år sidde og spise dårlig eller skrabet mad?

Andre må gøre lige, hvad de vil, men jeg forstår bare ikke, at min vane kan vække beundring.


Det fatter jeg heller ikke. Jeg har flere gange fået bemærkningen "nå, det er da ellers flot!", når jeg har svaret ja til om jeg laver mad hver dag. Hvorfor fanden er det flot, at jeg ikke gider at leve af rugbrød, bare fordi jeg bor alene? :forvirret:
4
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15289
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25611

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Delfin » 22. maj 2018, 22:11

Det gør ikke noget, at man kan se lidt kanter af bh'en hist og pist, men hvorfor laver man ofte ærmegabene på løsthængende ærmeløse overdele/kjoler kæmpestore? Det er nærmere reglen end undtagelsen, at jeg lige skal fikse lidt i sidesømmen eller længden på stropperne for ikke at have fuld udsigt til bh'en og sommetider helt ned til et stykke med bart.
1
14 11 14
Straniera
Indlæg: 901
Tilmeldt: 6. aug 2016, 21:46
Kort karma: 64
Likede indlæg: 2660

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Straniera » 22. maj 2018, 23:58

Dmitra skrev:Jeg undrer mig over hvordan i alverden han har fået skruet sig ned i de bukser :gruble:?

FB_IMG_1527023372764.jpg


Også mig, og ikke mindst: Hvordan får han dem af?!
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Juki » 23. maj 2018, 02:01

Vira skrev:Hvad forskellen er på skilte der hhv. har teksten "Forbudt" og "Strengt forbudt"

Det giver ingen mening i mit hoved :gruble:

Ordet "strengt"..

Billede

DetSorteCirkus skrev:At nogen synes, at det er imponerende, at jeg laver såkaldt "ordentlig mad", når jeg nu kun er mig selv i husstanden.
Hvad havde de tænkt sig? Skulle jeg på 13. år sidde og spise dårlig eller skrabet mad?

Andre må gøre lige, hvad de vil, men jeg forstår bare ikke, at min vane kan vække beundring.

Det oplever jeg også.

Jeg har prioriteret at få mere eller mindre hjemmelavet mad daglig siden jeg flyttede hjemmefra, men jeg kan også sagtens lave rugbrødsmadder til aftensmad, spise "sunde" færdigretter eller junk. Alligevel er det som om det er noget specielt ekstraordinært at kunne og gide lave mad, når man kun er én person :gruble:

Jeg kan slet ikke forestille mig at være tilfreds med ikke selv at have "indflydelse" på noget så vigtigt som kost(medmindre jeg fx var syg og ikke havde andet valg) eller have fantasi/lyst til selv at eksperimentere med at lave mad, men i stedet kun at skulle forholde mig til hvilke smage diverse tilsætningsstoffer osv. skal berige mig med i dag. Det er jo slet ikke fordi man behøver lege michelin-kok eller afsætte flere timer daglig til madlavning. Jeg forstår bare ikke dem der slet ikke interesserer sig for mad eller har en holdning til mad :genert: Det er jo alt lige fra smage, konsistenser, velvære/fysisk påvirkning og sammensætningen mellem forskellige madvarer man ikke får "udfordret" eller bliver belønnet med ved at have en ensidig og kønsløs kost.

Dmitra skrev:Jeg undrer mig over hvordan i alverden han har fået skruet sig ned i de bukser :gruble:?

FB_IMG_1527023372764.jpg

Det ligner en alternativ "walk of shame" hvor det gik lidt for hurtigt da han skulle finde sine bukser, og så i stedet tog pigens. Det forklarer dog ikke hvordan han er kommet i dem :gruble: Måske er de syet direkte på ham.
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf 1234 » 23. maj 2018, 04:53

Altså jeg har godt nok kun boet alene 2 år af mit liv, men jeg vil da gerne indrømme at det kulinarisk niveau var væsentlig under det min kæreste præsterer. Jeg lavede virkelig mange hurtigt løsninger og da jeg boede i udlandet var det ren take-away, fordi det var så billigt.
Så det var nok bare folk, der er ligeså dovne som mig der undres.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf DetSorteCirkus » 23. maj 2018, 04:54

Dmitra skrev:Jeg laver ikke mad fra bunden hver dag, det gider jeg ikke, men jeg gør det i hvert fald 3 gange ugenligt, så er der måske en restedag eller 2 og så lettere anretninger de andre dage.

Jeg varierer min kost, sådan kan jeg bedst lide det.


Det er egentlig heller ikke et spørgsmål, om hvad man spiser, men om man generelt byder sig selv dårligere mad, alene fordi man bor alene. Jeg spiser også mange forskellige ting, men det ville jeg gøre under alle omstændigheder.
1
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Alphilia » 23. maj 2018, 05:17

Hvordan der kan lugte SÅ meget af madpakke i toget kl 7....
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Æble » 23. maj 2018, 05:31

Alphilia skrev:Hvordan der kan lugte SÅ meget af madpakke i toget kl 7....


Der er nok en der har frikadeller og æg med :P
8
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 23. maj 2018, 07:30

Thulesen var i "Quizzen med Signe Molde". Det undrede mig at sådan en medievant person var så dårligt til at slappe af og være med på flippet. Han var ekstremt stiv og virkede totalt out-of-place.
0
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Lykke » 23. maj 2018, 09:07

Hvorfor SÅ mange mennesker lugter af tyndskid ud af munden.

Jeg nævner i flæng; ung optiker, ung psykolog, unge mennesker bag barer osv.
Altså hvorfor er der ikke nogen i deres omgangskreds som siger det?
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf 1234 » 23. maj 2018, 09:25

Lykke skrev:Hvorfor SÅ mange mennesker lugter af tyndskid ud af munden.

Jeg nævner i flæng; ung optiker, ung psykolog, unge mennesker bag barer osv.
Altså hvorfor er der ikke nogen i deres omgangskreds som siger det?

Det er der helt sikkert også.
Men en del mennesker kan ikke få det væk bare ved at børste tænder eller tage en pastil.
2
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Flora » 23. maj 2018, 10:02

Når folk lægger besked på ens telefonsvarer i stil med "Jeg har prøvet at ringe, men du tog den ikke, så du har nok ikke tid til at snakke. Vi kan snakkes ved på et andet tidspunkt. Hej hej."

Jamen tak fordi du fortæller mig ting, der er fuldstændig åbenlyst :lol:
6

Tilbage til "Generelt"