Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
FormerlyKnownAs
Kort karma: 290
Likede indlæg: 2049

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf FormerlyKnownAs » 16. maj 2018, 10:04

Dikus skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Sofie Hagen (helt generelt) og hendes “fedt at være fed”. Bevares, jeg er all in for at droppe kropshad og bodyshaming er noget hø, men det er bare så sært det der synes jeg. Det bliver aldrig sådan rigtig sundt at være fed.

Der er virkelig stor forskel på bodyshaming og så at hylde fedme.

Jeg ser absolut ingen grund til at lades som om det er fedt, jeg er fed. Jeg vil bare gerne have, det ikke gør mig til et dårligere menneske uden selvkontrol, som man har frit slag for at kommentere udseende på

Måske du misforstår hvad jeg skriver :gruble:

Hagen hylder fedme, imo, og taler samtidig mod bodyshaming. Den sidste del er jeg all in for. Men at hylde fedme, ikke rigtig. Og så synes jeg helt generelt at hun er den der type komiker hvor det bliver hysterisk og det ødelægger budskabet endnu mere. Giver det mening?
1
/Dullen
FormerlyKnownAs
Kort karma: 290
Likede indlæg: 2049

Indlægaf FormerlyKnownAs » 16. maj 2018, 10:17

Dikus skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Dikus skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Sofie Hagen (helt generelt) og hendes “fedt at være fed”. Bevares, jeg er all in for at droppe kropshad og bodyshaming er noget hø, men det er bare så sært det der synes jeg. Det bliver aldrig sådan rigtig sundt at være fed.

Der er virkelig stor forskel på bodyshaming og så at hylde fedme.

Jeg ser absolut ingen grund til at lades som om det er fedt, jeg er fed. Jeg vil bare gerne have, det ikke gør mig til et dårligere menneske uden selvkontrol, som man har frit slag for at kommentere udseende på

Måske du misforstår hvad jeg skriver :gruble:

Hagen hylder fedme, imo, og taler samtidig mod bodyshaming. Den sidste del er jeg all in for. Men at hylde fedme, ikke rigtig. Og så synes jeg helt generelt at hun er den der type komiker hvor det bliver hysterisk og det ødelægger budskabet endnu mere. Giver det mening?

Nææææh.... Jeg var bare enig med dig :lol: Så det er mit indlæg, der ikke giver mening :D

:lol:
0
/Dullen
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 777
Likede indlæg: 10981

Indlægaf dgd2007 » 16. maj 2018, 10:25

Dikus skrev:Hvor lyder retskrivning fjollet i forhold til retstavning.
[...]

Hvordan det? :gruble:
0
Brugeravatar
Confucius
Kort karma: 159
Likede indlæg: 3041

Indlægaf Confucius » 16. maj 2018, 11:35

Dikus skrev:Hvor lyder retskrivning fjollet i forhold til retstavning. Jeg er vokset op med ordet retstavning. Hvilket igen er fjollet, når det hedder en retskrivningsordbog.

Retskrivning og retstavning dækker ikke over det samme.

"Retstavning har mindre begrebsomfang end retskrivning. At skrive korrekt indebærer andet end blot dette at kunne stave hvert ord rigtigt. Er tegnsætningen forkert, er det et retskrivningsproblem, ikke en retstavningsfejl."

https://sproget.dk/raad-og-regler/artik ... etstavning
6
Der findes to slags mennesker:
1) Dem der kan ekstrapolere fra ufuldstændige data.

Jeg har solgt min brevdue på E-bay - for 22. gang.
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 777
Likede indlæg: 10981

Indlægaf dgd2007 » 16. maj 2018, 14:52

Dikus skrev:Der var ordbogen og mit hoved så enige :cool:

Stærk alliance! :cool:

Jeg spurgte først og fremmest, fordi jeg tror "retstavning" er opfundet, efter jeg gik i skole.
Slog for sjov op i vores gamle Gyldendals 10-binds. De har kun "retskrivning" - defineret som, hvordan ordene staves.
Og så er der for øvrigt en stavefejl i artiklen :lol: ("sttvemåde" i 3.sidste linje).

retskrivning.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 604
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 8741

Indlægaf Delfin » 16. maj 2018, 17:57

Kommodedyret skrev:
Delfin skrev:
Kommodedyret skrev:
Delfin skrev:Den der engang udtænkt at lave et motorløb midt inde i en by, må da også fejle et eller andet seriøst

Diabetes?

Jeg var mere ovre i noget galopperende fis i kasketten

Jeg synes bare at det er så ærgerligt når man bruger psykisk sygdom som et skældsord.

Nåh ok, sådan var det nu ikke ment. Det var ment som en joke, og den slags tager jeg ikke så tungt, når det er brugt sådan. Jeg har selv roterende fis i kasketten og det har jeg papir på.
2
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Zinde
Kort karma: 353
Likede indlæg: 3776

Indlægaf Zinde » 16. maj 2018, 19:55

Delfin skrev:
Kommodedyret skrev:
Delfin skrev:
Kommodedyret skrev:
Delfin skrev:Den der engang udtænkt at lave et motorløb midt inde i en by, må da også fejle et eller andet seriøst

Diabetes?

Jeg synes bare at det er så ærgerligt når man bruger psykisk sygdom som et skældsord.

Nåh ok, sådan var det nu ikke ment. Det var ment som en joke, og den slags tager jeg ikke så tungt, når det er brugt sådan. Jeg har selv roterende fis i kasketten og det har jeg papir på.

Fis i kasketten er jo heller ikke ligefrem en diagnose, så det er måske lidt søgt at blive stødt over dét udtryk.
13
Mann tracht und Gott lacht
Brugeravatar
Kommodedyret
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4846

Indlægaf Kommodedyret » 16. maj 2018, 20:24

Zinde skrev:
Delfin skrev:
Kommodedyret skrev:
Delfin skrev:
Kommodedyret skrev:

Diabetes?

Fis i kasketten er jo heller ikke ligefrem en diagnose, så det er måske lidt søgt at blive stødt over dét udtryk.

Jeg er ikke stødt, hvis det er mig du anklager for at være det.

Det er en retorik-kæphest jeg har, overfor en sproglig praksis jeg synes er træls.

Det var ikke "fis i kasketten" jeg reagerede på.
0
Stop hoarding nuts, budgies! You don't even like them!
Brugeravatar
Kommodedyret

Indlægaf Kommodedyret » 16. maj 2018, 20:25

Delfin skrev:
Kommodedyret skrev:
Delfin skrev:
Kommodedyret skrev:

Diabetes?

Jeg tager det heller ikke tungt, især ikke når det kommer fra dig delfinos :kys:
1
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 604
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 8741

Indlægaf Delfin » 16. maj 2018, 22:20

Kommodedyret skrev:
Delfin skrev:
Kommodedyret skrev:
Delfin skrev:
Kommodedyret skrev:

Diabetes?

Jeg tager det heller ikke tungt, især ikke når det kommer fra dig delfinos :kys:

Jeg fatter alligevel heller ikke en brik af, hvad det er for en retorik, du har i tankerne, når det ikke var fis i kasketten
dum.dk
0
14 11 14 :banan:
IrmaPigen
Kort karma: 337
Likede indlæg: 4063

Indlægaf IrmaPigen » 17. maj 2018, 05:32

Haha, sjæf, der fik du den. Dårlig karma kom tilbage til dig og bed dig hårdt i røven.
0
Brugeravatar
Kommodedyret

Indlægaf Kommodedyret » 17. maj 2018, 07:38

Delfin skrev:
Kommodedyret skrev:
Delfin skrev:
Kommodedyret skrev:
Delfin skrev:
Kommodedyret skrev:

Diabetes?

Jeg fatter alligevel heller ikke en brik af, hvad det er for en retorik, du har i tankerne, når det ikke var fis i kasketten
dum.dk

Du skrev "fejle et eller andet alvorligt". Det er der jo mange der gør, uden at det betyder at der bør sættes lighedstegn mellem dem og nederen adfærd. :)
0
Brugeravatar
Frøken Himmelblå
Kort karma: 56
Likede indlæg: 1312

Indlægaf Frøken Himmelblå » 17. maj 2018, 12:38

Jeg kan sagtens forstå, at den nye EU persondataforordning er irriterende. Vi har også vores hyr med den på jobbet. Men den er altså noget af det bedste der er sket for den europæiske befolkning på EU basis længe. Det har længe været på tide, at forbrugerne blev bedre beskyttet i forhold til al den data der florere.
13
Vir prudens non contra ventum mingit
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 185
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 2746

Indlægaf Kattefjæs » 17. maj 2018, 12:50

Frøken Himmelblå skrev:Jeg kan sagtens forstå, at den nye EU persondataforordning er irriterende. Vi har også vores hyr med den på jobbet. Men den er altså noget af det bedste der er sket for den europæiske befolkning på EU basis længe. Det har længe været på tide, at forbrugerne blev bedre beskyttet i forhold til al den data der florere.

Jeg kæmper også lidt med det på job, men som privatperson er jeg virkelig glad for de her ændringer.
0
Brugeravatar
Confucius
Kort karma: 159
Likede indlæg: 3041

Indlægaf Confucius » 17. maj 2018, 13:17

Jeg er glad for den nye persondataforordning.
1
Der findes to slags mennesker:
1) Dem der kan ekstrapolere fra ufuldstændige data.

Jeg har solgt min brevdue på E-bay - for 22. gang.

Tilbage til "Generelt"