Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 22. feb 2018, 19:26

Skorstenen skrev:At det er dyrere kun at flyve til malaga, end at bestille en uges charterferie i malaga.

Ryan Air plejer at have temmelig billige billetter til Malaga. Jeg har lige været tur/retur for lige under 300 kroner. Men det kommer jo også an på datoerne.
0
...
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15290
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Delfin » 22. feb 2018, 19:36

HerErJeg skrev:Verden var altså anderledes simpel for nogle årtier siden.
Annoncen er fra min barndoms by, så jeg ved hvor stedet ligger. dog lukket for mange år siden, men bygningen står som en sørgelig kulisse.
Ingen datingprofil, tinder eller noget som helst man skulle bekymre sig om. Mennesker mødte rent faktisk hinanden, også dem man ikke kendte i forvejen. Sådan en gammel annonce er alligevel en øjenåber, der mere end indikerer at relationerne mennesker imellem ikke har det særligt godt længere. Så var der alligevel noget som var bedre i gamle dage, og så tænk at kunne sidde og hygge sig med en flaske hvidvin...


Ak ja det var tider. Jeg mødte min første rigtige kæreste på diskotek Gasligt i Fredericia :gammel:

Meeeen der var da billet mrk annoncerne bagerst i aviserne. Blandt dem kunne man så også finde de frække damer :lol:
0
14 11 14
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Kalimsofie » 22. feb 2018, 20:13

Hvorfor mine potteplanter stadig er i live? :gruble: Jeg har ikke vandet dem siden engang før jul...
1
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Skorstenen » 22. feb 2018, 20:40

LadyFox skrev:
Skorstenen skrev:At det er dyrere kun at flyve til malaga, end at bestille en uges charterferie i malaga.

Ryan Air plejer at have temmelig billige billetter til Malaga. Jeg har lige været tur/retur for lige under 300 kroner. Men det kommer jo også an på datoerne.


WTF?

Det var sq da helt vildt billigt. Er det noget last-minute noget? :)
0
Hewlett
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4349

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Hewlett » 22. feb 2018, 20:59

Jeg undrer mig over hvem der pakker varerne til forsendelse hos Zalando.

Nu er det tredje gang, at jeg har bestilt nogle varer derfra og tredje gang at mindst én af varerne i pakken ikke stemmer overens med det jeg bestilte. Og vi snakker ikke bare forkert str. eller farve, men fuldstændig random vare. Wft???
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 22. feb 2018, 21:07

Skorstenen skrev:
LadyFox skrev:
Skorstenen skrev:At det er dyrere kun at flyve til malaga, end at bestille en uges charterferie i malaga.

Ryan Air plejer at have temmelig billige billetter til Malaga. Jeg har lige været tur/retur for lige under 300 kroner. Men det kommer jo også an på datoerne.


WTF?

Det var sq da helt vildt billigt. Er det noget last-minute noget? :)

De har næsten altid billige billetter synes jeg, jeg bestilte er par måneder før. Men som sagt det kommer meget an på datoerne. Vi rejste uden for højsæson, og på hverdage.
1
...
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 22. feb 2018, 23:16

Delfin skrev:[...]
Meeeen der var da billet mrk annoncerne bagerst i aviserne.
[...]

"Ensom og buttet
med glat og fedtet hår
skwabbadabba ..." :fløjt:
1
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15290
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Delfin » 22. feb 2018, 23:34

dgd2007 skrev:
Delfin skrev:[...]
Meeeen der var da billet mrk annoncerne bagerst i aviserne.
[...]

"Ensom og buttet
med glat og fedtet hår
skwabbadabba ..." :fløjt:


:lol:

Melodi: Hans Valther Jantzen - Tekst: Hans Valther Jantzen

I en annonce i et dagblad i går,
så jeg en dame søge sig en ven,
fuld diskretion, send mig blot et par ord,
jeg håber, du skriver, på lykken jeg tror.
Ensom dame fyrre år,
lille og buttet, med mørkt og krøllet hår,
min vægt tør jeg ikke skrive om,
men jeg savner dig, så skynd dig nu og kom.

Mit hjerte det banked', og min mund blev så tør,
bare jeg turde, for det har aldrig hændt mig før.
Jeg syn's, jeg kunne høre hende hviske til mig,
skynd dig og skriv, for jeg længes efter dig.
Ensom dame fyrre år ...

Tyve år er gået, og vi har det stadig godt,
brunetten fra annoncen, ja, hun er blevet min maskot.
Måske lidt mere buttet, men hun er glad og tilfreds,
men tit tænker jeg på denne triste tekst.
Ensom dame fyrre år ...

Også kendt under titlen ' Billet mrk.'
3
14 11 14
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 23. feb 2018, 07:41

Delfin skrev: :lol:
[...]

Nu bliver vi jo nødt til at høre den også ... skrækkelig landeplage for knap 40 år siden: ;)

2
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf ExCoastal » 23. feb 2018, 07:55

At man lægger sig på sofaen med lidt ondt i maven, og efter en mindre hostetur fik jeg revet min milt løs! Så jeg måtte en tur på hospitalet og blive opereret. Jeg er lige blevet overført fra intensiv til en almindelig stue, og jeg undrer mig stadig over, at jeg ligger her!
2
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf ExCoastal » 23. feb 2018, 08:22

Tak for grønt! Jeg regner med at komme hjem snart, og nu må jeg endelig få fast føde :banan: Alternativet var at fjerne milten helt, men de foretog en mindre operation kaldet "angioseal" efterfulgt af blodtransfusioner.

Her er min daglige info fra i går, jeg undrer mig stadig meget over, hvordan det overhovedet kunne ske!
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15290
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Delfin » 23. feb 2018, 12:24

dgd2007 skrev:
Delfin skrev: :lol:
[...]

Nu bliver vi jo nødt til at høre den også ... skrækkelig landeplage for knap 40 år siden: ;)



Er det nu, jeg skal afsløre, at jeg engang prøvede at svare på en annonce? Det var også sjovt. Jeg ved godt det var lidt tarveligt :ninja:
En af fyrene var rationel og satte alt på et bræt, så han skrev: Kære Birthe, Hanne, Pia og Dorit (navne opfundet til lejligheden)
0
14 11 14
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Juki » 23. feb 2018, 14:05

ExCoastal skrev:Tak for grønt! Jeg regner med at komme hjem snart, og nu må jeg endelig få fast føde :banan: Alternativet var at fjerne milten helt, men de foretog en mindre operation kaldet "angioseal" efterfulgt af blodtransfusioner.

Her er min daglige info fra i går, jeg undrer mig stadig meget over, hvordan det overhovedet kunne ske!

Det lyder da også helt sindssygt! :shock:

Der var ikke sket noget op til som evt. kunne have forårsaget det? Og er det noget de "tit" oplever på sygehuset?

Godt du kom på sygehuset og at du kunne hjælpes! Rigtig god bedring.
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf cola » 23. feb 2018, 14:33

ExCoastal skrev:At man lægger sig på sofaen med lidt ondt i maven, og efter en mindre hostetur fik jeg revet min milt løs! Så jeg måtte en tur på hospitalet og blive opereret. Jeg er lige blevet overført fra intensiv til en almindelig stue, og jeg undrer mig stadig over, at jeg ligger her!

Har de tjekket at alt andet sidder fast ? Undskyld men jeg forstiller mig du sådan kommer gående på en helt alm dag og så hoster du og næsen ryger af :lol:
4
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf ExCoastal » 23. feb 2018, 14:46

Juki skrev:
ExCoastal skrev:Tak for grønt! Jeg regner med at komme hjem snart, og nu må jeg endelig få fast føde :banan: Alternativet var at fjerne milten helt, men de foretog en mindre operation kaldet "angioseal" efterfulgt af blodtransfusioner.

Her er min daglige info fra i går, jeg undrer mig stadig meget over, hvordan det overhovedet kunne ske!

Det lyder da også helt sindssygt! :shock:

Der var ikke sket noget op til som evt. kunne have forårsaget det? Og er det noget de "tit" oplever på sygehuset?

Godt du kom på sygehuset og at du kunne hjælpes! Rigtig god bedring.


Nej, det er på ingen måde almindeligt. Lægerne blev ved med at spørge om jeg havde slået mig eller noget i den stil, men nej, det havde været en hel almindelig dag.

Fordi jeg lige har haft en cyste på bygspytkirtlen, så ville de (heldigvis!) lave en CT scanning, og det var her de opdagede det. Nu mener de, at faren for at jeg forbløder er ved at være væk, så det varer nok ikke længe, inden jeg kan komme hjem :banan:
2

Tilbage til "Generelt"