Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2017!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2017!

Indlægaf Allmost_Famous » 28. nov 2017, 00:34

2SHY skrev:Er det i øvrigt 11. år vi har gang i det her? :gruble:

10. eller 11., tror jeg.
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2017!

Indlægaf 2SHY » 28. nov 2017, 06:16

Allmost_Famous skrev:
2SHY skrev:Er det i øvrigt 11. år vi har gang i det her? :gruble:

10. eller 11., tror jeg.

Mit første år på den gamle debat var i 2005 og det år lavede jeg ikke nogen tråd. Så den første kom i 2006 tror jeg :gruble: Så jeg skyder på 11. år
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2017!

Indlægaf 2SHY » 28. nov 2017, 06:16

2SHY skrev:
Allmost_Famous skrev:
2SHY skrev:Er det i øvrigt 11. år vi har gang i det her? :gruble:

10. eller 11., tror jeg.

Mit første år på den gamle debat var i 2005 og det år lavede jeg ikke nogen tråd. Så den første kom i 2006 tror jeg :gruble: Så jeg skyder på 11. år

Det er alligevel ret vildt at vi har holdt det kørende så mange år og at der stadig er stemning for det :banan:
Senest rettet af 2SHY 28. nov 2017, 19:58, rettet i alt 1 gang.
2
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2017!

Indlægaf sigge » 28. nov 2017, 07:11

Jeg var ikke med i tråden de første år, men jeg kan takke den for, at det gik op for mig, at det der med at fejre nytår alene var en reel mulig og et tilvalg frem for et eller andet sørgeligt. Jeg kan ikke huske, hvor mange år, jeg har holdt nytår alene, men jeg har nydt det så meget hver gang.
6
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2017!

Indlægaf Guilded_Lily » 3. dec 2017, 08:57

Altså, jeg satser på at være med som altid, men min mand har sgu truet med at invitere en kammerat og hans to børn fra KBH :8:
0
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14465

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2017!

Indlægaf Pjeps » 11. dec 2017, 19:13

Jeg er så småt begyndt tænke menu, men klog af skade skal jeg altså kun have en ret mad og så lidt snacks. Det bugner jo i dagevis efter ellers :lol:

Nåh men jeg tænker hjemmelavet burger, jeg er pt med i et forskningsprojekt omkring vedligeholdelse af vægttab, så jeg spiser overvejende sundt, så lige den dag skal jeg have noget virkelig syndigt og noget jeg indimellem savner. Røde bøffer og lækre stege er jo noget der er ok at spise når det skal være sundt, så jeg går efter noget syndigt i stedet for :D
1
:ninja:
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2017!

Indlægaf Allmost_Famous » 11. dec 2017, 19:28

Uh, jeg elsker når I begynder at snakke om menuen! Der plejer at være nogle virkelig lækre ting rundt omkring :banan:
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2017!

Indlægaf Daine » 11. dec 2017, 19:45

Pjeps skrev:Jeg er så småt begyndt tænke menu, men klog af skade skal jeg altså kun have en ret mad og så lidt snacks. Det bugner jo i dagevis efter ellers :lol:

Nåh men jeg tænker hjemmelavet burger, jeg er pt med i et forskningsprojekt omkring vedligeholdelse af vægttab, så jeg spiser overvejende sundt, så lige den dag skal jeg have noget virkelig syndigt og noget jeg indimellem savner. Røde bøffer og lækre stege er jo noget der er ok at spise når det skal være sundt, så jeg går efter noget syndigt i stedet for :D

Flødekartofler :savl: :savl:


Går muligvis ikke sindsygt godt med burger, men hvor der er vilje!! :lol:
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14465

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2017!

Indlægaf Pjeps » 11. dec 2017, 20:20

Daine skrev:
Pjeps skrev:Jeg er så småt begyndt tænke menu, men klog af skade skal jeg altså kun have en ret mad og så lidt snacks. Det bugner jo i dagevis efter ellers :lol:

Nåh men jeg tænker hjemmelavet burger, jeg er pt med i et forskningsprojekt omkring vedligeholdelse af vægttab, så jeg spiser overvejende sundt, så lige den dag skal jeg have noget virkelig syndigt og noget jeg indimellem savner. Røde bøffer og lækre stege er jo noget der er ok at spise når det skal være sundt, så jeg går efter noget syndigt i stedet for :D

Flødekartofler :savl: :savl:


Går muligvis ikke sindsygt godt med burger, men hvor der er vilje!! :lol:


Fløde dur desværre ikke, jeg ender med at sidde hele aften på lokum så :lol: :lol: :lol: :lol: , Men gode fritter :ivrig:
1
:ninja:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2017!

Indlægaf Daine » 11. dec 2017, 20:22

Pjeps skrev:
Daine skrev:
Pjeps skrev:Jeg er så småt begyndt tænke menu, men klog af skade skal jeg altså kun have en ret mad og så lidt snacks. Det bugner jo i dagevis efter ellers :lol:

Nåh men jeg tænker hjemmelavet burger, jeg er pt med i et forskningsprojekt omkring vedligeholdelse af vægttab, så jeg spiser overvejende sundt, så lige den dag skal jeg have noget virkelig syndigt og noget jeg indimellem savner. Røde bøffer og lækre stege er jo noget der er ok at spise når det skal være sundt, så jeg går efter noget syndigt i stedet for :D

Flødekartofler :savl: :savl:


Går muligvis ikke sindsygt godt med burger, men hvor der er vilje!! :lol:


Fløde dur desværre ikke, jeg ender med at sidde hele aften på lokum så :lol: :lol: :lol: :lol: , Men gode fritter :ivrig:

Ja okay, det er trods alt ikke det fedeste sted at tilbringe nytårsaften :D Men gode fritter er også rætti rætti godt!
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2017!

Indlægaf Ally » 11. dec 2017, 20:51

Jeg har børnene nytårsaften, men jeg satser nu på at være med i tråden alligevel :D Børnene har efterspurgt nachos, men jeg tænker, at vi skal have noget mere end dét - de er til tider småtspisende, men så kunne man jo pimpe nachos'ene med kylling. Evt. diverse små hapsere af noget, vi alle tre vil spise.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2017!

Indlægaf Skralde » 11. dec 2017, 21:50

Jeg er også med i år :banan: Jeg ved ind til videre kun at jeg skal have nachos til natmad :D
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2017!

Indlægaf sigge » 14. dec 2017, 12:10

Min tradition mht. mad er, at der skal være flødekartofler (som de senere år er blevet til pommes dauphinoise), waldorfsalat og så et eller andet kød. Men det er gået op for mig, at når der er de to ting, så er kødet egentlig bare biting, som jeg sagtens kan undvære, så i år gider jeg ikke at bruge penge på et eller andet fint kød, men kører vegetarisk hovedret. :-D Jeg plejer ikke at få forret, fordi jeg sagtens kan blive mæt af hovedret og dessert, men siden der nu ikke skal kød til hovedret i år, påtænker jeg at lave en tunfiskerand til forret. Dronningehapser bruger jeg ikke.

Og så har jeg endelig lagt mig fast på en dessert - det er altid mit største dilemma at vælge den, fordi der er så mange lækre desserter. Et eller andet år kører jeg måske bare 5 retters dessertmenu og intet andet. Men i år bliver det brown sugar panna cotta og granny smith-sorbet - hvis jeg kan finde granny smith-æbler nogen steder, jeg synes ikke rigtigt de har dem i de dagligvarebutikker, jeg plejer at handle i.
2
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2017!

Indlægaf Daine » 14. dec 2017, 18:09

Jeg er også mega fan af Pommes Dauphinoise og det er altid det jeg laver, når jeg skal have flødekartofler. Jeg har egentlig planlagt at jeg skulle have chautebriand til i år, men det er også bare megadyrt. Jeg købte en hel kylling forleden, som jeg har smidt på frost så jeg overvejer lidt, om jeg skal lave grydestegt kylling i stedet. Det er måske ikke så nytårsaftenagtigt, men jeg har ikke prøvet at lave det før ... så går det galt kan jeg nøjes med kartoflerne :lol:
Og så skal jeg have Panna cotta med bærcreme til dessert :)
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2017!

Indlægaf Daine » 14. dec 2017, 18:11

Og så planlægger jeg en Linie 3 maraton den 31. :lol: Tv den dag er altid elendig, og Linie 3 er min guilty pleasure :genert: Så kan jeg ski lige så godt gå all in.
5
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.

Tilbage til "Generelt"