Hvad vil du spørge Debatten om?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15560
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1253
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 26012

Re: Hvad vil du spørge Debatten om?

Indlægaf Delfin » 25. feb 2024, 20:15

Mangoness skrev:
Delfin skrev:Er der nogen som ved, hvordan det ser ud med parkering ved Tandlægehøjskolen? Skal man køre rundt i en time for at finde en plads, eller er der god plads?


I København eller Århus? :)


Ups tak. København. Hele debatten ved jo nok ikke, at jeg bor på Sjælland :lol:
2
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17539
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3620
Likede indlæg: 42862

Re: Hvad vil du spørge Debatten om?

Indlægaf LaMariposa » 3. mar 2024, 15:20

Mærkeligt spørgsmål, I know :genert:

Men jeg har ikke lige kød i huset, og jeg har brug for at vide, hvor bred en kødpakke med 500 gram er. Kan ikke google mig til det, og jeg er i gang med at bestille opbevaringsbøtter til køleskabet.

Hvis nogen ligger inde med en og gider måle, så ville jeg sætte stor pris på det. Tak :)
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 17081
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1080
Likede indlæg: 21337

Re: Hvad vil du spørge Debatten om?

Indlægaf Misantropen » 4. mar 2024, 14:02

Har sundhedspersonale adgang til flere journalnotater end dem man som patient kan se i sin elektroniske journal?
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11750
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 926
Likede indlæg: 18975

Re: Hvad vil du spørge Debatten om?

Indlægaf PaleSeptember » 10. mar 2024, 15:43

Misantropen skrev:Har sundhedspersonale adgang til flere journalnotater end dem man som patient kan se i sin elektroniske journal?


Sandsynligvis. Så vidt jeg ved, kan patienter ikke se såkaldte administrative notater i sundhedsjournalen.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 17081
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1080
Likede indlæg: 21337

Re: Hvad vil du spørge Debatten om?

Indlægaf Misantropen » 10. mar 2024, 16:03

PaleSeptember skrev:
Misantropen skrev:Har sundhedspersonale adgang til flere journalnotater end dem man som patient kan se i sin elektroniske journal?


Sandsynligvis. Så vidt jeg ved, kan patienter ikke se såkaldte administrative notater i sundhedsjournalen.

Ved du om det er nogle notater patienten kan få adgang til? Evt. ved søge aktindsigt.
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11750
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 926
Likede indlæg: 18975

Re: Hvad vil du spørge Debatten om?

Indlægaf PaleSeptember » 10. mar 2024, 16:44

Misantropen skrev:
PaleSeptember skrev:
Misantropen skrev:Har sundhedspersonale adgang til flere journalnotater end dem man som patient kan se i sin elektroniske journal?


Sandsynligvis. Så vidt jeg ved, kan patienter ikke se såkaldte administrative notater i sundhedsjournalen.

Ved du om det er nogle notater patienten kan få adgang til? Evt. ved søge aktindsigt.


Det er som regel sådan noget som "der er modtaget anmodning om statusattest fra kommunen" og lignende, så ikke relevante for patienten.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11454
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1803
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23794

Re: Hvad vil du spørge Debatten om?

Indlægaf Mani » 10. mar 2024, 17:23

Gode runde klistermærker - dem jeg har fået fingre i sidder ikke ordentligt fast

Billede
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 17081
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1080
Likede indlæg: 21337

Re: Hvad vil du spørge Debatten om?

Indlægaf Misantropen » 10. mar 2024, 17:51

PaleSeptember skrev:
Misantropen skrev:
PaleSeptember skrev:
Misantropen skrev:Har sundhedspersonale adgang til flere journalnotater end dem man som patient kan se i sin elektroniske journal?


Sandsynligvis. Så vidt jeg ved, kan patienter ikke se såkaldte administrative notater i sundhedsjournalen.

Ved du om det er nogle notater patienten kan få adgang til? Evt. ved søge aktindsigt.


Det er som regel sådan noget som "der er modtaget anmodning om statusattest fra kommunen" og lignende, så ikke relevante for patienten.

Okay, på den måde. Kigger jeg i min journal kan jeg se at der står nogle ting der kan misforstås som læser (pga. manglende kontekst) eller er direkte misvisende. Det jeg tænkte var at sundhedspersonale måske havde adgang til mere uddybende notater, end det jeg som patient kan se, for så behøver jeg forhåbentlig ikke være så bekymret for hvordan de oplysninger opfattes fremover.
2
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3462
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 277
Likede indlæg: 3108

Re: Hvad vil du spørge Debatten om?

Indlægaf Alphilia » 10. mar 2024, 18:53

Hvad hed det koncept, der var ret populært for nogle år siden, hvor man havde en bog/hæfte med blanke sider man udfyldte med fx to do lister, ugeplaner osv?

Jeg har selv gjort det men glemt hvad det hedder….
0
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4431
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 491
Likede indlæg: 10889

Re: Hvad vil du spørge Debatten om?

Indlægaf BlueBunny » 10. mar 2024, 19:00

Alphilia skrev:Hvad hed det koncept, der var ret populært for nogle år siden, hvor man havde en bog/hæfte med blanke sider man udfyldte med fx to do lister, ugeplaner osv?

Jeg har selv gjort det men glemt hvad det hedder….


Tænker du på Bullet journal?
0
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3462
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 277
Likede indlæg: 3108

Re: Hvad vil du spørge Debatten om?

Indlægaf Alphilia » 10. mar 2024, 19:27

BlueBunny skrev:
Alphilia skrev:Hvad hed det koncept, der var ret populært for nogle år siden, hvor man havde en bog/hæfte med blanke sider man udfyldte med fx to do lister, ugeplaner osv?

Jeg har selv gjort det men glemt hvad det hedder….


Tænker du på Bullet journal?

Præcis - tak!
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16316
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32582

Re: Hvad vil du spørge Debatten om?

Indlægaf icelady » 10. mar 2024, 20:17

Hvis jeg nu siger "Stor mand lavet af metaldåser der stod på en mark i Danmark."

Er der så nogen, der vil sige at det er rigtigt? :D


Diskuterer barndomsminder og en gæst mener helt bestemt der på et tidspunkt har været et kunstværk lavet af metaldåser, som stod på en mark, som folk fotograferede. Men vi er ikke gode til google, for der dukker ikke noget frem
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 17081
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1080
Likede indlæg: 21337

Re: Hvad vil du spørge Debatten om?

Indlægaf Misantropen » 10. mar 2024, 22:45

icelady skrev:Hvis jeg nu siger "Stor mand lavet af metaldåser der stod på en mark i Danmark."

Er der så nogen, der vil sige at det er rigtigt? :D


Diskuterer barndomsminder og en gæst mener helt bestemt der på et tidspunkt har været et kunstværk lavet af metaldåser, som stod på en mark, som folk fotograferede. Men vi er ikke gode til google, for der dukker ikke noget frem

Kan I komme det lidt næmere i forhold til årstal og placering?
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15560
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1253
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 26012

Re: Hvad vil du spørge Debatten om?

Indlægaf Delfin » 11. mar 2024, 05:35

icelady skrev:Hvis jeg nu siger "Stor mand lavet af metaldåser der stod på en mark i Danmark."

Er der så nogen, der vil sige at det er rigtigt? :D


Diskuterer barndomsminder og en gæst mener helt bestemt der på et tidspunkt har været et kunstværk lavet af metaldåser, som stod på en mark, som folk fotograferede. Men vi er ikke gode til google, for der dukker ikke noget frem


Kan det evt bare have været en pebersvend?
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16316
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32582

Re: Hvad vil du spørge Debatten om?

Indlægaf icelady » 11. mar 2024, 06:52

Misantropen skrev:
icelady skrev:Hvis jeg nu siger "Stor mand lavet af metaldåser der stod på en mark i Danmark."

Er der så nogen, der vil sige at det er rigtigt? :D


Diskuterer barndomsminder og en gæst mener helt bestemt der på et tidspunkt har været et kunstværk lavet af metaldåser, som stod på en mark, som folk fotograferede. Men vi er ikke gode til google, for der dukker ikke noget frem

Kan I komme det lidt næmere i forhold til årstal og placering?


Han er i start-30erne og kan huske det fra sin barndom. Så vi er omkring sidst 90erne/start 00erne, så vidt jeg lige kan regne ud. Han er sikker på det har været i Jylland.

Delfin skrev:Kan det evt bare have været en pebersvend?


Det var også en tanke jeg fik. Men han mener det ikke, da han fik fortalt at folk kom langvejs fra, for at se den.



Han mener han har set et billed af den, og den stod op og kiggede ned på folk. Personen, der fortalte ham om den er desværre død og han taler ikke med den del af famililien mere, så han kan ikke spørge dem, om de kan huske det.

Jeg synes selv der ringer en svag klokke, men jeg er i tvivl om det ikke kan være netop en pebersvend, som så har været virkelig stor, og derfor har været lokkende for folk at komme og se. :gruble:
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler

Tilbage til "Generelt"