Royal snik-snak tråd

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13050
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2866
Likede indlæg: 28108

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf FormerlyKnownAs » 14. jan 2024, 19:24

fisken80 skrev:
Akehurst2 skrev:
AFK skrev:Shit, det var akavet, da hun havde underskrevet, og de skulle videre i teksten. Så står de bare der og kigger forbløffet på hinanden. Man kunne sgu da godt lige have drøftet på forhånd bare én gang, hvordan det nu skulle foregå.

Og så synes jeg bare der kommer mere og mere hvalpefedt på Christian, hver gang jeg ser ham? Det er vildt at han kan være i så relativ god løbeform, og så samtidigt se sådan ud.


Jeg tænker mest på, hvor kæmpestor han er i forhold til resten af familien. Ikke tyk, men høj og bred og med et stort hoved. Det ser så vildt ud.


Han er enorm ved siden af dem. Og Frederik er jo da ikke ligefrem lille, han måler 183 cm. Men Frederik 9 var næsten 2 meter høj, så jeg tror simpelthen, at Christian ligner sin morfar rigtig meget.

Oldefar
1
fisken80
Indlæg: 22760
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1146
Likede indlæg: 53435

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf fisken80 » 14. jan 2024, 19:26

FormerlyKnownAs skrev:
fisken80 skrev:
Akehurst2 skrev:
AFK skrev:Shit, det var akavet, da hun havde underskrevet, og de skulle videre i teksten. Så står de bare der og kigger forbløffet på hinanden. Man kunne sgu da godt lige have drøftet på forhånd bare én gang, hvordan det nu skulle foregå.

Og så synes jeg bare der kommer mere og mere hvalpefedt på Christian, hver gang jeg ser ham? Det er vildt at han kan være i så relativ god løbeform, og så samtidigt se sådan ud.


Jeg tænker mest på, hvor kæmpestor han er i forhold til resten af familien. Ikke tyk, men høj og bred og med et stort hoved. Det ser så vildt ud.


Han er enorm ved siden af dem. Og Frederik er jo da ikke ligefrem lille, han måler 183 cm. Men Frederik 9 var næsten 2 meter høj, så jeg tror simpelthen, at Christian ligner sin morfar rigtig meget.

Oldefar


For helvede. Selvfølgelig. Henrik var hans farfar.
Og morfar… jeg går i seng…
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Studsgaard » 14. jan 2024, 19:28

TinaW skrev:
Sophies-mor skrev:Nogle siger, han havde et Shambaala armbånd på også?
Uret ligner virkelig meget den Omega Seamaster, der er nævnt tidligere i tråden.


Han havde i hvert fald et armbånd på, der godt kunne minde om dette.

https://thejewelleryroom.com/da/product ... qYQAvD_BwE

Jeg syntes det ligner et “soldier to soldier” armbånd
3
Undtagelsen
Indlæg: 2260
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 222
Likede indlæg: 4630

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Undtagelsen » 14. jan 2024, 19:33

Har lige set den video, som Kongehuset har lagt på Instagram.
Hvor er den fin! Da han lige tager en dyb indånding inden han går ud på balkonen :lol2:
Og så synes jeg prins Joachim ser glad og stolt ud på det klip, der er af ham.
9
fisken80
Indlæg: 22760
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1146
Likede indlæg: 53435

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf fisken80 » 14. jan 2024, 19:34

Studsgaard skrev:
TinaW skrev:
Sophies-mor skrev:Nogle siger, han havde et Shambaala armbånd på også?
Uret ligner virkelig meget den Omega Seamaster, der er nævnt tidligere i tråden.


Han havde i hvert fald et armbånd på, der godt kunne minde om dette.

https://thejewelleryroom.com/da/product ... qYQAvD_BwE

Jeg syntes det ligner et “soldier to soldier” armbånd


Det er det ikke https://www.bt.dk/royale/bemaerkede-du- ... -betydning
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Indlæg: 22760
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1146
Likede indlæg: 53435

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf fisken80 » 14. jan 2024, 19:37

Men altså - rent bortset fra det så ER hans morfar jo faktisk også en relativt kraftigt bygget mand. Så jeg tænker da klart der også er nogle gener derfra, der spiller ind.
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf ina » 14. jan 2024, 19:42

Undtagelsen skrev:
AFK skrev:Shit, det var akavet, da hun havde underskrevet, og de skulle videre i teksten. Så står de bare der og kigger forbløffet på hinanden. Man kunne sgu da godt lige have drøftet på forhånd bare én gang, hvordan det nu skulle foregå.

Og så synes jeg bare der kommer mere og mere hvalpefedt på Christian, hver gang jeg ser ham? Det er vildt at han kan være i så relativ god løbeform, og så samtidigt se sådan ud.


Det var drøftet og planlagt, hvordan det skulle foregå og blev meldt ud for et par dage siden.
Mon ikke bare det var fordi det for alle var et meget følelsesladet øjeblik.


Det føltes meget privat at være vide til, på en måde. Og ja, det var lidt akavet, som jeg netop tolkede var fordi det var et følelsesladet øjeblik.

Det jeg også bed mærke i var at Christian fik øje på at farmor var berørt og med tårer på vej og at han holdte øje med hende på vej ud. :whine:
3
chickpea
Indlæg: 122
Tilmeldt: 25. maj 2023, 23:24
Kort karma: 7
Likede indlæg: 172

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf chickpea » 14. jan 2024, 19:44

Nå, men ovenpå en storslået og emotionel dag, så har jeg ét kritikpunkt. Er skuffet over hans monogram. Hvor er R´et henne? Det er helt essentielt i et regentmonogram efter min mening, og hele 2 F´er? But why? Det er altså lidt kiks, men jeg vender mig måske til det.....
0
Aesel82
Indlæg: 2678
Tilmeldt: 21. okt 2015, 20:17
Kort karma: 179
Likede indlæg: 4366

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Aesel82 » 14. jan 2024, 19:59

Sophies-mor skrev:Hvornår blev de 3 x 27 salutter skudt af?
Jeg så dem ikke på tv. Men sad heller ikke klistret til skærmen.


Efter hans tale. Man så det kun kort i fjernsynet, men man kunne høre dem.
1
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9775
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 796
Likede indlæg: 7981

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Sophies-mor » 14. jan 2024, 20:04

Aesel82 skrev:
Sophies-mor skrev:Hvornår blev de 3 x 27 salutter skudt af?
Jeg så dem ikke på tv. Men sad heller ikke klistret til skærmen.


Efter hans tale. Man så det kun kort i fjernsynet, men man kunne høre dem.

Da jeg er den eneste royale herhjemme, var der desværre ikke nok lyd på til, at jeg (som er hørehæmmet) kunne høre det.
Møg.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
LittleLemon
Indlæg: 666
Tilmeldt: 17. maj 2023, 20:55
Kort karma: 32
Likede indlæg: 1331

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf LittleLemon » 14. jan 2024, 20:08

ina skrev:
Undtagelsen skrev:
AFK skrev:Shit, det var akavet, da hun havde underskrevet, og de skulle videre i teksten. Så står de bare der og kigger forbløffet på hinanden. Man kunne sgu da godt lige have drøftet på forhånd bare én gang, hvordan det nu skulle foregå.

Og så synes jeg bare der kommer mere og mere hvalpefedt på Christian, hver gang jeg ser ham? Det er vildt at han kan være i så relativ god løbeform, og så samtidigt se sådan ud.


Det var drøftet og planlagt, hvordan det skulle foregå og blev meldt ud for et par dage siden.
Mon ikke bare det var fordi det for alle var et meget følelsesladet øjeblik.


Det føltes meget privat at være vide til, på en måde. Og ja, det var lidt akavet, som jeg netop tolkede var fordi det var et følelsesladet øjeblik.

Det jeg også bed mærke i var at Christian fik øje på at farmor var berørt og med tårer på vej og at han holdte øje med hende på vej ud. :whine:


Jeg er sikker på at det var helt planlagt hvordan det skulle foregå og jeg synes bestemt ikke det var akavet, bare meget følelsesladet.
Dronning Margrethe så virkelig berørt ud og for mig at se lignede hun en der var på nippet til knække hulkende sammen, hvilket hun nok ikke syntes hele DK behøvede at overvære, så hun skyndte sig ud.
9
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16316
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32582

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf icelady » 14. jan 2024, 20:08

Jeg forstår ikke rigtig hans monogram. Hvorfor 2 Fér?

Bortset fra det: dette billed er det, der står stærkest hos mig i dag. :)

Jeg synes det var flot af Pingo, at han bukker let for Margrethe da hun rejser sig. (og venter på hun får stokken.) Også selvom hun rakte hånden ud som "Sæt dig på din plads." :)

Så et par billeder på Billedbladet (mener jeg), hvor man så hende her for en times tid siden, hvor hun skulle på besøg hos Kongen. Hun ser så glad og afslappet af. Håber virkelig hun får et langt og velfortjent otium.

Så Kongehusets lille video med billeder/klip fra hele dagen: Joachim står og ligner en, der er glad på sin brors vegne. Dét håber jeg virkelig han er. :)

Edit: Det grønne kort fik mig til at indse jeg havde glemt noget. Nemlig Christians opmærksomhed overfor Margrethe. Han kommer med hendes stok og han holder øje med hun kommer godt ud af døren :) Som giveren af det grønne kort skriver, så virker han betænksom overfor hende og viser hende omsorg. Det har vi også set andre gange, og det er et stort plus synes jeg :)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
6
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
TomKah
Indlæg: 4224
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 314
Likede indlæg: 4366

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf TomKah » 14. jan 2024, 20:18

Ift om Kronsprins Christian er stor eller ej, så tror jeg ikke I skal undervurdere at moden omkring hvordan man skal se ud skifter ligesom tøjmoden.
Jeg har i hvert fald en dreng som er et halvt år yngre end kronprinsen og han ser ud på ca samme måde. Det er noget som kræver hårdt arbejde faktisk og mange penge. Han drikker 2 liter sødmælk om dagen for at holde vægten.

Jeg synes også selv min søn var "finere" da han var slank, men som sagt er han ikke selv interesseret i at se sådan ud mere.
Jeg er med på det lyder skørt, men sådan er det. Man skal helst ikke være tynd-tynd. Helst bred som dør og kunne dødløfte 150 kg.
4
Brugeravatar
AFK
Indlæg: 3121
Tilmeldt: 6. maj 2022, 10:54
Kort karma: 43
Likede indlæg: 5368

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf AFK » 14. jan 2024, 20:22

icelady skrev:Jeg forstår ikke rigtig hans monogram. Hvorfor 2 Fér?


Pga. symmetrien. Det ville se ud af helvede til, hvis der kun var det ene. Eller ligne en ligning... F(x)

Margrethe havde også to M'er i sit monogram, før hun blev dronning. Ligesom der er 2 F'er i Frederiks og Marys fælles monogram.
2
You can't truly call yourself "peaceful" unless you're capable of great violence. If you're not capable of violence, you're not peaceful. You're harmless.

Important distinction.
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9775
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 796
Likede indlæg: 7981

Re: Royal snik-snak tråd

Indlægaf Sophies-mor » 14. jan 2024, 20:23

TomKah skrev:Ift om Kronsprins Christian er stor eller ej, så tror jeg ikke I skal undervurdere at moden omkring hvordan man skal se ud skifter ligesom tøjmoden.
Jeg har i hvert fald en dreng som er et halvt år yngre end kronprinsen og han ser ud på ca samme måde. Det er noget som kræver hårdt arbejde faktisk og mange penge. Han drikker 2 liter sødmælk om dagen for at holde vægten.

Jeg synes også selv min søn var "finere" da han var slank, men som sagt er han ikke selv interesseret i at se sådan ud mere.
Jeg er med på det lyder skørt, men sådan er det. Man skal helst ikke være tynd-tynd. Helst bred som dør og kunne dødløfte 150 kg.

Der er heller ikke meget ved spinkle mænd, der ligner et sugerør og knækker, når de får et knus.
Christian skal nok "rette sig".
Hellere muskuløs og slank, end bare...tynd :deer:
0
Hæklerier på hjernen :cool:

Tilbage til "Generelt"